Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Verojen jälkeen minulle jää kuussa käteen noin 2200 euroa. Se riittää niukin naukin elämiseen."

Vierailija
01.04.2022 |

Näin kommentoi eräs hoitaja IL:n jutussa hoitajien liian matalia palkkoja. Hoitajalla on kaksi pientä lasta ja "hän haluaisi mahdollistaa lapsilleen harrastuksia, matkustelua ja mahdollisimman hyvän tulevaisuuden".

"Siitä ei ole kysymys, ettenkö myös pitäisi työstäni. Mutta kyllä minä siellä loppupeleissä puhtaasti rahan takia käyn."

Siis oikeasti 2200 e kuussa ei riitä ja kehtaa vielä valittaa palkan pienuudesta? Ei tuo mikään pieni palkka ole, moni tienaa paljon vähemmän. Ja jos on lapsia, niin saa lapsilisää ja jos on yksinhuoltaja, niin yksinhuoltajan korotukset ja muut. Minulla on takana 5 v yliopisto-opintoja, maisterintutkinto ja en saa noinkaan paljon käteen verojen jälkeen. Silti riittää elämiseen raha ja jää säästöönkin, en valita. Ei tietenkään elämäntyyli ole sellainen, että voisin ostella kaikkea, matkustella usein jne, mutta ei tällä tulotasolla kuulukaan.

Että ärsyttää tuollaisesta palkasta valittajat, jotka vielä sanovat käyvänsä rahan takia töissä. Olisiko kannattanut lukea insinööriksi, jos haluaa paksumman tilipussin...

Kommentit (2121)

Vierailija
681/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä en ole sellaisia perusteluja nähnyt, että vakuuttuisin korotuspyyntöjen järkevyydestä. Ja ketjussa aiemmin nähty "ihmishengistä vastuussa oleminen"... Monellakin alalla ollaan joko suoraan, tahi epäsuorasti vastuussa työkavereiden ja asiakkaiden terveydestä ja jopa hengestä. Ja muiden ammattialojen vähättelykään ei kyllä mulle avaa, että miksi juuri hoitohenkilökunta pitäisi nostaa jalustalle.

Jokainen bussikuskikin on vastuussa ihmishengistä. Samoin rekkakuskit.

Vierailija
682/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin lääkäreiden palkkaan verrattuna vähemmän. Jospa se sieltä kumpuaa tämä palkkavaatimus? Kyllä 2200 kuussa on ihan hyvä palkka ja sillä pärjää, jos osaa elää sen mukaisesti. Mutta jos pitää matkustella ja harrastella yms niin ei tietenkään mikään riitä.

"Jos pitää matkustella ja harrastella", niin kukapa sitä haluaisi??

Hoitaja on palkka kehityksensä huipulla 10 vuoden jälkeen, jolloin hän saa 8% kokemuslisän. Eli käteen jää 2200. Ja mielestäsi ei saa haluta matkustella ja harrastella ikinä, vaan elää kädestä suuhun?

Jo työssä käynti syö palkasta ison osan esim. Hki 1000€ vuokra,

Bussilippu 63-100€/kk ruokailu 118€/kk eli 1000 koti elämään jää jäljelle, jos autolla kulkee niin ei taida 100€ bensoihin riittää ja tietysti auton kulut.

Siinä ei tosiaan paljoa nautita elämästä, kun on jälkikasvukin elätettävänä. Työttömänä vissiin täällä kehuvat toiset pääsevänsä samoihin kuukausi ansioihin, siis vuokran jälkeen käteen jäävä osuus, jos muutama muksu löytyy.

Tällä matematiikalla ei varmasti saada enempää hoitajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin lääkäreiden palkkaan verrattuna vähemmän. Jospa se sieltä kumpuaa tämä palkkavaatimus? Kyllä 2200 kuussa on ihan hyvä palkka ja sillä pärjää, jos osaa elää sen mukaisesti. Mutta jos pitää matkustella ja harrastella yms niin ei tietenkään mikään riitä.

Et kai nyt vaan ole niitä rikoksia tehtailevia lääkäreitä jotka tylsän työn vastapainoksi niitä tehtailee.

Vierailija
684/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajalla ei ole edes bruttopalkka 2200€, sen voi ihan tarkistaa tessistä. Haittatyökorvauksia on mielestäni täysin naurettavaa vertailla, ne ovat HAITTAkorvauksia siitä, että työskentelee silloin kun kuuluisi saada olla perheen kanssa kotona.

