Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksoisliekkisuhde

Vierailija
31.03.2022 |

Kaksoisliekki on jotain, mihin voi törmätä vain kerran elämässään ja on eri asia kuin sielunkumppani (joita voi tavata useamman elämänsä aikana).

Termi on peräisin kreikkalaisesta mytologiasta. Tarinan mukaan aikojen alussa sielu jaettiin kahtia ja molemmat puolet lähtivät tahoilleen etsimään oppia ja kokemusta. Zeus erotti sielumme kahteen erilliseen osaan ja asetti ne kahteen kehoon, jotta voisimme käyttää elämämme toista puolikasta etsien.

Kaksoisliekki-suhde on syvin rakkauden määritelmä. Kun Kaksoisliekin kohtaa ensimmäistä kertaa, muu maailma pysähtyy ja toisen tunnistaa heti. Jos et usko kaksoisliekkiteoriaan, et ole vielä kohdannut häntä.

Minulle kävi niin, että kohtasin kaksoisliekkini. Tunnistin hänet omakseni ennen kuin olin tavannut häntä. Hän soitti minulle työasioissa ja juttelimme hetken ihan tavallisia työasioita, hän ei sanonut mitään ihmeellistä. Minulle tuli outo tunne, että minun on saatava tavata tämä ihminen. Myöhemmin tapasimme (taas työn merkeissä), puhuimme tylsiä työasioita, mutta jokin jännite välillämme oli. Outoa tässä on se, että yleensä en ihastu ollenkaan helposti kehenkään.

Siitä on jo jonkun aikaa kun olemme puhuneet tai tavanneet, mutta en saa häntä mielestäni. En oikein voi olla häneen yhteydessä, kun en tiedä onko hän esim. parisuhteessa eikä minulla ole oikein mitään luonnolliselta kuulostavaa tekosyytä laittaa viestiä tai sähköpostia. Koska hän on asiakkaani, olisi vähän turhan kiusallista, jos hänellä olisi esim. perhe.

Tuota kaksoisliekki asiaa selvittelin ja sehän kuulostaa aivan hölynpölyltä. Paitsi että kaksoisliekki selitys käy järkeen nyt kun olen mahdollisesti omani kohdannut.

Välillä mietin, että kohtasinko todella oman toisen puoliskoni vai kuvittelenko kaiken? Onko nämä tällaiset kaksoisliekki jutut juuri sellaisia, mistä luemme lehtien palstoilta, kun joku saa syytteen vainoamisesta kun on kuvitellut kohdanneensa oman kaksoisliekkinsä, mutta liekki lepattaa yksipuolisesti?

Oletko sinä tavannut oman Kaksoisliekin? Tai tunnetko jonkun joka kuvittelee tavanneensa, mutta tunne onkin ollut yksipuolinen?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo henkilö voi olla sinun kaksoisliekkisuhde, koska hän ei selkeästi tuntenut samoin.

Miten niin ei tuntenut? Mistä sen tietää? Jotain välillämme oli, siitä olen varma /ap

Vierailija
22/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sanot, että jos et usko kaksoisliekkiin, et ole vielä tavannut häntä. Ja sitten mietit, onkohan sun ihastus yksipuolista… 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoisliekillä kyllä viitataan ihan molemminpuoliseen säkenöintiin, eikä vain yksipuoliseen tunteeseen, missä rakennetaan oman pään sisällä ihania mielikuvia toisesta. Tälle on oma nimensä ja sitä kutsutaan suomeksi ihastumiseksi.

Vierailija
24/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo henkilö voi olla sinun kaksoisliekkisuhde, koska hän ei selkeästi tuntenut samoin.

Miten niin ei tuntenut? Mistä sen tietää? Jotain välillämme oli, siitä olen varma /ap

Mistä voit olla varma siitä, jos et edes ole häneltä kysynyt?

Uskon, että jos hän olisi tuntenut jotain niin varmasti olisi sentään jotain kysynyt tai ottanut sinuun yhteyttä.

Esim tuon sinun teoriasi mukaan noiden liekkien olisi pitänyt jatkuvasti vetää teitä puoleen, mutta sehän ei ole lainkaan sitä tehnyt.

Vierailija
25/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

</p>

<p>Itse olen tuntenut tälläisen todella syvän suhteen ja kyllä sen tunteen tunsi heti kummatkin, eikä pelkästään vain toinen.
</p>

<p>Kuulostaa tämä tarinasi enemmänkin siltä, että yliromantisoit ihastumisesi tunnetta ja olet luonut tästä henkilöstä mieleesi sellaisen fantasian, mikä todennäköisesti ei ole lähelläkään todellisuutta. [/quote kirjoitti:

Mistä tiesit, että toinen tunsi samoin? Tapasitte jossain, olitte treffeillä ja suhde alkoi siitä ja myöhemmin puhuitte asiasta?

Kun minä en ole voinut tälle ihmiselle edes vihjata tunteistani, puhumattakaan, että olisin ehdottanut tapaamista. Enkä oikein voi sitä tehdäkään. Ja toisaalta en edes halua, koska epäilen samaa, että yliromantisoin ja jos oikeasti tavattaisiin treffimielessä, niin hän olisikin suuri pettymys/ap

Vierailija
26/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, ettet ole kovin herkästi ihastuvaa tyyppiä. Ehkä sen takia, koska et ihastu herkästi et osaa nyt erottaa ihastumista jostain tosirakkauden tunteesta, jonka luulet tämän tunteen nyt olevan? 

Jotkut kokevat ihastumisen vähän voimakkaampana kuin toiset. Olisihan se aika ilkeää, jos tilanteesi olisi totta ja kyseinen henkilö olisi sinun joku ainut oikea henkilö, etkä edes kykene häneen yhteyttä ottamaan. 

Toisekseen jos sielut on vielä randomina menneet maapallolle jakoon, niin miten harvinaista on kenenkään edes löytää se oma biljoonien ihmisten joukosta ?

Vierailija
27/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

</p>

<p>Itse olen tuntenut tälläisen todella syvän suhteen ja kyllä sen tunteen tunsi heti kummatkin, eikä pelkästään vain toinen.
</p>

<p>Kuulostaa tämä tarinasi enemmänkin siltä, että yliromantisoit ihastumisesi tunnetta ja olet luonut tästä henkilöstä mieleesi sellaisen fantasian, mikä todennäköisesti ei ole lähelläkään todellisuutta. [/quote kirjoitti:

Mistä tiesit, että toinen tunsi samoin? Tapasitte jossain, olitte treffeillä ja suhde alkoi siitä ja myöhemmin puhuitte asiasta?

Kun minä en ole voinut tälle ihmiselle edes vihjata tunteistani, puhumattakaan, että olisin ehdottanut tapaamista. Enkä oikein voi sitä tehdäkään. Ja toisaalta en edes halua, koska epäilen samaa, että yliromantisoin ja jos oikeasti tavattaisiin treffimielessä, niin hän olisikin suuri pettymys/ap

En lähde nyt kertomaan kaikkia yksityiskohtia, mutta me ensitapaamisen jälkeen olimme päivittäin yhteydessä monien tuntien ajan. En siis tuntenut häntä aikaisemmin, kuin tapasimme kaupungissa randomisti. 

Vierailija
28/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan ihminen jollain tavalla kyllä tietää, että kaksoisliekkinsä tulee elämässään tapaamaan (jos ovat inkarnoituneet) Ainahan toinen ei ole inkarnoitunut tai on eri ikäinen/samaa sukupuolta eikä suhde ole yhtään romanttinen. Toinen voi olla ulkoiseltaan olemukseltaan ihan jotain muuta mikä itseään viettää. Tämän sielutasolla ilmenevän suhteen ainut tarkoitus on kasvattaa itseämme paremmaksi versioksi. Yleensähän kaksoisliekkinsä tapaa tilanteessa missä on ollut suuria oppiläksyjä, eroja tai muuta tai tilanne ei olisi yhtään hyvä tämän toisen tapaamiseen. Quarassa on paljon kysymyksiä ja vastauksia (ainakin englanniksi) niille joita aihe kiinnostaa.

Itse olen kaksoisliekkini tavannut. Olemme nyt erossa mutta yhdessä aina sielun tasolla. Kun sen toisen tapaa, ei siitä enää eroon pääse.

Vierailija
29/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ensin sanot, että jos et usko kaksoisliekkiin, et ole vielä tavannut häntä. Ja sitten mietit, onkohan sun ihastus yksipuolista… 🤣

Niin, mikä ongelma? En vissiin missään vaiheessa väittänyt uskovani siihen? Vaan pohdin, että voiko tällaista olla oikeasti olemassa vai onko nämä niitä tilanteita missä helposti saa sen lähestymiskiellon, kun alkaa omaa "kaksoisliekkiään" metsästää.

Ja korostan nyt vielä, että en ole tilanteelle mitään tekemässä, pidän tästä ihastumisen tunteesta vaikka se olisikin vain yksipuolista /ap

Vierailija
30/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap (ja vielä vähemmän me palstailijat!) tiedä (tiedetä) että tunsiko tämä tarinan toinen osapuoli jotain kaksoisliekkituntemuksia! Kun eivät päässeet juuri alkua pidemmälle kommunikaatiossa.

Voi olla että kyse oli ap:n yksipuolisesta ihastumisesta, tai sitten toinenkin osapuoli tunsi jotakin.

Vierailija
31/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat niin höyrähtäneitä ja yksinkertaisia, että kuvittelevat tällaisia asioita. Mies ei koe mitään kaksoisliekkejä vaan joko haluaa naiselta pesää tai vaihtoehtoisesti katsoo että nainen on hyvä äiti heidän tuleville lapsilleen.

Jep! Onneks kaksoisliekki voi olla myös samaa sukupuolta tai vanhus kun itse olet teini.

Vierailija
32/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap (ja vielä vähemmän me palstailijat!) tiedä (tiedetä) että tunsiko tämä tarinan toinen osapuoli jotain kaksoisliekkituntemuksia! Kun eivät päässeet juuri alkua pidemmälle kommunikaatiossa.

Voi olla että kyse oli ap:n yksipuolisesta ihastumisesta, tai sitten toinenkin osapuoli tunsi jotakin.

Jos kyse on kuitenkin jostain tälläisestä teoriasta, jossa puhutaan jostain kahdeksi jakautuneesta sielusta, mikä haluaa aina muuttua yhdeksi vetämällä nämä kaksi henkilöä jatkuvasti toisiensa elämään, niin ei sellaista tunnetta pysty millään tavalla vastustamaan.

Se toinen henkilö kuitenkin tietää kuka AP on ja miten AP voi ottaa yhteyttä, mutta ei ole tehnyt mitään asian eteen. AP itsekkin kertoo, että he ovat vain jutelleet tylsistä työjutuista, mikä vaikuttaa ettei kai ole hirveästi ollut mitään heidän välillä.

Vierailija
33/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ne toiset välttämättä edes ole heränneet että tietäisivät mistään kaksoiliekkijutuista. Eikä niitä tarvitse tuputtaa. Egon luomuksia kun nimetään asioita.

Vierailija
34/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut. Pystyimme myös kommunikoimaan telepatian avulla. Liekkiparini vaan säikähti sitä kaikkea niin paljon, että nyt olemme olleet erossa joitakin kuukausia ja se on ollut kurjaa aikaa. Hän ei välttämättä tiedä vieläkään, että kyseiselle ilmiölle on tämä termikin "kaksoisliekki" olemassa, mutta en itsekään viitsi häneen yhteyttä ottaa, vaikka voisinkin, koska pelkään sitä, että hän vaan juoksisi kauemmas. Olen meistä siis se jahtaava liekki ja hän juoksija, enkä ole sinällään koettanut edes ottaa tämän tauon aikana häneen millään tavoin yhteyttä just sen takia, että pelkään, että hän vaan etääntyisi minusta enemmän. Ehkä me vielä tapaamme tässä elämässä tai sitten emme. Vaikka talvi onkin ollut ihan perseestä tän kaiken takia, niin oon silti niin iloinen, että sain kokea jotakin tosi helkkarin outoa.

Mä todellakin tiedän miltä tuo kaikki vaikuttaa, mitä mä tossa koitin selittää, eli erittäin hullulta ja mielipuoliselta psykoosipotilaan lätinältä, mutta kun me koettiin se asia yhdessä, pariinkin kertaan, niin pakko se vaan on hyväksyä. :P

Sit kun siinä on vielä niin paljon kaikkea lisäjuttua, siis muita ihmisiä, joille tää meidän juttu ei välttämättä aukeis ja ne ei vois sitä hyväksyä, niin on varmaan vaan parempi antaa asian olla. Mutta siitä oon varma, että kumpikaan tätä ei unohda.

Vierailija
35/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan ihminen jollain tavalla kyllä tietää, että kaksoisliekkinsä tulee elämässään tapaamaan (jos ovat inkarnoituneet) Ainahan toinen ei ole inkarnoitunut tai on eri ikäinen/samaa sukupuolta eikä suhde ole yhtään romanttinen. Toinen voi olla ulkoiseltaan olemukseltaan ihan jotain muuta mikä itseään viettää. Tämän sielutasolla ilmenevän suhteen ainut tarkoitus on kasvattaa itseämme paremmaksi versioksi. Yleensähän kaksoisliekkinsä tapaa tilanteessa missä on ollut suuria oppiläksyjä, eroja tai muuta tai tilanne ei olisi yhtään hyvä tämän toisen tapaamiseen. Quarassa on paljon kysymyksiä ja vastauksia (ainakin englanniksi) niille joita aihe kiinnostaa.

Itse olen kaksoisliekkini tavannut. Olemme nyt erossa mutta yhdessä aina sielun tasolla. Kun sen toisen tapaa, ei siitä enää eroon pääse.

Tämä juuri minua kiinnostaa, että tunnistaako saman sielun puolikkaat toisensa. Ja vaikka minulla on voimakas ihastumisen ja yhteenkuuluvuuden tunne, niin en välttämättä halua parisuhdetta (vaikka jollain tasolla sitä ehkä toivon, hän on myös fyysisesti viehättävä).

Kuten olen jo kertonut, en aio ottaa häneen yhteyttä, mutta jos joskus hänet vielä tapaan haluaisin päästä häneltä kysymään, että tunsiko hän saman yhteyden kohdatessamme. Ja teorian mukaan Kaksoisliekit vetävät toisiaan puoleensa, joten tulemme vielä jossain vaiheessa kohtaamaan. /ap

Vierailija
36/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim tuon sinun teoriasi mukaan noiden liekkien olisi pitänyt jatkuvasti vetää teitä puoleen, mutta sehän ei ole lainkaan sitä tehnyt.

Mistä tiedät?

Vierailija
37/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on kuitenkin jostain tälläisestä teoriasta, jossa puhutaan jostain kahdeksi jakautuneesta sielusta, mikä haluaa aina muuttua yhdeksi vetämällä nämä kaksi henkilöä jatkuvasti toisiensa elämään, niin ei sellaista tunnetta pysty millään tavalla vastustamaan.

Se toinen henkilö kuitenkin tietää kuka AP on ja miten AP voi ottaa yhteyttä, mutta ei ole tehnyt mitään asian eteen. AP itsekkin kertoo, että he ovat vain jutelleet tylsistä työjutuista, mikä vaikuttaa ettei kai ole hirveästi ollut mitään heidän välillä.

Ei kaksoisliekki ole mikään rakkaussuhde ensi silmäyksellä. Sw on vuoristorata ja hirveän monimutkainen, haastava ja aivan hanurista oleva suhde jonka tarkoitus on kasvattaa meitä. Vasta kun molemmat ovat tehneet työnsä itsensä kanssa voivat nämä sielut yhdistyä. Kun sä tapaat sun kaksoiliekin, sä tiedät sen, mutta epäilet sitä.

Mä pystyisin ihan milloin vaan ottaa yhteyttä kaksoisliekkiini mutta en tee sitä, koska se ei hyödyttäisi mitään.

Vierailija
38/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit, ettet ole kovin herkästi ihastuvaa tyyppiä. Ehkä sen takia, koska et ihastu herkästi et osaa nyt erottaa ihastumista jostain tosirakkauden tunteesta, jonka luulet tämän tunteen nyt olevan? 

Jotkut kokevat ihastumisen vähän voimakkaampana kuin toiset. Olisihan se aika ilkeää, jos tilanteesi olisi totta ja kyseinen henkilö olisi sinun joku ainut oikea henkilö, etkä edes kykene häneen yhteyttä ottamaan. 

Toisekseen jos sielut on vielä randomina menneet maapallolle jakoon, niin miten harvinaista on kenenkään edes löytää se oma biljoonien ihmisten joukosta ?

Kaksoisliekkisuhde ei välttämättä ole romanttinen suhde. Tosirakkaus on aivan eri asia.

No harvinaistahan se on. Suurin osa ihmisistä ei kohtaa kaksoisliekkiään.

Vierailija
39/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri minua kiinnostaa, että tunnistaako saman sielun puolikkaat toisensa. Ja vaikka minulla on voimakas ihastumisen ja yhteenkuuluvuuden tunne, niin en välttämättä halua parisuhdetta (vaikka jollain tasolla sitä ehkä toivon, hän on myös fyysisesti viehättävä).

Kuten olen jo kertonut, en aio ottaa häneen yhteyttä, mutta jos joskus hänet vielä tapaan haluaisin päästä häneltä kysymään, että tunsiko hän saman yhteyden kohdatessamme. Ja teorian mukaan Kaksoisliekit vetävät toisiaan puoleensa, joten tulemme vielä jossain vaiheessa kohtaamaan. /ap

Ymmärrän hyvin. Samaa itse haluaisin kysyä. Myös telepaattista kykyä on esiintynyt ja haluisin tietää onko hänelläkin näitä kokemuksia.

Silmät! Silmät on se myös josta me tunnistetaan toisemme. Siihen tuijotukseen jää kiinni ja missä vain kohdattiin, meidät katseet kyllä löysivät toisemme(ellemme syistämnme sitä silloin vältelleet).

Vierailija
40/97 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaksoisliekki ole mikään rakkaussuhde ensi silmäyksellä. Sw on vuoristorata ja hirveän monimutkainen, haastava ja aivan hanurista oleva suhde jonka tarkoitus on kasvattaa meitä. Vasta kun molemmat ovat tehneet työnsä itsensä kanssa voivat nämä sielut yhdistyä. Kun sä tapaat sun kaksoiliekin, sä tiedät sen, mutta epäilet sitä.

Mä pystyisin ihan milloin vaan ottaa yhteyttä kaksoisliekkiini mutta en tee sitä, koska se ei hyödyttäisi mitään.

Kuulostaa omaan korvaani vaan joltain yliromantisoidulta höpöpöpöltä. 

Liekit, jotka vetävät puoleensa mutta eivät sitten kuitenkaan vedä. Okei.