Miten pitäisi suhtautua opettajana oppilaiden jatkuviin ulkonäköni kommentoihin?
Huutelevat mm. päivittäin käytävillä, että ope sulla on hyvä perse tms. Mua se ei sinällään häiritse, mutta oon huomannu, että muita opettajia häiritsee. Mitäköhän pitäisi tehdä?
Kommentit (36)
Olin viime vuonna yläkoulussa, jossa TODELLAKIN oppilaat huutelivat ap:n kuvaamalla tavalla.
Jos tää juttu ei oo tosi, se ainakin voisi olla. Nimittäin mun elo IRL viime lukuvuonna oli just tollasta.
exope
Me opettajathan olemme tasan yhtä narsisteja kuin muutkin ihmiset.
Kyllä joku ope voi ottaa pojujen ulkonäkökommentit ihan kredit-pohjalta.
meitä on moneksi. <- tätä tosiasiaa ei tosin oikein opehuoneissa suvaita.
Itsekin muistan, että tietyllä rasittavan kierolla tavalla olin tyytyväinen, kun nuoret kollit huutelivat perääni. Vaikka halusin lopettaa tuon homman, toisaalta olin ylpeä, että pitivät jannut mua vielä komeena, vaik oonkin jo vanha kurppa eli yli 3-kymppinen...
Olen jopa niin narsisti, että pidän itseäni aika näpsäkkänä pakkauksena.
Tästähän tehtiin väitöstason tutkimus: ihminen voi olla onnellisimmillaan uskoessaan omiin fantasioihinsa...Mä sain kicksejä, kun sain pitää itseäni hemaisevana murkkukollien silmissä. Tietenkään tätä en tunnustanut ääneen enkä vieläkään tunnusta muualla kuin täällä...
29 (En ole ap mut tajuan jotenkin häntäkin, en täysin mut osin...)
Ihan tosi juttu tää on, vaikkette uskoskaan. Ja se miks mua ei toi huutelu häiritse johtuu siitä, että mieluummin mä kuuntelen tollasia " positiivisia" kommentteja, kun jotain huorittelua, niinku vanhemmat naisopet joutuu kuuntelemaan. Mutta ehkä toi huutelu laantuu aikanaan. Jälkkää en voi antaa, koska joutusin ne itse valvomaan eikä se ole mahdollista, koska sitten en ehtisi hakemaan lasta päiväkodista. Täytyy yritää vielä muilla konsteilla.
ap
valvomaan antamasi jälkät...voi!
Jos asia ei sua hermostuta, niin tarvitseeko sun tehdä mitään?
Mistä veto, että kollegasi ovat kateellisia sulle? Eivät tietenkään myönnä sitä edes itselleen, mutta ovat silti.
Kasvatuksellisesti pitäisin hyvänä, että jokin sanktio noille kolleille nasahtaisi. Entäpä jos sanot reksille?
exope
ei palstaile täällä.
Hänestä vielä sen verran, että mä ymmärrän häntä. En siis ymmärrä miksi piti mennä BB-touhuun. Ymmärrän kuitenkin hänen tilanteensa. Toivotaan, että hän löytää paikkansa.
Sana osoittaa, että luulen asian olevan noin.
Varmaa tietoahan minulla ei ole.
Vaikka olenkin opettaja.
Muistathan näyttää oppilaillesi positiivisempaa esimerkkiä ;)
voi olla negatiivissävytteinen asia?
No joo...taas opella pipo (mulla) kiristää. Pääsis edes töihin, ni sais purkaa turhaumat lapsiin ja kollegoihin...Nyt on pakko vittuilla täällä.
Lähde vaikka graffitteja vääntämään tunneleihin? Se piristää. T. Kuviksen ope
ei-sanaa (vertaa " the f-word" ).
Mä oon ihan käsi kuviksessa. Kirkkoveneen voisin tietty tohon asematunneliin vetäistä.
Lähden lantio heiluen tuhraamaan sitä asematunnelia kirkkoveneilläni. Perästä kuuluu että naminami. Se oon mä.
työtön ope
Minun kroppaani eivät varmasti yläasteikäiset kehuisi, mutta en ole koskaan kuullut kenellekään käyneen näin... ja kuvittelen, että se olisi opehuoneessa aikamoinen jutun aihe. En usko.