Voisko joku selittää lyhyesti ja tiivistetysti, miten painonnostaja Anni Vuohijoki nyt liittyy Olympiakomitean ja Vapaavuoren sotkuihin?
Vuohijokea on Olympiakomitean toimesta kuulusteltu, koska häntä on epäilty jostain epäasiallisesta käytöksestä. Toisaalta Vapaavuori sanoi Vuohijoelle, ettei Vuohijokea epäillä mistään. No kuka tässä on nyt tehnyt ja mitä? Ja miten se Lehtimäen lisäksi toinen epäilty tapaus liittyy tähän?
Ihme touhua.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Vapaavuori kertoo Vuohijoelle että tästä on tehty häirintäilmoitus.
2) Vuohijokea kuullaan asiasta, ja tällöin hänelle kerrotaan että ei ole mitään keissiä kun ei ole mitään asianomistajaakaan, ja siksi mitään ei aleta tutkia.
3)Vuohijoki ilmoittaa itse keissistään ylemmäs jotta se tutkittaisiin, ja koska tälläisista asioista kuuluu ilmoittaa, ja koska on myös hänen itsensä oikeusturvan kannalta tärkeätä että jos joku on syytöksen esittänyt se myös tutkitaan.
Eli siis (1.) Vuohijoesta on tehty häirintäilmoitus ja (2.) Vuohijokea on kuultu asiasta...
Vaikka itseasiassa häirinnästä epäilty (siis se toinen tapaus Lehtimäen lisäksi) onkin mies eikä nainen:
"Asiattomasta käytöksestä epäilty henkilö on Olympiakomitean valmennusasioiden parissa työskennellyt mies.
Toinen osapuoli on nainen, joka on alihankintasuhteessa myynyt asiantuntijaosaamistaan Olympiakomitealle ja eräälle suurelle suomalaiselle lajiliitolle. Hän on asiantuntijaroolissaan useiden suomalaisten huippu-urheilijoiden luottohenkilö."
https://www.is.fi/urheilu/art-2000008720516.html
Miksi sitten Vuohijokea on epäilty ja kuultu, jos epäilty onkin joku mies?
Setämiehet pelasi näin nuoremman naisen ulos olympiakomiteasta. Ei niissä häirintäväitteistä mitään totuuspohjaa tarvinnut olla.
Itse myöntänyt, että kertoo härskejä juttuja.
Sittenhän asia onkin ok, koska nainen.
Tietysti
Koittakaa nyt ymmärtää, että olymppialaisissa kohtaa maailman nuoriso ja siellä muun muassa jaetaan mitalleja ja kymmeniä tuhansia kondomeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vuohijoen mukaan asiaa on selvitetty tämän viikon keskiviikkona kuulemistilaisuudessa.
Keskustelussa kävi nopeasti ilmi, että minua ei syytetä mistään, Vuohijoki kirjoittaa.
Vuohijoen mukaan hänelle on ilmoitettu, että asia on hänen osaltaan loppuun käsitelty.
Vuohijoki ilmoittaa siirtäneensä itse tapauksen Suomen urheilun eettisen keskuksen Suekin tutkintaan. Vuohijoki ilmoitti myös, ettei aio jatkaa Olympiakomitean hallituksessa."
"STT tavoitti Vapaavuoren, mutta hän kommentoi asiaa vain lyhyesti.
– On totta, että minun tietooni on saatettu epäily, että Anni Vuohijoki olisi syyllistynyt epäasialliseen käytökseen tai seksuaaliseen häirintään. Tämän pohjalta olen käynyt Anni Vuohijoen kanssa keskustelun. Olympiakomitea on saattanut asian Suekin käsittelyyn, Vapaavuori sanoi, eikä halunnut vastata jatkokysymyksiin."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jan-vapaavuori-vastasi-anni-vuohijo…
Eli Janne laittaa naisen epäasiallisen käytöksen SUEKin selvittelyyn, mutta hyvä veli kerhon jäsenelle annetaan vaan kaikessa hiljaisuudessa varoitus? Ihan vaan kahden kesken ja kellekkään kertomatta? Toisaalta mitäpä sitä tuomitulta rattijuopolta ja väkivaltarikolliselta muuta voisi odottaakkaan?
Ensinnäkin sen varoituksen antoi toimitusjohtaja eli tuon esimies ja paikalla oli mm. hr:n edustajia, lakimiehiä sun muita asiantuntijoita joiden mielestä varoitus oli oikea tässä tapauksessa tiedossa olevien tietojen mukaan. Ja kaikki asianosaiset oli tähän tyytyväisiä.
Jälkeenpäin varoitus tiedotettiin vapaavuorelle joka tiedotti sen parille hallituksen jäsenelle kun piti miettiä että vaikuttaako se siihen mahdolliseen uudelleenpalkkaamiseen. Työoikeuden professorin mielestä muuten ei vaikuta koska kyseessä on varoitus.
