Sekasauna ajatuksia
Millainen suhtautuminen teillä on parisuhteessa sekasaunomiseen?
Menettekö yhdessä alasti saunaan tuttavien, vieraiden kanssa?
Saako puoliso mennä yksin alasti sekasaunaan esim harrastuksissa, kylpylässä tai esim työpaikan (kesä)juhlissa?
Kommentit (84)
Tätä ketjua kun lueskelee, niin väkisin tulee mieleen että ei suomalaiset suhtaudukkaan alastomuuteen kovin luonnollisesti.
Ajatuksena sekasaunominen kuulostaa kiihottavalta, mutta käytännössä en voisi mennä, kun ihan varmasti saisin seisokin ja sitten hävettäisi. En ymmärrä miten jotkut voi sekasaunoa ilman että tulee seisokki (paitsi jos seura ei miellytä silmää).
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksena sekasaunominen kuulostaa kiihottavalta, mutta käytännössä en voisi mennä, kun ihan varmasti saisin seisokin ja sitten hävettäisi. En ymmärrä miten jotkut voi sekasaunoa ilman että tulee seisokki (paitsi jos seura ei miellytä silmää).
Mulla ihan sama juttu. Tosin jos mut kutsutaan sekasaunaan niin mä ilmoitan etukäteen et kalu tulee seisoon ja jos se ei sovi kaikille niin sit mä en tule. m 26 v
Olen ollut sekasaunassa muutaman kerran opiskeluaikana. Monet ns. varttuneemmat, eli jotkut 4-5 kymppiset tuntuvat olevan eri keskusteluissa sitä mieltä, että ei saunomissa ole mitään seksuaalista seurasta riippumatta. Kuten muutamat tuossa ylempänä, niin vaikka ei voi tuijottaa, niin kyllähän siinä tulee naisten rintavarustukset ja alapäät skannattua moneen kertaan. Ja jos saunominen reilu 20 kymppisten kaunisvartaloisten naisten kanssa ei tuntuisi millään tavalla seksuaalista kiinnostusta herättävänä, niin olisi mielestäni outoa. Kyllä siinä saa stondista pidätellä.
M23
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sekasaunassa muutaman kerran opiskeluaikana. Monet ns. varttuneemmat, eli jotkut 4-5 kymppiset tuntuvat olevan eri keskusteluissa sitä mieltä, että ei saunomissa ole mitään seksuaalista seurasta riippumatta. Kuten muutamat tuossa ylempänä, niin vaikka ei voi tuijottaa, niin kyllähän siinä tulee naisten rintavarustukset ja alapäät skannattua moneen kertaan. Ja jos saunominen reilu 20 kymppisten kaunisvartaloisten naisten kanssa ei tuntuisi millään tavalla seksuaalista kiinnostusta herättävänä, niin olisi mielestäni outoa. Kyllä siinä saa stondista pidätellä.
M23
Kai se on tottumuksesta kiinni. Minä totuin saunomaan samanikäisten sukulaistyttöjen kanssa jo ihan pikkupojasta lähtien lukioikään asti. Teekkarivuosina ei sitten sekasaunat tuottaneetkaan mitään vaikeuksia tai noloja tilanteita, vaikka tyttöjä siinä kieltämättä tulikin skannailtua. (Juomakulttuurillakin saattoi tosin olla osuutensa asiassa.)
Nyt ei ole kuitenkaan 30 vuoteen tullut käytyä saunassa muiden naisten kuin vaimon kanssa, joten enpä osaa sanoa, kuinka kävisi jos sekasaunaan joskus vielä pääsisi. Vieläkö tuo nuoruuden siedätyshoito vaikuttaisi, hillitsisikö ikä reaktioita vai seisoisiko kuin nuorella orilla?
Tosin, mun mielestä ihannetilanne olisi kuitenkin sellainen ilmapiiri, jossa alastomuus yleisesti tai erektion heräilykään erikseen ei olisi ainakaan mikään häpeän aihe. Huono käytös on hävettävää, mutta itsestään tapahtuvat ruumiintoiminnot eivät ole käytöstä. Hyväkäytöksinen voi olla kalu jähmeänäkin ja törppö housut jalassa.
Noin kolmekymmentä vuotta naturistina, ja on tullut saunottua oikeasti lukemattomia kertoja sekasaunoissa. Molemmat, niin minä, kuin vaimoni. Ei tuossa ole yhtään mitään tuon kummempaa.
Nuorena maisterina, poikamiehenä, toimin pari vuotta erään valtakunnallisen aatteellisen järjestön matkasaarnaajana. Syrjäisemmillä seuduilla siihen kuului usein majoittuminen yökunnissa, niin kuin itäisessä Suomessa sanottiin, eli perheissä. Kun samoja reittejä kiersin pari, kolme, neljäkin kertaa, tiesin etukäteen että siellä esimerkiksi oli tapana illalla tilaisuuden jälkeen viedä vieras saunaan. Ei vain isäntä tullut seuraksi, vaan emäntäkin. Olhan siinä oma tunnelmansa, hyvin avointa saattoi olla, leikkisää, ja kyllä sellainen vieraanvaraisuus herkisti. Hieman se toiveitakin herätti, mutta ei, pillua en saanut. Ja jos koska, sellaisen illan päätteeksi olisi kerta kaikkiaan tehnyt mieli nussia.
Vierailija kirjoitti:
Maija-liisa. kirjoitti:
Mökillä saunon mieheni ja hänen kaveriensa kanssa mielellään. olen hyvä kroppainen iso rintainen 34v nainen. Miesten katseet kiihottaa kun aivan syövät minua silmillään. Kiva härnätä ja katsoa kun miehet käyvät kuumana. Joskus olen jopa huomannut kunka laittavat jalkansa ristiin kun alkaa seisokki. Nauramme mieheni kanssa jälkeenpäin että taas sai kaverit miettimistä.
Sama juttu täällä. Mieheni kavereilla alkaa seisomaan jos menen mökillä yhteissaunaan vaikka olen jo 49 v :)
Tarjotkaa kaverille käsihoito tai ottakaa suihin ja katsokaa vieläkö miehiänne naurattaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maija-liisa. kirjoitti:
Mökillä saunon mieheni ja hänen kaveriensa kanssa mielellään. olen hyvä kroppainen iso rintainen 34v nainen. Miesten katseet kiihottaa kun aivan syövät minua silmillään. Kiva härnätä ja katsoa kun miehet käyvät kuumana. Joskus olen jopa huomannut kunka laittavat jalkansa ristiin kun alkaa seisokki. Nauramme mieheni kanssa jälkeenpäin että taas sai kaverit miettimistä.
Sama juttu täällä. Mieheni kavereilla alkaa seisomaan jos menen mökillä yhteissaunaan vaikka olen jo 49 v :)
Kiihotutteko kun vieraat kullit nousee seisomaan teidät nähdessään ja haluaisitteko saada niitä pilluunne tai ottaa suihin?
Onhan se ihan mielenkiintoista nähdä, että 35-50 äijillä seisoo, kun näke
Tämä 😂😂😂😂. Uu olen varmaan seksikäs kun miehellä seisoo.. Joo no miehet nussii lampaita, vetää käteen, panee tekopilluja jne.
Vierailija kirjoitti:
Joo no miehet nussii lampaita, vetää käteen, panee tekopilluja jne.
Juu ja naiset ei tokikaan käytä kättä eikä pane tekokullilla jne. Siis ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no miehet nussii lampaita, vetää käteen, panee tekopilluja jne.
Juu ja naiset ei tokikaan käytä kättä eikä pane tekokullilla jne. Siis ei koskaan.
Kuka niin väittää. Helvetin huvittavaa vaan jos joku nostattaa itsetuntoaan sillä että mies saa erektion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maija-liisa. kirjoitti:
Kiihotutteko kun vieraat kullit nousee seisomaan teidät nähdessään ja haluaisitteko saada niitä pilluunne tai ottaa suihin?
Onhan se ihan mielenkiintoista nähdä, että 35-50 äijillä seisoo, kun näkee tällaisen rouvan saunassa. Miestäni taitaa kiiho
Kyllähän hyvännäköinen nainen iästä riippumatta saa alastomana miesten kalut seisomaan! M35
Suomessa tulisi alastomuudesta tehdä luonnollinen asia. Sekasaunominen luonnolliseksi osaksi suomalaisuutta. Samoin kotimaisiin tv sarjoihin ja elokuviin tulisi kirjoittaa saunomiskohtauksia, joissa näkyisi kulliit ja pimpit ihan luonnollisesti. N56
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tulisi alastomuudesta tehdä luonnollinen asia. Sekasaunominen luonnolliseksi osaksi suomalaisuutta. Samoin kotimaisiin tv sarjoihin ja elokuviin tulisi kirjoittaa saunomiskohtauksia, joissa näkyisi kulliit ja pimpit ihan luonnollisesti. N56
Sä olet ilmeisesti sekasaunomisen ystävä? m 26 v
Tarkoitat parivaihtoa,meillä kun joku illalla ehdottaa sekasaunaa niin ei tiedä kenen vierestä herää. Joskus tarvii hakea aina lääkkeet kun tattiin tarttuu sp :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet ilmeisesti sekasaunomisen ystävä? m 26 v
Kyllä olen🤗
Metsolat sarjassa alastomuutta kuvataan luonnollisesti. Tosin pimpit ja pippelit eivät näy. N56
Vierailija kirjoitti:
Metsolat sarjassa alastomuutta kuvataan luonnollisesti. Tosin pimpit ja pippelit eivät näy. N56
No juu, mutta oli naisten ja miesten saunat eikä sekasaunoja, että miten tää liittyy tohon aloitukseen?
Välillä ollaan kaveriporukoiden kanssa oltu, harvemmin kylläkin. Onneksi oma vaimo sen verta kivalla kropalla varustettu että saa vaimon kavereiden miehetkin nähtävää 😁muut aikalailla lasten myötä mummoontuneet ja lihoneet.