Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset joiden lempielokuvia on tyyliin kaikki Tarantinot ja Kellopeliappelsiini

Vierailija
01.04.2022 |

Tunnetko ja jos millainen tyyppi on kyseessä? Itse tiedän kaksi, mies ja nainen 30+, runsaasti tatskoja ja molemmilla pitbullit :D Mies käy salilla ja nainen tankotanssii ja harrastaa käärmeitä

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulp fiicson on yksi maaiman katsotuimmista elokuvista. Varsinkin jo se gimma siinä kansikuvassa siin polkkatukasssa.

Vierailija
22/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Tykkään monesta Tarantinon leffasta mutta Kellopeliappelsiinia en ole koskaan edes nähnyt. On tatskoja, käyn salilla, inhoan käärmeitä yli kaiken, en pidä koiristakaan enkä tanssi tangolla enkä muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Kellopeliappelsiini ei ole kyllä lemppari, mutta Tarantinon leffat kyllä. Dialogi on niissä verratonta.

Minä, +40, toimistotyössä oleva perheenäiti.

Tykkäätkö kaikista Tarantinoista vai pelkästään Pulp Fictionista ja Jackie Brownista?

Nämä 2 ovat Tarantinon kuviksi poikkeuksellisia.

Vierailija
24/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain mieleltään sairas haluaa katsoa kellopeliappelsiinin uudestaan, jos on sen törkeyden kerran erehtynyt katsomaan.

En voisi ikinä olla missään tekemisissä ko ihmisen kanssa.

Ei voi enää edes ihmisyydestä puhua.

Sitten olen sairas. Jotkut ei vaan tajua kyseisen elokuvan pointtia joka on väkivallan vastaisuus.

Vierailija
25/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Kellopeliappelsiini on elokuvataiteen merkkiteoksia, Kubrick Top 3 ohjaaja, Tarantino taas silkkaa paskaa.

Vierailija
26/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Kellopeliappelsiini ei ole kyllä lemppari, mutta Tarantinon leffat kyllä. Dialogi on niissä verratonta.

Tämä, Tarantinon leffoissa on loistavaa mustaa huumoria ja hyvällä maulla (taiteellisesti) toteutettua väkivaltaa, ei mitään silmitöntä räjähtelyä ja ammuskelua ilman päämäärää niin kuin esim. monissa toimintaleffoissa.

Kellopeliappelsiini oli ihan ok, mutta olen katsonut parempiakin. Aikansa elokuvaksi edellä.

t. myöskin toimistotyössä oleva, nykyisin vanhempainvapaalla oleva 30+ äiti-ihminen

Vierailija
27/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain mieleltään sairas haluaa katsoa kellopeliappelsiinin uudestaan, jos on sen törkeyden kerran erehtynyt katsomaan.

Ööö...Oletko ajatustenlukija ?

Miten tiedät, minkä elokuvan joku on katsonut ja peräti uudestaan🙄

Tämä oliskin mielenkiintoinen taito...

Ps. Se on toki väkivaltainen elokuva, mutta siinä on kyse paljon muustakin.

Jos vain osaa katsoa...

Vierailija
28/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkileffa on Kellopeliappelsiini, on siis ollut jo noin 20-vuotiaasta asti yksi suosikeistani. Tarantinon uudempia elokuvia en ole valitettavasti nähnyt, mutta ihan Pulp Fiction on ihan hyvä.

Olen akateemisesti koulutettu nelikymppinen nainen. Minulla ei ole tatuointeja ja on muutenkin aika neutraali tyyli. En yleensä mainitse kenellekään, että Kellopeliappelsiini on suosikkini, ellemme jo tunne paremmin ja pääsen perustelemaan asiaa. En halua tulla väärinymmärretyksi.

Minusta Kellopeliappesiinissa sekä Tarantinon elokuvissa on raakaa väkivaltaa, joka järkyttää minua. Kellopeliappelsiini on tietenkin mestariteos, hieno juoni, näyttelijät, pohdinta, musiikki, kaikki tyyliratkaisut. Pidän muutenkin Kubrickin elokuvista.

Tarantinon elokuvat taas on tehty persoonallisella otteella, muuten ne ovat enemmän action-osastoa eikä juonissa ole ehkä sellaista syvyyttä, mitä draamalta kaipaan. Hattua kuitenkin nostan Tarantinollekin.

Vierailija
29/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläneet helpon ja kivan elämän. Omalle kohdalle sattunut sen verran väkivaltaa ja ikäviä tapahtumia, että en katso huvikseni mitään väkivaltaviihdettä, koska se ei viihdytä minua.

Vierailija
30/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellopeliappelsiini on ankararsi ylinäytelty, päähenkilö tekee ainoan hyvän roolin, muut ovat häiritsevän karrikoituja.

Myös kirjan tarinaan nähden sanoma on hieman latistunut.

Tarina ja kuvaus kantavat kuitenkin läpi elokuvan.

Ainoat näkemäni Tarantinot, joista pidän, ovat Pulp Fiction ja Jackie Brown.

Useimmat muut ovat jääneet minulta kesken.

Vierailija
31/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökin jos jokin on "tyyliin" jotain.

Suomenkieli olisi kaunista ilman tuollaisia ilmaisuja.

Vierailija
32/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow! Ja aina vain näitäkö he katselevat?

Btw: Kellopeliappelsiini on täyttä kuraa.

Vierailija
33/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläneet helpon ja kivan elämän. Omalle kohdalle sattunut sen verran väkivaltaa ja ikäviä tapahtumia, että en katso huvikseni mitään väkivaltaviihdettä, koska se ei viihdytä minua.

Ei välttämättä...

Mutta ymmärrän kantasi.

Näissä elokuvissa se väkivalta ei kaikesta huolimatta ole kuitenkaan ns. pointti, kuten joku taisi mainitakin.

Vierailija
34/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään välillä katsoa ap:n mainitsemien kaltaisia elokuvia. Karaistuneiden ihmisten elokuvia.

Vierailija
35/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole ymmärtänyt elokuvaa yhtään.

Vierailija
36/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieltymykset eivät katso ulkonäköä.

Jokaisesta ihmistyypistä löytyy niitä jotka pitävät rankoista väkivaltaelokuvista.

Vierailija
37/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, Tarantinon leffoissa on loistavaa mustaa huumoria ja hyvällä maulla (taiteellisesti) toteutettua väkivaltaa, ei mitään silmitöntä räjähtelyä ja ammuskelua ilman päämäärää niin kuin esim. monissa toimintaleffoissa.

Kellopeliappelsiini oli ihan ok, mutta olen katsonut parempiakin. Aikansa elokuvaksi edellä.

t. myöskin toimistotyössä oleva, nykyisin vanhempainvapaalla oleva 30+ äiti-ihminen

Mikä esim. Django Unchained:issa edustaa hyvää makua ja taiteellisuutta?

Hidastuskuvissa epärealistista veren lentoa kyllästymiseen saakka...

Vähän luulen, että olet muodostanut kuvasi juuri noiden mainitsemani kahden, Pulp Fictionin ja Jackie Brownin perusteella.

Pulp Fiction on humoristinen kuva, joka lainailee monia muita kuvia, erityisesti Leonen "Hyviä, pahoja ja rumia".

Jackie Brown on romanttinen jännityskuva, jossa on väkivaltaa suhteellisen vähän.

Näiden kanssa usein trilogiaksi lasketaan Reservoir Dogs, joka on vastenmielisen väkivaltainen.

Shakespeare- tulkintanakin sitä tietysti voi pitää.

Vierailija
38/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikkileffa on Kellopeliappelsiini, on siis ollut jo noin 20-vuotiaasta asti yksi suosikeistani. Tarantinon uudempia elokuvia en ole valitettavasti nähnyt, mutta ihan Pulp Fiction on ihan hyvä.

Olen akateemisesti koulutettu nelikymppinen nainen.

Tarantinon elokuvat taas on tehty persoonallisella otteella, muuten ne ovat enemmän action-osastoa eikä juonissa ole ehkä sellaista syvyyttä, mitä draamalta kaipaan. Hattua kuitenkin nostan Tarantinollekin.

Oletko Jackie Brownin nähnyt?

Vierailija
39/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieltymykset eivät katso ulkonäköä.

Jokaisesta ihmistyypistä löytyy niitä jotka pitävät rankoista väkivaltaelokuvista.

En oikeastaan koskaan katso väkivaltaa/räiskintää sisältäviä elokuvia ”vapaaehtoisesti”, mutta Kellopeliappelsiinista pidin. Ei siinä ole kyse mieltymyksestä väkivaltaan. Ei minun osalta eikä elokuvan.

Vierailija
40/59 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen akateemisesti koulutettu nelikymppinen nainen.

Oletko Jackie Brownin nähnyt?

Olen, mut taisi olla vuonna 1998 joten en oikein muista, mitä siinä oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme