Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syystä olet saanut työkkärin karenssin?

Vierailija
18.09.2015 |

Itse sain nuorena tyttönä kun olin eräällä työpajalla töissä ja pomo alkoi ahdistelemaan minua. Puristeli aina ohimennen ja pyysi kesämökilleen yms. Lopetin sitten työt siellä ja kirjoitin selkeästi syyn, lisäksi moni muu nuori tyttö samassa paikassa oli valittanut ahdistelusta työkkäriin, silti napsahti karenssia. Tein vielä valituksen päätökseen mutta se pysyi eli karenssia tuli.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tehnyt rikosilmoituksen, idiootti.

Vierailija
2/3 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nuorena, kun en ilmoittautunut ajoissa työnhakijaksi. Tein monta kuukautta pätkätöitä ja sitten kun ei hetkeen töitä löytynyt, päätin että kai se pitää ilmoittautua työnhakijaksi, niin tuli ilmoitus että ei ole ajoissa ilmoittautunut. Sillon ei ollut nettiä, en tuntenut työttömiä ja ohjeita ei ollut taviksilla missään, joten enpä tuota tiennyt. Sain kyllä sitten aika pian työkkärin kautta ensin sairasloman sijaisuuden, mikä johti pitempiaikaiseen työpaikkaan, joten aina lyhyeksi se karenssi jäi, oisiko ollut jotain kuukausi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväältä 2015. Sain osoituksen työtarjouksena. Kieltäydyin, koska ei ollut todellakaan sitä mitä hain ja halusin ja oli alipalkattua. Samaan vetoon oli työkkärissä sisällä musta palkkatukihakemus aivan toisenlaiseen työhön.

Ei kelvannut toinen työ syyksi. Karenssia napsahti. Nyt olen ollut siinä toisessa työssä 4½kk. Ja siihen tuli myönteinen päätös palkkatukeen työnantajalle.

Aika hurjaa, koska se mistä kieltäydyin oli osa-aikainen ja palkka sen mukainen.  Ei ollut vaikea valita 900€ vs 2300€ per kk brutto. 20h vs 30h.