Sitten rupesi tippumaan yleltä epämääräisiä vihjailuja ja lisäpaljastuksia joista ei ole oikeastaan vieläkään selvinnyt että mihin ne viittasi mutta kaikki ip-lehdet rupesi kuin yhdestä suusta välittömästi syyttelemään asiasta vapaavuorta. Ja nyt lehdistö on kaivellut jonkun tapauksen olympialaisista jota tutkitaan ja toisaalta tää anni päätti itse julkistaa oman tapauksensa ja pistää sen suekin tutkittavaksi.
Missä ne tytöt sillon luuraa ku illua tekkee mieli.. siitä tässä kyse
Millainen olisi ollut reaktio jos Lehtimäki uhriutessaan olisi julkisessa kirjeessään todennut, että: ”Minun maailmassani mies r.u.n. kkaa ja katsoo p.o.r.noa.”
Ei se Lehtimäkeen liitykkään, mutta, kun on tiedossa heillä siellä joku toinen sählinki, ei uskalleta eikä voida enää olla puhumatta.
Parikymmentä vuotta sitten eräs keihäänheittäjälegenda "kannusti ja ohjeisti" naiskolleegansa: "vedä niin että v#ttu repeää!"
Menepäs tänä päivänä lohkaisemaan jotain vastaavaa, niin se on uran loppu ja someraivo.
Kuuntelin Siiri Rantasesta kertovan äänikirjan ja eripuraa oli jo tuolloin koskien naisurheilua. Sitä ei arvostettu lainkaan. Mikä pakko miehiä on sotkea koko touhuun? Pysykööt ammatillisesti erillään. Antaa toisten urheilla ja ukkojen saunoa omissa oloissaan. Kumma, ettei aika ole opettanut mitään.
Miten voi olla niin hankalaa pysyä häiritsijän ulottumattomissa. Hissiin mennessä käteen kiinnikasvaneeseen puhelimeen videokuvaus päälle. Öinen viestittelijä estolistalle...ai niin, olikos se molemminpuolista.
Vierailija kirjoitti:
Parikymmentä vuotta sitten eräs keihäänheittäjälegenda "kannusti ja ohjeisti" naiskolleegansa: "vedä niin että v#ttu repeää!"
Menepäs tänä päivänä lohkaisemaan jotain vastaavaa, niin se on uran loppu ja someraivo.
Kyllä tuo iljetti minua jo silloin 90-luvulla. Ilmapiiri oli yleisesti ottaen naisia alistava aina 2010-luvun lopulle asti. Jopa useat (varsinkin ennen 70-lukua syntyneet) naiset itse vihasivat itseään, sietivät kaiken tai jopa itse peesasivat noitä ällötyksiä.
- Vuohijoki on käyttäytynyt epäasiallisesti (puhunut jostain seksifantasioistaan) ja joku ilmoittanut hänen huonosta käytöksestään
- Vapaavuori on ilmoittanut Vuohijoelle, no hätä laitetaan tää villasella
- Tapaus Lehtimäki tulee julki ja seuraa paskamyrsky
- Vapaavuori ilmoittaa Vuohijoelle, että varaudu että tää sunkin juttu vuotaa kohta mediaan
- Vuohijoki kirjoittaa sekavan kirjeen, jossa syyttää uhria ja kertoo ronskista kielenkäytöstään ja ottaa marttyyri viitan lisäksi esille nais- sekä lesbokortit
Lehtimäki on kuin hukkuva, joka tarttuu myös Vuohijokeen...
Vapaavuori johtaa, täysi sekasotku!
Oksennus meinaa päästä, kun ajattelen, mistä tässä on kyse. Vuohijoki asettui Lehtimäkeä ja Vapaavuorta vastaan, ja nyt "pojat" antavat hänelle "samalla mitalla" takaisin...
Vierailija kirjoitti:
Vapaavuorelta ihan perinteistä ja klassista pelolla johtamista. Vuohijoki olikin rohkea, kun ei suostunut olemaan hiljaa ja toi kaiken julki. Todella ihailtavaa! Hänelle hatunnosto.
Eli vastedes voidaan kaikki häirintäsyytökset kuitata sillä että pomo koittaa epäoikeudenmukaisesti pelotella syytettyä?
Ihan kuin joku koittaisi tässä painaa villasella syytökset sen sijaan että ne otettaisiin vakavasti kuten vielä eilen lehtimäen kohdalla vaadittiin joka suunnalta.
On ne pieniä ihmisiä, hyvin pieniä...
Tarkoitan Vapaavuorta ja Lehtimäkeä...
Tämmöset setämiehet hyväksytään, mutta auta armias jos olisi ollut miesoletettu.
Mä en ymmärrä koko casesta mitään.
Onko menty taputtelemaan urheilijapoikien pikkupeppuja ja arvailtu kiklun kokoa?
Vapaavuorelta ihan perinteistä ja klassista pelolla johtamista. Vuohijoki olikin rohkea, kun ei suostunut olemaan hiljaa ja toi kaiken julki. Todella ihailtavaa! Hänelle hatunnosto.