Nuori tyttö kuollut suojatiellä Ylöjärvellä
Kommentit (76)
Ajan työni vuoksi jatkuvasti autoa pk-seudulla ja täytyy sanoa,että pyöräilijöistä on tullut vuosi vuodelta röyhkeämpiä. Tod. Näk. Nyt näiden röyhkeiden Mammojen ja pappojen lapset ovat ottaneet oppia,että tielle vaan muusta liikenteestä välittämättä
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:54"]
[/quote]
Juuri olin samaa juttua linkittämässä. Eli linja-auto antoi tytölle tietä. Tämä pakettiauto ajoi huomattavaa ylinopeutta tytön päälle.
Tyttö itse syyllinen kuolamaansa. Case closed. Väistämissäännön laiminlyönti. RIP ja voivoi. Oikeus antaa vapauttavan tuomion pakukuskille, kuten kuuluukin. Kenenkään ei tarvitse varautus siihen että muut rikkovat tieliikennelakia.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:08"]
Tyttö itse syyllinen kuolamaansa. Case closed. Väistämissäännön laiminlyönti. RIP ja voivoi. Oikeus antaa vapauttavan tuomion pakukuskille, kuten kuuluukin. Kenenkään ei tarvitse varautus siihen että muut rikkovat tieliikennelakia.
[/quote]
Toisaalta totta, mutta tässä tapauksessa vastakkaisesta suunnasta tullut linja-auto on antanut tietä, ja näin ollen voidaan olettaa, että pakukuski on nähnyt tilanteen. Ja täysin varomattomasti tullut suojatielle. Vaikka toinen rikkookin sääntöjä, niin ehdoin tahdoin ei saa ajaa päälle.
Ja nämä työpakettiautot tuppaavat yleensä olemaan niitä pahimpia kaahareita. Kesällä tuli kaksi PWR yhtyiön pakua keltasella viivalla risteysalueella neljän auton letkan ohi. Onneksi ei sattunut mitään. Ja sitten kääntyivät noin viiden kilometrin päästä taukopaikalle. Eli täysin turha ohitus jälleen.
[/quote]
Tuskin vapauttavaa tuomiota. Pakukuski olisi varmaan ajanut kävelijänkin päältä. Vai kuvitteletko, että hän ajatteli ennen törmäystä: "Lähestyn tässä suojatietä ylinopeudella. Katsos, tuolta ajelee lapsi pyörällä ja ylittää tietä. Voi harmin paikka, minulla nyt sattuu olemaan tässä tilanteessa etuajo-oikeus, joten runnon itseni tästä väkisin läpi. Lopputulos saattaa olla, että lapsi kuolee ja pakuun tulee lommo, mutta MINÄ olen kuitenkin OIKEASSA."
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:34"]
[/quote]
Tuskin vapauttavaa tuomiota. Pakukuski olisi varmaan ajanut kävelijänkin päältä. Vai kuvitteletko, että hän ajatteli ennen törmäystä: "Lähestyn tässä suojatietä ylinopeudella. Katsos, tuolta ajelee lapsi pyörällä ja ylittää tietä. Voi harmin paikka, minulla nyt sattuu olemaan tässä tilanteessa etuajo-oikeus, joten runnon itseni tästä väkisin läpi. Lopputulos saattaa olla, että lapsi kuolee ja pakuun tulee lommo, mutta MINÄ olen kuitenkin OIKEASSA."
[/quote]
No ei oikeus voi tuomita jos mitään lakia ei ole rikottu. Pakukuski on voinut olettaa että tyttö pysähtyy keskikorokkeelle odottamaan kuten olisi kuulunut. Ei kukaan voi lukea ajatuksia.
Suojatiellä pyöräilystä:
Polkupyöräilijä voi ylittää ajoradan pyöräillen satulassa pysyen pyörätien jatketta pitkin. Pyörätien jatke on merkitty tiehen kahdella valkoisella katkoviivalla: merkintätapa vaihtelee hieman riippuen siitä, onko pyörätien jatkeen rinnalla myös suojatie. Suojatie ja pyörätien jatke ovat siis kaksi aivan eri asiaa.
Suomessa pyörätien jatke on kuitenkin voitu aikaisemmin merkitä tiehen pelkillä suojatie-maalauksilla (ks. kuva Suojatien merkitseminen), joten käytännössä pyöräilijän on mahdoton tietää, tarkoittaako suojatie-merkintä pelkästään jalankulkijoille tarkoitettua suojatietä vai sisältääkö suojatie myös pyörätien jatkeen. Tämä pyörätien jatkeen epäselvä merkintätapa on johtanut siihen, että käytännössä ajoradan saa ylittää suojatietä pitkin pyöräillen. Korkein oikeus on ennakkopäätöksessään (1996:125) todennut, että suojatietä voi pitää aina pyörätien jatkeena, jos pyöräilijä saapuu pyörätieltä suojatielle. Sillä ei ole siis merkitystä, jatkuuko pyörätie tien toisella puolen vai ei. Toisin sanoen, suojatie ei ole pyörätien jatke vain niissä tapauksissa, joissa suojatielle saavutaan polkupyörällä jalkakäytävältä, jolla ajaminen pyörällä on muutoinkin kiellettyä yli 12-vuotiailta.
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennes%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t
Meillä on mökki Ylöjärvellä ja paikka tuntuu muuttuvan vuosi vuodelta yhä pahemmaksi junttilaksi. Jos käydään lasten kanssa pyörällä kaupassa, niin kaupasta palattua on pyörätelineen luona aina joku ukkoporukka jauhamassa, miten pyörät pitäisi kieltää, pyörätiet Ylöjärvellä poistaa, tuonkin pyörätelineen tilalle mahtuisi parkkiruutu, pyöräily on ämmien hommaa... Tampereella kun lapsi kuoli auton yliajamana, Ylöjärvellä kuuli kauheaa uhoa että "mää en kyä jarruttas jos mukula on suajatiällä".
