Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sunnuntailisä: Miksi vuorotyöläisiltä otettaisiin pois enemmän?

Vierailija
16.09.2015 |

En ymmärrä. Sunnuntailisä ei ole mikään extra, vaan se on määrittänyt vuorotyöläisten palkkatasoa jo vuosikausia. Mistään uskonnollisesta ei ole kyse, vaan yksinkertaisesti korvauksesta siitä helvetistä, että olet töissä kun suurin osa Suomea viettää tapahtumia juhlia ja on perheen kanssa vapaalla. Ja sitten kun SINÄ olet vapaalla, muut ovat töissä ja saat yksinäisenä keksiä itsellesi tekemistä. TÄSTÄ sunnuntailisä on korvaus, ja voin sanoa että tuntuu aika hiton riittämättömältä siitä uhrauksesta, mutta muita töitä ei ole.

Mistään en ole lukenut perusteluita tälle? Varmaan luotetaan siihen että vuorotyöläisiä on niin vähän ettei ne älähdä kun kalikka kalahtaa? Tai ehkä Sipilää ex työnantajana ärsyttää kun sunnuntaille piti maksaa lisää liksaa.

Mielipiteitä?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 08:19"] Kyllä mun mielestä sunnuntaityöstä kuuluu maksaa enemmän, mieluiten ihan se tuplapalkka. Kyllä mua ainakin kyrsii olla sunnuntaina töissä kun muut löhöö kotona tai käy hakemassa kaupasta (jossa mä siis olen) makkaraa. Jos sunnuntai kerran on samanlainen päivä kuin muutkin eikä siitä siksi kuulu maksaa ekstraa, niin määrätään pankit, kaikki virastot, koulut, KAIKKI muutkin paikat olemaan auki myös viikonloppuisin. Sitten se sunnuntai on normipäivä ja sunnuntailisä voidaan ottaa mun puolesta vaikka kokonaan pois. [/quote] Voi jumalauta että on hankalaa. Kyllähän pitsan paistajaakin vittuttaa kun joku saakelin sunnuntaipossuttelija käy ylipalkoillaan syömässä arkena halpaa lounaspitsaa! Vähänkö vituttaa olla töissä arkena vain 100% palkalla! Miksi pankit pitäisi olla auki sunnuntaina? Siksi, että saataisiin korot suuremmiksi ja sinulta kateus pois? [/quote]Sähän tässä tunnut niistä lisistä kade olevan?

[/quote]

Et ymmärrä sarkasmia?

Miksi sunnuntaipossuttelijat eivät ottaisi osaa talouden ja kulurakenteen korjaamiseen?
[/quote] Miten Sinäpossuttelija otat osaa siihen? Sairaspäiväleikkauksilla? niin sunnuntaityöntekijätkin. Arkipyhävähennyksillä? niin hekin. kenties sillä solidaarisuusverolla? (huvittava puhua solidaarisuudesta sun kommenttien yhteydessä). Vai oletko se, joka epäpätevänä saa epäpätevän palkkaa ja pidät sitä uhrauksena?

Vierailija
122/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:20"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 08:19"] Kyllä mun mielestä sunnuntaityöstä kuuluu maksaa enemmän, mieluiten ihan se tuplapalkka. Kyllä mua ainakin kyrsii olla sunnuntaina töissä kun muut löhöö kotona tai käy hakemassa kaupasta (jossa mä siis olen) makkaraa. Jos sunnuntai kerran on samanlainen päivä kuin muutkin eikä siitä siksi kuulu maksaa ekstraa, niin määrätään pankit, kaikki virastot, koulut, KAIKKI muutkin paikat olemaan auki myös viikonloppuisin. Sitten se sunnuntai on normipäivä ja sunnuntailisä voidaan ottaa mun puolesta vaikka kokonaan pois. [/quote] Voi jumalauta että on hankalaa. Kyllähän pitsan paistajaakin vittuttaa kun joku saakelin sunnuntaipossuttelija käy ylipalkoillaan syömässä arkena halpaa lounaspitsaa! Vähänkö vituttaa olla töissä arkena vain 100% palkalla! Miksi pankit pitäisi olla auki sunnuntaina? Siksi, että saataisiin korot suuremmiksi ja sinulta kateus pois? [/quote]Sähän tässä tunnut niistä lisistä kade olevan? [/quote] Et ymmärrä sarkasmia?   Miksi sunnuntaipossuttelijat eivät ottaisi osaa talouden ja kulurakenteen korjaamiseen? [/quote] Miten Sinäpossuttelija otat osaa siihen? Sairaspäiväleikkauksilla? niin sunnuntaityöntekijätkin. Arkipyhävähennyksillä? niin hekin. kenties sillä solidaarisuusverolla? (huvittava puhua solidaarisuudesta sun kommenttien yhteydessä). Vai oletko se, joka epäpätevänä saa epäpätevän palkkaa ja pidät sitä uhrauksena?

[/quote]

Maksamalla paljon veroja ja tekemällä työni vaikka yöllä jos niitä tulee. Palkka vakio, työaika ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:20"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 08:19"] Kyllä mun mielestä sunnuntaityöstä kuuluu maksaa enemmän, mieluiten ihan se tuplapalkka. Kyllä mua ainakin kyrsii olla sunnuntaina töissä kun muut löhöö kotona tai käy hakemassa kaupasta (jossa mä siis olen) makkaraa. Jos sunnuntai kerran on samanlainen päivä kuin muutkin eikä siitä siksi kuulu maksaa ekstraa, niin määrätään pankit, kaikki virastot, koulut, KAIKKI muutkin paikat olemaan auki myös viikonloppuisin. Sitten se sunnuntai on normipäivä ja sunnuntailisä voidaan ottaa mun puolesta vaikka kokonaan pois. [/quote] Voi jumalauta että on hankalaa. Kyllähän pitsan paistajaakin vittuttaa kun joku saakelin sunnuntaipossuttelija käy ylipalkoillaan syömässä arkena halpaa lounaspitsaa! Vähänkö vituttaa olla töissä arkena vain 100% palkalla! Miksi pankit pitäisi olla auki sunnuntaina? Siksi, että saataisiin korot suuremmiksi ja sinulta kateus pois? [/quote]Sähän tässä tunnut niistä lisistä kade olevan? [/quote] Et ymmärrä sarkasmia?   Miksi sunnuntaipossuttelijat eivät ottaisi osaa talouden ja kulurakenteen korjaamiseen? [/quote] Miten Sinäpossuttelija otat osaa siihen? Sairaspäiväleikkauksilla? niin sunnuntaityöntekijätkin. Arkipyhävähennyksillä? niin hekin. kenties sillä solidaarisuusverolla? (huvittava puhua solidaarisuudesta sun kommenttien yhteydessä). Vai oletko se, joka epäpätevänä saa epäpätevän palkkaa ja pidät sitä uhrauksena?

[/quote]

Maksamalla paljon veroja ja tekemällä työni vaikka yöllä jos niitä tulee. Palkka vakio, työaika ei.
[/quote]Ilmeisesti yrittäjä? Sitten kiitos siitä, vaikka tästä en voi samaa mieltä olla. Pk- firmat on täällä ihan oleellisen tärkeitä nyt. Muuten suosittelen yölisien perään huutelua. Ja miettimään, mikä sua hiertää toisten palkoissa, ootko oikeesti sitä mieltä et poliisi ei ansaitse reilua korvausta siitä et on sun käytettävissä 24/7.

Vierailija
124/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vaiheessa asiantuntijat joustavine työaikoineen saavat ns.ylitunneistaan korvauksen? Tutustukaapa näihin tuntimääriin. Kukaan ei tee työtä puolestasi eli tule seuraavana vuoroon vaan itse valmistelet ja teet kaikki työhösi liittyvät hommat millä tahansa ajalla. Ja sitten saa saman palkan meni siihen enemmän tai vähemmän aikaa. Palkatonta ylityötä tehneet ihmiset eivät ole olleet vaatimassa palkkojaan. Nyt alähtävät ne, joilla tippuu rukkaset samalla kun kello kilahtaa ja jokainen 5 minuuttinenkin kirjataan, ellei tipu.

ja mitenkähän paljon vähemmän asiantuntija on kotona lastensa kanssa, kun hän tekee näitä pitkiä päivään eli ei siinä paljon hurrata sielläkään.

Vierailija
125/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 08:39"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 08:27"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 08:21"]Miksi vuorotyöläisten pitäisi ylipäätään ansaita niin paljoa? 2500 - 3000 €/kk tienaavat sairaanhoitajat ja lähihoitajat ovat keskipalkkaisia eivätkä todellakaan pienituloisia, joiksi lasken vasta alle 1800 €/kk tienaavat. Esimerkiksi lähihoitajan ammatti on parhaitsen palkattuja duunariammatteja ja moni yliopistokoulutettukaan ei tienaa uran alkuvaiheessa lähihoitajaa enempää. Minusta oikea palkkataso olisi vuorotyötä tekeville lähihoitajille noin 2200 €/kk ja sairaanhoitajille 2500 €/kk lisineen. [/quote] sulta ei kysytä. opiskele hoituriks jos palkka kadettaa! ai niin, et haluu kun se on vuorotyötä. ja syy siihen "liian hyvään " palkkaan oli? ehkä se, että joku haluis (kato kapitalismi, kenenkään ei oo pakko) hoitaa sun sydärin sunnuntaiyönäkin. juu, en oo sunnuntaityössä, enkä todellakaan ihmettele miks se lisä on ollut niin hyvä. [/quote] Eiköhän noihin töihin riitä porukkaa vähemmälläkin palkalla. [/quote] Oletko töissä? Paljonko palkka? Tekiskö joku sua halvemmalla, no eikö lie! Ilmoittaudu siis Sipilälle, talkoolaisia tarvitaan! [/quote] Harva saa 175% palkkaa. Koetteko sunnuntaipossuttelijat olevanne syrjittyvä niihin verrattuna jotka tekee 100% palkalla arkena vastaavaa työtä? Veikkaan että teidän vuoroille on ottajansa, sen kun irtisanoudutte. Ei se suomeen työttömyyttä lisää jos marisija jättäytyy karenssille ja halukas työtön saa teidän 175% hukit :) [/quote] Ainakin meillä on paljon perheellisiä töissä, jotka eivät halua sunnuntaivuoroja, vaikka saisinkin 200%. Ja kyllä teen arkisin samaa duunia normipalkalla, mutta kun sunnuntaina raahaudut työpaikalle 5.30, tietäen että kaverit ovat olleet porukalla koko lauantai-illan jossain, lohduttaa ees vähän se että saat 200%. Et myöskään pääse pakosti sillon sunnuntaina sinne mummon 80-vee synttäreille.

[/quote]

Vaihda työtä jos noin ahdistaa. 175% korvaus työstä on vallan vitun mainio. Leikkauksia on tehtävä jos ette ole tajunneet. 175% siksi, että sunnuntai ei edes pyhää lepopäivää ja perheen kanssa kirkossa käyntiä kuten aiemmin.

[/quote]

edes = edusta

Vierailija
126/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:07"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:20"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 08:19"] Kyllä mun mielestä sunnuntaityöstä kuuluu maksaa enemmän, mieluiten ihan se tuplapalkka. Kyllä mua ainakin kyrsii olla sunnuntaina töissä kun muut löhöö kotona tai käy hakemassa kaupasta (jossa mä siis olen) makkaraa. Jos sunnuntai kerran on samanlainen päivä kuin muutkin eikä siitä siksi kuulu maksaa ekstraa, niin määrätään pankit, kaikki virastot, koulut, KAIKKI muutkin paikat olemaan auki myös viikonloppuisin. Sitten se sunnuntai on normipäivä ja sunnuntailisä voidaan ottaa mun puolesta vaikka kokonaan pois. [/quote] Voi jumalauta että on hankalaa. Kyllähän pitsan paistajaakin vittuttaa kun joku saakelin sunnuntaipossuttelija käy ylipalkoillaan syömässä arkena halpaa lounaspitsaa! Vähänkö vituttaa olla töissä arkena vain 100% palkalla! Miksi pankit pitäisi olla auki sunnuntaina? Siksi, että saataisiin korot suuremmiksi ja sinulta kateus pois? [/quote]Sähän tässä tunnut niistä lisistä kade olevan? [/quote] Et ymmärrä sarkasmia?   Miksi sunnuntaipossuttelijat eivät ottaisi osaa talouden ja kulurakenteen korjaamiseen? [/quote] Miten Sinäpossuttelija otat osaa siihen? Sairaspäiväleikkauksilla? niin sunnuntaityöntekijätkin. Arkipyhävähennyksillä? niin hekin. kenties sillä solidaarisuusverolla? (huvittava puhua solidaarisuudesta sun kommenttien yhteydessä). Vai oletko se, joka epäpätevänä saa epäpätevän palkkaa ja pidät sitä uhrauksena? [/quote] Maksamalla paljon veroja ja tekemällä työni vaikka yöllä jos niitä tulee. Palkka vakio, työaika ei. [/quote]Ilmeisesti yrittäjä? Sitten kiitos siitä, vaikka tästä en voi samaa mieltä olla. Pk- firmat on täällä ihan oleellisen tärkeitä nyt. Muuten suosittelen yölisien perään huutelua. Ja miettimään, mikä sua hiertää toisten palkoissa, ootko oikeesti sitä mieltä et poliisi ei ansaitse reilua korvausta siitä et on sun käytettävissä 24/7.

[/quote]

En ole yrittäjä. Hoidan yrityksessa minulle kuuluvia tehtäviä.

Ei minua toisen palkat hierrä vaan se ettei kaikkien pitäisi osallistua kulurakenteen leikkaamiseen.

Ei yksi ja sama poliisi ole 24/7 vuorossa, yöpoliisi saa varmasti korvauksensa. Ja sunnuntaipoliisi. Itseasiassa poliisien pitäisi saada pe-la lisää vaarallisesta työstä, sunnuntaina sitten vähemmän kun porukat kumminkin makaa krapuloissaan kotona :D

Vierailija
127/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä opiskeljat, joiden on pakko tehdä viikonloppuisin töitä etenkin nyt kun myös opintotuesta ollaan leikkaamassa?  

Vierailija
128/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ymmärrätkö, että vuorotyöläisillä heikkenee palkat + sairauslomat + palkalliset vapaapäivät? Vai luulitko, että ne eivät koske vuorotyöläisiä, eivätkä he näin ollen osallistu talkoisiin?

[/quote]

Vaikeahan se on leikata lisiä sellaisilta työntekijöiltä, jotka eivät lisiä saa... Jos teet päivätyötä niin harvoin saa mitään lisiä. Hallitus ei pysty käyttämään kaikkia keinoja, jotka ammattiyhdistyksillä olisivat käytössä, esim. työaikamuutokset, lomarahat. Siksi tässä haetaan AY-liikkeiltä korvaavaa esitystä.

Vierailija
129/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:03"]missä vaiheessa asiantuntijat joustavine työaikoineen saavat ns.ylitunneistaan korvauksen? Tutustukaapa näihin tuntimääriin. Kukaan ei tee työtä puolestasi eli tule seuraavana vuoroon vaan itse valmistelet ja teet kaikki työhösi liittyvät hommat millä tahansa ajalla. Ja sitten saa saman palkan meni siihen enemmän tai vähemmän aikaa. Palkatonta ylityötä tehneet ihmiset eivät ole olleet vaatimassa palkkojaan. Nyt alähtävät ne, joilla tippuu rukkaset samalla kun kello kilahtaa ja jokainen 5 minuuttinenkin kirjataan, ellei tipu.

ja mitenkähän paljon vähemmän asiantuntija on kotona lastensa kanssa, kun hän tekee näitä pitkiä päivään eli ei siinä paljon hurrata sielläkään.
[/quote] Eli työ on huonosti organisoitu, et uskalla älähtää pomolle mutta on kiva iloita kun joku muukin kärsii. Lie aika selvää, että syy ongelmiisi on ylä-, ei alapuolella, eikä kokonaan toisella sektorilla. Mä kyllä tunnen myös asiantuntijoita, jotka saattaa esim tehdä sittenkin lomalla töitä, mut menee silloin toimistolle ja vaatii palkan. Ja eikö tässä just mainostettu miten leikkauksista ei pitäis marista kun kaikki on vaan ammatinvalintakysymys, mitä säkään sit valitat? Sun tasa-arvo ilmeisesti vaatii et kaikilla on kurjaa, joku toinen yrittäis parantaa molempien asemaa.

Vierailija
130/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:03"]missä vaiheessa asiantuntijat joustavine työaikoineen saavat ns.ylitunneistaan korvauksen? Tutustukaapa näihin tuntimääriin. Kukaan ei tee työtä puolestasi eli tule seuraavana vuoroon vaan itse valmistelet ja teet kaikki työhösi liittyvät hommat millä tahansa ajalla. Ja sitten saa saman palkan meni siihen enemmän tai vähemmän aikaa. Palkatonta ylityötä tehneet ihmiset eivät ole olleet vaatimassa palkkojaan. Nyt alähtävät ne, joilla tippuu rukkaset samalla kun kello kilahtaa ja jokainen 5 minuuttinenkin kirjataan, ellei tipu.   ja mitenkähän paljon vähemmän asiantuntija on kotona lastensa kanssa, kun hän tekee näitä pitkiä päivään eli ei siinä paljon hurrata sielläkään. [/quote] Eli työ on huonosti organisoitu, et uskalla älähtää pomolle mutta on kiva iloita kun joku muukin kärsii. Lie aika selvää, että syy ongelmiisi on ylä-, ei alapuolella, eikä kokonaan toisella sektorilla. Mä kyllä tunnen myös asiantuntijoita, jotka saattaa esim tehdä sittenkin lomalla töitä, mut menee silloin toimistolle ja vaatii palkan. Ja eikö tässä just mainostettu miten leikkauksista ei pitäis marista kun kaikki on vaan ammatinvalintakysymys, mitä säkään sit valitat? Sun tasa-arvo ilmeisesti vaatii et kaikilla on kurjaa, joku toinen yrittäis parantaa molempien asemaa.

[/quote]

Ainakin minulla on palkassa x euron korvaus joka sisältää velvollisuuden hoitaa homma. Eli se kattaa ylityöt, oli ne 0 tai 10 tuntia kuukaudessa.

Vierailija
131/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:03"]missä vaiheessa asiantuntijat joustavine työaikoineen saavat ns.ylitunneistaan korvauksen? Tutustukaapa näihin tuntimääriin. Kukaan ei tee työtä puolestasi eli tule seuraavana vuoroon vaan itse valmistelet ja teet kaikki työhösi liittyvät hommat millä tahansa ajalla. Ja sitten saa saman palkan meni siihen enemmän tai vähemmän aikaa. Palkatonta ylityötä tehneet ihmiset eivät ole olleet vaatimassa palkkojaan. Nyt alähtävät ne, joilla tippuu rukkaset samalla kun kello kilahtaa ja jokainen 5 minuuttinenkin kirjataan, ellei tipu.   ja mitenkähän paljon vähemmän asiantuntija on kotona lastensa kanssa, kun hän tekee näitä pitkiä päivään eli ei siinä paljon hurrata sielläkään. [/quote] Eli työ on huonosti organisoitu, et uskalla älähtää pomolle mutta on kiva iloita kun joku muukin kärsii. Lie aika selvää, että syy ongelmiisi on ylä-, ei alapuolella, eikä kokonaan toisella sektorilla. Mä kyllä tunnen myös asiantuntijoita, jotka saattaa esim tehdä sittenkin lomalla töitä, mut menee silloin toimistolle ja vaatii palkan. Ja eikö tässä just mainostettu miten leikkauksista ei pitäis marista kun kaikki on vaan ammatinvalintakysymys, mitä säkään sit valitat? Sun tasa-arvo ilmeisesti vaatii et kaikilla on kurjaa, joku toinen yrittäis parantaa molempien asemaa.

[/quote]

Ainakin minulla on palkassa x euron korvaus joka sisältää velvollisuuden hoitaa homma. Eli se kattaa ylityöt, oli ne 0 tai 10 tuntia kuukaudessa.
[/quote] Ja veikkaan että säkin älähtäisit, jos työnantaja yksipuolisesti ilmoittaisi että korvaus x onkin jatkossa z prosenttia pienempi summa y.

Vierailija
132/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:59"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:03"]missä vaiheessa asiantuntijat joustavine työaikoineen saavat ns.ylitunneistaan korvauksen? Tutustukaapa näihin tuntimääriin. Kukaan ei tee työtä puolestasi eli tule seuraavana vuoroon vaan itse valmistelet ja teet kaikki työhösi liittyvät hommat millä tahansa ajalla. Ja sitten saa saman palkan meni siihen enemmän tai vähemmän aikaa. Palkatonta ylityötä tehneet ihmiset eivät ole olleet vaatimassa palkkojaan. Nyt alähtävät ne, joilla tippuu rukkaset samalla kun kello kilahtaa ja jokainen 5 minuuttinenkin kirjataan, ellei tipu.   ja mitenkähän paljon vähemmän asiantuntija on kotona lastensa kanssa, kun hän tekee näitä pitkiä päivään eli ei siinä paljon hurrata sielläkään. [/quote] Eli työ on huonosti organisoitu, et uskalla älähtää pomolle mutta on kiva iloita kun joku muukin kärsii. Lie aika selvää, että syy ongelmiisi on ylä-, ei alapuolella, eikä kokonaan toisella sektorilla. Mä kyllä tunnen myös asiantuntijoita, jotka saattaa esim tehdä sittenkin lomalla töitä, mut menee silloin toimistolle ja vaatii palkan. Ja eikö tässä just mainostettu miten leikkauksista ei pitäis marista kun kaikki on vaan ammatinvalintakysymys, mitä säkään sit valitat? Sun tasa-arvo ilmeisesti vaatii et kaikilla on kurjaa, joku toinen yrittäis parantaa molempien asemaa. [/quote] Ainakin minulla on palkassa x euron korvaus joka sisältää velvollisuuden hoitaa homma. Eli se kattaa ylityöt, oli ne 0 tai 10 tuntia kuukaudessa. [/quote] Ja veikkaan että säkin älähtäisit, jos työnantaja yksipuolisesti ilmoittaisi että korvaus x onkin jatkossa z prosenttia pienempi summa y.

[/quote]

Eihän tässä olla kenenkään palkkaa laskemassa. Ei saa olla niitä tyhmä, että tuijottaa lisiä ja laskee toimeentulonsa niiden varaan. Onhan sairaaloissa osastoja suljettu viikonlopuksi, eli lisätyöt voi lähteä vaikka teillä suojatyöpaikka onkin.

Vierailija
133/133 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta en ymmärrä miten päivä tai vuorokaudenaika vaikuttaa millään tavalla tehtäcän työn määrään ja laatuun. Kaikille sama palkka ajasta huolimatta saatanan idiootit. Pitäisi maksaa ainoastaan urakasta ja siitä kuinka kauan työtä tehdään. Päivällä ja kellonajalla ei ole mitään saatanan merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi