Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tupakoija, ja kävin tänään lääkärissä

Vierailija
30.03.2022 |

..valittamassa erästä pitkittynyttä vaivaa. Olen 32-v nainen ja polttanut 15 vuotta, viime vuosina lähes 1,5 askia päivässä. Lääkäri sanoi, että kannattaisi lopettaa tupakointi. Ei paasannut. Hävetti kuitenkin ns. itse aiheutettu vaiva niin, että olen ollut loppupäivän polttamatta. Voisikohan tämä olla savuttoman elämän ensimmäinen päivä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle! Olen itse kutakuinkin samoilla spekseillä, mutta mies.

Lopettaminen on prosessi ja se lähtee liikkeelle sun omasta motivaatiosta.

Vierailija
2/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti! Siitä se lähtee nyt kun on motivaatio kunnossa. Ei kannata lannistua vaikka meinasikin epäonnistua. Kyllä sä pystyt siihen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin ihan muusta syystä kiireellisesti sairaalaan, olin tosi sairas. Kun pääsin kotiin poltin yhden, ja heitin sut loput roskiin. Siihen loppui, toki jonkun kerran on tullut himo, mutta uskomattoman paljon helpompaa kuin luulin.

Vierailija
4/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aloituksesta tuli hyvä mieli, tsemppiä ap 😊

Vierailija
5/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti! Siitä se lähtee nyt kun on motivaatio kunnossa. Ei kannata lannistua vaikka meinasikin epäonnistua. Kyllä sä pystyt siihen. :)

*Meinaisikin

Vierailija
6/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä AP. Hae voimaa näistä tämän päivän fiiliksistä myös huomiseen, niin se omakin polttamiseni loppui.

Vierailija
7/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mieti asiaa niin, että jatkat tästä eteenpäin ja vaikka pitkällä tiellä matkalla pois rupakasta tulisikin yksi retkahtaminen niin se on vain yksi pieni takaisku eikä kaada koko projektia. Älä salli itsellesi lyödä hommaa kokonaan läskiksi tapahtui mitä vain. Siitä se lähtee, sä pystyt siihen, mä luotan suhun.

Vierailija
8/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit täältäkin! Se ekat 2 viikkoa voi tuntua ihan kidutukselta mutta se on vaan käytävä läpi. Kun saat muutaman kuukauden oltua röökaamatta saatat olla aika ihmeissäsi siitä että on ikinä edes ollut tarve polttaa. Ja jos tulee retkahduksia ei pidä mennä siihen vipuun että "no niin en pysty tähän, antaa mennä sitten." Harva lopettaa kerralla retkuamatta, se salaisuus onnistumiseen on se miten pystyy kokoamaan itsensä uudelleen jos tulee takaisku projektissa. You can do it, erittäin hyvä ikä lopettaa!

Vierailija
9/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan, itse lopetin 40 vuoden jälkeen. Karmea flunssa, tupakat lopussa, mutta kerrankin olin ylpeä itsestäni. Nyt puolentoista vuoden jälkeen ei edes muista tupakointia.

Vierailija
10/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin ennen kuin lääkäri pääsi sanomaan, poltin 30 vuotta ja joka päivä mietin miten helvetin tyhmä olen kun poltan ja ajattelin että se nyt vielä puuttuisi jos lääkäri ottaisi asian puheeksi ennen kuin itse hölmöyteni tajuan.

Ja silti, vieläkin, yli 15 vuotta sen jälkeen kun olen lopettanut joka kerta kun kurkussa, hengitysteissä tai vatsassa on ongelmia ja käyn lääkärissä niin lääkäri ottaa puheeksi sen että olen joskus polttanut 30 vuotta eli on syytä tutkia hieman tarkemmin - siis vielä viidentoista savuttoman vuoden jälkeen!

Eli kuten kaikki tiedämme on kyseessä pirullinen päihde.

Vierailija
11/43 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista kommenteista kaikille ja voimia muille samassa tilanteessa oleville. Noin 20 tuntia savuttomuutta takana, säästettyjä euroja jo monta. Yö oli vaikea, heräilin koko ajan. Alakuloisia ajatuksia, elämä tuntuu niin tyhjältä ilman tupakkaa. Järjetöntä. Ajattelin ihan piruuttani katsoa, kuinka pitkään jaksan.

T: Ap

Vierailija
12/43 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ihanista kommenteista kaikille ja voimia muille samassa tilanteessa oleville. Noin 20 tuntia savuttomuutta takana, säästettyjä euroja jo monta. Yö oli vaikea, heräilin koko ajan. Alakuloisia ajatuksia, elämä tuntuu niin tyhjältä ilman tupakkaa. Järjetöntä. Ajattelin ihan piruuttani katsoa, kuinka pitkään jaksan.

Muistaakseni pitkäaikaisen tupakan lopettamisessa on tärkeää, että etsit itsellesi jonkun uuden mieluisen harrastuksen, sellaisen jolla voit korvata sen tupakoimiseen käytetyn ajan.  Eri ihmisillä se voi olla eri asia, joillain se on leipominen, kutominen, maalaaminen, piirtäminen, jokin urheiluharrastus jne. Suosittelen lämpimästi! 

Vierailija
13/43 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupruttele vaan jatkossa. Voit lähetellä taivaalle sivumerkkejä.

Vierailija
14/43 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni pitkäaikaisen tupakan lopettamisessa on tärkeää, että etsit itsellesi jonkun uuden mieluisen harrastuksen, sellaisen jolla voit korvata sen tupakoimiseen käytetyn ajan.  Eri ihmisillä se voi olla eri asia, joillain se on leipominen, kutominen, maalaaminen, piirtäminen, jokin urheiluharrastus jne. Suosittelen lämpimästi! 

Itellä oli pitemminkin päinvastoin. Ei pidä hommata mitään korvaavaa aktiviteettia jota tekee "paremman puutteessa", sehän vaan muistuttaa loppuiän siitä tupakasta sitten. Vieroitusoireet menee lopullisesti ohi jossain 3-6kk lopettamisesta, elämää voi alusta alkaen jatkaa ihan normaalisti.

Vierailija
15/43 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

220122 paussasin tupakan. Noin vaan päätin ! Kyllä välillä tekee mieli mutta musitutan kuin pahaa se on!

Vierailija
16/43 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä oli pitemminkin päinvastoin. Ei pidä hommata mitään korvaavaa aktiviteettia jota tekee "paremman puutteessa", sehän vaan muistuttaa loppuiän siitä tupakasta sitten. Vieroitusoireet menee lopullisesti ohi jossain 3-6kk lopettamisesta, elämää voi alusta alkaen jatkaa ihan normaalisti.

Mielestäni tuo ehdotus korvaavasta toiminnasta oli ihan tutkimuksessa. Eli sen tarkoitus on rikkoa ne aiemmat käyttäytymismallit tupakan ja ajankäytön suhteen, mutta myös pitää ajatukset poissa tupakasta niinä ensimmäisinä hankalina kuukausina, mutta myös tuottaa hyvää oloa ja tuntemusta. Ei sen tarkoitus ole olla mikään loppuelämän muistutus tupakasta. Sen pitäisi olla muistutus uudesta harrastuksesta jonka tekemisessä tulee hyvä olla. 

Vierailija
17/43 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aski päivässä on yli 4000e/v. Ajattele, mikä säästö! Varaa joku ihana ulkomaanmatka palkaksi, kun olet vuoden ollut polttamatta.

Vierailija
18/43 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Yksi ystäväni lopetti kerrasta, kun sai keuhkokuumeen ja joutui sairaalaan (paljon ennen koronaa). Sanoi, että nyt kertakaikkiaan loppuu tuo hulluus. Sinäkin onnistut!

Vierailija
19/43 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo ehdotus korvaavasta toiminnasta oli ihan tutkimuksessa. Eli sen tarkoitus on rikkoa ne aiemmat käyttäytymismallit tupakan ja ajankäytön suhteen, mutta myös pitää ajatukset poissa tupakasta niinä ensimmäisinä hankalina kuukausina, mutta myös tuottaa hyvää oloa ja tuntemusta. Ei sen tarkoitus ole olla mikään loppuelämän muistutus tupakasta. Sen pitäisi olla muistutus uudesta harrastuksesta jonka tekemisessä tulee hyvä olla. 

tupakkayhtiön rahoittama? 

Vierailija
20/43 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

umpipaskoja neuvoja lanka täynnä. suosittelen lukemaan allen carrin kirjan tupakoinnin lopettamisesta, hieman vanha mutta pätee edelleen. purkaa monia tupakointiin ja sen lopettamiseen liittyviä myyttejä

jos ameriikan kieli taipuu tuossa muutamia perusperiaatteita