Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäi mietityttämään, että miksi opettaja ei ehdottanut minua koskaan koulujenvälisiin hiihtokilpailuihin, vaikka olin usein luokan nopein?

Vierailija
30.03.2022 |

Tai ainakin nopein tyttö. Minua jonkin verran hitaampia hän kyllä ehdotti kilpailuihin ja he sinne menivätkin. Ei se minua sillon harmittanut, mutta näin jälkkikäteen ihmetelen, kun ei hän minulta ikinä kysynyt, mutta muistan tilanteen, jossa hän okein houkutteli yhtä toista tyttöä osallistumaan.
En kokenut, että hän muuten olisi minua syrjinyt, mutta jostain syystä hän ei minua halunnut niihin kisoihin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan hiihtokisoihin ole koskaan ollut mitään kuljetuksia, eikä edes ope mukana. Vanhemman on pitänyt olla poissa töistä, että kuljettaa kisoihin. Olisiko ope kuvitellut, että toisten vanhemmilla on enemmän kiinnostusta asiaan, en tiedä

Vierailija
22/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten itse koskaan ehdottanut itseäsi kilpailuihin, miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni pelaa fudista kuten moni muukin tyttö heidän luokallaan. Koulujen välisiin peleihin ei päässyt yksikään seurassa pelaava tyttö :D

Näin täällä vantaalla. Sanottakoon että ei pärjännyt meidän koulu....

Vierailija
24/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten itse koskaan ehdottanut itseäsi kilpailuihin, miksi?

Olin melko ujo ja huono itsetuntoinen, että olisin varmaan kaivannut jonkun rohkaisun.

Vierailija
25/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ne hitaammat olleet hiihdon harrastajia ihan seurassa ja siksi ope kysyi heitä. Muuten en keksi mitään järkevää syytä.

Eivät olleet. Toinen harrasti jalkapalloa ja toinen ei ainakaan missään seurassa ollut.

Vierailija
26/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö jo tähän päivään mennessä ole oppinut, että syynä kaikkeen on kateus?

Vierailija
27/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko joku pankijohtajan tytär tms. Joskus opettajat on kateellisia vanhemmille ja kostavat sen lapselle. Muistan muuten vieläkin, kun ala-asteella opettaja alkoi kertoa isäni taksoista. Oli yksityisyrittäjä eikä millään rahakkaalla alalla tyyliin sähkömies, eikä nyt sitäkään palkkatasoa oikein.

Opettaja valitti minulle ivallisesti, lapselle, miten isäni työ on niin kallista.

Ihan kuin minä lapsena voisin siihen vaikuttaa. Jäi paskafiilis pitkäksi aikaa.

Vierailija
28/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiihto on kestävyyslaji.

Ja miten tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
29/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin koulua 80 ja 90-luvuilla eikä kertaakaan ollut hiihtämistä.

Vierailija
30/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko joku pankijohtajan tytär tms. Joskus opettajat on kateellisia vanhemmille ja kostavat sen lapselle. Muistan muuten vieläkin, kun ala-asteella opettaja alkoi kertoa isäni taksoista. Oli yksityisyrittäjä eikä millään rahakkaalla alalla tyyliin sähkömies, eikä nyt sitäkään palkkatasoa oikein.

Opettaja valitti minulle ivallisesti, lapselle, miten isäni työ on niin kallista.

Ihan kuin minä lapsena voisin siihen vaikuttaa. Jäi paskafiilis pitkäksi aikaa.

No en ollut. Ihan keskiluokkaisesta, mutta korkeakoulutetusta perheestä. Toisaalta vanhempani eivät olleet aktiivisia koulun toiminnassa. Kahden muun tytön vanhemmat kuuluivat vanhempaintoimikuntaan.

Vierailija
31/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pikkuhiljaa päästä yli niistä kouluvuosidta. Ehkä jokin terapia auttaisi?

Vierailija
32/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pikkuhiljaa päästä yli niistä kouluvuosidta. Ehkä jokin terapia auttaisi?

No olen ihan kyllä päässyt yli. Tuli vain jostain syystä yllättäen mieleeni.

Vierailija
33/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en voi olla nauramatta sille, että taas ehdotetaan terapiaa. Sitä ehdotetaan nykyään aivan kaikkeen.

Vierailija
34/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se vastaus tullut jo tässä ketjussa. Nämä oppilaat olivat parempia muissa urheilulajeissa, ja opettajalle oli muodostunut kuva, että ovat yleisesti hyviä urheilussa. Hän ei ollut kiinnittänyt huomiota siihen, että olit parempi hiihdossa, hän ei ollut sisäistänyt sitä. Tässä on taas haettu korkealentoisia selityksiä integraatiosta yms. kun luultavasti kyse on vaan älyllisestä laiskuudesta, opettaja on miettinyt seuraavaa kahvikuppia tai viikonlopun baari-iltaa. 

Vierailija
35/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja oli nähnyt sinun käyttävän huulirasvaa.

Vierailija
36/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet punaisten sukua niin kokeiden numerotkin pudotettiin asteen tai kahden verran alemmas. Punaisella taustalla oli hyvin vaikea ponnistaa ylöspäin. On verrattu että punaisten sukuja syrjittiin ja ehkä vieläkin kui Yhdysvalloissa vähemmistöja tai tietyn värisiä. Ei sellaisella sukunimellä voi lähteä edustamaan koulua kisoihin.

Vierailija
37/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet punaisten sukua niin kokeiden numerotkin pudotettiin asteen tai kahden verran alemmas. Punaisella taustalla oli hyvin vaikea ponnistaa ylöspäin. On verrattu että punaisten sukuja syrjittiin ja ehkä vieläkin kui Yhdysvalloissa vähemmistöja tai tietyn värisiä. Ei sellaisella sukunimellä voi lähteä edustamaan koulua kisoihin.

Häh?

Vierailija
38/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Pienillä paikkakunnilla syrjitään lasta vanhempien poliittisen suuntautuneisuuden takia. Tämä on sellaista näkymätöntä syrjintää. Mutta elää taustalla. Meillä on edelleen TUl ja SVUL mitä hiihtoonkin tulee.

Vierailija
39/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske urheilukilpailuita, mutta tulee mieleen verrata omaan kokemukseeni erään opettajan kanssa.

Kävi enemmän kuin kerran näin, että kun oli ollut kokeet ja niitä käytiin läpi, niin kysyin opelta että miksi vastaukseni on merkitty vääräksi vaikka vastasin samoin kuin nyt läpikäydyissä vastauksissakin.

No, opella aina sama selitys; "en nyt ihan kysynyt tuota" vaikka vastaus oli päivänselvästi oikein. Kaikenlaista veruketta ja kiemurtelua että sai annettua huonon numeron. Pärstäkerroin. Ei tykännyt naamastani. En usko olevani ainut joka tällaista on kokenut, ja se että halusin vastausta miksi näin on tehty ei osakkeitani sen akan silmissä ainakaan nostanut.

Eräs toi ämpärillisen mustikoita, varmaan sillä keinolla numerot nousisitten.

Vierailija
40/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Pienillä paikkakunnilla syrjitään lasta vanhempien poliittisen suuntautuneisuuden takia. Tämä on sellaista näkymätöntä syrjintää. Mutta elää taustalla. Meillä on edelleen TUl ja SVUL mitä hiihtoonkin tulee.

Olen oikeasti miettinyt johtuiko minun syrjimiseni 90-luvun alussa siitä että minulla oli svuliin kuuluvan seuran verkkapuku. Liikunnan ope ohjasi itse tul-seurassa.

En päässyt yleisurheilukisoihin vaikka juoksin parhaan ajan sekä 100 metrillä että 1500 metrillä. Kisoihin pääsi toiseksi ja kolmanneksi tulleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan