Jäi mietityttämään, että miksi opettaja ei ehdottanut minua koskaan koulujenvälisiin hiihtokilpailuihin, vaikka olin usein luokan nopein?
Tai ainakin nopein tyttö. Minua jonkin verran hitaampia hän kyllä ehdotti kilpailuihin ja he sinne menivätkin. Ei se minua sillon harmittanut, mutta näin jälkkikäteen ihmetelen, kun ei hän minulta ikinä kysynyt, mutta muistan tilanteen, jossa hän okein houkutteli yhtä toista tyttöä osallistumaan.
En kokenut, että hän muuten olisi minua syrjinyt, mutta jostain syystä hän ei minua halunnut niihin kisoihin.
Kommentit (46)
Meillä oli ihana ala-asteella, kun pienessä kyläkoulussa kaikki sai osallistua hiihtokilpailuihin, eikä haitannut vaikka jäi kisassa viimeiseksi (joka olin yleensä mä 😅).
Kaikki osallistujat sai kisan jälkeen valita mieleisensä palkinnon palkintopöydältä, esim avaimenperä, pieni pehmolelu, kynä tjs, voittajat ekana, viimeiseksi tulleet viimeisenä. Mutta kaikki osallustujat huomioitiin samalla tavalla. Musta tää oli ihana. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet punaisten sukua niin kokeiden numerotkin pudotettiin asteen tai kahden verran alemmas. Punaisella taustalla oli hyvin vaikea ponnistaa ylöspäin. On verrattu että punaisten sukuja syrjittiin ja ehkä vieläkin kui Yhdysvalloissa vähemmistöja tai tietyn värisiä. Ei sellaisella sukunimellä voi lähteä edustamaan koulua kisoihin.
Häh?
Pienillä paikkakunnilla syrjitään lasta vanhempien poliittisen suuntautuneisuuden takia. Tämä on sellaista näkymätöntä syrjintää. Mutta elää taustalla. Meillä on edelleen TUl ja SVUL mitä hiihtoonkin tulee.
Olen oikeasti miettinyt johtuiko minun syrjimiseni 90-luvun alussa siitä että minulla oli svuliin kuuluvan seuran verkkapuku. Liikunnan ope ohjasi itse tul-seurassa.
En päässyt yleisurheilukisoihin vaikka juoksin parhaan ajan sekä 100 metrillä että 1500 metrillä. Kisoihin pääsi toiseksi ja kolmanneksi tulleet.
Ihan varmasti. Mulla on kokemusta toisinpäin. Jännä ettei näistä ole päästy eroon vieläkään. Lapset kärsii ja suurin osa ei edes tiedä tai välitä mihin seuraan lapsensa laittaa. Syytön lapsi tai vanhemmat siihen on. Olen kilpaillut molemmissa. SVUL-mitalissa on juokseva hahmo ja se muodostaa vartalostaan hakatistin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet punaisten sukua niin kokeiden numerotkin pudotettiin asteen tai kahden verran alemmas. Punaisella taustalla oli hyvin vaikea ponnistaa ylöspäin. On verrattu että punaisten sukuja syrjittiin ja ehkä vieläkin kui Yhdysvalloissa vähemmistöja tai tietyn värisiä. Ei sellaisella sukunimellä voi lähteä edustamaan koulua kisoihin.
Häh?
Pienillä paikkakunnilla syrjitään lasta vanhempien poliittisen suuntautuneisuuden takia. Tämä on sellaista näkymätöntä syrjintää. Mutta elää taustalla. Meillä on edelleen TUl ja SVUL mitä hiihtoonkin tulee.
Olen oikeasti miettinyt johtuiko minun syrjimiseni 90-luvun alussa siitä että minulla oli svuliin kuuluvan seuran verkkapuku. Liikunnan ope ohjasi itse tul-seurassa.
En päässyt yleisurheilukisoihin vaikka juoksin parhaan ajan sekä 100 metrillä että 1500 metrillä. Kisoihin pääsi toiseksi ja kolmanneksi tulleet.
Ihan varmasti. Mulla on kokemusta toisinpäin. Jännä ettei näistä ole päästy eroon vieläkään. Lapset kärsii ja suurin osa ei edes tiedä tai välitä mihin seuraan lapsensa laittaa. Syytön lapsi tai vanhemmat siihen on. Olen kilpaillut molemmissa. SVUL-mitalissa on juokseva hahmo ja se muodostaa vartalostaan hakatistin.
se on svastika täysin erilainen merkki kuin hakaristi.
Minä olen aina ihmetellyt miksi todistuksissa sain aina numeron 8 vaikka pääsin aina urheilukisoissa mitalleille ja olin aktiivinen liikuntatunneilla. Samaan aikaan opettajan lellikkiopilas hiljainen, urheilussa enemmänkin syrjäänvetäytyvä eikä innokkaasti osallistuva sai joka kerta numeron 10. Naamakertoimilla on ollut ainakin ennen valitettavasti suurempi vaikutus numeroihin kuin osaamisella tai yrittämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh?
se on svastika täysin erilainen merkki kuin hakaristi.
Nii varmaa.
Noniin, löytyihän se syy!