Nyt sitten joku ei jarruttanut.
Kertokaapa, miten ei muka nähnyt, jos paikalle oli linja-auto pysähtynyt joka näki???
Suojatiellä tappo.
Ja jos suojatien eteen on pysähtynyt auto, niin siihen on pakko pysähtyä ihan aina.
Vain jos teit on jaettu keskikorokkeella, jossa on lepoalue ja liikennemerkki osittamassa pakollisen ajosuunnan (sininen ympyrä-valk nuoli), ei ole pakkoa pysähtyä, mutta suojatiellä olijaa on silti väistettävä aina.
Ja alle 12vuotiaat saa ajaa myös jalkakäytävillä.
Te ketkä puolustelette tätä välinpitämättömyydessä tehtyä tappoa, olette sairaita!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:49"]
Kuka täällä alapeukuttelee selviä lakiasioita? Ei miellytä. Oletko se yksi Erkki sieltä iltalehden kommentointipalstoilta, se, jonka mielestä pyörälijä saa tehdä mitä huvittaa? Vaikka sata ihmistä vääntää rautalangasta, ettei pyöräilijä ole jalankulkija, ei hän vaan usko.
[/quote]
Hei, ei auta huutosi, eikä sadan typeryksenkään huuto, ALLE 12 VUOTIAS KATSOTAAN AINA JALANKULKIJAKSI, SAAVAT AJAA JALKAKÄYTÄVILLÄKIN IHAN LAILLISESTI.
OLET HULLU.
73 kiteytti asian juridisen puolen.
Ylöjärvi on Pirkanmaan pikku-Amerikka, jossa kaikki yli 50 metrin matkat mennään autolla laput silmillä ja kaasu pohjassa MINÄ MINÄ MINÄ. On niin kiire marketista takaisin tv:n ääreen, ennen kuin kalja lämpenee.
Tuolla on niin paljon noita tapauksia, mutta aina niitä ei edes uutisoida. Yksi ikävimpiä oli, kun paikallisen vammaislaitoksen pihalla aikoinaan joku rollaattorilla liikkuva "jäi" auton alle = syrjäytyneet ajeli siellä keskellä päivää pillurallia ja käytti ko. hitaasti liikkuvaa naista törmäysnukkenaan.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:49"]
Kuka täällä alapeukuttelee selviä lakiasioita? Ei miellytä. Oletko se yksi Erkki sieltä iltalehden kommentointipalstoilta, se, jonka mielestä pyörälijä saa tehdä mitä huvittaa? Vaikka sata ihmistä vääntää rautalangasta, ettei pyöräilijä ole jalankulkija, ei hän vaan usko.
[/quote]
Hei, ei auta huutosi, eikä sadan typeryksenkään huuto, ALLE 12 VUOTIAS KATSOTAAN AINA JALANKULKIJAKSI, SAAVAT AJAA JALKAKÄYTÄVILLÄKIN IHAN LAILLISESTI.
OLET HULLU.
[/quote]
Itse asiassa ei. Pyörää ajava on aina pyöräilijä, oli ikä mikä tahansa. Sen sijaan olen sitä mieltä, että autoilijoiden tulisi aina varoa suojateillä, sanoi laki mitä tahansa. Pyöräilijät eivät selvästikään tunne sääntöjä hyvin. Jos siis pyöräilijä on tunkemassa suojatielle vaatien etuajo-oikeutta, antakaa se hänelle. Päälleajaminen ei hyödytä ketään.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 17:08"]
73 kiteytti asian juridisen puolen.
Ylöjärvi on Pirkanmaan pikku-Amerikka, jossa kaikki yli 50 metrin matkat mennään autolla laput silmillä ja kaasu pohjassa MINÄ MINÄ MINÄ. On niin kiire marketista takaisin tv:n ääreen, ennen kuin kalja lämpenee.
Tuolla on niin paljon noita tapauksia, mutta aina niitä ei edes uutisoida. Yksi ikävimpiä oli, kun paikallisen vammaislaitoksen pihalla aikoinaan joku rollaattorilla liikkuva "jäi" auton alle = syrjäytyneet ajeli siellä keskellä päivää pillurallia ja käytti ko. hitaasti liikkuvaa naista törmäysnukkenaan.
[/quote]
Täällä joku kateellinen Tamperelainen polkee Ylöjärveä. Pikku tarinasi ei ole tosi.
T. Ylöjärveläinen
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:01"]
Vitu n tappaja liikennesäännöistä huolimatta. Auton tulee aina väistää tielle tulevaa tai astuvaa jalankulkijaa tai pyöräilijää. Törkeä liikenteen vaarantaminen ja törkeä kuolemantuottamus. Valitettavasti ehdollisella selviää jos ei ole rekisteriä.
[/quote]
Kyllä kaikkien pitää noudattaa omia liikennesääntöjään. Miksi toisilla pitäisi olla oikeuksia tehdä mitä haluaa? Kyllä tekisi hyvää pistää satasen sakot kaikille, jotka pyörällä tulevat suojatielle, vaikka olisi väistämisvelvollisuus, niin alkaisivat oppia - ehkä. Luultavasti tosin vain valittaisivat ip-lehdissä, kuinka väärin kohdeltiin. Pyöräilijöillekin on kohta oltava pakollinen ajokortti. Ajan paljon pyörällä, eikä minulle ole mikään ongelma noudattaa liikennesääntöjä. Miksi sinulle on?