Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40-50 vuotias, tiedätkö mikä on meemi?

Vierailija
31.03.2022 |

Kysymys otsikossa. Vai onko kovinkin yleistä, että meille eksyy viestintään yms tiukkapipoja, jotka ei ymmärrä meemikulttuurista mitään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, outoa, jos joku ei tiedä.

Vierailija
2/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää meemikulttuurissa se, että alunperin meemi tarkoittaa aivan eri asiaa, olen lukenut kauan sitten kirjan koskien sitä ja pohjana siis Richard Dawkinsin geeniteoria, jota eräs naispuolinen toimittaja kehitteli edelleen kulttuurigeeniksi.

Ja en kerta kaikkiaan siedä sitä, että käsite omittiin tähän rajalliseen käyttöön. Joten periaatesyistä eräällä tavalla kieltäydyn tietämästä. Ja samaan aikaan pradoksaalisesti tiedän enemmän kuin ne, jotka käyttävät käsitettä nykymerkityksessään.

Meemissä jo alkuperämerkityksessään ärsyttää termin onomatopoetiikka. Meemi, mimmu, mamma.... sellaista ylipehmeää lastenkieltä, ei yhtään älykkään eikä tyylikkään kuuloinen termi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää meemikulttuurissa se, että alunperin meemi tarkoittaa aivan eri asiaa, olen lukenut kauan sitten kirjan koskien sitä ja pohjana siis Richard Dawkinsin geeniteoria, jota eräs naispuolinen toimittaja kehitteli edelleen kulttuurigeeniksi.

Ja en kerta kaikkiaan siedä sitä, että käsite omittiin tähän rajalliseen käyttöön. Joten periaatesyistä eräällä tavalla kieltäydyn tietämästä. Ja samaan aikaan pradoksaalisesti tiedän enemmän kuin ne, jotka käyttävät käsitettä nykymerkityksessään.

Meemissä jo alkuperämerkityksessään ärsyttää termin onomatopoetiikka. Meemi, mimmu, mamma.... sellaista ylipehmeää lastenkieltä, ei yhtään älykkään eikä tyylikkään kuuloinen termi.

Akateemisena koen aina myötähäpeää tällaisesta pätemisestä. Toinen palstan vakio on nämä, jotka eivät tykkää sanasta kun se kuulostaa joltakin. Vielä älykkäämpää. 

Vierailija
4/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän, mies ei todennäköisesti tiedä tai muista. Joskus selitin hänelle mikä meemi on, mutta tuskin muistaa.

Vierailija
5/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sarja Lukashenko-videoita. ;)

https://twitter.com/shaunwalker7/status/1508928434793234459

Lukashenko selittämässä näsissä videoissa taitaa olla napattu Putinin tapaamisesta, jossa hän selitti Putinin käsikirjoittamaa tarinaa, mutta näissä videoissa ei ole väliä ymmärtääkö puheesta mitään.

6/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meemi=

Menee

Eläkeläis

Ehdoilla

Marketin

Ilta-aleen

?

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
7/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50 v. Tiedän mikä on meemi.

Vierailija
8/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meemi on jo vanha juttu, kerro jotain uutta.

Vierailija
9/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisena koen aina myötähäpeää tällaisesta pätemisestä. Toinen palstan vakio on nämä, jotka eivät tykkää sanasta kun se kuulostaa joltakin. Vielä älykkäämpää. 

Mitä ihmeen pätemistä on siinä, että on aina tykännyt lukea kirjoja ja pitää tieteen popularisoinnista? Ja oliko kenties tuo teoriaa kehitellyt toimittajakin myötähäpeää aiheuttava pätijä, kun kehtasi tehdä uraauurtavaa teoriakehittelyä? Entä Dawkins? Vai annatko sentään hänelle luvan päteä ilman pätijän leimaa, koska hän on sentäs aito luonnontietelijä? Missä menee raja? Sinä kun tunnut sen tietävän. Oletko siis jokin ylijumalaksi itsesi nostanut paremmintietäjä? Kuulostat siltä. Joten sinä kai tässä olet se oikein pätijöiden pätijä, josta jo oman määritelmäsi mukaisesti ihan kaikkien kuuluisi tuntea syvää myötähäpeää. Minä tunnen, luvallasi.

Aihe vapaalla aihe on vapaa, mielipiteet samoin. Ainoa ongelma ovat kaltaisesi, jotka yrittävät mitätöidä ja ns. tukkia toisten turvan. Et onnistu, et minun etkä muiden kanssa.

Vierailija
10/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meemi?en kyllä tajua yhtään mikä se on.(vanhaäijä).

Vierailija
11/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 60 ja tiedän. Jos se ikä nyt sitten tässä jotenkin vaikuttaa, epäilen, että kyse on jostain muusta.

Vierailija
12/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäluokkani on keksinyt meemit, että mitä luulisit?

Vierailija
13/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsomatta muita vastauksia sanon, että meemi on joku videopätkä, jossa joku sanoo jotain, ja joka lähtee viraalina kiertämään.

Vierailija
14/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et edes tiedä, mitä onomatopoetiikka tarkoittaa.

Vierailija
15/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tykkään katella niitä ylil.udalta.

Vierailija
16/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiiän. En sentään fossiili ole.

Vierailija
17/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vain minä olen kertonut, mikä meemi mielestäni on? Laiskaa kommentointia, ystävät! 13

Vierailija
18/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilakuvan modernimpi versio, hyödyntää uudempaa tekniikkaa.

Vierailija
19/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Mutta tiedätkö sinä, mikä oli Edlin?

- mummo 60 vee (ulilankulla eivät tienneet)

Vierailija
20/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Myös mitä se tarkoittaa laajemmin, ei ainoastaan internet-meeminä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi