Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä muussa työssä nainen voi tienata 3200-3500€ kuin sairaanhoitajana

Vierailija
31.03.2022 |

Olen aina ollut kateellinen heidän palkoille, yhtä korkealla koulutuksella minä ja työkaverit tienataan alle 2000e. Sairaanhoitajat tienaa lähes tuplat kuin muut naiset keskimäärin. Ja mitä nyt tapahtuu, moniko kuolee sen takia että hoitajan pitää saada vielä enemmän kuin reilusti yli 3000e. Tämä suoraan googlesta:

Palkka oli kuntasektorilla 3 207 € (45209 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 474 € (513 yksittäistä palkkaa) ja yksityisellä sektorilla 3 062 € (9107 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2020. Keskipalkka kasvoi 52 € (1,7 %) vuodesta 2019 vuoteen 2020.

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko fansissa tai some influensserina. Opettajana tai diplomi-insinöörinä.

Vierailija
82/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfansia suosittelen. Ei edes työvaatteita tarvitsisi vaihtaa. Eipä oikein muista hommista saa samaa palkkaa tai joutui oikeasti tekemään töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tienaa kun levittää jalkojaan. Helposti pääsee tienaamaan 10 000€/kk verottomana.

Vierailija
84/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

metalli ainakin päihittää mennentullen, eikä tarvi edes vuorohommia. 

Vierailija
85/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla on noin korkea palkka. Mutta köyhän pitää jaksaa rikkaan palkkaa vielä enemmän maksaa.

Vierailija
86/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat auki kirjoitti:

Nainen tienaa kun levittää jalkojaan. Helposti pääsee tienaamaan 10 000€/kk verottomana.

Tuo on vain viihdytysvälineitten vuokrausta, ei mitään työtä, vuokraamiseen suhtaudun aina tietyllä varauksella

Vierailija
87/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sh jo 27 - vuotta kirjoitti:

No eipä tienaa sh tuollaista summaa peruspalkka 2700e kaikilla ikälisillä itsellä brutto ja päivätyö on. Sitten jos vuorotyön lisätkin lasketaan, vois bruttopalkka nousta kertomaasi summiin. Mutta vuorolisät onkin korvausta epämukavista työajoista. Eli joka kolmas viikonloppu on vain vapaa, muut olet töissä. Olet töissä yöllä, illalla, jouluaattona jne. Olet siis töissä lähes aina silloin kun normi päivätyöläiset ovat vapaalla. Vapaapäivät ajoittuu pääsääntöisesti arkipäiville, kun muut ovat töissä. Siltikin vuorolisien ja kaikkien kokemuslisien kanssa brutto voisi olla n.3200e , käteen jää reilu 2000e, onko se paljon työstä, jossa olet kokoajan vastuussa ihmisistä ja heidän hoidostaan , heidän hengissä pitämisestään ja virheisiin ei ole varaa tai se henkikulta saattaa potilaalta lähteä? Eipä kannata kadehtia. Lue sairaanhoitajaksi ja lähde katsomaan.

Eli päivätyön palkka on sama kuin suomalaisten naisten keskipalkka. Jos on keskituloinen niin se ei ole huono palkka.

Vuorotyön lisät on palkkaa siinä missä peruspalkkakin. Jos tekee vuorotyötä ja palkka on 3200e, niin silloin se palkka on 3200e! Sairaanhoitajat aina puhuu juuri noin, että ei ole palkka todellakaan yli 3000e, mutta kyllä se vaan on jos vuorotyötä tekee. Te ette niitä vuorolisiä halua palkkaanne ilmoittaa vaan puhutte aina peruspalkasta.

Se että monet sairaanhoitajat tekee vuorotyötä ei varmaan ollut mikään yllätys kun alalle hakeutui, ja siitä saa korvauksen, joka nostaa palkkaa!

Ei muutkaan AMK-tasoiset terveydenhoitoalalla työskenetelvät saa päivätyöstä yli 3000 euroa, eikä monella ole sitä vuorotyön mahdollisuuttakaan jos haluaisivat hankkia enemmän.

Tätä minäkö n olen ihmetellyt. Miten se korvaus roämukavasti työajoista ei ole samanlaista rahaa kuin muukin palkka. Ei kai sitä oravannahkoina tai kaljan anneta vaan ihana samanlaisena RAHANA.

Kyllähän alaa valitessaan pitää ymmärtää se työn luonne. Eihän myöskään Rekkakuskit, lumenauraajat, kaupan ja ravintola-alan työläiset ,teollisuustyöläiset jne työskentele pelkästään 8-16, vaan sovitussa vuoroissa,joista saadaan parempi palkka.

Ja nythän on alettu ymmärtääkin. Olikos Imatralla vai missä kaupungissa, kun viime vuonna (en muista, oliko keväällä vai syksyllä) lähihoitajaopintoihin oli vain yksi ainoa hakija. 

Vierailija
88/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministerinä ?

Vierailija
89/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmässä palkkakuitissa yli 5000, vuoden koulutuksella. Tarvii vaan hankkia se työ jostain, missä pidetään haalareita, eikä itkeä konttorissa kun ei palkka juokse.

Vierailija
90/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka insinöörinä. Ammatinvalintakysymys naisillakin. 

Olen nainen ja insinööri. Omaa alaani vastaavissa tehtävissä kokopäivätyössä ja työuraa yli 20 vuotta. Palkkani on pienempi kuin sairaanhoitajilla. Kateellisena luen näitä palkankorotusvaatimuksia.

Vierailija
91/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

metalli ainakin päihittää mennentullen, eikä tarvi edes vuorohommia. 

Ei pidä paikkaansa. Metallialan palkat on poljettu ajat sitten ulkomaisella halpatyövoimalla. Mieheni työ on vuorotyötä ja palkka alle 3000 e/kk.

Vierailija
92/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja tuntipalkkani on 16e/h. Kuukausipalkka on 2600e brutto. Sunnuntai- ja yötyölisillä brutto nousee 2900 - 3200 kuusta riippuen.

pääsee 3700-3800e kk bruttotuloihin ylitöillä. Eli käytännössä asun töissä. Aikansa jaksaa, mutta ikuisesti ei.

Parempi palkka houkuttaa, joten vaihdan alaa. Toisaalta pidän oikeasti hoitotyöstä ja työstäni erikoissairaanhoidossa, ehkäpä lähdenkin Ruotsiin tai Norjaan.

Vierailija
93/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi edes naisten puolustavan toisiaan, mutta ei.

Kateellisia huolimatta vaativasta työstä ja selkäänpuukottajia.

T. Vieläkin matalapalkkaisempi ei sairaanhoitaja.

Tämä ei todellakaan ole mikään sukupuoli- vaan ammatinvalintakysymys.

Vierailija
94/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseikähän ap opiskellut sairaanhoitajaksi. Ei tarvitsisi kadehtia.

Vierailija
95/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sh vuodeosastolla Valmistuin 10v sitten. Teen paljon ilta- ja viikonloppuja samoin yövuoroja. Vakituinentyö. Palkka brutto 4600€/kkNetto 3400€/kk. Palkka pieni vastuuseen nähden.

Vierailija
96/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkainen hoitaja kirjoitti:

Olen sh vuodeosastolla Valmistuin 10v sitten. Teen paljon ilta- ja viikonloppuja samoin yövuoroja. Vakituinentyö. Palkka brutto 4600€/kkNetto 3400€/kk. Palkka pieni vastuuseen nähden.

Vai että pienipalkkainen. Kuulut ylimpään neljännekseen suomalaisten palkkatuloissa. Sinä olet erittäin hyvätuloinen!

Päivätyössä sairaanhoitaja on keskituloinen, jonkin verran vuorotyötä tekevä hyvätuloinen (ylittää suomalaisten naisten keskipalkan) ja sinä paljon vuorotyötä ja viikonloppuja tekemällä kuulut palkkatuloissa ylimpään neljännekseen!

Vierailija
97/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani sairaanhoitaja mutta teen lähihoitajan töitä kaupungin päiväkodissa lastenhoitajana. Arkityö ja viikonloput vapaat. Työajat 7-15, 8-16 ja 9-17. Mukava työpaikka samoin työkaverit. Lapset tottelevat aikuisia ja helppoja hoidokkeja. Työ ei vaativaa eikä rasita. Palkka hyvä brutto 4800€/kk netto 3900€/kk. Pärjään hyvin tuloilla ja voin hyvin levätä samalla kun pienimmät lapset ottavat ruokalevon päiväkodissa. Tyytyväinen olen.

Vierailija
98/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa esimerkiksi kirjanpito ja palkanlaskenta. Eikä välttämättä vaadi korkeakoulututkintoa. Korkeakoulututkinnolla palkka kipuaa sinne 5000 ja yli.

Vierailija
99/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä hoitaja tienaa noin paljon? Lähden heti! Terkuin sh, kaikki kokemuslisät, kolmivuorotyö ja palkka 2600€/brutto. Käteen jää 2100€.

No on sulla pieni veroprosentti. Oma palkkani ilman lisiä on 3600 ja saan käteen 2200

Vierailija
100/136 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tiukka haarukka, en osaa sanoa missä muussa työssä nainen osuisi juuri tuon haarukan sisään, hmm.

Itse olen juristi ja tienaan huomattavasti enemmän, mutta sitähän ei kysytty.