Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1602)
Vierailija kirjoitti:
Nyt pahoittelut jos olen tämän tänne jo kirjoittanut, vanha ketju. Mutta. Mun yöraudat!!
Kun olin jotain kymmenen tai yhdentoista vanha sain syväpurennan hoitoon yöraudat, ne sellaiset nyrkkeilijän hammassuojien näköiset. No, ensimmäiset narskuttelin rikki, mutta joka aamu ne löytyivät kuitenkin suustani, rikkinäisinä vain. Sain tilalle uudet, tosi paljon kestävämmät ja kovaa muovia olevat. Nämä kestävämmät olivat myös kirkkaan siniset, eikä sellaiset huomaamattoman läpinäkyvät. Oli niin sitkeää, ettei narskuttelemalla saanut jälkeäkään niihin.
No, eräs upea päivä heräsin ilman rautoja suussa - eivätkä ole tähän päivään mennessä 20 vuotta myöhemmin tulleet vastaan.
-En kävele unissani, koskaan. En edes puhu unissani. Olen aina ollut heti herättyäni täydellisen skarppi, yleensä ensimmäisiä ajatuksia kellon soidessa aamulla ovat "Muistan sitten ennen töihin lähtöä ottaa sen työpaidan parvekkeelta tuulettumasta mukaan" tai "Tänään mä hoidan tän optikon ajanvarausasian". En siis ole varmasti unenpöpperössä unissani heittänyt niitä roskiin
-Koko huoneeni - itse asiassa sittemmin ihan koko omakotitalomme - on remontoitu täydellisesti, tapetoitu, lattiat vaihdettu jne. Olisi todellakin tullut pattereiden välistä vastaan
-Materiaali oli tosi kovaa. En ole voinut pureskella ja syödä rautoja unissani :D
-Raudat myös pysyivät suussani täydellisesti koko yön. Olin tuolloin jo täysin tottunut niihin, pidin niitä kuuliaisesti ohjeiden mukaan myös päiväsaikaan tunnin ajan
KAIKKI ehdotukset otetaan vastaan, että saadaan tämä mysteeri selvitettyä :DD
Ne löytyvät sängyn ja seinän välistä. Tämä on varma tieto.
Meillä hävisi lapsen tutti yöllä ja seuraavana aamuna ja usein sen jälkeenkin etsimme tuttia, eikä löytynyt. Kunnes... noin kymmenen vuoden jälkeen tutti löytyi sängyn ja seinän välisestä pienestä rakosesta. Olen imuroinut sängyn alta ja vierestä kaksi kertaa viikossa kymmenen vuoden ajan, enkä sitä tuttia koskaan huomannut. Tutille ei ollut enää tarvetta.
Äsken kesken tän ketjun lukemisen kävin suihkussa ja siirsin päivällä pestyt ja kuivumassa olleet kengät sivuun ja niiden alta löytyi puoli vuotta kadoksissa ollut korvis. Olisin varmasti huomannut, jos se olisi ollut lattialla, kun laitoin kengät siihen ja voisi olettaa, et olisin huomannut sen aiemmin, jos se olisi ollut kengän sisällä.
Joskus vuosia sitten neuloessa yksi puikko tippui lattialle eikä sitä löytynyt enää ikinä, tää vaivaa yhä et mitä sille tapahtui.
Silmälasit päästä pyöräretkellä. Olin vielä kaverin kanssa liikkeellä silloin. Sinällään erikoista, koska en näe ilman laseja. Olin silloin jotain 12v ja kummallakaan ei ole hajuakaan mihin lasit hävisi ja milloin. Niitä etsittiin pitkään. Ikinä ei löytyneet.
Hyvää päivää nyt sentään.. Kadonnut passi löytyi sohvan alta ihan käden ulottuvilta. Oudointa on se, että tarkistin jo sieltä. Passi tosiaan pilkotti ihan selvästi siellä. 😳
Vierailija kirjoitti:
Äsken kesken tän ketjun lukemisen kävin suihkussa ja siirsin päivällä pestyt ja kuivumassa olleet kengät sivuun ja niiden alta löytyi puoli vuotta kadoksissa ollut korvis. Olisin varmasti huomannut, jos se olisi ollut lattialla, kun laitoin kengät siihen ja voisi olettaa, et olisin huomannut sen aiemmin, jos se olisi ollut kengän sisällä.
Joskus vuosia sitten neuloessa yksi puikko tippui lattialle eikä sitä löytynyt enää ikinä, tää vaivaa yhä et mitä sille tapahtui.
Olisiko se voinut tarttua/painua kengän pohjaan?
Karhu-lenkkarit ja molempien aurinkolasit ollaan onnistuttu hukkaamaan mystisesti.
Vierailija kirjoitti:
Pullo rommia. Ostin pikkupullon (20cl) rommia ihan vaan jotta voin tehdä muutaman drinkin takapihan terassilla viikonloppuna. Laitoin sen heti kotiin tultua piiloon ettei loppasuu mieheni horaisisi sitä tilkkaa kitusiinsa. Nyt en sitten muista itsekään mihin sen piilotin, joten oli pakko ostaa uusi. Kaikki mahdolliset paikat on koluttu.
Jossain vaiheessa löytyy talosta minikokoinen piilopullo, ehkä seuraavassa muutossa. Tai sitten jää uuden omistajan iloksi.
Päivitystä. Hurraa ja huhhahhei! Pullo löytyi tänään, olin jemmannut sen laatikkoon jossa säilytän kirjekuoria ja paperia. Sattumalta juuri tongin sitä toimistoa siivotessa. Viikonloppu pelastettu.
Elämänhalu. Eräänä aamuna se oli vain kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Sormus minultakin. Olin raskaana ja poistin sormuksen turvotuksen vuoksi. Laitoin sen keittiön hyllyllä olleeseen sormustelineeseen (pieni lautasosa, jolla istuu kissa, jonka pitkään häntään sormuksen voi pujottaa). Muutama viikko synnytyksen jälkeen tuumin, että sormus saattaisi sopia taas, ja menin sitä hakemaan. Sormusta ei kuitenkaan telineessä ollut. Kaikki pikkuesineet, joita telineen lautaselle oli kertynyt, olivat tallessa, mutta kissan häntä oli tyhjä.
Kyselin kaikilta talossa asuvilta/käyneiltä havaintoja, mutta kukaan ei tiennyt mitään. Imurin pölypussi pengottiin ja keittiön lattiat, tasot ym. mahdolliset paikat käytiin läpi. Sormusta ei löytynyt. Harmitti, sillä sormuksen tunnearvo oli suuri. Äitini yritti lohduttaa nuoruudessaan kuulemallaan sanonnalla, että kulta palaa omistajalleen, mutta päivien kuluessa minä luovuin toivosta.
Noin kuukauden kuluttua olin tekemässä itselleni iltapalaa. Päätin tyhjentää leivänpaahtimen murutarjottimen, sillä paahdinta oli viime viikkojen aikana käytetty ahkerasti. Ilmeeni oli varmaan näkemisen arvoinen, kun leivämurujen seassa oli sormukseni!
Ikinä ei selvinnyt, miten sormus sinne joutui. Tapahtuneesta on jo yli 15 vuotta. Moneen kertaan paahdetut sormus on sormissani tälläkin hetkellä :)
Tippunut telineestä paahtimeen, jos teline oli keittiössä. Teline on voinut vaikka kaatua ja kaatuessa ei ole huomioitu, että telineestä on yksi esine tippunut. Tai joku tehnyt jäynää. Jäynäntekijä ei tietenkään asiaa myönnä.
Vihkisormus! Se oli ihan varmassa tallessa lasten ulottumattomissa kun oltiin mummolareissulla, en voi uskoa edelleenkään että se katosi. Omia sukulaisia jopa epäillyt joskus sen napanneen, arvokas esine toki, en kuitenkaan ääneen ketään kehdannut koskaan epäillä. Yhä toivon sen jostain ilmestyvän esille, katoamisesta viitisen vuotta aikaa.
Minulta katosivat mystisesti kalliit hiustenleikkuusakset. Etsin joka paikan, kaapit kylppärissä, makkarissa
ja keittiössä, tuloksetta. Sitten pyykkikonetta täyttäessäni huomasin saksien kiiltelevän rummun läpi,
rummun ulkopuolella. Sain keinoteltua sakset ylös. Olin laittanut ne avoimen pesukoneen reunalle ja
siitä pudonneet koloon.
Eräs lahjaksi saatu koru, jonka taatusti jätin tähän pöydälle jonka ääressä nytkin istun. Kävin nopeasti vessassa ja kun palasin takaisin, niin koru oli kadonnut. Siitä on nyt noin puoli vuotta, eikä sitä ole löytynyt mistään. Kukaan ei huoneessa käynyt sillä aikaa kun olin poissa, mutta se vain katosi kuin savuna ilmaan. Kyllä harmitti, kun se oli lahjaksi saatu ja vaikka se tuskin oli kovin kallis, niin sillä oli sitäkin enemmän tunnearvoa.
Fiskarsin retkisaha. Käytin sitä puutarhassa sahaillessani hedelmäpuista kuivuneita tai tiellä olevia oksia. En muista mihin sen jätin. Keväällä etsin sitä paikasta, jossa säilytin muita työkaluja, mutta sahaa ei löytynyt. Ajattelin jättäneeni sen johonkin puutarhassa ja etsin joka puolelta turhaan. Tarkistin miehen työkaluvarastot, jos olisin jättänyt niiden sekaan sahan, mutta turhaan. Saha oli noin 40 senttiä säilytyskoossa ja väriltään oranssinmusta, joten ei luulisi helposti joutuvan hukkaan. Meillä oli naapuri, joka lainaili tavaroita palauttamatta niitä. Ehkä hän lainasi sahaa tai se tippui varaston naulasta vaikka jätesäkkiin. Ei se kallis ollut, mutta kuitenkin katoaminen ihmetyttää.
Käsilaukku tyhjänä. Viimeinen muistikuva oli, että otin siitä lompakko-koteloisen puhelimen pois ja heitin oman auton takapenkille. Tämän jälkeen en ole laukkua nähnyt, vaikka olen etsinyt sekä autosta että kotoa.