Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi UPS:ltä ei tahdo saada suomenkielistä asiakaspalvelua enää lainkaan?

Vierailija
31.03.2022 |

Kun soittaa niiden aspaan ja nimenomaan valitsee suomenkielisen palvelun, niin UPS kääntää VÄKISIN puhelut koko ajan englanninkieliseen palveluun? Minusta aika törkeää toimintaa. Kun asia on pitkä ja monimutkainen, niin kyllä haluaisin sen suomeksi hoitaa jotta kommunikaatio varmasti sujuu molempiin suuntiin ilman ongelmia. Olen nyt jo useana päivänä yrittänyt olla yhteydessä tuonne ja pariin otteeseen selvitellyt asiaa jo englanniksikin, mutta ei se homma näytä vieläkään olevan kunnossa. Ja eikö noilla ole minkäännäköistä sähköistä palvelukanavaa, jos on lähetyksen vastaanottaja? Surkea firma kyllä, eivoi muuta sanoa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne UPSin asiakaspalveluun pääse edes soittamalla, jonotin yli tunnin, sen jälkeen luuri kiinni koska on töitäkin tehtävänä!

Olen odottanut pakettiani 5 arki-iltaa, se on tullut Helsinkiin keskiviikkona! Asun Helsingissä. Seurannassa lukee vain että toimituspäivä ilmoitetaan pian. Siis en pääse ruokakauppaankaan kun pitää olla kotona jos se sattuisi tulemaan, muuten ne vie sen painavan paketin markettiin joka 5 kilsan päässä täältä enkä minä jaksa sitä kantaa eikä minulla ole aina autoakaan käytössä.

Työkaverille oli viikko sitten valehdeltu että hänen paketti "tulee tänään" mutta siinä meni vielä viikko. Oli ollut suomenkielinen asiakaspalvelu sillä kertaa.

Onko tuo yritys enää toiminnassa Suomessa?

Vai voiko olla että paketit on varastettu tai hajonneet, siksi niitä ei tuoda?

Vierailija
2/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi saada? Englantia puhuu kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain eilen pakettini UPS:lta. Hauskaa siinä oli se että tuntia aiemmin he ilmoittivat sähköpostilla toimittavansa paketin tänään keskiviikkona. Onneksi olen lähes aina kotona..

Vierailija
4/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada? Englantia puhuu kaikki.

Kirjoitat sentään suomea! :DD

Lisäksi suomenkielinen varmaan paremmin näkee paikallisten kuskien tilanteet ja tietää koska paketit toimituksessa.

Ulkomaan asiakaspalvelu on jossain Keski-Euroopassa, ei ne näe sen kummempaa lähetystietoa kuin se mitä itse näen netistä, heistä ei koskaan ole ollut apua.

Vierailija
5/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain eilen pakettini UPS:lta. Hauskaa siinä oli se että tuntia aiemmin he ilmoittivat sähköpostilla toimittavansa paketin tänään keskiviikkona. Onneksi olen lähes aina kotona..

Missä asut? Pääkaupunkiseudulla ei ainakaan toimi, ne on siirtäneet kolmena päivänä toimitusta eteenpäin. Kävin lukemassa Trustpilotin sivua eikä yllättänyt että saaneet 1.2 tähteä 5:stä, moni kirjoittaa että olisivat antaneet 0 mutta kun ei pysty.

Vierailija
6/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DHL on aina ollut paljon parempi asiakaspalvelussa, ne laittaa paljon etukäteisilmoituksia ja voi valita toimitusajan ja -paikan. UPS on usein vain viennyt isomman paketin suoraan johonkin pisteeseen ja sitten siitä on tullut ilmoitus. Joissain verkkokaupoissa voi onneksi valita DHL:n tai UPS:n ja Amazon käyttää nykyään vissiin vähän isommissakin paketeissa Postia toimituksessa.

Vierailija
7/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asut? Pääkaupunkiseudulla ei ainakaan toimi, ne on siirtäneet kolmena päivänä toimitusta eteenpäin. Kävin lukemassa Trustpilotin sivua eikä yllättänyt että saaneet 1.2 tähteä 5:stä, moni kirjoittaa että olisivat antaneet 0 mutta kun ei pysty.

Etelä-Suomessa, lähellä Uudenmaan rajaa olevassa pienessä kylässä. En nyt viitsi tämän tarkemmin kertoa. :D

Vierailija
8/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DHL on aina ollut paljon parempi asiakaspalvelussa, ne laittaa paljon etukäteisilmoituksia ja voi valita toimitusajan ja -paikan. UPS on usein vain viennyt isomman paketin suoraan johonkin pisteeseen ja sitten siitä on tullut ilmoitus. Joissain verkkokaupoissa voi onneksi valita DHL:n tai UPS:n ja Amazon käyttää nykyään vissiin vähän isommissakin paketeissa Postia toimituksessa.

Jos joku firma käyttää UPSia toimituksiin, niin ilmoitan etten tilaa heiltä. Sen verran huonoja kokemuksia niistä. Joskus ne viedään erääseen marketiin, vaikka olen ollut kotona, ja siellä marketissa lojuvat lattialla asiakkaiden jaloissa eikä tiskin takana, vielä minun nimi, puhelinnumero ja ovikoodi paketin päällä eli kuka tahansa marketissa käyvä pystyisi ottaa valokuvan siitä ja tulla tänne taloon sillä koodilla. Tietoturvariski. Mutta eihän noi näytä välittävän mistään.

Kerran heidän paketti meni sellaiselle pahamaineiselle alueelle johon en naisena uskaltaisi mennä yksin enää klo. 17 töiden jälkeen. Jouduin pyytää naapurin miestä mukaan noutamaan.

Vierailija
9/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Suomessa, lähellä Uudenmaan rajaa olevassa pienessä kylässä. En nyt viitsi tämän tarkemmin kertoa. :D

Siinä tapauksessa lienee ollut heidän alihankkija joka tuonut perille?

Vierailija
10/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa lienee ollut heidän alihankkija joka tuonut perille?

Tähän en osaa sanoa, en nähnyt autoa. Oli muutenkin niin nopea kohtaaminen, kuski vain lykkäsi paketin kouraani ja lähti pois. Ei halunnut kuittauksia tms.

Vierailija
11/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paitsi viimeksi DHLn kuski soitti ja kysyi 2 min ennen toimitusta että voinko tulla hakemaan paketin ulkoa, ei olisi jaksanut tuoda sitä ovelle enää klo 20 maissa eli käyttää siihen pari lisäminuuttia, siis mitä hittoa?!

Vierailija
12/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan epäillä että minun paketti on varastettu viime viikolla, sen verran arvokasta kamaa sisällä.

Pitäisikö tehdä rikosilmoitus? Kukaan ei vastaa UPSilla puhelimeen.

Vierailija
13/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa isossa suomalaisessa firmassa on enää puhelinpalvelua edes saatavilla, ellei maksa jotain 2e/min tms. maksua (Elisa).. Esimerkiksi Finnairilla chattikin oli niin täynnä, ettei ottanut jonottamaan ihmis-asiakaspalvelijalle. Samoin jonotukset puhelinpalveluihin antavat sitä, että jono täynnä, soita uudestaan myöhemmin. Olisi ollut kiva varmistaa, saako läppärin litiumakulla laittaa matkatavaroihin ruumaan, mutta lopulta löysin niiden ohjeen että alle 100Wh akulla olevan läppärin saa sinne laittaa, ja hyvinhän se siellä matkusti.

Onneksi osaa noista voi kiertää.

Elisan kanssa asioin 40km päässä Jumbon myymälässä, missä pääsee ihmisen kanssa tekemisiin, tai viestinä omaelisan kautta, jos ei ole kiirettä.

Ne firmat, joissa ei ole mitään tapaa saada suomeksi palvelua, yleensä pystyy välttämään käyttämällä kilpailijan palveluita.

Vierailija
14/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tätien on pakko SOITTAA joka paikkaan 🤦🏻‍♂️

Itse sain tunnissa vastauksen sähköpostiini.

Vierailija
15/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan epäillä että minun paketti on varastettu viime viikolla, sen verran arvokasta kamaa sisällä.

Kuriireilla on asiointipiste, yleensä jossain lentokentän lähellä Vantaalla. Sinne vaan kysylemään.

UPS asiointipiste on Koivuhaassa. Haen yleensä UPS paketit sieltä. Ensin pitää odottaa yksi epäonnistunut jakeluyritys (eivät koskaan soita, jakelijalla ei firman kännyä, joten jakelu epäonnistuu aina) ja sitten voi sopia, että hakeaa paketin sieltä 40km päästä.

Esimerkiksi Postnord on tunnettu siitä, ettei pakattia saa pitkiin aikoihin eikä kyselyihin vastata (luvataan selvittää, muttei koskana kuulu mitään). Olen alkanut automaationa mennä sinne Vantaalle niiden toimipisteeseen (semmosin ison hallin oikeassa päässä pikku koppi) hoitamaan asiaa, jos joku onneton niillä lähettää jotain. Vaatii pari käyntiä, mutta homma hoituu siellä.

Yritän välttää Postnordia ja UPS viimeiseen asti, mutta aina joku ulkomailta niillä lähettää jotain. :/

Vierailija
16/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan. Ei sähköposteihin yleensä mikään firma Suomessa vastaa. Ei edes tarjouspyyntöihin, kun haluaisi ostaa jotain. Pitää soittaa perään aina.

Vierailija
17/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anna se sähköpostiosoite, noiden sivulla kun ei ole sähköistä asiointikanavaa!

Vierailija
18/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuriireilla on asiointipiste, yleensä jossain lentokentän lähellä Vantaalla. Sinne vaan kysylemään.

UPS asiointipiste on Koivuhaassa. Haen yleensä UPS paketit sieltä. Ensin pitää odottaa yksi epäonnistunut jakeluyritys (eivät koskaan soita, jakelijalla ei firman kännyä, joten jakelu epäonnistuu aina) ja sitten voi sopia, että hakeaa paketin sieltä 40km päästä.

Esimerkiksi Postnord on tunnettu siitä, ettei pakattia saa pitkiin aikoihin eikä kyselyihin vastata (luvataan selvittää, muttei koskana kuulu mitään). Olen alkanut automaationa mennä sinne Vantaalle niiden toimipisteeseen (semmosin ison hallin oikeassa päässä pikku koppi) hoitamaan asiaa, jos joku onneton niillä lähettää jotain. Vaatii pari käyntiä, mutta homma hoituu siellä.

Yritän välttää Postnordia ja UPS viimeiseen asti, mutta aina joku ulkomailta niillä lähettää jotain. :/

Postnord on sentään toiminut meillä Espoossa, UPS ei ollenkaan.

Vierailija
19/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minäkin sain vastauksen, vieläpä hyvin ytimekkään: meidän kuskit ei soittele.

Tämä siis, kun ihmettelin miksi pakettini vietiin minulle hankalasti saavutettavaan markettiin, vaikka olin ollut kotona pakettia odottamassa. Selitys: meillä on alaovi lukossa, ja sisään päästäkseen pitää painaa ovipuhelimen nappia. Mutta UPSin kuskit eivät siis soittele, edes ovipuhelimella.

Minäkin olen siitä lähtien boikotoinut UPSia. En tilaa, jos firma käyttää UPSia.

Vierailija
20/44 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPS on kuljetuspalveluista surkein. Viimeksi en saanut lähetyksestä mitään ilmoitusta, mutta kuljettajan merkinnän mukaan en ollut ollut kotona, kun hän soitti ovikelloa. Olin varmasti kotona ja olisin nähnyt sekä auton että kuljettajan. Lähetys oli viety takaisin terminaaliin, johon se jäi pyörimään ja odottelemaan seuraavaa reititystä. Verkkotiedusteluihini vastattiin vain, että kuljettajilla ei ole puhelimia, eivätkä he siis soita saapuessaan.

Miten voi olla edes olemassa kuljetusfirma, jonka kuskeilla ei ole puhelimia?

Aiemmin UPS toimitti minulle paljonkin lähetyksiä, mutta kävin hakemassa ne terminaalista, koska saapumisilmoituksen tekeminen ja noudattaminen tuntui olevan UPS:lle niin toivottoman vaikeaa. Mieleen on jäänyt se ensimmäinen kerta, kun sopimuksesta huolimatta lähetys ei saapunutkaan työpaikalleni, joten menin terminaalille jonottamaan ja sain kuulla, että en ollut ollut kotona, kun lähetystä yritettiin toimittaa.