Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit jotka ryyppäävät

Vierailija
17.09.2015 |

Kyse nyt näistä pienien vauvojen äideistä. Taustatietona että olen itsekin nuori (22-vuotias) 10-kuisen vauvan äiti. Miehen kanssa ollaan jätetty kolme kertaa vauva isovanhemmille hoitoon kun ollaan käyty elokuvissa, kukin hoidossaolo kestänyt siis parisen tuntia.

Mua järkyttääkin nämä jotka käyvät joka viikko tai vähintään joka toinen viikko bilettämässä. Äskenkin eksyin tutkailemaan erään kolmen kuukauden vanhan vauvan äidin instagram-kuvia ja sieltä löytyi kuusi (oletettavasti eri reissuilta) biletyskuvaa. Joo, lapsella on isäkin mutta silti ihmetyttää että miksi hankkia lapsi jos vielä mieli halajaa baareihin. Yhtälailla mua ihmetyttää kyllä isätkin jotka tuota tahtia käyvät baareissa.

Eikä tämä ole mikään yksittäistapaus. Tiedän ehkä kymmenen itseni kanssa samanikäistä äitiä joista (itseni lisäksi) ainoastaan yksi on sitoutunut olemaan vauvan kanssa kotona eikä ravaamaan baareissa. En tiedä, ehkä tämä on sitten tätä nykyaikaa. Yritän olla tuomitsematta mutta pakostikin vähän tulee tuomittua.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauva siitä kärsi, jos on isän kanssa jonakin iltana. Koittakaa olla sairastumatta tuohon muumimammasyndroomaan. Ei ole vain yhtä oikeaa tapaa olla äiti, eikä hyvää äitiyttään tarvitse todistella kenellekkään mitenkään, kunhan huolehtii siitä vauvasta.

Vierailija
2/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä baarissa ei ole pakko ryypätä tajua kankaalle, siellä voi myös nähdä tuttuja, jutella vieraiden kanssa, nauttia tanssimisesta jne. Ihmiset on erilaisia. En tajua miksi pitäisi muuttua ihan eri ihmiseksi siksi, että tulee äidiksi. Jos tykkää käydä baarissa, niin tykkää. Ehkä sinä ap et ole sen luonteinen ihminen, vaan luonnostaan kotona nyhjääjä, jolle sopii 24/7 kotoilu.

Jos ei lastenhoito vanhempien bilettämisestä kärsi, niin ei se kenellekään kuulu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:38"]Ei se vauva siitä kärsi, jos on isän kanssa jonakin iltana. Koittakaa olla sairastumatta tuohon muumimammasyndroomaan. Ei ole vain yhtä oikeaa tapaa olla äiti, eikä hyvää äitiyttään tarvitse todistella kenellekkään mitenkään, kunhan huolehtii siitä vauvasta.
[/quote]
No joo, oikeassa olet. Tokihan voi olla että äiti juuri noiden tuulettumisien ansiosta jaksaa olla ns. hyvä äiti aina kun on vauvan kanssa. Siltikin mä vain jaksan ihmetellä, ehkä olen vähän vanhanaikainen. Enkä kyllä itse pystyisi hoitaa vauvaa krapulassa, hui apua.

Vierailija
4/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuota miksi olisi joku ikä tai kausi minkä jälkeen ei enää baarit saisi kiinnostaa. Itse olen 35 v. ja edelleen silloin tällöin baarit kiinnostaa. Minusta on mukava käydä kuuntelemassa musiikkia ja höpöttelemässä ihmisten kanssa (jopa vieraiden! hui!). Suomessa on tylsää juuri tuo, että monella paikkakunnalla ei edes ole baareja joihin aikuisena viitsisi mennä. Onneksi en asu siellä enää. Ja hirveän monella on tuo asenne, että siellä ollaan joko vetämässä perseitä tai vähintäänkin pettämässä, mitään muuta syytähän käydä ulkona ei voi olla.

Vierailija
5/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:38"]

Ei se vauva siitä kärsi, jos on isän kanssa jonakin iltana. Koittakaa olla sairastumatta tuohon muumimammasyndroomaan. Ei ole vain yhtä oikeaa tapaa olla äiti, eikä hyvää äitiyttään tarvitse todistella kenellekkään mitenkään, kunhan huolehtii siitä vauvasta.

[/quote]

Alapeukuttajien mielestä ilmeisesti vauva kärsii isän kanssa olemisesta ja on vain yksi tapa olla hyvä äiti?

Vierailija
6/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on näitä pareja jotka lähtevät yhdessä vetämään päät täyteen ja jättävät kaksiviikkoisen hoitoon ties kuinka pitkäksi ajaksi.

Vierailija
7/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:38"]

[/quote]

Alapeukuttajien mielestä ilmeisesti vauva kärsii isän kanssa olemisesta ja on vain yksi tapa olla hyvä äiti?
[/quote]

En alapeukuttanut, mutta itseäni häiritsi termi muumimammasyndrooma. Muumimammahan nimenomaan rohkaisee seikkailemaan eikä pörrää helikopterina tai harjaa curling-vanhempana.

Vierailija
8/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:38"] Ei se vauva siitä kärsi, jos on isän kanssa jonakin iltana. Koittakaa olla sairastumatta tuohon muumimammasyndroomaan. Ei ole vain yhtä oikeaa tapaa olla äiti, eikä hyvää äitiyttään tarvitse todistella kenellekkään mitenkään, kunhan huolehtii siitä vauvasta. [/quote] Alapeukuttajien mielestä ilmeisesti vauva kärsii isän kanssa olemisesta ja on vain yksi tapa olla hyvä äiti? [/quote] En alapeukuttanut, mutta itseäni häiritsi termi muumimammasyndrooma. Muumimammahan nimenomaan rohkaisee seikkailemaan eikä pörrää helikopterina tai harjaa curling-vanhempana.

[/quote]

Muumimammalla ei ole omaa elämää. Muumimamma on vain kotona ja muut seikkailevat. Muumimamma keittää hilloa sillä aikaa.

Vierailija
9/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:38"] Ei se vauva siitä kärsi, jos on isän kanssa jonakin iltana. Koittakaa olla sairastumatta tuohon muumimammasyndroomaan. Ei ole vain yhtä oikeaa tapaa olla äiti, eikä hyvää äitiyttään tarvitse todistella kenellekkään mitenkään, kunhan huolehtii siitä vauvasta. [/quote] Alapeukuttajien mielestä ilmeisesti vauva kärsii isän kanssa olemisesta ja on vain yksi tapa olla hyvä äiti? [/quote] En alapeukuttanut, mutta itseäni häiritsi termi muumimammasyndrooma. Muumimammahan nimenomaan rohkaisee seikkailemaan eikä pörrää helikopterina tai harjaa curling-vanhempana.

[/quote]

Muumimammalla ei ole omaa elämää. Muumimamma on vain kotona ja muut seikkailevat. Muumimamma keittää hilloa sillä aikaa.
[/quote] onhan mammalla omat kuviot. Ja se koti on mamman valtakunta joka on Kaikille auki. Sillähän on koko maailma siellä kotonaan - ja mammahan on etunenässä tutustumassa olioihin vampyyreistä lähtien. Ehkä se on mukavuudenhaluinen ja haluaa nukkua yönsä omassa sängyssään.

Vierailija
10/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nämä on vain näkemyseroja. Toinen tuomitsee ettei jollain ole enää muuta elämää kuin lapset, toinen taas tuomitsee kun tuntuu että äidillä on liikaakin muuta elämää kuin lapset. Itse yritän taas olla tuomitsematta, ensimmäinen vastaus sai silmäni aukeamaan ettei ehkä olekaan aivan kamalaa jos äiti käy tuulettumassa.

-ap

Vierailija
11/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:09"]Kai nämä on vain näkemyseroja. Toinen tuomitsee ettei jollain ole enää muuta elämää kuin lapset, toinen taas tuomitsee kun tuntuu että äidillä on liikaakin muuta elämää kuin lapset. Itse yritän taas olla tuomitsematta, ensimmäinen vastaus sai silmäni aukeamaan ettei ehkä olekaan aivan kamalaa jos äiti käy tuulettumassa.

-ap
[/quote] tiedän ihan kolmekymppisiä äitejä jotka heittävät lapset useiksi päiviksi hoitoon että pääsee ryyppäämään ja kotona lapsen on parempi olla poissa tieltä. Ei mitään järkeä. Se on se kokonaiskuva mikä ratkaisee. Jos viikonloppuna kaveriporukka kokoontuu vaihtamaan kuulumiset niin sehän on hienoa.

Vierailija
12/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biletys = ryyppääminen

Sinä käyt leffoissa ja minä käyn bilettämässä ja tapaamassa kavereita, jotka puhuu muuta kun siitä vaipanvaihdosta kuule ihan selvinpäin. Ja hyvä jos jaksan sen kaksi tuntia olla.

Vierailija
13/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se äitiys tee kenestäkään pyhää. Jotkut äidit tykkää bilettää.

Kun sain esikoisen 20 vuotiaana niin tulihan sitä käytyä usein baareissa, sen jälkeen kun vauva täytti 3kk ja loppui imetys. Vähän surullista, mutta silloin tuntui ettei kavereita nähnyt kuin baarissa. Onneksi nykyään (25 vuotiaana) niitä ystäviä näkee muissa merkeissä kun ollaan kasvettu yli niistä ryyppyajoista.

Vierailija
14/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:16"]Biletys = ryyppääminen

Sinä käyt leffoissa ja minä käyn bilettämässä ja tapaamassa kavereita, jotka puhuu muuta kun siitä vaipanvaihdosta kuule ihan selvinpäin. Ja hyvä jos jaksan sen kaksi tuntia olla.
[/quote]
Teitä on yllättävän paljon tässäkin ketjussa jotka käytte baarissa selvinpäin :D baareissa ei kyllä hirveästi selväpäisiä näy, itse käyn ihan rehellisesti juomassa.

Vierailija
15/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sua järkyttää ja kaikkia ei järkytä. Itse tiedän vanhemman naisen joka käy yökerhoissa joka toinen viikonloppu ja lapsia hällä kolme. :) On harrastanut sitä oikeastaan aina eikä joka kerta edes juo mitään, kunhan pääsee tanssiin. Tätä asiaa jotkut paheksuu ja toiset taas ei yhtään. En tiedä miksi tämmöistä asiaa pitää niin kamalana pitää, jos ei kotona ole ympäri lärvit ja lapset on turvassa ja voi kaikinpuolin hyvin niin sitten en näe ongelmaa mitä vanhempi harrastaa ja ottaako vapaa aikaa yhden vai kaksi iltaa viikossa, kunhan ei ihan narkkari ole.

Vierailija
16/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:16"]Biletys = ryyppääminen

[/quote]
Teitä on yllättävän paljon tässäkin ketjussa jotka käytte baarissa selvinpäin :D baareissa ei kyllä hirveästi selväpäisiä näy, itse käyn ihan rehellisesti juomassa.
[/quote]
yllättävän paljon? kaksi vai kolme sanonut näin... Ei ihme ettei näy. Itse olen toisinaan myös ihan selvinpäin liikkeellä, ja silti tanssin ja pidän hauskaa kokislasi kädessä, ei kaikki katos osaa?

Vierailija
17/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:16"]Biletys = ryyppääminen

[/quote]
[/quote]
yllättävän paljon? kaksi vai kolme sanonut näin... Ei ihme ettei näy. Itse olen toisinaan myös ihan selvinpäin liikkeellä, ja silti tanssin ja pidän hauskaa kokislasi kädessä, ei kaikki katos osaa?
[/quote]
Noin kymmenestä vastaajasta kolme on 30%, ei baareissa niin paljon raittiita ole :D

Vierailija
18/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:16"]Biletys = ryyppääminen

[/quote]
[/quote]

Näätkö sinä siltä känniltäsi varmasti kuka on selvinpäin ja kuka yhden tai kaksi ottanut. Itse pyrin juomaan todella maltillisesti perussairauden vuoksi. En ole absolutisti. Usein menen kaveriporukassa baarin selvinpäin ja juon kokista, alkoholittomia drinkkejä tai yhden oluen tai siiderin (varmaan moni olettaa automaattisesti, että lasissa on alkoholia). Kyllä siellä baarissa minun mielestä on aina porukkaa joko selvinpäin tai sillä yhdellä ihan mukavasti.

Vierailija
19/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sitä nykyaikaa. Tuttavani sanoi aina kun kuskasi parin kuukauden ikäistä vauvaansa ryyppyreissujen ajaksi mummolaan että "vauva viertaantuu mummostaan, se on oltava siellä joka toinen vklp" -sitten pariskunta lähti omille menoilleen, mies toiseen paikkaan ryypylle ja eukko toiseen paikkaan. Olen kanssasi samaa mieltä siitä että niitä lapsia ei tarvitsisi kyllä hankkia jos ne eivät elämäntyyliin istu. Omani sain 21 ja 25v eikä tullut mieleenkään imeväisikäistä kiikuttaa sukulaisille hoitoon että itse pääsen ryyppäämään. Kotiini saatoin tyttöjä kutsua iltaa istumaan ja juomaan lasin viiniä ja jos isäntä oli lapsen kanssa niin kerran, pari vuodessa kävin jossain ulkosalla kaveriporukalla. Mutta joo, nykyaikana "vanhempia" on joka lähtöön, mielen köyhyyttä se vaan on jos ei kavereitaan voi muualla nähdä kuin yökerhoympäristössä. Kyllähän aikuinen kaipaa aikuisten seuraa mutta omassa kaveriporukassa ei kännäysreissut ajaneet lapsen edelle ikinä vaan sitä voitiin aikuisten juttuja jutella muutenkin.

Vierailija
20/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei tiedä, käykö äiti hammaslääkärissä, salilla vai baarissa. Vauvalla on yleisesti ottaen 2 vanhempaa.

Tietysti jos joka viikonloppu juoksee baarissa ja juo paljon, niin onhan se kyseenalaista, mutta melko herkästi tuomitaan äitejä jos kerran kolmessa kuukaudessa käyvät jossain hetken tuulettumassa. Sitä alkoholiakaan ei ole pakko juoda kaksin käsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän