SIPILÄN PUHE -online analyysi
Kommentit (328)
Toivottavasti ay-liike ei peräänny! Olkaa tiukkana ja menkää vaikka yleislakkoon ja näyttäkää porvarille! Nuo hallituksen esitykset ei isosti koske minua.....kjähähää
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:19"]3min lisää työaikaa per päivä. No hitto eikö tuo nyt olis ollut paljon parempi ratkaisu kuin jo saatujen etujen pois vieminen??
[/quote]
Huomasitko että seuraavassa lauseessa se olikin 20min? :D
[/quote]
Haloo! 3 min oli su-lisien säilyttämisen hinta. Kuka ei ole tähän valmis?! Jos oikeasti on kätilön asialla eikä vain vastusta vastustamisen vuoksi. 20 min oli joku muu säästö (koko pakkopaketti?).
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:51"]On täysin totta, että mitään yhteiskuntasopimusta ei ole edes haluttu. Hallitus haluaa ajaa maan mahdollisimman syvään kriisiin, jonka varjolla voidaan sitten oikeuttaa kaikki mitä EK haluaa.
Toistetaan nyt vielä varmuuden vuoksi: Suomi ei voi kilpailla hinnalla ennen kuin meillä hyväksytään työn teettäminen Aasian malliin. Kuka teistä haluaa ensimmäisenä laittaa lapsensa tehtaaseen neljäksitoista tunniksi päivässä?
[/quote]
Näin
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:07"]
Työttömyys kasvaa.
[/quote]
Eli ei tulekaan 100 000 uutta työpaikkaa?
[/quote]
Ei. Tulee kuitenkin varmuudeksi vähintään 100 000 työvoimapulan paikkaajaa.
Jo nyt kysellään mitä tämä oikein tarkoittaa. Miksi pääministeri puhuu kansalle verorahoilla kustannetun Ylen kanavilla parhaimpaan katseluaikaan ilmoitusluontoisesti, ilman että hänelle voidaan esittää kysymyksiä? Miksi hän ei anna eduskunnalle pääministerin ilmoitusta, jolloin edes kansanedustajilla olisi mahdollisuus keskustella ja esittää kysymyksiä? Miksi pääministeri yleensä nousee kansakunnan yläpuolelle kuin pappi saarnastuoliiin julistamaan pyhää totuutta?
Kansa ei ainakaan sosiaalisessa mediassa odottele vilpittömän ilahtuneena iltaa. Varsinkin suunvuorotta jätetyn opposition edustajat ovat jo nyt avanneet sanaisen arkkunsa. Veronika Honkasalo mietti, että Sipilän poikkeuksellisesta tv-puheesta tulee mieleen poissaoleva perheenisä, joka ei osallistu perheen arkeen millään tavalla, mutta ilmestyy spontaanista auktoriteetintarpeesta pitämään lapsilleen kurinpalautuksen, jota perheenjäsenet sitten kuuntelevat epäuskoisina.
Pia Lohikoski kyseli, että mahtaakohan pääministeri kertoa myös sen, miksi Suomen hallituksessa istuu veroparatiiseissa pääomiaan piilottelevia miljonäärejä, jotka laativat muille veronkiertäjäkavereilleen armahduslakeja ja samalla väittävät kansalle, että on pakko leikata, kun valtiolta on rahat loppu.
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2015/09/16/kansakunta-varpaillaan/
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:36"]
Säästötalokoot eivät todellakaan ole tässä taloustilanteessa järkevä ratkaisu. Päinvastoin, näin vaan ajetaan valtion talous alas!
[/quote]
Viime vuosien aikana on elvytetty 50 velkamiljardilla, alkaa riittää jo.
[/quote]
Lol, leikkauksillako ajattelit elvyttää? :D
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:07"]
Työttömyys kasvaa.
[/quote]
Eli ei tulekaan 100 000 uutta työpaikkaa?
[/quote]
Ei. Tulee kuitenkin varmuudeksi vähintään 100 000 työvoimapulan paikkaajaa.
[/quote]
Hah haa. Tää oli illan paras kommentti
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:19"]3min lisää työaikaa per päivä. No hitto eikö tuo nyt olis ollut paljon parempi ratkaisu kuin jo saatujen etujen pois vieminen?? [/quote] Huomasitko että seuraavassa lauseessa se olikin 20min? :D [/quote] Haloo! 3 min oli su-lisien säilyttämisen hinta. Kuka ei ole tähän valmis?! Jos oikeasti on kätilön asialla eikä vain vastusta vastustamisen vuoksi. 20 min oli joku muu säästö (koko pakkopaketti?).
[/quote]
tähän voin suostua, jos sillä saa aikanaan pidemmän loman , lomarahansa ja ei sairausloma leikkauksia !
Ihmiset on niin saatanan typeriä. .. ja ei ymmärretä mistään mitään. Aina pitäis vaan olla saamassa. Minä minä minä ja mulle heti kaikki. plaaah
mtv uutisten nainen on ihan pimeä... ei tuolla älykkyydellä luulisi päästettävän ulos ovesta ilman valvontaa
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:58"]
Ihmiset on niin saatanan typeriä. .. ja ei ymmärretä mistään mitään. Aina pitäis vaan olla saamassa. Minä minä minä ja mulle heti kaikki. plaaah
[/quote]
Mitä vikiset. Olemme sen saamisen arvoisia
Optiomiljönääri
"Minä N.N. lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä /vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta, että minä virassani noudatan perustuslakeja ja muita lakeja sekä toimin oikeudenmukaisesti ja puolueettomasti kansalaisten ja yhteiskunnan parhaaksi.
Näin on jokainen hallituksen ministeri vannonut, mutta sisältö taisi jäädä ymmärtämättä. Vala ei ole vain juhlallinen muodollisuus, vaan se velvoittaa ihan oikeasti toimimaan vannotulla tavalla. Sen sisäistäminen edellyttää tietysti, että vannoja tietää mikä on perustuslaki ja mitä siellä sanotaan. Nykyisessä hallituksessa kukaan ei taida tietää."
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2015/09/14/rakennuksen-perustukset/
"Minä N.N. lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä /vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta, että minä virassani noudatan perustuslakeja ja muita lakeja sekä toimin oikeudenmukaisesti ja puolueettomasti kansalaisten ja yhteiskunnan parhaaksi.
Näin on jokainen hallituksen ministeri vannonut, mutta sisältö taisi jäädä ymmärtämättä. Vala ei ole vain juhlallinen muodollisuus, vaan se velvoittaa ihan oikeasti toimimaan vannotulla tavalla. Sen sisäistäminen edellyttää tietysti, että vannoja tietää mikä on perustuslaki ja mitä siellä sanotaan. Nykyisessä hallituksessa kukaan ei taida tietää."
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2015/09/14/rakennuksen-perustukset/
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:51"]
Perhana rakas Suomen kansa! Nyt yhdessä järkevät päät yhteen ja ymmärrys ettei ylempi luokka osallistu MITENKÄÄN Suomen taloudellisiin ongelmiin! MIKSI NÄIN? Miksi leikataan vanhuksilta, sairailta, duunareilta, lapsiperheiltä, mutta herrainväki istuu korkealla nokka ylöspäin ja katse alas? Meitä pienituloisia, duunareita, eläkeläisiä, lapsiperheitä, sairastavia on Suomi pullollaan ja minusta koko mielenilmauksen todellinen vaade/kysymys olisi pitänyt olla se, että mitä isotuloiset porvarinperkeleet tekevät velanmasussa? Tällä hetkellä EI YHTÄÄN MITÄÄN.
Ihanko siinä hallitussuunnitelmassa luki, että suuritulisilta KYSYTÄÄN josko he haluaisivat ihan VAPAAEHTOISESTI antaa pikkiriikkisen pois? Moneltako vanhukselta kysyttiin?Lapsiperheiltä ?? Jo on taas hallituksen irvikuva. Uskokaa rakkaat, ajat tulevat olemaan karut ja homma menee nopeasti rumaksi. Pitäkäämme nyt yhtä ja huoli toinen toisistamme! Ihannemaailmassa rohkeus olisi ajaa koko hallitus alas.
[/quote]
isotuloiset tekee jo 60-65 -tuntista työviikkoa, eivät pidä lomia eivätkä saa ylityökorvauksia. lisäksi elättävät työttömät ja sossutukilaiset maksamillaan veroilla.
20 minuuttia töitä "lisää" sopii kyllä - ihan sama, tekeekö 12 tuntia vai 12,5 tuntia päivässä töitä. lomarahatkin joutaa kyllä pois, kun ei sitä lomaakaan ole.
mamuille en kyllä ole valmis jakamaan rahaa enempää. unkarimalli käyttöön.
t. "suurituloinen" (6000 e/kk)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:51"]
Koomisinta tässä on, että hoetaan talvisodan henkeä. No perkele, meillä on talvisodan henki, kun ihmiset liittyvät yhteen vastustamaan tätä nykymenoa. Tarkoitus toki oli, että köyhä antaa vähästään ja rikas ei luovu mistään. Mutta jotenkin tämä talvisodan henki ei nyt onnistunut.
Sipilän puheen ymmärrän kyllä. Köyhä menee neulansilmästäkin lävitse ja kärsiessään saa kirkkaamman kruunun. Köyhä kärsii eläessään, mutta taivaspaikka odottaa. Rikas rikastuu elämän aikana ja....no jaa, pyytää anteeksi uskonveljeltä, niin synnit on anteeksiannetut. Ahneus myös.
[/quote]
Tätä talvisodan henkeä manipuloitiin 90-luvun aikaan, muistan oikein hyvin. Ja miten kävi,nämä samat p--set löi lihoiksi kaikki Suomen omaisuuden ja virkamiehet, yritys ja puolueeliitti otti siivunsa. Autoja verotettiin talvisodan hengessä. Kaikki piti olla väliaikaista. Ihan sama homma kuin Venäjällä että puoluepolitrukit imasivat kaiken. Ei ki kukaan nykyään niin hullu ole että usko tähän. Kehtaavat vielä ujuttaa kansan keskuuteen tuhansia palkkojen polkijoita ja raiskareita. Ay liike leikkii nyt vaan, niitä muka muka leikkejä
Huomasitteko, että Sipilä paljasti jo tulevatkin suunnitelmat kun puhui Irlannista ja Portugalista ja kertoi paljonko niissä on leikattu? Minä olen niin paljon kuulkaa elämässä saanut tapella, että takuulla tunnistan uhkauksen sellaisen nähdessäni.
Eikä näillä tulevilla leikkauksilla ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä nyt tehdään. Ne tullaan tekemään joka tapauksessa, ja sitä ennen käännetään taas asiat niin että leikkauksista voidaan syyttää suomalaisia itseään. Pankaa tämä nyt korvan taakse, jotta emme ensi kerralla anna näiden iilimatojen hajottaa ja hallita.
Ootte kyllä välillä niin pihalla.
Samaan aikaan valitatte fortum-pomojen isoista palkoista kun teiän omien ay-liikkeitten pomot saa ties mitä etuja ja palkkoja, ja joita ei todellakaan kiinnosta mikään muu kuin oma napa. Ay-liikeitten pomoja ei myöskään kiinnosta pa*kan vertaa työttömien ja vanhusten tilanne, mutta hallitus on vastuussa koko suomen kansasta --> siksi sopimusta ei saada aikaseks!
Puhe oli loistava ja hyvin argumentoitu, toisin ku näitten mammojen viestit jotka on pelkkää iltapa*kojen uutisten otsikoista napattuja väitteitä.
Vihdoinkin siellä eduskunnassa on kaveri, joka toimii eikä puhu vaan mukavia ja siirrä vastuuta. Näitä leikkauksia olisi pitänyt tehdä jo monta vuotta sitten, mutta silloin on menty oma ura edellä.
Ite kannatan lomarahojen poistamista, ihan turha jäänne jostaki menneiltä vuosilta!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:01"]
isotuloiset tekee jo 60-65 -tuntista työviikkoa, eivät pidä lomia eivätkä saa ylityökorvauksia.
[/quote]
Arvaapa mitä vitun pälli? Niin tekee moni pienituloinenkin!
Hyvä tavaton miten paljon pakkelia Kaius Niemen naamassa on.