Äiti, pelastaisitko pienet lapsesi vai lastesi isän?
Kuvittele vaaratilannetta, jossa sinä ainoana toimintakykyisenä perheenjäsenenä joutuisit valitsemaan, pelastatko pienet lapsesi vai miehesi hengenhädästä. Miten toimisit, kun tapahtuu jotain kauheaa ja hätä on hirmuinen?
Kumpi sinulle olisi tärkeämpää, lapsesi vai miehesi?
Useimmat lukijat tietävät, missä tällainen tositilanne on tapahtunut, joskin siitä on kaksi täysin vastakkaista käsitystä. Mutta miettikää ja kertokaa, miten te olisitte toimineet synkkänä ja kylmänä joulukuun yönä, kun joku olisi tunkeutunut taloonne, jossa osa lapsista nukkuu, vanhin haahuilee hereillä ja vieras mies puukottaa sinua ja miestäsi.
Kommentit (75)
Kaikki katsoo koko ajan asioita lopputuloksesta käsin. Sellainen kyökkipsykologi ja wannabe-dekkari on melkoisen hyödytön otus. Tuloksena vain loputonta minäminäminäminäminä...
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:01"]
Jos useammasta lapsesta pitää valita, niin tietysti pelastan sen rakkaimman, eli esikoisen. Mutta puoliso menee aina edelle. Lapsia saa aina lisää.
[/quote]Miten niin lapsia saa aina lisää? Ei välttämättä saa. Ja kyllä niitä miehiäkin uusia saa ja vielä helpommin kuin lapsia. Miehen vain otat, lapsen saamisessa kova työ. Kantaa ja synnyttää.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:13"]
Minä en ikinä haluaisi itselleni teidän kaltaista vaimoa.
t. mies
[/quote]
Kumman sinä sitten pelastaisit, vaimosi vai lapsesi jos millään ei molempia ehtisi?
[/quote]
Muijan tietty. Siltä saa pildee, lapsilta ei.
[/quote]
Tuskin saisit enää sen jälkeen keneltäkään kun olisit tapatuttanut omat lapsesi.
Miehenä pelastaisin vaimoni. Lapset on kahden aikuisen suhteesta syntyviä jälkeläisiä.
Kun pelastan vaimoni niin voin tyydyttää seksuaaliset tarpeeni häneen heti seuraavana halaumanani hetkenä.
Nuo teidän kysymykset ovat sairaita.Kyllä sitä yleensä yrittäisi pelastaa kaikki,mutta eiköhän jokainen vanhempi viimekädessä pelastaisi ensin lapsensa.Toivon että' jokainen isä pelastaisi myös ensin lapsensa,eikä laittaisi vaimoa etusijalle,jos tällaiseen tilanteeseen joutuisi.Se olisi hirveetä,jos pitäisi valita yksi lapsi ja jättää muut kuolemaan,ei hyi olkoon.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:32"]Kaksi kertaa oli murhamies jo jättänyt tulematta perään. Ja Annelihan oli just ruvennut puhumaan häken kanssa kun lapsi meni katsomaan, ei varmaankaan huomannut edes. Ei siitä ollut montaa metriä takkahuoneelle. Kun mies on välittömässä vaarassa kuolla, lapsen lohduttaminen on toissijaista ja lapsen isän pelastaminen elämään ensisijaista. Lohduttaa voi myöhemmin, mutta Anneli edes yrittää, kun samaan aikaan puhelimessa tyly häke tivaa tietoja.
[/quote] voi Anneli, koeta nyt lopettaa noi selittelys! Ei mee vieläkään läpi!
[/quote]
En ole Anneli. Kyllä mäkin olin aikaan sitä mieltä että Anneli oli Jukan tappanut ja yritin puoli vuotta keksiä miten se olisi voinut miehensä tappaa. Käänsin joka kiven. Sitten oli pakko todeta ettei jumalaude mitenkään.
Lapset tietenkin. Ihan perus biologiaa jokaiselle emolle. Se on vaistonvaraista suojella jälkeläisiä.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:46"]Nuo teidän kysymykset ovat sairaita.Kyllä sitä yleensä yrittäisi pelastaa kaikki,mutta eiköhän jokainen vanhempi viimekädessä pelastaisi ensin lapsensa.Toivon että' jokainen isä pelastaisi myös ensin lapsensa,eikä laittaisi vaimoa etusijalle,jos tällaiseen tilanteeseen joutuisi.Se olisi hirveetä,jos pitäisi valita yksi lapsi ja jättää muut kuolemaan,ei hyi olkoon.
[/quote]
Ei, vaan itsensä. Tätä on ihan tutkittukkin. Itsesi sinä pelastaisit jos tosipaikka tulisi. Sellainen on ihmisluonto.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:32"]Kaksi kertaa oli murhamies jo jättänyt tulematta perään. Ja Annelihan oli just ruvennut puhumaan häken kanssa kun lapsi meni katsomaan, ei varmaankaan huomannut edes. Ei siitä ollut montaa metriä takkahuoneelle. Kun mies on välittömässä vaarassa kuolla, lapsen lohduttaminen on toissijaista ja lapsen isän pelastaminen elämään ensisijaista. Lohduttaa voi myöhemmin, mutta Anneli edes yrittää, kun samaan aikaan puhelimessa tyly häke tivaa tietoja.
[/quote] voi Anneli, koeta nyt lopettaa noi selittelys! Ei mee vieläkään läpi!
[/quote]
En ole Anneli. Kyllä mäkin olin aikaan sitä mieltä että Anneli oli Jukan tappanut ja yritin puoli vuotta keksiä miten se olisi voinut miehensä tappaa. Käänsin joka kiven. Sitten oli pakko todeta ettei jumalaude mitenkään.
[/quote]
Ja sanonpa vielä että aluksi toi oli viihdettä tyyliin nytpä yritän ratkaista tämän jännän elävän elämän murhamysteerin. Nyttemmin tilanne on se että kadun katkerasti että ikinä tulin sekaantuneeksi tähän karmeaan, kafkamaiseen painajaiseen joka jatkuu ja jatkuu ja jonka jokainen käänne saa tuntemaan vuorotellen voimatonta raivoa ja kauhua. Että miten nuo ihmiset KEHTAA. Miten tuo äänitutkijakin kehtaa joka on jo kertaalleen jäänyt kiinni häkenauhan littetoinnin vääristelystä. Ja miten nuo ihmiset kehtaa jotka antaa sen yrittää taas uutta saatananpalvotakusetuksen kaltaista megakusetusta.
Lapset tietenkin ja mies ei antaisi minulle ikinä anteeksi, jos valitsisin hänet lasten asemesta. Myös mies pelastaisi lapset ennen minua ja niin sen kuuluukin olla. Ollaan ihan puhuttukin, että jossakin onnettomuus- tai katastrofitilanteessa tekisimme kaikkemme saadaksemme lapsemme turvaan ja nimenomaan niin, että lasten pelastaminen on ensisijaista. Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä yli kaksikymmentä vuotta ja olisi hirveää ajatellakaan elämää ilman toista. Vanhempina meidän ensisijainen ja tärkein tehtävämme on kuitenkin suojella lapsiamme ja se menee kaiken muun edelle.
Olen jo joutunut tekemään sen valinnan. Valitsin lapset enkä miettinyt edes sekunnin sadasosaa sitä. Se oli itsestäänselvyys.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:32"]Kaksi kertaa oli murhamies jo jättänyt tulematta perään. Ja Annelihan oli just ruvennut puhumaan häken kanssa kun lapsi meni katsomaan, ei varmaankaan huomannut edes. Ei siitä ollut montaa metriä takkahuoneelle. Kun mies on välittömässä vaarassa kuolla, lapsen lohduttaminen on toissijaista ja lapsen isän pelastaminen elämään ensisijaista. Lohduttaa voi myöhemmin, mutta Anneli edes yrittää, kun samaan aikaan puhelimessa tyly häke tivaa tietoja. [/quote] voi Anneli, koeta nyt lopettaa noi selittelys! Ei mee vieläkään läpi! [/quote] En ole Anneli. Kyllä mäkin olin aikaan sitä mieltä että Anneli oli Jukan tappanut ja yritin puoli vuotta keksiä miten se olisi voinut miehensä tappaa. Käänsin joka kiven. Sitten oli pakko todeta ettei jumalaude mitenkään. [/quote] Ja sanonpa vielä että aluksi toi oli viihdettä tyyliin nytpä yritän ratkaista tämän jännän elävän elämän murhamysteerin. Nyttemmin tilanne on se että kadun katkerasti että ikinä tulin sekaantuneeksi tähän karmeaan, kafkamaiseen painajaiseen joka jatkuu ja jatkuu ja jonka jokainen käänne saa tuntemaan vuorotellen voimatonta raivoa ja kauhua. Että miten nuo ihmiset KEHTAA. Miten tuo äänitutkijakin kehtaa joka on jo kertaalleen jäänyt kiinni häkenauhan littetoinnin vääristelystä. Ja miten nuo ihmiset kehtaa jotka antaa sen yrittää taas uutta saatananpalvotakusetuksen kaltaista megakusetusta.
[/quote]
Kiitos tästä. Välillä tuntuu, että tällaiset ajatukset on niin harvassa, se on masentavaa. Mä alunperin oletin AA olevan syyllinen, kumpaankin rikokseen, koska niin lehdessä luki. Jostain syystä päädyin murha.infoon tutustumaan eri tapauksiin. Aloin kiinnostua Ulvilan tapauksesta, pitkällekin lukiessani edelleen uskoen syyllisyyteen. Jossain vaiheessa tajusin tulleeni tullut huijatuksi, ja miten tyhmä olin.. Olen aika samoilla linjoilla; paljon negatiivisia tunteita tämä herättää.. Silti iloinen, että sain tietää totuuden, enkä elä edelleen kuplassa, jossa lööpit on aina totta ja viranomainen virheetön sekä luotettava. Pieni murunen on uskoa tallella, että joskus kaikki selviää. Jos ei, on tämä maailman oikeasti ihan sairaan paha paikka, ja ihminen on paha toiselle, käsittämättömän paha.
Itse aiheeseen.. Ihan kamala tilanne, mutta lapsen pelastaisin, jos pakko valita jommasta kummasta.. Mies eläisi edelleen lapsessa....
Olen jo joutunut tekemään sen valinnan. Valitsin lapset enkä miettinyt edes sekunnin sadasosaa sitä. Se oli itsestäänselvyys.
Mitä tapahtui?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:13"]
Minä en ikinä haluaisi itselleni teidän kaltaista vaimoa.
t. mies
[/quote]
Kumman sinä sitten pelastaisit, vaimosi vai lapsesi jos millään ei molempia ehtisi?
[/quote]
Itsensä tietysti, eikö se käynyt jo viestin sävystä selväksi kenen henkiriepu on kallein?