Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoon mennyt jo tänä vuonna melkein tuhat euroa erilaisiin korjauksiin ja katsastukseen. Kannattaako jo vaihtaa?

Vierailija
01.04.2022 |

Auto ehkä arvoltaan kolme tuhatta muutenkin. Ja pian olisi taas muutaman sadan euron remppa tiedossa. En enää koskaan osta dieselautoa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se huolto vaihtamalla lopu. Uusissa autoissa joudut merkkiliikkeissä tekemään vuosihuollot ajallaan, jotta takuu pysyy voimassa ja nekin maksaa aina vähintään 500e. Käytetyissä on se hyvä puoli, että voit katsastuksessa aina hakea vika listan ja huoltaa sitten vain ne, jotta saat vuoden lisäaikaa. Huoltovapaata autoa ei ole olemassakaan

Tämä on taas niin väärää tietoa, että oikein ärsyttää. Uuttakaan autoa ei tarvitse huollattaa merkkiliikkeessä vaan ainostaan vaatimus on huolto-ohjeen mukaisesti. Mitään merkkiliikepakkoa EI OLE.

Vierailija
22/44 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se huolto vaihtamalla lopu. Uusissa autoissa joudut merkkiliikkeissä tekemään vuosihuollot ajallaan, jotta takuu pysyy voimassa ja nekin maksaa aina vähintään 500e. Käytetyissä on se hyvä puoli, että voit katsastuksessa aina hakea vika listan ja huoltaa sitten vain ne, jotta saat vuoden lisäaikaa. Huoltovapaata autoa ei ole olemassakaan

Just kävin ekassa huollossa merkkiliikkeessä ja maksoi sijaisauton kanssa 170e. Seuraava huolto on iso huolto ja maksaa jopa 280e :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just ton takia minulla on uusi auto. Ei tuu tonnien remppoja.

Ja just ton takia mä vasta ostin tonnin auton. Ollut tyyliin sokealla mummolla saaressa, eli minimaalisella ajolla ja leimalta mennyt läpi ilman ongelmia vuosikaudet (tämän voi tarkistaa etukäteen trafilta).

Ajan tällä niin kauan, kunnes jotain isompaa korjattavaa tulee. Sitten myyn vaikka osiksi tai romupeltinä ja ostan toisen samanmoisen tilalle. Ei tule koskaan kalliita remppoja, eikä ole iso raha kiinni koko kotterossa. Toki ajomukavuudessa joutuu vähän tinkimään entiseen uudehkoon audiin verrattuna, mutta jää niin paljon enemmän rahaa kaikkeen muuhun kivaan, että ei haittaa.

Sulla kävi tuuri. Niitä sokeiden mummojen autoja vaan ei riitä jokaiselle autoilijalle. Mä olen nyt se joka osti uuden jotta sä saat taas 20 vuoden päästä ostaa tonnin koslan. Mä ajan edelleen uudella, koska haluan ja voin.

Tuuri vähän kävi, juu. Mutta kyllä se vähän vaatii myös viitseliäisyyttä seurata ja tutkia tarjontaa. Sovin kyseisestä autosta kaupan samana päivänä, kun se ilmestyi myyntiin. Auto on 23 vuotta vanha ja alle 100 tuhatta ajettu. Siisti kuin mikä ja ruosteeton.

Hyvä, että ajat uudella kun kerta hauluat ja voit. Minä en enää halua, koska kaikki muu elämä maksaa niin paljon enemmän, kuin ennen, mutta palkkani on valitettavasti pysynyt samana. No, toukokuussa tulee 2% korotus :D  Jonkunhan ne uudet autot tosiaan on ostettava, että me toiset voidaan ajella ne edullisimmat loppupään vuodet sitten.

Vierailija
24/44 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari tonnin auto, ajelin pari vuotta, mut sit tuli viidensadan remontista kolme tonnia. Huijari korjaamot osaa.

Vierailija
25/44 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toimii, mitä sitä vaihtamaan. Uuden käytetyn kanssa on ihan tuuripeliä, toimiiko hyvin vaiko joutuuko korjaamaan paljon.

Vierailija
26/44 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en katselisi tuota autoa hetkeäkään. Vaihda vaikka sähköpyörään mieluummin. Eikö se korjaamoissa ravaaminenkin ole aika raskasta.

Vierailija
27/44 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ! Vaihda fillariin. Tein niin ja tänä vuonna jo säästynyt n. 5000€ entiseen verraten. Eikäole tarvinnut elättää siipeilijöitä. Katsastajia, vakuutusyhtiötä, Trafia, verottajaa YMS.

Vierailija
28/44 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mulla meni syksyllä melkein tonni uusiin kitkarenkaisiin, tänä vuonna huolto-ohjelmassa jakohihnan vaihto.

Vierailija
29/44 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritetään taas päästä katsastuksesta läpi, jotta saisi vuoden lisäaikaa.

Pitää jatkossa varmaan ajaa pienillä karvalakkimalleilla, jotka uusia. Tämä vanhan korjaamolla juoksuttaminen ja aina pohtiminen mitä nyt hajoaa on aika raskasta.

Vierailija
30/44 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta uusi niin ei tarvii olla kokoajan korjaamassa. Takuu kun loppuu niin auto vaihtoon.

Tämä on ainoa järkevä tapa omistaa auto, ei tule mitään tuhansien eurojen yllätyksiä ikinä.

Vierailija
31/44 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se dieselin vika ole, jos autoon pitää tehdä remppaa. Vai onko muuta käyttövoimaa käyttävät autot huoltovapaita?

Nykyaikana diesel on hel vetisti kalliimpi huoltaa kun on turbot, common railit, hiukkassuodattimet ja muut Euro6 tai jopa Euro7 normien vaatimat kalliit lisäkilkkeet jotka hajotessaan tekevät hirveän loven lompakkoon etenkin suomen järjettömillä ylihintaisilla huoltohinnoilla ja supertuhdilla alvilla höystettynä. En ostaisi, ellei sitten pysty huollattamaan ja korjauttamaan autoa jossain järkevässä maassa mutta se on harvoin mahdollista kun se voi hajota mihin nyt hajoaa.

Vierailija
32/44 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat sadan tonnin teslan niin sillä rahalla korjaisit vanhaa koskaa seuraavat 100 vuotta tuolla menolla :) 

Sadan tonnin teslan joudut vienään SER-jätteisiin 10 v kuluttua ja ostamaan uuden :) 

Jos Tesla tuntuu pahalta niin voit laittaa tuohon tilalle vaikka Audin tai Pökötin, täysin sama ylihinta ja lyhyt käyttöikä edessä :) 

Vierailija
33/44 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin remppahan ei oo mitään. Kävin vasta määräaikaishuollossa mikä maksoin lähemmäs 2000€ ja ainoa mitä vaihdettiin oli öljyt. Toki auto on melko uusi ja ihan liian kallis uutena ostettavaksi.

Vierailija
34/44 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta uusi niin ei tarvii olla kokoajan korjaamassa. Takuu kun loppuu niin auto vaihtoon.

Tämä on ainoa järkevä tapa omistaa auto, ei tule mitään tuhansien eurojen yllätyksiä ikinä.

Ennen romutuspalkkiota sai aina autoliikkeiden perältä vuodenleimalla olevia 100 - 300€ autoja. Kyllä niillä aina vuoden ajoi ja sitten osti uuden, joskus piti maksaa 50€ vanhan pois viemisestä.

Vierailija
35/44 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en katselisi tuota autoa hetkeäkään. Vaihda vaikka sähköpyörään mieluummin. Eikö se korjaamoissa ravaaminenkin ole aika raskasta.

Ja samalla mangut kyytiä autoilevilta tutuilta joka viikko kun sataa, pitää kuskata jotain tai käytä kaupungin muurien ulkopuolella, etkö vain? Ja ilmaiseksi tietenkin. 

Vierailija
36/44 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen romutuspalkkiota sai aina autoliikkeiden perältä vuodenleimalla olevia 100 - 300€ autoja. Kyllä niillä aina vuoden ajoi ja sitten osti uuden, joskus piti maksaa 50€ vanhan pois viemisestä.

Nykyään nämä maksavat vähintään 1 000 euroa. Parilla sadalla ei saa enää yhtään mitään.

Vierailija
37/44 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää autoa vuosia huoltamatta ja tekemättä tarpeellisia korjauksia niin joku päivä on pommi käsissä. 

Auton pito maksaa. Itse tänä vuonna olen jo tuulilasin vaihdatuttanut ja isompi huolto tehtiin nyt, kun pikkuhuolloilla menty pari vuotta. Tonni meni suit sait. 

Vierailija
38/44 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka ajavat muilla kun Toyotalla tai Hondalla eivät välitä rahasta

Vierailija
39/44 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta uusi, eihän se maksa kuin 50000e, nykyisen huoltoon menee tuo raha jo 50:ssä vuodessa, eli nopeesti maksaa itsensä takaisin.

Vierailija
40/44 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaimon autoon tulee kaiken näköistä ja lisäksi huollot, ainoa missä säästää on katsastus. Hänen autonsa arvo alenee vuodessa enemmän kuin minun on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi