Facebookista käyttämäsi lyhenne paljastaa koulutustasosi
Facebookille on kaksi eri (yleisesti käytössä olevaa) lyhennettä Suomessa, ne ovat aakkosjärjestyksessä:
- face
- fb
Toinen näistä on suositumpi korkeasti koulutettujen keskuudessa ja toinen puolestaan vähemmän kouluttautuneiden keskuudessa. Arvaatko mikä lyhenne yhdistetään minkäkin ryhmän käyttämäksi?
Kommentit (57)
No oisko tuo fb se koulutettujen käyttämä?
Kuinka tieteellinen tämä tutkimuksesi aiheesta on?
Mä käytän FB.
Sotkinko teorias? Ähäkutti.
Nuohan on molemmat väärin, koska Facebook on silti edelleen yhteisöpalvelu, jonka NIMI on Facebook ja se pitäisi kirjoittaa isolla, lyhensi sen sitten Fb tai Face.
Olen tyyppi jolla on parta. Käytän Facebookista nimeä Analwerffer.
Ap, sinun avauksesi heijastaa yhä enemmän valtaa saavaa ajatusmaailmaa, että hinnalla millä hyvänsä on yritettävä päästä eliitin joukkoon tässä maassa. Kauhulla odotetaan, että joku moka tapahtuu ja paljastaa, ettemme kuulukaan eliittiin.
Avauksesi kuvasti nykytilannetta tosi hyvin. Hui hirveää, jos asun Junttilassa ja puhun murretta, en ole akateeminen enkä osaa peittää tyhmyyttäni, edes käyttää facebookista oikeaa lyhennettä!
En käy arvuuttelemaan, kumpi on se oikea lyhenne, jota käyttämällä saan taivaspaikkani.
Naamakirja. Pidän suomenkielestä.
Arvaatko mitä lyhennettä käytetään aloituksen kommentointiin enemmän:
FU
vai
HV
mä käytän fb ja olen muita kouluja käyny peruskoulun jälkeen vielä 6 vuotta.
Käytn face nimeä tai ihan vaan Facebook. En ole koskaan sanonut fb. Olen amis :)
Ap kuulostaa koulun pihan pimulta joka haluaa määrätä, mikä on se ainoa oikea merkkilaukku.
Mun valinta on fb koska se on lyhin.
Olen tohtori ja näytän lyhennettä nk