Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suomessa kastijako? Herrat, työläiset, työttömät, sairaat jne

Vierailija
30.03.2022 |

Onko? Jaetaanko ihmisiä meidän tietämättä eri lokeroihin/kasteihin ja kohdellaan sen mukaan. Jos olet varakas ja omistavaa luokkaa, niin kohdellaan kuin herraa. Ja jos olet työtön niin kohdellaan kuin rottaa. Sairaita taas säälitään ja pidetään hengissä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappi, lukkari, talonpoika, kuppari.

Tottakai ihmisiä karsinoidaan. Pelkkä koulutustaso karsinoi. Amis, amk vai yliopisto. Kyllä se puolisokin hyvin usein löytyy läheltä koulutustasoa.

Yksityisellä eli rahalla pääsee lääkäriin heti tai huomenna. Julkisella pääsee jonoon, voi olla kuukausia.

Miehen pitää olla vähintään 180 cm pitkä muuten kannattaa olla nöyrää poikaa, jos ei halua inhottavia kysymyksiä. Tarjoa työpaikalla työttömälle naiselle kahvia, avaa ovet, auta työtehtävissä niin et kuule itsestäsi ilkeitä juoruja jälkeenpäin.

Vierailija
42/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en luokittele ihmisiä, mutta vanhat yli 70-vuotiaat vanhempani harrastavat luokittelua.

Ihmiset harrastavat luokittelua ihan keskenään.  Samastuvat johonkin ja pitää toisia vieraampina.  Siinä mitään virallista ja pakottavaa ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappi, lukkari, talonpoika, kuppari.

Tottakai ihmisiä karsinoidaan. Pelkkä koulutustaso karsinoi. Amis, amk vai yliopisto. Kyllä se puolisokin hyvin usein löytyy läheltä koulutustasoa.

Yksityisellä eli rahalla pääsee lääkäriin heti tai huomenna. Julkisella pääsee jonoon, voi olla kuukausia.

Miehen pitää olla vähintään 180 cm pitkä muuten kannattaa olla nöyrää poikaa, jos ei halua inhottavia kysymyksiä. Tarjoa työpaikalla työttömälle naiselle kahvia, avaa ovet, auta työtehtävissä niin et kuule itsestäsi ilkeitä juoruja jälkeenpäin.

Kannattaa myös muistaa kutsua työtöntä etunimellä tai muuten sinua saatetaan kutsua lyhyeksi mieheksi.

Vierailija
44/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ja sairaat 😂

Vierailija
45/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka missä työttömälle ei tarjota edes ilmaista kahvia on kyllä piheyden huippu ja siitä juorutaan ilkeitä jälkeenpäin.

Vierailija
46/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only in Finland kirjoitti:

Työttömät ja sairaat 😂

Työssäkäyvät pikku ukot 😂

Vierailija
47/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka missä työttömälle ei tarjota edes ilmaista kahvia on kyllä piheyden huippu ja siitä juorutaan ilkeitä jälkeenpäin.

Sairaalassa hoitajat vaativat työtöntä tuomaan Juhla Mokka paketin kahvitauoille. Heille ei kelvannut muut kahvimerkit. Join vettä, en vienyt kahvia. Ilkeää porukkaa sairaalassa töissä.

Vierailija
48/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lyhyet miehet ottaa itseä lyhyemmän vaimon, on selvää, että pojasta tulee myös lyhyt ja jää huonommaksi kuin muut.

Vierailija
49/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki herrat ja hännystelijät. 

Vierailija
50/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt kun ruoan, lämmityksen ja bensan hinta nousee niin tulee kaupan alalle ja palvelualalle työttömiä.

Vierailija
51/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nyt kun ruoan, lämmityksen ja bensan hinta nousee niin tulee kaupan alalle ja palvelualalle työttömiä.

Nuo rahat vähennetään vaateostoksista, remonteista, kahviloista, ravintoloista jne.

Vierailija
52/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo rahat vähennetään vaateostoksista, remonteista, kahviloista, ravintoloista jne.

Toivottavasti ei ole noiden alojen työntekijöillä asuntolainaa

Vierailija
53/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2019 tuli uudistus, että yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa eikä yhtiölainaan saa lyhennysvapaata.

Vierailija
54/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2019 tuli uudistus, että yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa eikä yhtiölainaan saa lyhennysvapaata.

Toimeentulotuessa mikään laina ei ole lasku eikä saa omistaa kesämökkiä.

Työmarkkinatuki on 660, jos 2 lasta.

Vierailija
55/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun pikkumiehellä on iso auto, hän näyttää kuskin penkillä samalta kuin kaksivuotias turvaistuimessa.

Jos taas käyttää penkin korkeuden säätöä, ei jalka yllä jarrupolkimelle (pikkumiehellä on automaattivaihteet siksi, että tarvitsee mahdollisimman harvoin käyttää poljinta, sitä jarrua).

En pystyisi seurustelemaan itseä lyhyemmän miehen kanssa. Tulisi äiti poika olotila.

Mä ymmärrän ton hyvin. Olen vain 150 cm ja jos miehen pituus on 170cm tai enemmän, mulle tulee isä tytär olotila. Mieheni on 165 cm ja just sopiva mun pituuteeni. 

Vierailija
56/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata seurustella remonttimiehen kanssa, jos hän joutuu työttömäksi ja voi olla velkaakin tuolla miehellä.

Ihmiset vähentävät remontteja nyt kun kaikki hinnat nousevat.

Vierailija
57/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun pikkumiehellä on iso auto, hän näyttää kuskin penkillä samalta kuin kaksivuotias turvaistuimessa.

Jos taas käyttää penkin korkeuden säätöä, ei jalka yllä jarrupolkimelle (pikkumiehellä on automaattivaihteet siksi, että tarvitsee mahdollisimman harvoin käyttää poljinta, sitä jarrua).

En pystyisi seurustelemaan itseä lyhyemmän miehen kanssa. Tulisi äiti poika olotila.

Mä ymmärrän ton hyvin. Olen vain 150 cm ja jos miehen pituus on 170cm tai enemmän, mulle tulee isä tytär olotila. Mieheni on 165 cm ja just sopiva mun pituuteeni. 

Ymmärrän hyvin, että 150 cm pituisena tunnet itsesi lapseksi. Moni ala-asteen kuudennella oleva poika on jo yli 160 cm pitkä.

Vierailija
58/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, että 150 cm pituisena tunnet itsesi lapseksi. Moni ala-asteen kuudennella oleva poika on jo yli 160 cm pitkä.

No just siksi onkin hyvä, että oma puoliso ei ole mikään hujoppi. 

Vierailija
59/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just siksi onkin hyvä, että oma puoliso ei ole mikään hujoppi. 

Ala-asteen kuudennella olevat pojat on pitempiä kuin miehesi.

Vierailija
60/67 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs lyhyet miehet ja heidän puolisot

Lyhyitä miehiä ja heidän puolisoitaan kohdellaan niinkuin työttömiä. Ei se auta, jos pikkumiehellä on työpaikka.

Tarkennettakoon, että pikkumies-kategoriaan kuuluvat kaikki alle 180cm mittaiset ”miehet”.

Niin kun mies on 170 cm tai alle niin hänen poikansa on luokkansa lyhin eikä tule jääkiekon pelaajaa. Raha ei auta valitettavasti

Raha auttaa aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme