Miten saan irrotettua allaskaapin, että pääsisin puhdistamaan lattiakaivon?
Siinäpä. Kaivo on siellä alla ja kaikki lavuaarista tulevat putketkin pitäisi irrottaa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Siltikään ei voi alkaa purkaa tuota kaappia, se lavuaari on varmasti saumattuna laatoitukseen ja lepää sen kaapin päällä.
Riittää kun pohjalevyn saa irti... Eli kehikkoa voi löysyttää sen verran että sen saa kopautettua pois paikoiltaan...
Mun keittiössä on altaan alle laitettu muovilevy jonka alle ei pääse puhdistamaan jos hajulukon jälkeen olisi tukos.
Vierailija kirjoitti:
Siltikään ei voi alkaa purkaa tuota kaappia, se lavuaari on varmasti saumattuna laatoitukseen ja lepää sen kaapin päällä.
Kaappi on ostettu myöhemmin ja on siis irtonainen. En vaan saa sitä irti.
ap
Vierailija kirjoitti:
pistäpäs kuva niin katsotaan.
Tänne ei saa enää laitettua Ai jaa-kuvia.
ap
Pätkällä puutarhaletkua ja suppilolla saat putkimiehen lattiakaivoon. Jokin survin varmaan tarvitaan, jos putkimies ei ole kovin sutjakkaa sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Kaada puol pulloa putkimiestä altaaseen ja toinen puolikas suoraa siihen kaivoon jos saat sinne osumaan. Anna vaikuttaa huomiseen, älä laske vettä ennen sitä. Huuhdo huomenna runsaalla vedellä.
Jos sitä putkimiestä menee laatoitukselle voi syövyttää saumaukset ja vesieristeekin jopa,
Puhumattakaan jos yrittää lorotella sitä syövyttävää jonnekin kapeeseen koloon niin saa sitä ainetta iholleenkin vielä.
ruokasoodaa 1dl ja väkiviinaetikkaa perään niinpaljon kunnes lopettaa kuohumisen niin lähtee hajut pois ja sitten voi kuumalla vedellä huuhtoa perään.
Jos tuo ei auta niin sitten yhteys sinne huoltoyhtiöön.
Mulla oli joku ihme tuke keittiön lavuaarissa, eikä edes viemärae tuntunut tepsivät kunnolla. Kaadoin sitten suoraan etikkata ja perään VAHVAA soodaliuosta. Vähän aikaa annoin vaikuttaa ja tuppasin perään kiehuvaa vettä. Jo lähti tukkeet.
Eikö kaapin alahylly ole irroitettava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaada puol pulloa putkimiestä altaaseen ja toinen puolikas suoraa siihen kaivoon jos saat sinne osumaan. Anna vaikuttaa huomiseen, älä laske vettä ennen sitä. Huuhdo huomenna runsaalla vedellä.
Jos sitä putkimiestä menee laatoitukselle voi syövyttää saumaukset ja vesieristeekin jopa,
Puhumattakaan jos yrittää lorotella sitä syövyttävää jonnekin kapeeseen koloon niin saa sitä ainetta iholleenkin vielä.ruokasoodaa 1dl ja väkiviinaetikkaa perään niinpaljon kunnes lopettaa kuohumisen niin lähtee hajut pois ja sitten voi kuumalla vedellä huuhtoa perään.
Jos tuo ei auta niin sitten yhteys sinne huoltoyhtiöön.
Kokeiltu on eikä auta. Siksi yritinkin ottaa yhteyttä sinne huoltoyhtiöön.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaapin alahylly ole irroitettava?
Se on kiinteä hylly. Olisikin irroiettava.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut tässä 10 vuotta ja nyt pitäisi oikeasti puhditaa tuo kaivo, kun sieltä tulee jo pahaa hajua.
ap
Putsaa lavuaarin vesilukko ja lavuaarista lähtevät putket mahdollisimman hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joku ihme tuke keittiön lavuaarissa, eikä edes viemärae tuntunut tepsivät kunnolla. Kaadoin sitten suoraan etikkata ja perään VAHVAA soodaliuosta. Vähän aikaa annoin vaikuttaa ja tuppasin perään kiehuvaa vettä. Jo lähti tukkeet.
Soodaa ja soodaa, kumpaa soodaa pesusoodaa vai ruokasoodaa? Järkyttävä ero. Toinen voimakkaasti ärsyttävää jopa syövyttävää eli pesusooda, toinen laimeampaa eli ruokasooda.
Tarkkuutta.
https://helecleaner.com/miten-kaytat-ruokasoodaa-siivouksessa/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut tässä 10 vuotta ja nyt pitäisi oikeasti puhditaa tuo kaivo, kun sieltä tulee jo pahaa hajua.
apPutsaa lavuaarin vesilukko ja lavuaarista lähtevät putket mahdollisimman hyvin.
Sen ole tosiaankin tehnyt ja niiden pitäisi olla puhtaat. En vaan käsitä. Pyykkikoneesta ja suihkusta menee vedet postu ihan hyvin sinne samaan lattiakaivoon. Ainoastaan lavuaarista vedet poistuu tosi hitaasti. Teinköhän jotain värin silloin kun purin koko tuon putkiston?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö lavuaarista poistoputki tuohon samaan lattiakaivoon?
Jos menee, niin kokeilisin laittaa sitä kautta viemärin puhdistusrakeita/kodin putkimiestä näin niinku ensiavuksi.
Kylläse putki menee siihen kaivoon. Allaskaapissa on sellainen lovi, josta putki menee.
apEt nyt lähde irrottamaan mitään. Kodin putkimiehellä saat hoidettua, kyseessä on todennäköisesti hajulukko. Eikä sitäkään enää nykyään saa irrottaa itse.
Sen minä kerran irroitin ja puhdistin. Oli hitonmoinen työmaa saada se paikoilleen. Nyt kun laskee lavuaariin vettä niin sen poistuminen kestää kauan ja lirisee ja lorisee hyvän aikaa. Putkisto siis on puhdas, mutta kaivoa ei ole puhdistettu 10 vuoteen.
ap
Kokeile nyt vaan laittaa viemäriraetta ihan siihen lavuaariin, ja sitten olet yhteydessä huoltoon kun sinne porukka palailee töihin. Mä en oo vuosiin enää putsannut hajulukkoja tai lattiakaivoja muuten kuin rakeilla kun noita ei saa mennä itse ottamaan irti.
Kokeilin jo sellaista kumista (mikä se nyt on?) juttua. Ei auta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apPutsaa lavuaarin vesilukko ja lavuaarista lähtevät putket mahdollisimman hyvin.
Sen ole tosiaankin tehnyt ja niiden pitäisi olla puhtaat. En vaan käsitä. Pyykkikoneesta ja suihkusta menee vedet postu ihan hyvin sinne samaan lattiakaivoon. Ainoastaan lavuaarista vedet poistuu tosi hitaasti. Teinköhän jotain värin silloin kun purin koko tuon putkiston?
ap
Voi olla että joku tiiviste vaikka luisunut paikaltaan ja hidastaa vedenkulkua. Noita ei saisi mennä itse irrottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan jos yrittää lorotella sitä syövyttävää jonnekin kapeeseen koloon niin saa sitä ainetta iholleenkin vielä.ruokasoodaa 1dl ja väkiviinaetikkaa perään niinpaljon kunnes lopettaa kuohumisen niin lähtee hajut pois ja sitten voi kuumalla vedellä huuhtoa perään.
Jos tuo ei auta niin sitten yhteys sinne huoltoyhtiöön.Kokeiltu on eikä auta. Siksi yritinkin ottaa yhteyttä sinne huoltoyhtiöön.
ap
Ei kai auta kuin odottaa että tulee huoltoyhtiön tyyppi lomalta jos se kuitenkin vetää eikä ole täysin tukossa/tee lammikkoa lattialle.
Voi tosin olla että joudut maksamaan osan työstä jos ei saa avattua/putsattua tuota ilman että purkaa sen kaapin. Edellisen asukkaan/omistajan/osakkaan rakennelmat ovat uuden osakkaan vastuulla jos ne eivät suoraan ole jotain mitä ei olisi saanut rakentaa/ tehdä.
Varaudu siihen että sitä allastakaappia ei saa siihen ehjänä takaisin.
Kannattanee katsella seuraavaksi sellaisia jotka ei ole kiinteitä/kiinni altaassa ja joita voi siirtää jos teillä on oikeasti avoin lattiakaivo kaapin alla.
Jos olet vuokralla niin sitten yhteys vaan vuokraisäntään asian puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apVoi olla että joku tiiviste vaikka luisunut paikaltaan ja hidastaa vedenkulkua. Noita ei saisi mennä itse irrottamaan.
Se kuuluu nykyään taloyhtiölle nuo vesilukot juuri en takia että putket voi tukkeutua niistä tiivisteistä jotka irronneet paikoiltaan kun osaamaton kokoilee niitä.
Ja se avauslasku tulee sitten sille joka on töpeksinyt.
"Allasviemärin tukkeutuneen hajulukon avaaminen on taloyhtiön tehtävä, lattiakaivon puhdistus kuuluu puolestaan asukkaalle".
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006039445.html
pistäpäs kuva niin katsotaan.