Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat lakossa ja syöpähoidot keskeytetty, Tehyltä ylimielinen vastaus

Vierailija
01.04.2022 |

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/tehyn-kari-tiainen-ihmettelee-miksei…

Tehyltä kommentoidaan: lääkärien ongelma, ”Lääkärithän vastaavat aina kaikesta” sanoo Tehyn oikeuspalvelujen päällikkö Kari Tiainen.

Jos lääkärit kerran vastaavat aina kaikesta, niin miksi hoitajille pitäisi maksaa erityisen hyvää palkkaa? Vastuu on aina lääkärillä, hoitaja on vain apukäsipari.

Kommentit (449)

Vierailija
1/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneiden lakko.

Vierailija
2/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää kiristystä hoitajilta. Ihmisiä kuolee tämän lakon vuoksi ja Tehyn Rytkönen esiintyy hymy huulilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää luettavaa ja asennetta.

Vierailija
4/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mutta on tuokin, että meille aina säädetään kaikki pakkolait. Tuohan siinä on pointtina, että ensimmäinen vaihtoehto on aina pakko, kun kyse on hoitajista. Mitään ei saa sanoa vastaan tai kyseenalaistaa. 

Vierailija
5/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvastaa myös hyvin hoitajien kykyä toimia moniammatillisissa tiimeissä tuo kommentti ”lääkäreitä voisi KÄYTTÄÄ”. Minkälainen paskamyrsky nousisi, jos Lääkäriliitto ilmoittaisi, että ”hoitajia voi käyttää asiaan X”? Toki lääkärit eivät niin toimi, koska ovat fiksuja.

Vierailija
6/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se nyt kamalaa, jos lääkäri joutuisi potilaalle tipan laittamaan. 

Vierailija
7/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvastaa myös hyvin hoitajien kykyä toimia moniammatillisissa tiimeissä tuo kommentti ”lääkäreitä voisi KÄYTTÄÄ”. Minkälainen paskamyrsky nousisi, jos Lääkäriliitto ilmoittaisi, että ”hoitajia voi käyttää asiaan X”? Toki lääkärit eivät niin toimi, koska ovat fiksuja.

Näinhän he tekevät nytkin. Ja kuka lääkärien lakon aikana hoiti hommat? Hoitajat.

Vierailija
8/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa todella hyvin myös sen vastakkainasettelun mitä lääkäreillä ja hoitajilla on. Olin itse ennen hoitoalalla ja tuntui, että asetelma johtui nimenomaan hoitajista. Lääkäreitä vihattiin, halveksuttiin ja pidettiin jotenkin ylpeinä, vaikka ihan tavallista porukkaa ne oli ja suurin osa suhtautui ihan tavallisesti hoitajiin. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään pahaa sanottavaa lääkäreistä. Hoitajilla on vaan aika paha alemmuudentunne.

Vierailija
9/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta on tuokin, että meille aina säädetään kaikki pakkolait. Tuohan siinä on pointtina, että ensimmäinen vaihtoehto on aina pakko, kun kyse on hoitajista. Mitään ei saa sanoa vastaan tai kyseenalaistaa. 

Ala jossa ihmisiä kuolee ilman hoitoa/hoidon viivästyessä, on syytä säädellä niin että viattomat eivät joudu kärsimään.

Vierailija
10/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikutusta läskiperseisten, tyhmien ja laiskojen pullansyöjien lakolla nyt yhtäkkiä on kenenkään syöpähoitoihin? Heidän työnsä voi tehdä kuka vain, pyytäkää talonmiestä.

Sädehoito vaatii kyllä aika paljon asiantuntemusta, että sen tekee oikein. En haluaisi talonmiestä sädettämään itseäni. Menisi vahingossa väärään kohtaan ja tuloksena olisi paljon vahinkoa. Kyllä niiden hoitajien asiantuntemusta siellä sairaalassa tarvitaan eikä sitä työtä voi kuka vaan tehdä.

Eri asia on, että onko nämä palkkavaatimukset yhtään kohtuullisia. Minusta eivät.

Vierailija
11/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat hoitajat on lakosta huolimatta töissä, tää lakkoileva jengi on hoitajien irvikuvaa.

Vierailija
12/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys. Olisivat opiskelleet lääkäriksi.

Vierailija
13/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule ikinä antamaan anteeksi, jos menetän syöpää sairastavan isäni hoitajien lakon vuoksi.

T: AMK-tutkinto, sosiaaliala, pienempi palkka kuin hoitajilla nyt.

Päättäjille vai? Hoitajat ovat syyttömiä matalaan palkkaansa ja huonoihin työoloihin.

Vierailija
14/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikutusta läskiperseisten, tyhmien ja laiskojen pullansyöjien lakolla nyt yhtäkkiä on kenenkään syöpähoitoihin? Heidän työnsä voi tehdä kuka vain, pyytäkää talonmiestä.

Sädehoito vaatii kyllä aika paljon asiantuntemusta, että sen tekee oikein. En haluaisi talonmiestä sädettämään itseäni. Menisi vahingossa väärään kohtaan ja tuloksena olisi paljon vahinkoa. Kyllä niiden hoitajien asiantuntemusta siellä sairaalassa tarvitaan eikä sitä työtä voi kuka vaan tehdä.

Eri asia on, että onko nämä palkkavaatimukset yhtään kohtuullisia. Minusta eivät.

Jos olet hiukankin seurannut tätä palstaa niin tiedät että talonmies käy oikein hyvin.

Vierailija
15/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symppikset sairaille , ensin kuritti korona ja nyt tämä . Hoidot jää saamatta ja monella vaikuttaa elämän pituuteen .

Vierailija
16/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomaa todella hyvin myös sen vastakkainasettelun mitä lääkäreillä ja hoitajilla on. Olin itse ennen hoitoalalla ja tuntui, että asetelma johtui nimenomaan hoitajista. Lääkäreitä vihattiin, halveksuttiin ja pidettiin jotenkin ylpeinä, vaikka ihan tavallista porukkaa ne oli ja suurin osa suhtautui ihan tavallisesti hoitajiin. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään pahaa sanottavaa lääkäreistä. Hoitajilla on vaan aika paha alemmuudentunne.

Uskomatonta.

Vierailija
17/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on moneen junaan, niin lääkäreitä kuin hoitajiakin. Mutta olen ollut paikoissa, joissa en ole ollut edes tervehtimisen arvoinen. Sinikkäästi jatkoin, kunnes ymmärsin, ettei kyse ollut vahingosta tai siitä, että hän ei kuullut. Potilaankaan asioita on vaikeaa hoitaa, kun lääkäri katsoo halveksuen, jos yrittää hänen puheilleen. Arvojärjestelmä täytyy myös heti tuoda selväksi, jos ollaan tekemisissä. Täytyy itsestään selvät asiat määrätä, kuten jos ollaan aamutoimia tekemässä ja sattuu kierrolle niin "Vie se potilas sitten vessaan". Mihin minä hänet sitten veisin? Ulkoavaruuteen, taukotilaan vai siivouskomeroon? 

Vierailija
18/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun luen suojelutyöstä tiedotetta, mikä tuli tehyltä, siellä sanotaan selvästi että syöpähoidot kuuluvat suojelutyön piiriin.

Taitaa olla työnantaja itse päättänyt, ettei kuulu. Jotta saa yleisen mielipiteen hoitajia vastaan.

Vierailija
19/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsut ei nyt saa sitä vaatimaansa korotusta ja sillä selvä. Se joukko voi hyvin irtisanoutua työstä. He ovat odotuksiin ja asenteeseen nähden täysin väärällä alalla. Halukkaita kyllä löytyy korvaamaan nämä ilmapiirin myrkyttäjät.

Vierailija
20/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tekemään, jos kerta talonmies osaa myös. Tässä tämän arvostuksen näkee.

PS. Itse aloitukseen - ennen lakkoa lupailtiin, että mm. syöpähoidot ei vaarannu lakon aikana. Jännää kuitenkin, jos niitä nyt perutaan🤨

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi