Mistä hyvä vedenpitävä ulkoilupuku aikuiselle?
Nyt syksyn saapuessa haluaisin hankkia kunnollisen ulkoiluvaatteen itselleni ettei tarttisi tuulitakissa kastua aina sateen iskiessä. Onko siis sellaista "teknistä" asua (housut + takki), joka oikeasti pitäisi vettä? Vai onko sadehousut ja -takki ainoa kunnolla pitävä asu? Hinta voi olla korkeakin, jos vain olisi varmasti kestävä asu. Olisiko linkittää esim. hyviä asuja? Jotain katsoin intersportin sivuilta, mutta oli hankalaa, kun ei voinut hakea ominaisuuksilla, että vedenpitävä. Suosituksia siis? Koko on noin 42-44 jos sillä on merkitystä. Plussaa olisi myös se, että takin ja housut voi ostaa erikseen, koska alaosa usein isompi kuin yläosa. :)
Kommentit (47)
Millainen tuulipuku sulla on? Eikö siinä ole mitään vedenhylkivyysominaisuutta, eikö se yhtään pidä vettä?
Osta laskukäyttöön tehdyt kuorivaatteet. Leikkaukset eivät tosin ole ihan optimeja ulkoilukäyttöön.
Mulla on vain tuulitakki, ei housuja (ovat jääneet pieneksi). Ja ainakin tuntuu ettei siinä ole mitään vedenpitävyyttä. Tai pitää ripotussateen, mutta ei enempää. Ja on sateen jälkeen ihan litimärkä, mutta niin taitaa kuoripuvutkin olla? Vain ihan sadetakki hylkii vettä niin, että ei imisi itseensä?
Itsekin ostaisin juuri siten, että takki ja housut erikseen, paljon enemmän valinnanvaraa. Jos haluat oikeasti laadukkaan ja kestävän ulkoilupuvun, suosittelen menemään Partioaittaan. Löytyy takkia ja housua kaikille vartaloille ja moneen eri ulkoilumuotoon. Antavat myös vinkkejä ulkoilupuvun valintaan.
Minulla on se HH - takki. Ja se pitää kaatosateen ulkopuolella. Ei mene vesi läpi. Olin marja pehkossa n2 h ja vettä tuli kaatamalla taivataivaalta, huipusta Tippu vesi. Mutta en kastunut.
Mutta minulla pitäs saaha myös housut vedenpitävät ja joustavat. Kun kulkee metässä marjassa, housujen pitäs myös joustaa.
Osaako joku auttaa? Kulkeeko tällaiset asut nimellä kuoripuku? Löysin esim. tällaisen netistä http://www.eratukku.fi/ulkoilu/vaatteet/ulkoilupuvut/tiina-kuoripuku-p-21463.html. Pitääkö tuo oikeasti vettä jos sataa "kuin saavista kaatamalla"?