Tein alanvaihdoksen sairaanhoitajasta -> tradenomiksi. Työstressi puolittui ja palkka kaksinkertaistui. Muilla vastaavia onnistuneita kokemuksia alanvaihdoksesta?:)
Miltä alalta vaihdoit ja mihin? Kannattiko? Kevenikö vai pullistuiko lompakko?
Kommentit (11)
Ala vaihtui tradenomista työttömäksi. Vapaa-aikaa on paljon, mutta paljon on ongelmia ja taloudellinen tilannekin katastrofaalinen kun tulona pelkkä työmarkkinatuki. Toisaalta eihän tämä ”alan vaihtaminen” nyt varsinaisesti oma valinta ollutkaan.
Hoitoalalta it-alalle. Palkkaa yli tonni kuussa nettona enemmän nyt. Stressitaso tosin on sama. Mutta olen helposti stressaantuva, joten siihen ei auttaisi kuin töistä pois jättäytyminen. Ja sittenkin stressaisin rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalta it-alalle. Palkkaa yli tonni kuussa nettona enemmän nyt. Stressitaso tosin on sama. Mutta olen helposti stressaantuva, joten siihen ei auttaisi kuin töistä pois jättäytyminen. Ja sittenkin stressaisin rahasta.
jahans it-alalle hoitajasta?:-Dkai siinä täytyi käydä vähän kouluja ennen alanvaihtoa?ja kauan tämä siirtymä kesti
0/5 Tradenomeista suurin osa tekee toimiston pilipalihommia ja palkka sen mukainen. Kauppislaisenakin alkupalkka ei päätä usein huimaa.
Sairaanhoitajasta yrittäjäksi. Työmäärä kasvanut, mutta sitä voi itse säätää, työ muuttunut mielekkäämmäksi ja tulot lähes tuplaantuneet.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajasta yrittäjäksi. Työmäärä kasvanut, mutta sitä voi itse säätää, työ muuttunut mielekkäämmäksi ja tulot lähes tuplaantuneet.
Mielenkiintoista, kerro lisää! Oletko auttamisalalla edelleen siis? Oliko sinulla miten paljon tietoa yrittäjyydestä ennen oman yrityksen perustamista?
Tutkijakoulutettavasta (FM) IT-alalle. Bruttopalkka noussut noin tonnilla vaikka IT-alan palkaksi palkka onkin pieni. Työaika on puolittunut ja stressitasot laskeneet lähes olemattomiin. Ei koulutusta alalle, mutta harrastuneisuus ja naiseksi röyhkeä asenne auttoivat saamaan jalkaa oven väliin.
Sairaanhoitajan peruspalkka 10 vuoden kokemuksella 1700€ käteen. Valtava vastuu ja raskaat työvuoot.
Sijaisopena olin muutaman viikon, 600€ viikossa käteen, päivätyö. Suht vähällä työmäärällä, ruokatauko oli ruhtinaallisen mittainen samoin kahvitauot.
Joita kyllä omassa työssänikin on satunnaisesti, ylensä puuttuvat.
Älkää nuoret hakeutuko hoitajakoulutukseen !
Näin neuvoin omaa tytärtänikin, ei ollut samaa mkeltä silloin.
Nyt on hoitajana muutaman vuoden työskennellyt ja kiivaasti miettii jotain muuta alaa.
Sairaanhoitajasta yrittäjäksi. Palkka pysynyt suunnilleen samana. Korona toi uusia murheita, mutta muuten kannatti. Paljon leppoisampaa ja rennompaa. Kukaan ei enää lyö tai pure minua.
Keksi toki lisää satuja. Tradenomi ei ansaitse 6600e/kk vastavalmistuneena.