Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksoisliekkisuhde

Vierailija
31.03.2022 |

Kaksoisliekki on jotain, mihin voi törmätä vain kerran elämässään ja on eri asia kuin sielunkumppani (joita voi tavata useamman elämänsä aikana).

Termi on peräisin kreikkalaisesta mytologiasta. Tarinan mukaan aikojen alussa sielu jaettiin kahtia ja molemmat puolet lähtivät tahoilleen etsimään oppia ja kokemusta. Zeus erotti sielumme kahteen erilliseen osaan ja asetti ne kahteen kehoon, jotta voisimme käyttää elämämme toista puolikasta etsien.

Kaksoisliekki-suhde on syvin rakkauden määritelmä. Kun Kaksoisliekin kohtaa ensimmäistä kertaa, muu maailma pysähtyy ja toisen tunnistaa heti. Jos et usko kaksoisliekkiteoriaan, et ole vielä kohdannut häntä.

Minulle kävi niin, että kohtasin kaksoisliekkini. Tunnistin hänet omakseni ennen kuin olin tavannut häntä. Hän soitti minulle työasioissa ja juttelimme hetken ihan tavallisia työasioita, hän ei sanonut mitään ihmeellistä. Minulle tuli outo tunne, että minun on saatava tavata tämä ihminen. Myöhemmin tapasimme (taas työn merkeissä), puhuimme tylsiä työasioita, mutta jokin jännite välillämme oli. Outoa tässä on se, että yleensä en ihastu ollenkaan helposti kehenkään.

Siitä on jo jonkun aikaa kun olemme puhuneet tai tavanneet, mutta en saa häntä mielestäni. En oikein voi olla häneen yhteydessä, kun en tiedä onko hän esim. parisuhteessa eikä minulla ole oikein mitään luonnolliselta kuulostavaa tekosyytä laittaa viestiä tai sähköpostia. Koska hän on asiakkaani, olisi vähän turhan kiusallista, jos hänellä olisi esim. perhe.

Tuota kaksoisliekki asiaa selvittelin ja sehän kuulostaa aivan hölynpölyltä. Paitsi että kaksoisliekki selitys käy järkeen nyt kun olen mahdollisesti omani kohdannut.

Välillä mietin, että kohtasinko todella oman toisen puoliskoni vai kuvittelenko kaiken? Onko nämä tällaiset kaksoisliekki jutut juuri sellaisia, mistä luemme lehtien palstoilta, kun joku saa syytteen vainoamisesta kun on kuvitellut kohdanneensa oman kaksoisliekkinsä, mutta liekki lepattaa yksipuolisesti?

Oletko sinä tavannut oman Kaksoisliekin? Tai tunnetko jonkun joka kuvittelee tavanneensa, mutta tunne onkin ollut yksipuolinen?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään:) Suuri rakkauteni, intohimoni ja toinen puolikkaani jo 38v ajan. 

Koska olemme molemmat perheellisiä olemme vuosien mittaan yrittäneet erota moneen kertaan mutta elämme vain puoliksi jos yhteyttä ei ole. Jokin vain sitoo meidät yhteen

Vierailija
82/97 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kaksoisliekki on aina naista varakkaampi.

Vierailija
84/97 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen

Vierailija
85/97 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaushan on aina suurta tunteena. Mutta kaikki eivät uskalla tuntea niin isosti. Suomalaisissa on mielestäni aika paljonkin rakkauttaan peitteleviä ja pelkääviä ihmisiä. Molemmissa sukupuolissa.

Vierailija
86/97 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samojen tarinoiden mukaan Zeus muuttui sonniksi ja pani lehmäksi naamioitunutta kuningatarta ja siten syntyi Euroopan manner.

Että näin...

Vierailija
87/97 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että olen tavannut nyt kaksoisliekkini. Olemme samassa työpaikassa ja tämä nainen jäi heti mieleeni ekalla kerralla kun hänet näin. Nyt olemme tehneet jokusen työvuoron yhdessä ja tullaan kivasti juttuun. Höpötellään niitä näitä ja kerrotaan tyhmiä vitsejä, puolin ja toisin. Meillä on myös selkeästi samankaltaisia unelmia ja haaveita elämään liittyen. Jotenkin hänestä paistaa läpi sekin, että elämänarvot ovat hyvin samankaltaisia kuin minullakin. Vaikka ollaan ylipäätään tunnettu vasta muutama viikko, minusta tuntuu että olisin tuntenut hänet "aina". Hänen kanssaan on helppoa ja hirveän luontevaa olla. En vielä tiedä tunteeko hän samoin, vai kuvittelenko kaiken. Tämmöistä vetovoimaa en ole kuitenkaan tuntenut ketään kohtaan ikinä, se on varma. En edes vaimoni kanssa.

Ja siinäpä se iso mutta tulikin. Olen ollut naimisissa jo pitkään ja meillä on lapsiakin. Liitossamme on viime aikoina ollut aika vaikeaa ja olemme erostakin puhuneet. Olemme puolisoni kanssa molemmat tehneet henkistä kasvua ja käsitelleet molempien tunnetaakkoja runsaasti. Tähän saakka uskoin, että saamme ongelmat ratkaistua ja pystymme elämään sen jälkeen aidosti onnellisina yhdessä. Nyt kun tapasin tämän toisen naisen, en ole asiasta enää yhtään varma. Järjellä ajateltuna pitäisi jäädä nykyiseen liittoon ja yrittää saada se toimimaan, mutta tunne-elämäni on aivan sekaisin. Huomaan ajattelevani tätä toista naista melkein koko ajan. Mitä jos hän tunteekin minua kohtaan samoin?

Pakko kai tämä on selvittää pohjiaan myöten, ennen en saa mielenrauhaa. Silti pelottaa että paskon joko avioliiton tai pilaan välit tämän toisen kanssa. Tai molemmat, mistäpä sitä tietää. Tai sitten annan raastavan tunteen sydämessäni jatkua enkä tee mitään. Tietäisipä mitä tehdä.

Vierailija
88/97 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos se idea pitäisi paikkansa, niin sen toisen henkilönhän pitäisi tuntea sinua kohtaan ihan samalla tavalla!

Nyt sinä olet vain ihastunut yhteen henkilöön. Teillä ei ole mitään molempien puolista ja olet saanut mielessäni pohtimalla ehkä rakastutta siihen toiseen henkilöön, vaikka olette vain pari kertaa nähneet!

Vierailija
89/97 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos se kaksoisliekki on naimisissa? Itse olen etsinyt häntä vuosikymmeniä ja kun vihdoin löysin hänet, hän on naimisissa. Tunsin aina oloni tyhjäksi ja puolisoehdokkaat jotenkin vieaiksi ja vääriksi. Olen nyt sinkku ja tuskin enää pariudun koska en halua enää tyytyä väärään ihmiseen.

N.52v

Vierailija
90/97 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos se idea pitäisi paikkansa, niin sen toisen henkilönhän pitäisi tuntea sinua kohtaan ihan samalla tavalla!

Nyt sinä olet vain ihastunut yhteen henkilöön. Teillä ei ole mitään molempien puolista ja olet saanut mielessäni pohtimalla ehkä rakastutta siihen toiseen henkilöön, vaikka olette vain pari kertaa nähneet!

Niin? Eli sinä siis tiedät mitä hän minusta ajattelee, miten puhuu minulle, miten katseemme välillä kohtaa, miten hymyilemme toisillemme yms. 

Tämä olikin helpompaa kuin luulin, kiitos :D

Vierailija
91/97 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että olen tavannut nyt kaksoisliekkini. Olemme samassa työpaikassa ja tämä nainen jäi heti mieleeni ekalla kerralla kun hänet näin. Nyt olemme tehneet jokusen työvuoron yhdessä ja tullaan kivasti juttuun. Höpötellään niitä näitä ja kerrotaan tyhmiä vitsejä, puolin ja toisin. Meillä on myös selkeästi samankaltaisia unelmia ja haaveita elämään liittyen. Jotenkin hänestä paistaa läpi sekin, että elämänarvot ovat hyvin samankaltaisia kuin minullakin. Vaikka ollaan ylipäätään tunnettu vasta muutama viikko, minusta tuntuu että olisin tuntenut hänet "aina". Hänen kanssaan on helppoa ja hirveän luontevaa olla. En vielä tiedä tunteeko hän samoin, vai kuvittelenko kaiken. Tämmöistä vetovoimaa en ole kuitenkaan tuntenut ketään kohtaan ikinä, se on varma. En edes vaimoni kanssa.

Ja siinäpä se iso mutta tulikin. Olen ollut naimisissa jo pitkään ja meillä on lapsiakin. Liitossamme on viime aikoina ollut aika vaikeaa ja o

Eiköhän tuo liekki nouse tasan tarkkaan omasta tyytymättömyydestäsi omaan liittoosi. Minulle on ihan sama, eroatko vai et. Mutta aikuisten ihmisten soisi ottavan vastuun omista teoistaan ja tunteistaan, ilman new age -hömppiä.

Vierailija
92/97 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut. Ei olla yhdessä kuitenkaan (tässä elämässä). Toivon hänelle vain kaikkea hyvää.

Vierailija
93/97 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siinäpä se iso mutta tulikin. Olen ollut naimisissa jo pitkään ja meillä on lapsiakin. Liitossamme on viime aikoina ollut aika vaikeaa ja o

Juuri näin bro! Onnea ja menestystä. 

Vierailija
94/97 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo liekki nouse tasan tarkkaan omasta tyytymättömyydestäsi omaan liittoosi. Minulle on ihan sama, eroatko vai et. Mutta aikuisten ihmisten soisi ottavan vastuun omista teoistaan ja tunteistaan, ilman new age -hömppiä.

Enpä oikein usko, koska ennenkin on ollut liitossa vaikeuksia, enkä ole tuntenut mitään vastaavaa koskaan. Ja mitä tämä sitten on, jos ei vastuun ottoa? Hyvähän se on, jos tutkin syvimpiä tunteitani ja mietin mitä elämältäni haluan. 

Vierailija
95/97 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa kyllä ihan tavalliselta työpaikkaromanssilta.

Vierailija
96/97 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan huuhaata.

Vierailija
97/97 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut romanttista suhdetta enkä ole edes jutellut hänelle 2021 jälkeen, mutta joka päivä hän vain on mielessäni. Hänen tapaamisen jälkeen olen kasvanut ihmisenä, käynyt läpi kivun jota en olisi koskaan osannut ennustaa, löytänyt ilon pienistä hetkistä ja kauneuden jota en ollut vain nähnyt. En tiedä merkitsenkö hänelle mitään, en koskaan ole saanut tietää, mutta tapa jolla hän oli lähelläni herätti minut eloon ja sai tuntemaan kun olisimme ainoat maailmassa.

Ainoa mies jota kohtaa olen tuntenut näin ja silti halunnut vain silittää hänen tuulista tukkaansa ja hymyillä. Mahtoiko hän koskaan tunnistaa edes pientä osaa tunteista, joita häntä kohtaan omaan. Ainakin hän ajoittain hakeutui kauas, välillä lähelle. Minäkin toimin tunteistani huolimatta samoin. Välillä juosten takaa ja välillä karkuun. Nytkään tuskin uskaltaisin katsoa häntä kohti, vaikka usein kuljen tietä mitä vastaan hän voisi tulla.  Uskaltaisimpa nähdä, kohti, ajatta,paikatta. Mutta että niin voisi käydä hänen pitää vaihteeksi etsiä minut, minä koutun jo kömpelöllä tavallani olla hänelle ystävä. Sitten voisin kysyä onko kello yhä 22.22 kun siihen katsot.Olet minulle rakas ja ikävöin sinua joka päivä💚