35-40 vuotiaat; miten kävi niille koulun suosituille/ kauniille/ komeille; vieläkö ovat sitä?
Nuorena olin se, josta kukaan ei ollut kiinnostunut. Harmaa hiirulainen ja kaikki muut oli kauniimpia. Nyt 40 lähestyessä huomaan, että olen se ikäryhmän kauneimpien joukossa. Toisin kuin ne, jotka olivat nuorena sitä. He ovat jo rupsahtaneet iän myötä.
Kommentit (63)
Vai sellainen tarina tänään. Yleensä kyllä kauniit pysyy kauniina ja rumat rumina. Eri asia jos sit alkoholisoituu ja tai lihoo, yms.
Kertokaa myös, olitteko itse jänniä ja juttelitteko myös niille hiljaisille pojille? 😔
Ai nyt 40 lähestyessä vuosien tupakointi ja alkon maistiainen alkaa näkyä?
Vierailija kirjoitti:
Vai sellainen tarina tänään. Yleensä kyllä kauniit pysyy kauniina ja rumat rumina. Eri asia jos sit alkoholisoituu ja tai lihoo, yms.
Tämä ei ole tarina, vaan ihan tosi elämää. Ap
En elänyt missään jenkkiteinileffassa niin ei meidän koulussa ollut mitään "suosittuja ja kauniita".
Siitä on pitkä aika, kun olin tuon ikäinen, mutta muistan, ettei minulla silloinkaan ollut aavistustakaan, mitä koulukavereilleni peruskoulun ja lukion ajalta kuului. En usko, että edes tunnistaisin heitä, jos tulisivat vastaan, kun olen käymässä kotiseudullani.
En ole nähnyt ketään 20 vuoden aikana ja hyvä niin. Enkä varmaan edes muistaisi.
Yläkoulun ’suositut’ on yleensä niitä, joilla elämä menee aika nopeasti alamäkeen. Siis niissä kouluissa, missä suositut ovat päihteitä käyttäviä koviksia/pissiksiä.
Kiltit nörtit sitten myöhemmin hankkivat hyvän koulutuksen, ja nelikymppisenä ovat tietysti ulkoisesti todella paljon paremmassa kunnossa.
Mutta onhan varmaan niitäkin peruskouluja, missä suosittu voi olla myös ihan kunnollista elämää elävä. Silloin tilanne on toinen.
Hiirulaiset yrittää uskotella itselleen... säälittävää
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt 40 lähestyessä vuosien tupakointi ja alkon maistiainen alkaa näkyä?
Paha sanoa koska se on alkanut näkyä. Nyt oli luokkakokous niin tapasin useamman vanhan luokkakaverin kerralla.
Koulun nätein on yhä 20 vuoden jälkeen yhtä nätti, ei muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisissä ole oikeasti kauniita ja rumia. Peruskoulun ’kauniit’ ovat usein vain enemmän laittautuneita, ja jos tähän liittyy levotonta elämää, tämä kauneus ei pitkälle kanna.
Ja sitten se hiirulaismaisempi, joka pääsee myöhemmin paremmin sinuiksi itsensä kanssa, voi olla aikuisena huomattavasti kauniimpi. Ja tyylikkäämpi.
Ei aavistustakaan. Ei niitä lapsuuden koulukavereita tai luokkatovereita ole 25 vuoteen näkynyt. Pari ystävää on niiltä ajoilta jäljellä, ja he olivat fiksuja, hauskoja ja nättejä silloin ja aikuisena menestyneitä urallaan. Mutta onnellista elämää voi toki viettää muullakin tavoin.
Miehet näyttää sediltä ja naiset tädeiltä näin 25 vuotta myöhemmin. Toisilla on vauvoja, toisilla aikuiset lapset, toisilla on hieno ura.
Vierailija kirjoitti:
Hiirulaiset yrittää uskotella itselleen... säälittävää
Säälittäviä ovat ne, joiden elämän huippuhetket ovat yläasteella. He jäävät lähiöbaareihin, kun ne koulunsa kunnolla käyvät valloittavat maailmaa.
Yks koulun suosituimmista jätkistä kuoli 40-vuotiaana, sen tiedän. Kuolinsyytä en tiedä.
Mä olin aika seinäruusu yläaste- ja lukioaikoina.
Lukion jälkeen sit laihduin 10kg ja löysin meikkaamisen ja aloin enemmän tuomaan itseäni esille mm. juttelemalla. Enää en ollutkaan seinäruusu vaan vientiä riitti.
Olen edelleen hoikka (vaikka 5 lasta), moni on tässä yli 20 v aikana hankkinut paljon lisäkiloja. Tänään meikkasin pitkästä aikaa, ajattelin peilin edessä, että oikeestaan näytän aika kivalta ☺️
No minun luokkani suosituimmat tytöt eivät olleet kovin ihmeellisen näköisiä mutta ulospäinsuuntautuneita ja räiskyviä. Toivat itseään esille ja olivat siksi suosittuja. Hyvät ammatit ja hyvännäköiset aviomiehet löytyy nykypäivänä. Itse olin se hiljainen seinäruusu joka puhjennut kukkaan vasta yli 30-vuotiaana (niin henkisesti kuin fyysisesti) ja nyt vasta itsekkin toteutan "unelmiani" miesten,ystävien ja töiden parissa
Meillä ei ole ollut luokkakokouksia, tai ainakaan kutsut eivät ole mua tavoittaneet, kun en ole yhteydessä kehenkään peruskoulukavereihin. Sääli sinänsä, mutta elämä on vienyt kovin eri teille. Netistä olen joskus stalkannut erästä yläasteen ihastusta. Oli ihan suht suosittu, ja todella söpö. Nykyään näkyy olevan aivan käsittämättömän komea, ja menestyy hyvin elämässään. Hyvä hänelle :) Harmittaa, että en koskaan uskaltanut tehdä mitään aloitetta.
Joskus katsellut muita suosittuja esim. facebookista tai törmännyt muuten. Hyvin menee elämässä. Ovat kouluttautuneet, töissä jne. Mutta meidän koulussa ns. suosittuja olivat sellaiset kivat, ihan kunnolliset, muita kohtaan ystävälliset joilla oli myös paljon kavereita.
Monella tuli nuorena kuvioihin alkoholi ja tupakka ja se näkyy. Todella moni on myös lihonut. Ei ne silloin söpöimmät ole enää kummoisenkaan näköisiä. Sen sijaan muutama varsinkin silloin ei-niin-söpöistä pojista on nykyisin varsin hyvännäköisiä.