Autoon mennyt jo tänä vuonna melkein tuhat euroa erilaisiin korjauksiin ja katsastukseen. Kannattaako jo vaihtaa?
Auto ehkä arvoltaan kolme tuhatta muutenkin. Ja pian olisi taas muutaman sadan euron remppa tiedossa. En enää koskaan osta dieselautoa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ei se huolto vaihtamalla lopu. Uusissa autoissa joudut merkkiliikkeissä tekemään vuosihuollot ajallaan, jotta takuu pysyy voimassa ja nekin maksaa aina vähintään 500e. Käytetyissä on se hyvä puoli, että voit katsastuksessa aina hakea vika listan ja huoltaa sitten vain ne, jotta saat vuoden lisäaikaa. Huoltovapaata autoa ei ole olemassakaan
Just kävin ekassa huollossa merkkiliikkeessä ja maksoi sijaisauton kanssa 170e. Seuraava huolto on iso huolto ja maksaa jopa 280e :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ton takia minulla on uusi auto. Ei tuu tonnien remppoja.
Ja just ton takia mä vasta ostin tonnin auton. Ollut tyyliin sokealla mummolla saaressa, eli minimaalisella ajolla ja leimalta mennyt läpi ilman ongelmia vuosikaudet (tämän voi tarkistaa etukäteen trafilta).
Ajan tällä niin kauan, kunnes jotain isompaa korjattavaa tulee. Sitten myyn vaikka osiksi tai romupeltinä ja ostan toisen samanmoisen tilalle. Ei tule koskaan kalliita remppoja, eikä ole iso raha kiinni koko kotterossa. Toki ajomukavuudessa joutuu vähän tinkimään entiseen uudehkoon audiin verrattuna, mutta jää niin paljon enemmän rahaa kaikkeen muuhun kivaan, että ei haittaa.
Sulla kävi tuuri. Niitä sokeiden mummojen autoja vaan ei riitä jokaiselle autoilijalle. Mä olen nyt se joka osti uuden jotta sä saat taas 20 vuoden päästä ostaa tonnin koslan. Mä ajan edelleen uudella, koska haluan ja voin.
Tuuri vähän kävi, juu. Mutta kyllä se vähän vaatii myös viitseliäisyyttä seurata ja tutkia tarjontaa. Sovin kyseisestä autosta kaupan samana päivänä, kun se ilmestyi myyntiin. Auto on 23 vuotta vanha ja alle 100 tuhatta ajettu. Siisti kuin mikä ja ruosteeton.
Hyvä, että ajat uudella kun kerta hauluat ja voit. Minä en enää halua, koska kaikki muu elämä maksaa niin paljon enemmän, kuin ennen, mutta palkkani on valitettavasti pysynyt samana. No, toukokuussa tulee 2% korotus :D Jonkunhan ne uudet autot tosiaan on ostettava, että me toiset voidaan ajella ne edullisimmat loppupään vuodet sitten.
Tämä on taas niin väärää tietoa, että oikein ärsyttää. Uuttakaan autoa ei tarvitse huollattaa merkkiliikkeessä vaan ainostaan vaatimus on huolto-ohjeen mukaisesti. Mitään merkkiliikepakkoa EI OLE.