Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi useimmat karppaajat ovat niin kireää väkeä?

Vierailija
03.10.2006 |

Täällä aletaan heti huutamaan jokaiselle ei-karpille, että " et tiedä asiasta mitään" , vaikka todellisuudessa monikin keskusteluihin osallistuva on koettanut karppausta, ja todennut, ettei se itselleen sovi.

Jotenkin mielikuvani karppaajista on tämän palstan vuoksi kehittynyt melko negatiiviseksi.. Sellainen asenne on minulle heistä (useimmista, ei kaikista) kehittynyt, että luulevat tietävänsä kaikesta kaiken, eivätkä ymmärrä sitä, että esim. karppaus ei todellakaan sovi kaikille. Muiden ruokavalioita vähätellään, mutta jos joku erehtyy mollaamaan karppausta, niin johan ne kynnet sieltä löytyy ja veetuilu alkaa...

Kommentteja tähän (sekä karpeilta että ei-karpeilta)?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on loppujen lopuksi sama miten kukakin syö, jos se sopii itselle ja on perus-terveellistä.

Mutta en kyllä allekirjoita ap:n aloitusta. Noissa tappeluketjuissa ihan yhtä ilkeitä, mollaavia, skeptisiä ja vähätteleviä ovat myös ei-karpit, jotka ei voi uskoa, että kukaan voisi voida hyvin karppi-ruokavaliolla...

Vierailija
22/30 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kylläkin olen kertonut karppaamisestani, mutta siis olen lopettanut. Harmikseni kylläkin. Se toimi mulla ja oli hyvä olo ym. ,mutta erinäisistä syistä se ei mun kohdalla pysty toteutuun, mm. ammattini vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta väite, että karppaus on se " THE ruokavalio" , kaikkein terveellisin ja paras, on mielestäni huuhaata. Esimerkiksi KTL:lta saa oikein asiallisia vastauksia, jos haluaa saada lisätietoa karppauksesta ja sen vaikutuksista elimistöön.

Vierailija
24/30 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota tarkoitin.. Että jos on karpannut ja se ei sovikaan, niin ei ole karpannut OIKEIN.. Sori, mutta just tuo ärsyttää aika paljon..

Itsekin kokeilin karppausta, ja aloituksessa minua auttoi karppaava ystäväni, joka on 5v jaksanut tuolla ruokavaliolla. Itse lopetin karppauksen 2kk ja +2kg myöhemmin, päänsärkyisenä ja äreänä, eli ei ollut minun juttuni. Tarvitsen ruokavaliooni hedelmiä ja jonkin verran leipää, omia tuntemuksia seuraamalla löysin minulle sopivan ruokavalion.

ap

Vierailija
25/30 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on usein pyydetty esittämään tieteellisiä tutkimuksia väitteidensä tueksi, mutta niitä ei ole esitetty.

Vierailija
26/30 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nähdäkseni karpit eivät ole sen kireämpää porukkaa kuin ei-karpit tai muutkaan tällä palstalla kirjoittelevat keskimäärin.

Vierailija
27/30 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iänikuisia Stella-aloituksia... Huoooh! Menis elämään omaa elämäänsä, eikä pätisi täällä...

Vierailija
28/30 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallisen kysymyksen esitin ja olin aidosti kiinnostunut. No, enää ei kiinnosta.

Vierailija:[i

Täällä aletaan heti huutamaan jokaiselle ei-karpille, että " et tiedä asiasta mitään" , vaikka todellisuudessa monikin keskusteluihin osallistuva on koettanut karppausta, ja todennut, ettei se itselleen sovi.

Jotenkin mielikuvani karppaajista on tämän palstan vuoksi kehittynyt melko negatiiviseksi.. Sellainen asenne on minulle heistä (useimmista, ei kaikista) kehittynyt, että luulevat tietävänsä kaikesta kaiken, eivätkä ymmärrä sitä, että esim. karppaus ei todellakaan sovi kaikille. Muiden ruokavalioita vähätellään, mutta jos joku erehtyy mollaamaan karppausta, niin johan ne kynnet sieltä löytyy ja veetuilu alkaa...

Vierailija
29/30 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kun moni ei oikeesti karppaa oikein, ei edes itse karpit. Syödään vaan munia ja pekonia. Miten ihminen voi lihoa, jos syö puoli kiloa vihanneksia päivässä, proteiinia oman painon mukaan ja oliiviöljyä " sopivasti" ....

Vierailija
30/30 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsellut asiaa sieltä karppaajan vinkkelistä, joten en tiedä, miten yleistä tuollainen sitten on, että aletaan vain syödä mahdollisimman epäterveellisesti ja sitten sanotaan että " mä karppaan" .. Jotenkin vain ihan jo maalaisjärjellä ajateltuna tuntuisi, että kai nyt jokainen joka alkaa karppaamaan, ottaa asioista edes sen verran selvää, mitä saa ja mitä ei saa syödä.. Hrrrr, pelkkiä munia ja pekonia.. :D Sait kylmät väreet aikaan!

Minä en osaa sanoa lihomisestani muuta, kuin että painoa tuli, ja turvotti kovasti. Söin paljon kukkakaalia, porkkanaa, kaalia, jauhelihaa, munia, tomaattia, rahkaa, raejuustoa, tonnikalaa, ja joskus välillä aina marjojakin kun teki mieli. Öljynä käytin rypsiöljyä, ja lisäksi söin Möllerin kalaöljytabuja sekä pähkinöitä n. 5kpl päivässä. Käytin myös auringonkukansiemeniä jonkin verran hyvien rasvojen takaamiseksi. Voita käytin paistamiseen lähinnä, ja maustoin kasvisruokia sillä joskus.

Mutta siis noin 3 viikkoa karpattuani oli seuraavia oireita: ummetti, särki päähän, olo oli sellanen ku ois ollu vähän hiprakassa, välillä olin ihan yliväsynyt ja välillä ylipirteä (nopeasti vaihteli olo), ihoon pukkasi näppylää, jne. Eli siis ehkä kaikki vaivat mitkä pitäisi (?) poistua karppaamisella, tuli. Kyllähän minä siinä sitten sen reilun kuukauden vielä sinnittelin pahassa olossani, kun ystävä vakuutti, että kohta se toimii ja odota vain niin paino putoaa.. Lopetin siinä vaiheessa, kun paino ei ollut pudonnut vaan noussut. En ole koskaan ollut sellainen " huvikseen syöjä" , erotan kyllä janon nälästä ja lopetan syömisen hyvissä ajoin ennen ähkyä. Tiedä sitten, mikä lie ollut vikana..

Liikkumista en lisännyt enkä vähentänyt karppauksen aikana, liikuin vakiosti sen 3x viikossa minkä muutoinkin liikkuisin.

t. ap

PS: kaipasin maitoa ihan julmetusti karppauksen aikana, olisin halunnut vetäistä litran kerrallaan (ja niin vedinkin, kun karppaus jäi ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän