Pyöräilyyn suunnitellaan promillerajaa
Tietääkö poliitikot ettei kaikilla ole varaa matkustella taksilla ympäriinsä? Parempihan se köyhän on ajaa auton sijasta fillarilla humalassa ollessaan.
www.kauppalehti.fi/uutiset/kovempia-rangaistuksia-ja-pyorailyynkin-prom…
Kommentit (54)
Ei ongelmaa minulle aihe ollut koskaan kesä pyöräilijänä,eikä tule olemaan.Koska en juo: Kuin vettä,kahvia,tea.
tia.a69 kirjoitti:
Ei ongelmaa minulle aihe ollut koskaan kesä pyöräilijänä,eikä tule olemaan.Koska en juo: Kuin vettä,kahvia,tea.
Tällä kerralla ei koske sinua mutta seuraavalla kierroksella voi olla sinun oikeudet kyseessä eikä silloin kukaan puolusta sinua.
"Kaikista liikenneonnettomuuksissa kuolleista polkupyöräilijöistä ja jalankulkijoista vuosina 2016–2020 noin neljännes liikkui päihtyneinä. Heistä yhteensä 97 prosentilla veren alkoholipitoisuus oli voimakas, vähintään 1,2 promillea."
Tilastot julki. Moniko oli pyöräilijöitä ja moniko jalankulkijoita? Oliko pyöräilijöitä peräti 4 kpl? Johtuiko onnettomuus pyöräilijästä ja olisiko sen voinut estää?
Tokihan seuraavaksi kielletään käveleminen päihtyneenä koska kävely on tilastojen valossa vaarallisempaa kuin pyöräily
"ottaa huomioon, että jalankulkijan todennäköisyys kuolla tieliikenteessä on 9 kertaa,
pyöräilijän 7 kertaa ja moottoripyöräilijän 18 kertaa niin suuri ajettuja/kuljettuja
kilometrejä kohden kuin henkilöauton kuljettajan ja matkustajien"
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TRAN-PR-456969_FI.pdf?red…
Seuraavaksi tulee kävelijän pakollinen varustus. Kypärä, pelastusliivit, valot, suuntavilkut ja gps paikannus.
Hyvä uudistus. Kännipyöräilijä on vaarallinen itselleen.
Humalaisille valtion kustantamat taksisetelit. Tukea kännipyöräilyn vähentämiseen. Poliisit varmaan ilahtuu saadessaa lisää töitä pyöräilijöiden puhalluttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uudistus. Kännipyöräilijä on vaarallinen itselleen.
Silloin ollaan liian holhousyhteiskunnassa jos vain ja ainoastaan itselleen ei saa olla vaarallinen. Samalla periaatteella pitäisi kieltää aika monta muutakin asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uudistus. Kännipyöräilijä on vaarallinen itselleen.
Silloin ollaan liian holhousyhteiskunnassa jos vain ja ainoastaan itselleen ei saa olla vaarallinen. Samalla periaatteella pitäisi kieltää aika monta muutakin asiaa.
Me olemme jo holhousyhteiskunnassa. Se mitä itselle haitallista ja vaarallista sallitaan ei noudata mitään logiikkaa. Epäterveellisesti syöminen, alkoholi, tupakka ja vaikka laskuvarjohypyt ovat sallittuja. Sitten esim. kannabiksen käyttö on kiellettyä. Itseensä kohdistuvien tekojen ei pitäisi olla rangaistavia. Humalassa pyöräily on vähän siinä rajoilla. Siinä kun on vaara loukata muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uudistus. Kännipyöräilijä on vaarallinen itselleen.
Silloin ollaan liian holhousyhteiskunnassa jos vain ja ainoastaan itselleen ei saa olla vaarallinen. Samalla periaatteella pitäisi kieltää aika monta muutakin asiaa.
Niin ja kun vaarallisuus perustuu tunteisiin, ei tilastoihin jonka mukaan kävely on vaarallisempaa.
Ja kaikille Helsingin pyöräteille 5km/h rajoitus. Koskee myös spandex-apinoita
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikille Helsingin pyöräteille 5km/h rajoitus. Koskee myös spandex-apinoita
Minä määräisin sellaisen lain, että jos sulla on spandexit yms varusteet, niin saisit ajaa ainoastaan Jopoa jossa on märkä satula ja takakumi puolityhjä.
Muut kanssaliikkujat olisivat turvassa, kännissä tai ei.
Kuinkaan moni ajoi sähköpotkulaudalla.... Niillähän nuo Helsingissä huristaa, ei pyörillä.
Promilleraja pyörällä olisi kyllä hyvä. Nykyään pyöräilijät menevät niin lujaa, ja ajavat sekä jalankulkijoiden että autojen päälle, että joku kortti ja ajolupakin olisi varmaan tarpeen.
Kännissä ajaminen onjo nyt rangaistavaa.
Ja pyöräilu on muutenkin vähän vaarallista.
Kun pyöräiletTAI kännäät, kuolemanriskisi 10 keratistuu.
Jos teet molemmat riskisi satakertaistuu ;-(
Vierailija kirjoitti:
Tokihan seuraavaksi kielletään käveleminen päihtyneenä koska kävely on tilastojen valossa vaarallisempaa kuin pyöräily
"ottaa huomioon, että jalankulkijan todennäköisyys kuolla tieliikenteessä on 9 kertaa,pyöräilijän 7 kertaa ja moottoripyöräilijän 18 kertaa niin suuri ajettuja/kuljettujakilometrejä kohden kuin henkilöauton kuljettajan ja matkustajien"
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TRAN-PR-456969_FI.pdf?red…
Juottoloiden pitäisi olla sellaisia muinaisten oopiumluolien tapaisia.
Juopottelijat pötköttelisivät divaaneilla, etteivät tipu tuolilta
Vaipat pitäisi olla tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi tulee kävelijän pakollinen varustus. Kypärä, pelastusliivit, valot, suuntavilkut ja gps paikannus.
mielestämi apurenkaat kaikille, suurin ongelma vaan että tippuu pyörän päältä
Tänään on aprillipäivä ja sen mukainen "uutinen".
Suosittelen harkitsemaan pyöräilijöiden huumetestejä Kalliossa...
Jaaha, siihen loppuu sekin kuntoilu meikäläiseltä...