Miksi useimmat karppaajat ovat niin kireää väkeä?
Täällä aletaan heti huutamaan jokaiselle ei-karpille, että " et tiedä asiasta mitään" , vaikka todellisuudessa monikin keskusteluihin osallistuva on koettanut karppausta, ja todennut, ettei se itselleen sovi.
Jotenkin mielikuvani karppaajista on tämän palstan vuoksi kehittynyt melko negatiiviseksi.. Sellainen asenne on minulle heistä (useimmista, ei kaikista) kehittynyt, että luulevat tietävänsä kaikesta kaiken, eivätkä ymmärrä sitä, että esim. karppaus ei todellakaan sovi kaikille. Muiden ruokavalioita vähätellään, mutta jos joku erehtyy mollaamaan karppausta, niin johan ne kynnet sieltä löytyy ja veetuilu alkaa...
Kommentteja tähän (sekä karpeilta että ei-karpeilta)?
Kommentit (30)
Voin huonosti sillä ruokavaliolla.
Ja olen törmännyt samaan että se kuitataan vain juuri noin että " et karpannut oikein" .
Totuus on se, että perehdyin kyllä asiaan etukäteen ja tiedän karpanneeni ns. " oikein" . Olen ammatiltanikin tutkija, joten jo työni kautta tapanani on ensin perehtyä asioihin erusteellisesti ennenkuin ryhdyn mitään toteuttamaan.
Koettakaa nyt vain uskoa ettei se karppaus kaikille sovi.
Jos ruokavalio on oikeasti terveellinen, niin kyllä pitäisi jotain positiivisia vaikutuksia näkyä jos sitä on noudattanut kaksi KUUKAUTTA.
Vierailija:
PS: kaipasin maitoa ihan julmetusti karppauksen aikana, olisin halunnut vetäistä litran kerrallaan (ja niin vedinkin, kun karppaus jäi ;)
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAAA! Etpäs karpannutkaan oikein lällällälllälllääääällääää!
T Kiihkokarppi!
XDXDXDXDXDXDXD
Mun puolesta ihmiset saa vetää ihan mitä tahansa p*** nassuun. Pääasia että itse syön terveellisesti ;)
-
Tuliko mieleesi että karppiruokavalio alkaa korjaamaan kroppasi virheitä ja kasvattaa ensin lihasmassaa? Siksi paino nousee...
Sinnikkäitä sissejä nää suomalaiset, kun jaksaa peräti kaksi kuukautta ja luovuttaa heti... *huoh*
on HYVÄ ruokavalio (johan nimikin sen kertoo). Karppaus on laiskojen ylipainoisten epätoivoinen keino saada kiloja pois. Jos kysytte keneltä tahansa Ravitsemustieteilijältä, niin hyvä ja " oikea" ruokavalio sisältää KAIKKEA siitä vanhasta tutusta ruokakolmiosta. Meidän keho tarvitsee toimiakseen kaikenlaista ravinnetta, olette karpit kai biologian tunneilla olleet? Itse tunnen monta naista ja miestä, jotka karppaavat ja heistä kukaan EI halua eikä viitsi edes kävelyllä käydä painoaan pudottaakseen, siis yksikään! Se on jo hyvä esimerkki tyypillisestä karpista.
Vierailija:
on HYVÄ ruokavalio (johan nimikin sen kertoo). Karppaus on laiskojen ylipainoisten epätoivoinen keino saada kiloja pois. Jos kysytte keneltä tahansa Ravitsemustieteilijältä, niin hyvä ja " oikea" ruokavalio sisältää KAIKKEA siitä vanhasta tutusta ruokakolmiosta. Meidän keho tarvitsee toimiakseen kaikenlaista ravinnetta, olette karpit kai biologian tunneilla olleet? Itse tunnen monta naista ja miestä, jotka karppaavat ja heistä kukaan EI halua eikä viitsi edes kävelyllä käydä painoaan pudottaakseen, siis yksikään! Se on jo hyvä esimerkki tyypillisestä karpista.
Mulle karppaus sopi. Kuukaudessa lähti 4 kg. Olin reipas ja tunsin itseni terveeksi. Söin enemmän vihanneksia ja monipuolisemmin kuin nyt, kun olen ottanut viljat takaisin. Liikuntaa en tuolloin lisännyt, arkiliikuntaa tulee jonkin verran, samalla tavoin kuin nyt. Mutta en pidä liiukntaharrastuksesta, se on totta. Tuntuisi järkyttävältä ajanhaaskaukselta käydä esim. kolme kertaa viikossa jumpassa/salilla, se aika olisi pois esim. lapsen kanssa olemisesta.
Tuossa on myös se, että mulla ainakin on taipumus syödä ihan liikaa pastaa, perunamuusia jne. Ne ovat mulle sellaisia ongelmaruokia, että kannattaisi pitää kovaa kuria niiden suhteen. Tietty voisin syödä aina lusikallisen, mutta kun sitä on tarjolla, niin on hirveän vaikea vastustaa. Karkki, pulla, sipsit jne. eivät taas ole mulle mikään ongelma.
Itselläni ei pudonnut paino ekanakuukautena kuin muutama sata grammaa, mutta mittanauhasta mitaten huomasi usean sentin kavennuksen. Sen huomasi myös vaatteista. Pikkuhiljaa lähti painokin putoamaan. Liikunta on nyt suositeltavaa oli karppaaja tai ei! Sama millä ihmiset painoansa pudottavat, kunhan ymmärtävät pudottaa! Nimimerkki: Sokeri on myrkkyä
se on maailmalla jo kuollut ja kuopattu, niin kuin kymmenet muotijutut sitä ennen. suomalaiset vaan jaksavat hampaat irvessä ...
Jotkut on pullan perään, toiset karkit, kolmannet juustojen ja viinin... Jos sitten luopuu tai vähentää sen syömistä, mikä itselle on ongelma, niin kyllä se painokin tippuu. Mulla ei paino-ongelmia ole koskaan ollut, mutta yh-aikana tuli vuodessa 10 kg lisää, kun jäi säännöllinen liikunta. Kun sitten oli mahdollisuus taas palata aktiiviliikkujaksi, niin painokin putosi nopeasti entiselleen eli 57/169.
Jos hiilarit eivät ole ruokavaliossa ongelma, niin niitä vähentämällä tuskin saa tuloksiakaan...
Vierailija:
se on maailmalla jo kuollut ja kuopattu, niin kuin kymmenet muotijutut sitä ennen. suomalaiset vaan jaksavat hampaat irvessä ...
Jo paikkaritkin ottaneet hh-suositukset mukaan ryhmiin.
Mut sanotte mitä sanotte, mulla tää toimii ja oon ikionnellinen, kun olen päässyt pullamössöhimoistani kertalaakista =)
Karpit nimenomaan luulee löytäneensä THE ruokavalion, sen AINOAN OIKEAN, joka sopii kaikille ja kuka sitä ei ole " löytänyt" , on jotenkin säälittävä " paikkarilainen" :D
Kukin tavallaan, mutta huolestuttavimpia ovat just noi kiihkoilijat - ne tuhoaa maailman - olkoon syy sitten uskonto tai ruokavalio. Suvaitsevaisuutta, pliis!
Amerikan painonvartijoissa voi karpata. Siellä julkaistiin juuri tutkimus, että peruna AIHEUTTAA diabetesta. Jos teitä ei kiinnosta karppaaminen, niin eihän teidän tarvitse siitä hikeentyä. Jokainen huolehtii omasta terveydestään omalla tavallaan.
Ja hetken päästä huomaa olevansa ++kiloinen =(
Antakaa meille anteeksi, että yritämme auttaa...
jotka just ovat elämäntapalaihduttajia, ovat taas höyrähtäneet johonkin uuteen dieettiin.
Muuten, jos ette karppauksen vastustajat ole huomanneet, niin aika monissa lehdissä on ollut LÄÄKÄREIDEN kirjoituksia karppauksen puolesta. Mm. Annassa oli jokin aika sitten eräs lääkäri, joka oli saanut oman elämänsä kuntoon karppaamalla. HÄn puhui mm. siitä, että kakkostyypin diabeteksen saa hallintaan tuolla ruokavaliolla.
Itse en karppaa varsinaisesti, mutta ihmettelen tätä kiihkoilevaa vastustusta. Karppiruokavalio kun tuntuu melkoisen järkeenkäyvältä ja terveelliseltä.
sellainen perusterveellinen, ei mikään ihme huuhaa ruokavalio. Sokereiden ja huonojen hiilihydraattien pois jättäminen, samoin kuin teollisesti jalostettujen ruokien ja varsinkin rasvojen välttäminen ei mun mielestäni ole mitään muuta kuin normaalia ja järkevää.
Mun mielestä lisäksi karppauksen sisään mahtuu niin monta eri laatua ja tyyliä, että ihme on, jos ei niistä joku sopisi kaikille.
Itse en tietoisesti karppaa, mutta joku on ilmeisesti oman ruokavalioni nimittänyt hyväkarppaukseksi...Todennäköisesti en tee sitä puhdasoppiseksi.
nyt kun olen karpannut 8 kk, että olen terävämpi koska enään ei voi/tarvitse päätään pistää sumeaksi pulla, keksi, karkkimössöllä. Mutta en myönnä kireä olevani, ainakaan sen emempää kuin aikaisemmin. Karppauksesta on hyvät info sivut, kun googletatte. Hyvä karppauskin on ihan varteen otettava vaihtoehto. Sokerit ja valkoiset jauhot pois, mutta tummaa täysjyvä leipää yms. saa syödä ja pikkasen perunaa. Lisäksi hedelmiä kohtuudella. Itse olen tiukan linjan karppi. Huomasin ettei paino putoa jos syön liikaa kasviksia, pähkinöitä, juustoja. Kasvikset kuuluvat ruokavaliooni, mutta kohtuudella (n. puoli kiloa päivässä). Lisäksi otan berokkaa ja kalkkitabletteja. Ja tietysti öljyä ja voita. Te joita kiinnostaa, aloittakaa vaikka pikku hiljaa, mössöt pois!