"Verojen jälkeen minulle jää kuussa käteen noin 2200 euroa. Se riittää niukin naukin elämiseen."
Näin kommentoi eräs hoitaja IL:n jutussa hoitajien liian matalia palkkoja. Hoitajalla on kaksi pientä lasta ja "hän haluaisi mahdollistaa lapsilleen harrastuksia, matkustelua ja mahdollisimman hyvän tulevaisuuden".
"Siitä ei ole kysymys, ettenkö myös pitäisi työstäni. Mutta kyllä minä siellä loppupeleissä puhtaasti rahan takia käyn."
Siis oikeasti 2200 e kuussa ei riitä ja kehtaa vielä valittaa palkan pienuudesta? Ei tuo mikään pieni palkka ole, moni tienaa paljon vähemmän. Ja jos on lapsia, niin saa lapsilisää ja jos on yksinhuoltaja, niin yksinhuoltajan korotukset ja muut. Minulla on takana 5 v yliopisto-opintoja, maisterintutkinto ja en saa noinkaan paljon käteen verojen jälkeen. Silti riittää elämiseen raha ja jää säästöönkin, en valita. Ei tietenkään elämäntyyli ole sellainen, että voisin ostella kaikkea, matkustella usein jne, mutta ei tällä tulotasolla kuulukaan.
Että ärsyttää tuollaisesta palkasta valittajat, jotka vielä sanovat käyvänsä rahan takia töissä. Olisiko kannattanut lukea insinööriksi, jos haluaa paksumman tilipussin...
Kommentit (2121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää verojen jälkeen 300 euroa vähemmän kuin tuolle hoitajalle. Kyllä sillä on pitänyt pärjätä.
Oletkos sinä vastuussa ihmishengistä työssäsi?
Oletko sinä se hoitaja joka antoi minulle unilääkettä ja käski mennä nukkumaan. Vauva syntyi tunnin päästä normaalisti alateitse. Oletko sinä se hoitovirheen tehnyt? Et pyytänyt edes anteeksi.
Voisiko joku selittää, miten ne työolot paranevat, jos palkat nousevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää verojen jälkeen 300 euroa vähemmän kuin tuolle hoitajalle. Kyllä sillä on pitänyt pärjätä.
Oletko sinä se hoitaja joka antoi minulle unilääkettä ja käski mennä nukkumaan. Vauva syntyi tunnin päästä normaalisti alateitse. Oletko sinä se hoitovirheen tehnyt? Et pyytänyt edes anteeksi.
Puolisoni oli vieressä ja koko kaupunki on ihmetellyt hoidon tasoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tulikin mieleeni, että miettikääs jos kaikki ne yksityisalojen työntekijät siirtävät tulonsa muualle. Kuka maksaa hoitajien palkat. Korona sankareita on minusta, lastentarhaopettajat, siistijät, kaupantyöntekijät ja opettajat jotka altistuvat jokapäivä koronalle. Perushoitajiin ja kodinhoitajiin suuntaisin palkkani sielä todella tehdään raksta työtä pienellä palkalla. Poistaisin koko palkka järjestelmästä lisät ja alueelliset korotukset, jotta opiskelijatkin saisivat töitä. Ei työnraskaus muutu palkkaa maksamalla vai työn uudelleen organisoinilla. Oma kohtaisesti rahaa on jäänyt 1500 euroa kk lapsiakin on ja kesälomilla ollaan käyty ulkomailla, mutta vaatii suunnittelua, ja ennen kuin kysytte Espoossa asutaan. En osta lounaita vaatteita vain alennuksessa yms. Osakesijoittamista harrastan kun on sivuun jäänyt rahaa koronavuonna. Voisiko siis pankit antaa talousneuvoja sairaanhoitajille.
Kiinnostaisi tietää millä tavalla hoitajat ei altista päivittäin itseään koronalle? :DDD
Mutta hoitajalla on suojat ja ammatinvalinta kysmys. Toisaalta jos työ ei nappaa niin menkää hyvät ihmiset kouluun ja lukekaa insunööripaperit! Sekun tuntuu olevan niin helppoa esim. laskea kantavuudet rakennuksista.
Me muut ollaan kusessa jos ja kun hoitoalan ihmiset noin tekevät. Se fakta nyt vain on, että me kaikki tarvitsemme heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunin baareissa ja muissa työpaikoissa puhutaan näistä hoitovirheistä.
Vierailija kirjoitti:
Saa helpommin rekrytoitua ihmisiä alalle ja pidettyä heidät siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan ymmärrä miksi niin monet jankuttaa että noin pienen palkan pitäisi riittää. Miksi te ette halua että naisvaltainen ala vihdoin saisi ansaitsemansa liksan? Mikä siinä on niin väärin? Onko AV tosiaan täynnä näitä ”maksaa ennemmin viiskymppiä siitä että naapuri ei saa satasta” tyyppejä? Mikä siinä teitä nyppii että he vaativat lisää liksaa? Varsinkin jos ette itse ole alalla eikä teillä ole loppujen lopuksi mitään käsitystä mitä he tekevät?
Koska vaatimukset ovat kohtuuttomia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmisiä vaivaa? Saako mikään muu ammattiryhmä täällä Vauva-palstalla niin paljon kuraa niskaan kuin sote-alan ihmiset ja varsinkin hoitajat? Missä on kanssaihmisten ja kaikkien alojen arvostus? Hoitoalasta kirjoitettuja mielipiteitä lukiessani ajattelen, että itse en ainakaan hakeutuisi alalle jo ihan pelkästään tuon jatkuvan mollaamisen vuoksi.
Mitä ihmeen jatkuvaa mollaamista? Mielestäni tässä ketjussa on ihan aiheellisesti kritisoitu hoitajien ylimitoitetulta kuulostavia palkkavaatimuksia. Itse en myöskään pidä siitä, että lakkoillaan kesken pahimman koronan. Hoitajia tarvittaisiin nyt sairaaloissa. Tuskin kukaan kiistää hoitajien työn tärkeyttä ja vaativuutta, ja me kaikki varmasti toivoisimme heille parempia työoloja ja asianmukaisen palkan, mutta onko tämä lakkoilu sitten se tapa saada se aikaan?
Kesken pahimman koronan? Muistuttaisin, että 2 vuotta sitten hoitajilta poltettiin lomia koronan vuoksi. Koronaan on vedottu viimeiset kaksi vuotta. Ensin valmiuslaki ja nyt taas lakimuutoksia tulossa. Ikinä ei ole rahaa hoitajien palkkoihin ja valitettavasti lakko on ainut keino. Vihervasemmistohallistuksessa naisia vaikka kuinka, mutta kun olisi kerrankin mahdollisuus harrastaa tasa-arvoa, niin vedetään vyötä vaan tiukemmalle. Rahaa on jaettu ympäri maailmaa ja niillä etelä- Eurooppa tällä hetkellä tasaa polttoaineen hintoja.
Nuo lomat tuli takaisin.
Toisten työsuhteita ei jatketa, koska valtiolla ei ole rahaa ja hoitajat ahnehtivat itselle lisää rahaa. Se tarkoittaa työttömyyttä toisille perheiden äideille, kun valtion rahat ei riitä
Jos tulee sota niin vakuutus ei korvaa tuhoutunutta asuntoa. Olisit tyytyväinen siihen mitä nyt on.
Jos tulee sota niin en auta ketään, koska valtio ei jatka töitäni.
Jos lapset kiukuttelevat väestönsuojassa, jos tulee sota niin ne lapset laitetaan sieltä suojasta ulos. Ei tulla kuuntelemaan mitään kitinää, kun töitäkään ei saa jatkaa.
Jos tulee sota niin silloin on hyvä kostaa se, että työtä ei jatkettu ja toisille vaan annettiin lisää rahaa
Jep. Periaatteessa kostoksi riittää sekin että hoitaa omat työnsä hoitajia haittaavasti.
Esim tuttuni takana on hoitajien todistukset, joita tarvitaan kun haluaa Norjaan tai kouluun. Usein perjantaisin tiettyihin aikoihin vuodesta hoitajat soittaa sille ja haluaa ne todistukset heti, haukkuu puhelimessa tuttuani ja kuuluttaa olevansa koulutettuja. Tuttu paneutuu näihin pyyntöihin maanantaina, kun se hoitajan dedis on mennyt, mutta pyynnöstä on alle 2vko. Kivoille se hakee ne heti, eli ihan se vaikuttaa onko v-mäinen vai ei tälle tutulle.
Yksi hoitaja oli alkanut maanantaina huutaa miten tuttu on idiootti ja tuhosi hoitajan elämän ja hoitaja on koulutettu sorrettu ihminen. Tuttu oli todennut että heistä vain toinen on maisteri 😂
Ottakaa kaikki tutut linjaksi että metsä vastaa niinkuin sinne huutaa.
Hyvin kuvattu maisterin työ ja hänen suhtautumisensa alemmin koulutettuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tulikin mieleeni, että miettikääs jos kaikki ne yksityisalojen työntekijät siirtävät tulonsa muualle. Kuka maksaa hoitajien palkat. Korona sankareita on minusta, lastentarhaopettajat, siistijät, kaupantyöntekijät ja opettajat jotka altistuvat jokapäivä koronalle. Perushoitajiin ja kodinhoitajiin suuntaisin palkkani sielä todella tehdään raksta työtä pienellä palkalla. Poistaisin koko palkka järjestelmästä lisät ja alueelliset korotukset, jotta opiskelijatkin saisivat töitä. Ei työnraskaus muutu palkkaa maksamalla vai työn uudelleen organisoinilla. Oma kohtaisesti rahaa on jäänyt 1500 euroa kk lapsiakin on ja kesälomilla ollaan käyty ulkomailla, mutta vaatii suunnittelua, ja ennen kuin kysytte Espoossa asutaan. En osta lounaita vaatteita vain alennuksessa yms. Osakesijoittamista harrastan kun on sivuun jäänyt rahaa koronavuonna. Voisiko siis pankit antaa talousneuvoja sairaanhoitajille.
Kiinnostaisi tietää millä tavalla hoitajat ei altista päivittäin itseään koronalle? :DDD
Mutta hoitajalla on suojat ja ammatinvalinta kysmys. Toisaalta jos työ ei nappaa niin menkää hyvät ihmiset kouluun ja lukekaa insunööripaperit! Sekun tuntuu olevan niin helppoa esim. laskea kantavuudet rakennuksista.
Me muut ollaan kusessa jos ja kun hoitoalan ihmiset noin tekevät. Se fakta nyt vain on, että me kaikki tarvitsemme heitä.
Ei ole rahaa palkan korotuksiin. Ja jos hoitajat saa lisää niin on rahaa maksaa työkokeilustakin palkkaa ja jatkaa palkkatuella olevien työsuhteita tai muuten ei välitetä enää vaitiolovelvollisuudesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat, hoitajat, hoitajat. Minä, minä, minä. Me tarvitsemme heitä. Ihan niin kuin hoitajat olisi ainut ammattiryhmä mitä maailma tarvitsee. (Tärkeää työtä toki). Ehkä meidän kaikkien ihmisten pitäisi alkaa hoitajiksi. LAitetaan kaupat kiinni ja siivoojat pois sairaaloista jne. Kunhan tässä maailmassa on hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunin baareissa ja muissa työpaikoissa puhutaan näistä hoitovirheistä.
Kätilön nimi on paperissa eli tiedetään kuka virheen on tehnyt. Potilaalla ei ole vaitiolovelvollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmisiä vaivaa? Saako mikään muu ammattiryhmä täällä Vauva-palstalla niin paljon kuraa niskaan kuin sote-alan ihmiset ja varsinkin hoitajat? Missä on kanssaihmisten ja kaikkien alojen arvostus? Hoitoalasta kirjoitettuja mielipiteitä lukiessani ajattelen, että itse en ainakaan hakeutuisi alalle jo ihan pelkästään tuon jatkuvan mollaamisen vuoksi.
Mitä ihmeen jatkuvaa mollaamista? Mielestäni tässä ketjussa on ihan aiheellisesti kritisoitu hoitajien ylimitoitetulta kuulostavia palkkavaatimuksia. Itse en myöskään pidä siitä, että lakkoillaan kesken pahimman koronan. Hoitajia tarvittaisiin nyt sairaaloissa. Tuskin kukaan kiistää hoitajien työn tärkeyttä ja vaativuutta, ja me kaikki varmasti toivoisimme heille parempia työoloja ja asianmukaisen palkan, mutta onko tämä lakkoilu sitten se tapa saada se aikaan?
Kesken pahimman koronan? Muistuttaisin, että 2 vuotta sitten hoitajilta poltettiin lomia koronan vuoksi. Koronaan on vedottu viimeiset kaksi vuotta. Ensin valmiuslaki ja nyt taas lakimuutoksia tulossa. Ikinä ei ole rahaa hoitajien palkkoihin ja valitettavasti lakko on ainut keino. Vihervasemmistohallistuksessa naisia vaikka kuinka, mutta kun olisi kerrankin mahdollisuus harrastaa tasa-arvoa, niin vedetään vyötä vaan tiukemmalle. Rahaa on jaettu ympäri maailmaa ja niillä etelä- Eurooppa tällä hetkellä tasaa polttoaineen hintoja.
Nuo lomat tuli takaisin.
Toisten työsuhteita ei jatketa, koska valtiolla ei ole rahaa ja hoitajat ahnehtivat itselle lisää rahaa. Se tarkoittaa työttömyyttä toisille perheiden äideille, kun valtion rahat ei riitä
Jos tulee sota niin vakuutus ei korvaa tuhoutunutta asuntoa. Olisit tyytyväinen siihen mitä nyt on.
Jos tulee sota niin en auta ketään, koska valtio ei jatka töitäni.
Jos lapset kiukuttelevat väestönsuojassa, jos tulee sota niin ne lapset laitetaan sieltä suojasta ulos. Ei tulla kuuntelemaan mitään kitinää, kun töitäkään ei saa jatkaa.
Jos tulee sota niin silloin on hyvä kostaa se, että työtä ei jatkettu ja toisille vaan annettiin lisää rahaa
Jep. Periaatteessa kostoksi riittää sekin että hoitaa omat työnsä hoitajia haittaavasti.
Esim tuttuni takana on hoitajien todistukset, joita tarvitaan kun haluaa Norjaan tai kouluun. Usein perjantaisin tiettyihin aikoihin vuodesta hoitajat soittaa sille ja haluaa ne todistukset heti, haukkuu puhelimessa tuttuani ja kuuluttaa olevansa koulutettuja. Tuttu paneutuu näihin pyyntöihin maanantaina, kun se hoitajan dedis on mennyt, mutta pyynnöstä on alle 2vko. Kivoille se hakee ne heti, eli ihan se vaikuttaa onko v-mäinen vai ei tälle tutulle.
Yksi hoitaja oli alkanut maanantaina huutaa miten tuttu on idiootti ja tuhosi hoitajan elämän ja hoitaja on koulutettu sorrettu ihminen. Tuttu oli todennut että heistä vain toinen on maisteri 😂
Hyvin kuvattu maisterin työ ja hänen suhtautumisensa alemmin koulutettuihin.
Eiköhän tossa menny kuppi nurin ihan ihmisen käytökseen. Ihan oikein teki. Ja tuossahan sanottiin et kohteliaille hakee heti.
Jos mä oisin tossa työssä niin aivan varmasti häiritsisi v-mäisten ihmisten elämää, koska se olis mahdollista.
Eikö pienempi palkankorotus riitä? Auttaisiko niukin naukin elämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat, hoitajat, hoitajat. Minä, minä, minä. Me tarvitsemme heitä. Ihan niin kuin hoitajat olisi ainut ammattiryhmä mitä maailma tarvitsee. (Tärkeää työtä toki). Ehkä meidän kaikkien ihmisten pitäisi alkaa hoitajiksi. LAitetaan kaupat kiinni ja siivoojat pois sairaaloista jne. Kunhan tässä maailmassa on hoitajia.
Mä olen ehdottanut et annetaan hoitajille mitä ne vaatii ja potkaistaan pois kaikki muut julkisen sektorin työntekijät. Sit popparit tulille ja seurataan vieressä miten hoitajat selviää omassa nesteessään.
Miksi ansiosidonnaisesta leikattiin 100 päivää pois ja nyt ei palkkatukityötä jatketa.
Ei voi selittää toisille, että ei ole rahaa ja toisille antaa isot palkan korotukset.
Ihmiset suuttuvat ja vaitiolovelvollisuutta ei enää noudateta. Ihmiset kokevat itsensä eri arvoisiksi ja sitten ei ole enää vaitiolovelvollisuudella väliä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ansiosidonnaisesta leikattiin 100 päivää pois ja nyt ei palkkatukityötä jatketa.
Ei voi selittää toisille, että ei ole rahaa ja toisille antaa isot palkan korotukset.
Ihmiset suuttuvat ja vaitiolovelvollisuutta ei enää noudateta. Ihmiset kokevat itsensä eri arvoisiksi ja sitten ei ole enää vaitiolovelvollisuudella väliä.
Jos tulee sota niin Suomi on kusessa.
Jostain selittämättömästä syystä aina kun olen vieraillut esim. hoivaosastolla niin sairaanhoitajan tai hoitajat löytää yleensä taukohuoneesta ringistä istumasta näpräämässä kännyköitään tai muuten vaan puhumasta skeidaa. Se pistää ihmmettelemään mistä ihmeestä me maksamme näille "hoitajille".
Toinen esimerkki kotihoidosta: potilaita velotetaan isoja summia palvelusta joka on tasoa tyyliin:
maks. 15 minuutin käynti potilaan kotona kerran kahdessa viikossa.
Turistaan potilaalle 7,5 minuuttia loppu näprätään kännykkää ja sitten poistuminen pikavauhtia.
Jos tästä vielä säästetään hoitajien palkankorotuksen vuoksi niin pistää se ihmettelemään onko kotihoitopalvelulla enää mitään arvoa ...
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset kärsivät jos heidän tietoja ei enää salata.
Joku voi vaikka myydä heidän henkilötunnukset ja muut tiedot rikollisille, koska työkokeilusta ei saa palkkaa ja myymällä tietoja voi saada sitten rahaa palkan tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa helpommin rekrytoitua ihmisiä alalle ja pidettyä heidät siellä.
Huono perustelu, itse en ainakaan valitsisi ammattia palkka edellä.