Miksi lähihoitajalla pitäisi olla yhtään tuon korkeampi palkka? Se on se alin koulutusaste mitä tässä maassa voi olla, se juttu mihin kaikkein tyhmimmät ja kyvyttömimmät laitetaan. Ja hommat ovat aivan alkeellisia. Työt ovat verrattavissa siivoajan töihin eivätkä siivoajat saa tuonkaan verran palkkaa.

No mutta. Siinähän on oikein suomalainen äly ylimmillään! 😂😂 kai tiesit, että lähihoitaja huolehtii sinusta leikkauksen aikana ja jälkeen, hoitaa ja kasvattaa sun lapset että voit käydä töissä. Hoitaa huostaanotettuja nuoria laitoksessa kun vanhemmat ei itse pysty, hoitaa sun tulehtuneet haavat, syöttää ja ruokkii sua kun oot vanhus, valvoo sun vierellä ja antaa kipulääkkeet kun teet kuolemaa ja toivottavasti tökkii myös tikkuja kynsien alle idiootti!

Toivottavasti sinä et vain ole hoitoalalla, vaikutat todella persoonallisuushäiriöiseltä. Näitä juttuja lukiessa alkaa miettiä, että ehkä yksityinen terveydenhuolto sittenkin olisi hyvä, voi maksava asiakas valita ettei vain joudu tekemisiin tuollaisten kanssa.

Vierailija
685/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sekoilette? Mä olen sairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa ja palkkani on kuukaudessa juurikin 1800 euroa. Sillä ei pahemmin säästellä mihinkään "kivaan". Toitotetaan kovasti keskipalkasta, joka on 3000e. Sitä tuskin tällä uralla tulen näkemään, alanvaihto edessä.

Bruttona? Monenko työtunnin palkka tuo on?

Sairaanhoitajat eivät ymmärrä bruton ja neton eroa.

Vierailija
686/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt nyt jotenkin maku hoitajiin. En aio enää lukea yhtäkään ketjua tai uutista liittyen hoitoalaan. Lakkoilkaa miten paljon haluatte. Koska tämä hintalappu tulee niin meidän (vähemmän kuin hoitajat tienaavien) maksettavaksi tavalla tai toisella.

Vierailija
687/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajalla ei ole edes bruttopalkka 2200€, sen voi ihan tarkistaa tessistä. Haittatyökorvauksia on mielestäni täysin naurettavaa vertailla, ne ovat HAITTAkorvauksia siitä, että työskentelee silloin kun kuuluisi saada olla perheen kanssa kotona.

Miksi lähihoitajalla pitäisi olla yhtään tuon korkeampi palkka? Se on se alin koulutusaste mitä tässä maassa voi olla, se juttu mihin kaikkein tyhmimmät ja kyvyttömimmät laitetaan. Ja hommat ovat aivan alkeellisia. Työt ovat verrattavissa siivoajan töihin eivätkä siivoajat saa tuonkaan verran palkkaa.

No mutta. Siinähän on oikein suomalainen äly ylimmillään! 😂😂 kai tiesit, että lähihoitaja huolehtii sinusta leikkauksen aikana ja jälkeen, hoitaa ja kasvattaa sun lapset että voit käydä töissä. Hoitaa huostaanotettuja nuoria laitoksessa kun vanhemmat ei itse pysty, hoitaa sun tulehtuneet haavat, syöttää ja ruokkii sua kun oot vanhus, valvoo sun vierellä ja antaa kipulääkkeet kun teet kuolemaa ja toivottavasti tökkii myös tikkuja kynsien alle idiootti!

Toivottavasti sinä et vain ole hoitoalalla, vaikutat todella persoonallisuushäiriöiseltä. Näitä juttuja lukiessa alkaa miettiä, että ehkä yksityinen terveydenhuolto sittenkin olisi hyvä, voi maksava asiakas valita ettei vain joudu tekemisiin tuollaisten kanssa.

Mäkin olen huolestunut julkisesta puolesta. Sen verran sairaan huolimatonta se meininki. Joskus jopa tahallisesti. Uups sakset jäi sisään tai jotain muuta.

Vierailija
688/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sekoilette? Mä olen sairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa ja palkkani on kuukaudessa juurikin 1800 euroa. Sillä ei pahemmin säästellä mihinkään "kivaan". Toitotetaan kovasti keskipalkasta, joka on 3000e. Sitä tuskin tällä uralla tulen näkemään, alanvaihto edessä.

Nettona. Bruttona jotain 2500 ja risat. Lisiä en saa, koska päivätyö. Työn vaativuuteen nähden (leikkausosasto) palkka on naurettava, parempaa saisi jossain tehdastyössäkin. Ja ihan täydet työtunnit minulla. Että kiitos vaan miinustelijoille, arvostus katossa.

Vierailija
689/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilta sossueläteiltä jää nyt huomioimatta se, että tuolla 2200 tuloilla pk-seudulla sairaanhoitaja:

- Maksaa vuokraa perheasunnosta 1300e

- Maksaa työmatkalipusta 120e

- Maksaa täydet hoitomaksut lapsista, kahdesta 500e (menee bruttotulon mukaan)

- Saa 0e asumistukea (menee bruttotulon mukaan)

- Maksaa itse sähköt, vakuutukset, lasten ja itsensä lääkärit ja lääkkeet, mitkä kela maksaa kotona lojuville käyttörahojen päälle

Ei mikään ihme ettei palkalla elä. Alempi keskiluokka kärsii hirveästä tuloloukusta töissäkäydessään alueilla missä asumisen hinta on kohtuuttoman korkealla ja tuet ja maksut määräytyy bruttotulojen mukaan = nollatuet ja suurimmat maksuluokat.

Jos tarvitsee perheasunnon niin sitä on puolisokin maksamassa. Jos ei ole puolisoa ja tarvitsee kalliin perheasunnon 2 lapsen kanssa niin 2500e bruttotuloilla saa 448e asumistukea.

Päivähoito 0 euroa!

Lapsilisät ja elatustuen minimit ja yh korotus yht 673!

Älkää viitsikö tulla valehtelemaan että juuri hoitajat maksaa itse kaiken.

Sairaanhoitajako tuolla kirjoittelee sossueläteistä?

Mutta kun katsoo tota sen laskemaa, niin tosiaan, ihme että olet vielä hengissä! Kuolluthan sun pitäs olla! Mitäs? Jos oot yksinhuoltaja, niin jäi se toiselta vanhemmalta tuleva avustus mainitsematta, tai jos olet puolisollinen niin onko puolisos sossuelätti!

Kuitenkin te siellä pks:llakin elätte ja porskutatte niin hyvin ettei tosikaan.

Vierailija
690/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettona. Bruttona jotain 2500 ja risat. Lisiä en saa, koska päivätyö. Työn vaativuuteen nähden (leikkausosasto) palkka on naurettava, parempaa saisi jossain tehdastyössäkin. Ja ihan täydet työtunnit minulla. Että kiitos vaan miinustelijoille, arvostus katossa.

Mitä tehdastyötä kuvittelet Suomessa edes olevan? Sellaiset ovat kadonneet viimeistään 70-luvulla. Uudenkaupungin autotehdas taitaa olla about ainoa, ja siellä palkat eivät todellakaan ole niin hyviä kuin sinulla.

Vierailija
691/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdastyötä kuvittelet Suomessa edes olevan? Sellaiset ovat kadonneet viimeistään 70-luvulla. Uudenkaupungin autotehdas taitaa olla about ainoa, ja siellä palkat eivät todellakaan ole niin hyviä kuin sinulla.

Jep, Uudenkaupungin autotehtaalla saa max. 2000 euroa kuukaudessa BRUTTONA. Eli huomattavasti vähemmän kuin tuo valittava sh.

Ilmeisesti hoitajilla ei ole mitään käsitystä yleisistä työmarkkinoista, palkkatasosta tai työelämästä.

Vierailija
692/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitajana säästänyt 10 000 e helposti joka vuosi, tosin en ole juuri tuhlaillutkaan tai matkustellut tms. Asun omakotitalossa Helsingissä.

Palkkaus on minusta ok alallani, toivoisin sairaanhoitajan paikan vain nousevan kokemuksen ja henkilökohtaisen lisäpanostuksen myötä, mikä pitäisi ihmisiä alalla sinne eläkeikään saakka. Nyt työn kiire ja tunne, että tätäkö tämä on seuraavat 40 vuotta, se ahdistaa. Liian vähän hoitajia -> Kiire -> Potilasturvallisuus on oikeasti heikko ollut monessa yksikössä jo vuosikausia.

Veikkaampa että sinulla on myös puoliso.. tai olet saanut perinnön jos asut omakotitalossa helsingissä

Toki minulla on puoliso, mutta ei perintöä. Kyllä hoitajakin saa lainan taloon, kun on vähän säästöjä.

Millä ihmeellä niitä säästöjä saa jos muuttaa omilleen 18v ja valmistuu sairaanhoitajaksi sitten 22v. Sanotaan että tässä vaiheessa on nollatasolla, koska säästöjä tuskin on jos joutuu makselemaan opintovelkaa yms vaikka samalla tekisi töitäkin. Sen jälkeen maksat:

800e vuokraa joka kuukausi

400e ruokaan

300e sähköön/veteen/puhelimeen/vakuutuksiin

60e bussilippuun

40e harrastukseen

Oletetaan että käteen jää 1900e kuussa, tästä jää “säästöön” 300. Siitä jää oikesti säästöön kaiken elämisen jälkeen ehkä 150e, koska tarvitsee myös ostaa joskus vaatetta, joskus kodinkonetta yms.

150e * 12 = on 1800 vuodessa.

Jotta olisi varaa omakotitaloon Helsingissä n. 350 000, olisi oltava säästössä siihen 20%. Menee vain 38 vuotta säästäessä. Jee!

Hoitajat pääsee helposti töihin, heillä on vakityö, suht lyhyt koulutus, mahdollisuus tienata lisää lisillä. Onko kaikilla aloilla näitä mahdollisuuksia?. Jos menee suoraan uraputkeen 18 vuotiaasta alkaen niin kyllä sitä hynää jää säästöönkin jos ei aivan tuhlaile ja aloittaa nopeaa asuntosäästämisen. Monella on puoliso ja hyvin asutaan vaikka omakotitalossa sitten leikkien keskiluokkaelämää.

Niin, ja sen sijaan että maksaa vuokraa 800 e per kk, niin kannattaisi vakituisessa, aivan varmasti vaikka eläkeikään asti jatkuvassa työssä olevana lähteä hakemaan pankista lainaa ja ostaa oma asunto!

Näin. Siellä on HUSin palveluksessakin tyyppejä, joilla on yksiö hankittu... ja hah, jos hyvin käy niin sitten löytyy poikakaveri ja sitten muutetaan poikakaverin luo ja mahdollisesti jopa tämän työsuhdekämppään ja pistetään se yksiö vuokralle... Kato, jotkut ne osaa... Ja kyseessä ei välttämättä ole edes hoitaja vaan laitoshuoltaja...

Kato, jotkut ne osaa.

Jep jep, Helsingissä on yli 4000 vuokra-asuntoa tyhjänä. Jotkut ne osaa maksaa tyhjästä asunnosta vastiketta, toiset ne osaa ostaa vaatteita ja muuta mukavaa

Vierailija
693/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää erikoistuvana lääkärinä käteen vain noin sata euroa enemmän. Tuntuu vähän typerältä, että kuuden vuoden opintojen jälkeen joutuu palkkakuoppaan, jos haluaa parantaa osaamistaan ja jatkokouluttautua.

Jos palkkavaatimukset toteutuu, niin sairaanhoitajien palkka tulee olemaan parempi kuin meidän erikoistuvien. En sano, etteivätkö olisi korotuksia ansainneet, mutta sanon, että nosto toisaalla luo painetta nostaa myös toisaalla.

Kyse on erikoistumisesta eli käytännössä lisäopinnoista joista sinulle maksetaan ja jotka suoritettuasi palkkasi nousee huomattavasti. Toivottavasti tajuat olevasi hyväosainen, erikoislääkäreillä on hyvät palkat.

Vierailija
694/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim vaikka paperityöläiset. Eettisesti ajateltuna on kohtuutonta, että työhön, jossa ei vaadita ihmiseltä paljoa, maksetaan järkyttäviä summia. Vaikka tekisin yötöitä, ei palkka olisi lähellekään samaa tasoa. Lisäksi yötyötä laitetaan muutama hassu per lista, nekään ei nosta palkkaa muutamaa sataa enempää.

Vierailija
695/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla autotehtaalla bruttopalkat ovat ennemminkin sellaisen 1600€/kk. Ja siellä tehdään myös kolmivuorotyötä.

Vierailija
696/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun sosiaaliohjaaja, käteen jää n. 2000 E/kuussa. Sama palkkataso kuin hoitajilla, myös sama koulutustaso.

Ymmärrän että toivovat isompaa palkkaa, sitä itsekin toivon. Mutta että ”vähintään tonnilla pitäisi palkan nousta.” No tällä logiikalla niin pitäisi sosiaaliohjaajan palkankin nousta vähintään se tonni :D

Poliisien palkkaa pitää myös nostaa tonnilla, siivoojien, vakuutusalan työntekjöiden jne. Poliisit ja siivojat ne vasta raskasta työtä tekeekin, etenkin poliisit ja vaarantavat oman hengen.

Yllättävän moni vaarantaa oman hengen työtehtävissä. Jopa osa juristeista, jos ovat esimerkiksi syyttäjälaitoksessa ja tuomioistuimissa töissä. Joutuvat hoitamaan oikeusjuttuja murhaajia ja järjestäytynyttä rikollisuutta vastaan ja "palkkana" sitten tappouhkailuja näiltä.

Jos poliisi vaarantaa työtehtävässä henkensä, niin sitten on poliisissa vikaa!

Muuta en sano!

Poliisin velvollisuuksiin kuuluu vaarantaa henkensä työssä. Poliisi ei voi sanoa että en mene kun joku hullu ammuskelee jossain. Poliisin ON MENTÄVÄ koska SE ON SEN TYÖTÄ!

Jos poliisi vaarantaa henkensä työssään, hän ei osaa ammattiaan. Poliisin velvollisuus ei ole vaarantaa henkeään, poliisi on koulutettu niin ettei hän vaaranna henkeään. Hänen henkensä voi kyllä olla uhanalainen niissä tehtävissä, mutta hänen pitää osata toimia niin ettei hän itse vaaranna henkeään.

Kiitos ja näkemiin! 

Vaarantaa henkensä! Jos minä menen tieten tahtoen heikoille jäille, niin vaarannan henkeni. 

Kiitos ja näkemiin.

Oletkohan  sinä myös niitä kun sanoo, että hoitoalalla kohdellaan ihmisiä heidän ihmisarvonsa mukaan. Mikä kyllä taitaa pääosin pitää paikkansakin!

Vierailija
697/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim vaikka paperityöläiset. Eettisesti ajateltuna on kohtuutonta, että työhön, jossa ei vaadita ihmiseltä paljoa, maksetaan järkyttäviä summia. Vaikka tekisin yötöitä, ei palkka olisi lähellekään samaa tasoa. Lisäksi yötyötä laitetaan muutama hassu per lista, nekään ei nosta palkkaa muutamaa sataa enempää.

Paperintuotantoa ei Suomessa käytännössä enää ole. Tervetuloa vain tälle vuosikymmenelle, paperitehtaat ajettiin alas 2000-luvulla. Olet siis sellaiset 20 vuotta ajastasi jäljessä. Emme enää elä vuotta 2000.

Vierailija
698/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tehtaaseen puuduttavaan liukuhihnatyöhön, jossa teet täsmälleen samaa asiaa tunnista toiseen ja vuodesta toiseen ilman mitään mahdollisuuksia oppia mitään uutta. :D Itse tulen hulluksi tässä työssä, mutta huvinsa kullakin.

Vierailija
699/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verojen jälkeen 1800€ käteen. Tiukkaa tekee. Hoitaja

Vierailija
700/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun sosiaaliohjaaja, käteen jää n. 2000 E/kuussa. Sama palkkataso kuin hoitajilla, myös sama koulutustaso.

Ymmärrän että toivovat isompaa palkkaa, sitä itsekin toivon. Mutta että ”vähintään tonnilla pitäisi palkan nousta.” No tällä logiikalla niin pitäisi sosiaaliohjaajan palkankin nousta vähintään se tonni :D

Poliisien palkkaa pitää myös nostaa tonnilla, siivoojien, vakuutusalan työntekjöiden jne. Poliisit ja siivojat ne vasta raskasta työtä tekeekin, etenkin poliisit ja vaarantavat oman hengen.

Yllättävän moni vaarantaa oman hengen työtehtävissä. Jopa osa juristeista, jos ovat esimerkiksi syyttäjälaitoksessa ja tuomioistuimissa töissä. Joutuvat hoitamaan oikeusjuttuja murhaajia ja järjestäytynyttä rikollisuutta vastaan ja "palkkana" sitten tappouhkailuja näiltä.

Jos poliisi vaarantaa työtehtävässä henkensä, niin sitten on poliisissa vikaa!

Muuta en sano!

Poliisin velvollisuuksiin kuuluu vaarantaa henkensä työssä. Poliisi ei voi sanoa että en mene kun joku hullu ammuskelee jossain. Poliisin ON MENTÄVÄ koska SE ON SEN TYÖTÄ!

Jos poliisi vaarantaa henkensä työssään, hän ei osaa ammattiaan. Poliisin velvollisuus ei ole vaarantaa henkeään, poliisi on koulutettu niin ettei hän vaaranna henkeään. Hänen henkensä voi kyllä olla uhanalainen niissä tehtävissä, mutta hänen pitää osata toimia niin ettei hän itse vaaranna henkeään.

Kiitos ja näkemiin! 

Vaarantaa henkensä! Jos minä menen tieten tahtoen heikoille jäille, niin vaarannan henkeni. 

Kiitos ja näkemiin.

Oletkohan  sinä myös niitä kun sanoo, että hoitoalalla kohdellaan ihmisiä heidän ihmisarvonsa mukaan. Mikä kyllä taitaa pääosin pitää paikkansakin!

Hae nyt jokin lääkitys itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän