Kuinka ahtaasti/väljästi asut? Oletko tyytyväinen tilaan ympärilläsi?
Kysyn tällaista, kun tuntuu, ettei mikään neliämäärä riitä. Onko teillä muilla tilaa liian vähän tai liian paljon? Kuinka paljon teillä pitää olla ihan vain tyhjää tilaa kotona ympärillänne, että on sopiva?
Kommentit (76)
200neliöö, kaksi aikuista ja kaksi lasta. Juuri sopivasti. Lapsilla omat huoneet, vanhemmilla makkari. Työhuone ja vierashuone. Kodinhoitohuone on ehdoton noiden lasten takia. Saa vaunut sinne hyvin.
Lähes 80 neliötä, kaksikerroksinen kolmiorivari. Muutettiin kerrostalo kaksiosta. Ollaan mielettömän tyytyväisiä. Miehellä oma työ/musiikkihuone ja pystytään rauhoittumaan omiin asioihin eri kerroksissa.
Nukun myös usein alakerrassa, olen kärsinyt unettomuudesta 15 vuotta ja unenlaatu kärsii yhdessä nukkuessa koska miehen kuorsaus :D
Koira vielä jossain vaiheessa otetaan. Jos raskauskin osuu kohdalle, niin hyvin sopii tänne.
2 aikuista ja 2 lasta. 68 neliötä ja hyvin mahdutaan. Kuulostaa toki vähältä, mutta pohjaratkaisu on avoin, eikä hukkaneliöitä ole. Toki tulevaisuudessa on toive isommasta asunnosta, mutta en valita.:)
Kaksi aikuista, 120 neliötä ja 3200 neliötä tontttia syrjässä, mutta hyvin lähellä kaupunkia. Ahdistaa asua näin ahtaasti. Talo on sopivan kokoinen, mutta tontti saisi olla hehtaarin verran suurempi jos multa kysytään. Ei nytkään ole kuin kaksi naapuria, joista ei ole mitään vaivaa, mutta saisivat olla kauempana. Olen erakkoluonne :)
Vajaa 100m2 kahdessa kerroksessa, 2 aikuista. Ei valittamista.
Asun yksin yli 50 neliön asunnossa, riittää hyvin yhdelle toki, mutta myös toinenkin mahtuu, jos on tarvis. Itse kammoan pieniä asuntoja, ja joku 30 neliön asunto olisi kauhistus, vaikka yksin asuisikin. T. mies.
Meillä noin 80 neliötä plus noin 20 neliön kellaritilat. Tarkkaan en tiedä kun on niin vanha talo eikä tarkastusmitattu. Kaksi aikuista, kaksi lasta. Just sopivasti. Jos olis enemmän niin kertyisi vain turhaa tavaraa ja turhaa lämmitettävää. Jos lisää tilaa jonnekin haluaisin niin ehkä kirjoituspäytänurkkauksesta laajentaisin pienen työhuoneen.
250 neliöinen 40 vuotta vanha rempallaan oleva omakotitalo ja asun yksin. Olen 62 vuotias nainen, enkä ole tilanteeseen tyytyväinen.
29 neliötä. Menettelee, koska hyvä pohja, mutta loppuelämäksi ottaisin mieluummin vaikka 35-45 neliötä, niin mahtuisi sohva, oikea olkkari ja makkari.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:00"]
Kysyn tällaista, kun tuntuu, ettei mikään neliämäärä riitä. Onko teillä muilla tilaa liian vähän tai liian paljon? Kuinka paljon teillä pitää olla ihan vain tyhjää tilaa kotona ympärillänne, että on sopiva?
[/quote]
120m2 ja kuusi ihmistä (isä,äiti ja 4 lasta). Kolme makkaria,oh,keittiö, sauna,kylpyhuone ja wc.
Ahdasta on! En ole tyytyväinen!
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:00"]
[/quote]80m2, 3h+k. Juuri sopivasti. Kohta on toinenkin lapsi iso, ja hänen pienehkö huoneensa siirtyy työ/harrastus/vierashuoneeksi.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:11"]
Lähes 80 neliötä, kaksikerroksinen kolmiorivari. Muutettiin kerrostalo kaksiosta. Ollaan mielettömän tyytyväisiä. Miehellä oma työ/musiikkihuone ja pystytään rauhoittumaan omiin asioihin eri kerroksissa. Nukun myös usein alakerrassa, olen kärsinyt unettomuudesta 15 vuotta ja unenlaatu kärsii yhdessä nukkuessa koska miehen kuorsaus :D Koira vielä jossain vaiheessa otetaan. Jos raskauskin osuu kohdalle, niin hyvin sopii tänne.
[/quote]Aiemmin oli ihanaa saada ne raput ja kerrokset. Edellinen kolmiokin oli nerokkaasti jaettu pohjakerrokseen, ylä-ja alakertaan. Kun ostimme oman asunnon, huomasin että pitkästä aikaa yksi taso on ok. En enää jaksaisi sitä siivoamisen hankaluutta. Olen myös tullut portaista selkä edellä ja poika heitti pienenä voltin- onneksi satuin seisomaan takana.
Kaksiossa miehen kanssa, 57 neliötä. muutimme tähän vasta vajaa 3kk sitten. Tätä ennen asuimme 32 neliön yksiössä. Nämä lisäneliöt ovat luksusta.
45 neliötä, minä ja mies. vahtuu pian 67 neliötä koska vauva syntyy joulukuussa ja tarvitaan tilaa :)
Meillä on 60m2 asunto kahdelle hengelle (minä ja 3-vuotias lapsi) eli 30m2 per naama. Juuri etsitään pienempää asuntoa, kamalasti ylimääräistä tilaa täällä! Ja pieni on mukavempi siivotakin. Toiveena olisi löytää 45-55m2 asunto.
Liian ahdasta. Kaksi aikuista, kaksi lasta, 50 neliön ok-talo. Tupakeittiö, wc/kodinhoitohuone, eteinen ja suihku+sauna.
Millainen koti olisi hyvä:
Vähintään kolme makkaria, iso tupa, iso kodinhoitohuone ja vessa, kylpyhuone, sauna ja iso eteinen- ja paljon kaappeja!
Oma makkari olis ihana. Mies ei vain ymmärrä miksi haluaisin nukkua yksin. Ainakin oma sänky olisi luksusta. Nukun kuin tukki yksin, yhdessä huonosti.
123neliötä / 4hlö. Yläkertavaraus 60m2 vielä rakentamatta. Sopivasti tilaa. Hyvin mahtuu 123neliössäkin asustamaan
Asun yksin kolmiossa eikä ole yhtään liikaa. Jos tähän tulisi toinen ihminen, joutuisin heittämään paljon tavaraa pois - mikä olisi ihan hyväkin :)
81 rivarineliötä, viisi henkeä ja (iso) koira. Tuskallista on, toivottavasti huomenna talokaupat toteutuvat :) sit ois 140.
Mulla on opiskelijana 17 neliön pikkuyksiö, ja uskokaa tai älkää, siellä on melkein liikaa tilaa :D Muutin siihen tosin isommasta kämpästä ja jouduin luopumaan joistain huonekaluista, mutta ihan hyvin pärjää esim. ilman sohvapöytää. Parveketta vähän kaipaisin...