Onko normaalia, että vauvojen isät tekevät pitkää päivää?
Kaverillani on alle vuoden ikäinen lapsi, kaveri hoitaa lasta kotona. Satuin näkemään kylässä käydessäni miehensä tuntilapun. Sen mukaan mies tekee vähintään 10-tuntista päivää! Onko tämä tavallistakin lapsiperheissä? En kehdannut kaverilta kysyä, kun ei lappu ollut tarkoitettu minun silmilleni.
Kommentit (63)
Pikkulapsen isänä haalin kaikki mahdollset reissuhommat mitä vain sain. Kotona sitten sadattelin kun pomo "pakottaa" matkatöihin. Oli taivaallista saada nukkua kokonaisia öitä hotellin sängyssä, puhelin äänettömänä.
Ei ole normaalia eikä suotavaa. Itse olin esikoiseni kanssa 1,5 vuotta koti-isänä ja toisen lapsen kanssa 2 vuotta. Mikään määrä palkkaa ei korvaa aikaa oman lapsensa seurassa.
M46
Ei ne lapset ilmasia ole. Katsele vähän lastenrataiden hintoja, vauvan vuoteiden ym.tarvikeiden. Jos on viellä asunto laina,autokin velaksi ostettu: On pakko tehdä työtä.Olet myös utelias ja tahditon kun tällä utelet ja kerrot tuttavasi tai ystäväsi miehn työ tunnit. Toisten papereita ei lueta kylässä.Olet tehnyt rikoksen nuskimalla toisten koti toisten papereita.Olet rikkonut yksitys suojaa, Se on kunnianloukaus. Toivottavasti jäät kiinni ja joudut asiasta vastuuseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää että jotkut naiset edelleen luulevat että raha vaan tulee sieltä pankista. Kyllä miehet tekevät enemmän duunia.
Kukaan nainen ei kuvittele mistä rahat tulevat vaan tietää sen tasantarkkaan, joten älä heittele tänne tyhmiä vastauksia, ole hyvä! Mutta sen sijaan moni mies ei tajua, mikä homma on pyörittää vauvalomalla arkea jos siihen kuuluu vauvan lisäksi myös pyykki ja siivous ja kokkaaminen. Jätä tuore isä vaikka 5 tunniksi viikonloppuna vauvan kanssa, josta puolessa välissä aikaa vauva saa juodakseen lypsettyä äidinmaitoa ja korviketta, niin näet mikä tulos: koti on sekaisin, ensimmäistäkään suurella äänellä selostettua työtä (aidanleikkaus, ruohonleikkaus, terassinsiivous…) ei ole tehty, kakkavaipat eivät ole vaipparoskiksessa, asmupyykkiä koneesta ei ole laitettu kuivuriin tai narulle, ruokaa ei ole saatu edes pakkasesta sulamaan, puhumattakaan siitä että olisi edes ne 4 minuutin nuudelit keitetty lisäksi. Ja mies vain sanoo: -No kun vauvan hoitamiseen meni jotenkin se aika…
Hmm, sun mies siis keskittyi vauvaan, uutuuden viehätys ja aika kuluu siivillä. Ei kukaan voi päästellä ruohonlekkurilla vauvan kanssa vaikka olisi mikä multitaskaajamutsi. Saati sahan kanssa pelleillä. Toi sun nuudelimättökin tulee ilman vinkumista sitten kun on nälkä. Sielähän oli asiat ihan ok mut sun asenne vaan oli bärseestä. Olit jo päättänyt nipottaa.
Vierailija kirjoitti:
vain ne joilla on omakotitalo ja asuntolaina. vuokralaisten ei tarvitse käydä töissä ollenkaan
Tai ihan vain yrittäjä jolla eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia eikä suotavaa. Itse olin esikoiseni kanssa 1,5 vuotta koti-isänä ja toisen lapsen kanssa 2 vuotta. Mikään määrä palkkaa ei korvaa aikaa oman lapsensa seurassa.
M46
Turha siinä kiillotella sädekehää. Mun mies teki pitkää päivää ja silti oli jokaisen vauvan kanssa arjessa omalla tavallaan, otti ne iltaisin syliinsä, nuuhkutteli ja paijaili kunnes nukahtivat. Ei mikään sulje pois toista ellei vanhemmat itse typeryyksissään toimi niin.
Vierailija kirjoitti:
vain ne joilla on omakotitalo ja asuntolaina. vuokralaisten ei tarvitse käydä töissä ollenkaan
Kaikkein hävettävin perhe on tehty pelkästään tukien varaan enkä voi ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka siihen alentuvat.
Naiset päättävät lapsen teosta täydellisesti itse koska kantavat sen eikä se mies päätä yhtään mitään niin naisen pitää olla valmis sen yksin hoitamaan tarpeen tullen jos on valinnut väärän miehen eikä se suhde kestä.
Eron tullen mies on vain elarien maksaja tai jos ei maksa niin veronmaksajat maksavat mikä on todellakin väärin ja pitäisi poistaa se. Naiselle jos ei sen lapsen isä maksa niin ei pitäisi saada veronmaksajien varoista mitään vaan äiti elättää sen lapsen omilla varoillaan.
Vronmaksajien varoista maksetut elatusmaksut pitäisi poistaa kokonaan sillä en ymmärrä niitä nykyään kun ehkäisy on keksitty.
Mies voi tehdä pitkää päivää kun ei kiinnosta tulla kotiin :D
Otitko selvää haluaako se mies vauvaa ollenkaan vaan oliko se ihan oma ideasi saada vauva kuumeessasi vauva nukkeleikkiesi tilalle. onko se vauva tehty suhteen syventämisen takia että mies pysyisi enemmän kotona mutta kävikin päinvastoin.
Jossain vaiheessa avio-/avoliittoa mammojen höpötykset alkavat kyllästyttää, jolloin jokainen mies viihtyy paremmin esim työpaikalla kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
Turha siinä kiillotella sädekehää. Mun mies teki pitkää päivää ja silti oli jokaisen vauvan kanssa arjessa omalla tavallaan, otti ne iltaisin syliinsä, nuuhkutteli ja paijaili kunnes nukahtivat. Ei mikään sulje pois toista ellei vanhemmat itse typeryyksissään toimi niin.
Niin, elämä on arvovalintoja. Minulle itselleni lapset olivat ja ovat tärkeämpiä kuin työelämä. Työ sai luvan joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa avio-/avoliittoa mammojen höpötykset alkavat kyllästyttää, jolloin jokainen mies viihtyy paremmin esim työpaikalla kuin kotona.
Korjaus: Jossain vaiheessa perhe-elämän tuoma vastuu alkaa kyllästyttää, jolloin joiksikin mies viihtyy paremmin esim työpaikalla kuin kotona.
Lähes kaikki kodin ulkopuolinen työ on kevyempää kuin lastenhoito. Joka ei usko voi jäädä himaan kokeilemaan. Alkaa toimisto aika nopeesti kiinnostaa kun viettää kolme päivää koliikkivauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
Niin, elämä on arvovalintoja. Minulle itselleni lapset olivat ja ovat tärkeämpiä kuin työelämä. Työ sai luvan joustaa.
Se kotona tapahtuva lastenhoitotyö on kyllä ihan työtä. Ja osa kodin ulkopuolella vapaasti temmeltävän puolison palkkaa kuuluu automaattisesti kotona lastenhoitotyötä tekevälle.
Joka alapeukuttaa tätä faktaa on idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
Se kotona tapahtuva lastenhoitotyö on kyllä ihan työtä. Ja osa kodin ulkopuolella vapaasti temmeltävän puolison palkkaa kuuluu automaattisesti kotona lastenhoitotyötä tekevälle.
Joka alapeukuttaa tätä faktaa on idiootti.
Tuskin kuitenkaan olet niin idiootti, ettet ymmärtänyt minun tarkoittavan palkkatyöelämää, jossa käydään rahan takia.
Hyvin yleistä. Jotkut tekee enemmän töitä nimenomaan siksi, että lapsi aiheuttaa enemmän kuluja. Muistan etten itse nähnyt hirveän usein isääni pienenä kun saattoi olla viikon putkeen työmatkalla yms, ja me lapset oltiin sitten kiukkuisen äidin hoidettavina. Ei kovin optimaalinen tilanne, äiti oli pettynyt kun hoiti meidät lapset silloin käytännössä kokonaan. Jos olisivat eronneet, isä olisi varmasti jäänyt vielä etäisemmäksi omille lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki kodin ulkopuolinen työ on kevyempää kuin lastenhoito. Joka ei usko voi jäädä himaan kokeilemaan. Alkaa toimisto aika nopeesti kiinnostaa kun viettää kolme päivää koliikkivauvan kanssa.
Epäilemättä näin mutta miksi tää jengi tekee lapsia, kysyy 47 v velanainen?
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapsen isänä haalin kaikki mahdollset reissuhommat mitä vain sain. Kotona sitten sadattelin kun pomo "pakottaa" matkatöihin. Oli taivaallista saada nukkua kokonaisia öitä hotellin sängyssä, puhelin äänettömänä.
Olet huono puoliso
Vierailija kirjoitti:
Nin miksi tehdä lasta ollenkaan jos ei ole varautunut koliikki kakaraan. Menee sinne ulkopuoliseen työhön ihan vapaasti. Jos ei kestä että toisen pitää tienata rahaa nukkuakseen rauhassa niin ei kannata tehdä yhtään lasta jos ei yksin kykene siitä huolehtimaan. Työelämä on tosi rankkaa eikä siellä suoriudu puoli väsyneenä.
Ihmisissä vika jos ei muka lastenhoidosta kotona selviydy ja se on rankempaa kuin työelämä. Se johtuu siitä kun sillä lapsen hoitajalla, vanhemmalla on kännykkä ja tietokone tärkeämpi kuin se lapsi eikä se tee kotitöitä päivystäessä sosiaalista mediaa kun se vie ihan sen kaiken ajan. Koti hukkuu paskaan ja lasta istutetaan jonkun telkkarin edessä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilemättä näin mutta miksi tää jengi tekee lapsia, kysyy 47 v velanainen?
Koska harva tajuaa kuinka raskasta koko hommeli on ennen kuin itse kokee. Plus ikinä ei voi tietää kuinka hankala vauva pullahtaa ilmoille. Jotkut on helppoja, jotkut tosi vaikeita.