Onko suomessa kastijako? Herrat, työläiset, työttömät, sairaat jne
Onko? Jaetaanko ihmisiä meidän tietämättä eri lokeroihin/kasteihin ja kohdellaan sen mukaan. Jos olet varakas ja omistavaa luokkaa, niin kohdellaan kuin herraa. Ja jos olet työtön niin kohdellaan kuin rottaa. Sairaita taas säälitään ja pidetään hengissä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs lyhyet miehet ja heidän puolisot
Lyhyitä miehiä ja heidän puolisoitaan kohdellaan niinkuin työttömiä. Ei se auta, jos pikkumiehellä on työpaikka.
Tarkennettakoon, että pikkumies-kategoriaan kuuluvat kaikki alle 180cm mittaiset ”miehet”.
Entäs ne jotka ei kerro omasta elämästään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kastilaitos on järjestelmä, jossa yhteiskunnan jäsenen aseman, toimintamahdollisuudet ja kulttuurin määrittää hänen syntyperänsä.
Koetko, että syntyperäsi on vaikuttanut mahdollisuutesi opiskella ja tätä kautta asettua tiettyyn ammattiryhmään ja kulttuuriin?
Onko kyse Suomessa todella siitä, että sinulta kielletään esimerkiksi opiskelu ammattiin, johon haluaisit, vai onko kyse enemmän omista kyvyistä tai niiden puutteista?Entä, koetko syntyperäsi vuoksi saa äänestää Suomessa, vaikka olen Suomen kansalainen?
Mutta on suomessakin harjoitettu tätä manipulointia ja propagandaa nuoria kohtaan esim siten etteivät ne äänestäisi. Ja nukkuvien puolueesta puhuminen ja köyhäthän ei yleensä niin innokkaasti äänestä ja luulen että on kyse tästä manipuloinnista. Työttömät eivät usko mahdollisuuksiinsa ja ovat nöyryytettyjä, mahdollisesti masennettuja eikä kiinnosta äänestääkään. Muuten varmaan vasemmiston kannatus olisi suurempi.
Työttömät hoitavat palkkatuella lapsia tarhassa, ovat uimahalleissa uimavalvojina ja kouluissa koulunkäyntiavustajina. Itse olin palkkatuella päällikön sihteerinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyitä miehiä ja heidän puolisoitaan kohdellaan niinkuin työttömiä. Ei se auta, jos pikkumiehellä on työpaikka.
Tarkennettakoon, että pikkumies-kategoriaan kuuluvat kaikki alle 180cm mittaiset ”miehet”.
Niin kun mies on 170 cm tai alle niin hänen poikansa on luokkansa lyhin eikä tule jääkiekon pelaajaa. Raha ei auta valitettavasti
Onko kyse Suomessa todella siitä, että sinulta kielletään esimerkiksi opiskelu ammattiin, johon haluaisit, vai onko kyse enemmän omista kyvyistä tai niiden puutteista?
-No mulle on esim sanottu että koska näytän äidilliseltä, sovin vaan hoitoalalle, en muille aloille, ja esim. vaikka olin 7 vuotta myyjänä, niin mulle sanottiin suoraan etten sovi sinne, vaikka olenkin tosi hyvä ja iloinen myyjänäkin. Mutta oli se vanhanaikainen oletus, että myyjä on tietynlainen, ja mä en sellanen ollut. mikä on uskomatonta, koska myyjän työtähän tekee lähes kaikki jossain vaiheessa.
Työttömiä on toimistotöissä myös palolaitoksella palkkatuella.
Osalle työttömistä tehdään supon tutkinta, koska he käsittelevät salaisia tietoja esim. virastoissa palkkatuella.
Työtön olisi kuin punikki aikoinaan.
Muslimi olisi bättrefolkkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kun mies on 170 cm tai alle niin hänen poikansa on luokkansa lyhin eikä tule jääkiekon pelaajaa. Raha ei auta valitettavasti
Voi muuten tulla, meinaan eikö Saku Koivukin ollut melko lyhyt mutta nhl:ssä pelasi monta kautta. Ja onhan näitä nykyisiäkin starboja suomi liigassa ja eikö sielläkin jokunen lyhyt ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisätään vielä että pikkumieheksi synnytään. Alempaan kastiin synnytään. Pikkumieheys periytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi muuten tulla, meinaan eikö Saku Koivukin ollut melko lyhyt mutta nhl:ssä pelasi monta kautta. Ja onhan näitä nykyisiäkin starboja suomi liigassa ja eikö sielläkin jokunen lyhyt ollut?
Katsos joukkueita, ei siellä montaa alle 180 cm pitkää ole, ehkä pari.
Suomi on maailman tasapäisinpiä maita. Mene joskus ulkomaille tutustumaan, mitä muualla maailmassa tapahtuu. Tulet yllättymään.
Suomessa nimenomaan ne työttömät sun muut sossupummit ovat kuninkaita. Me työssäkäyvät orjat maksamme heidän loisimisen. Silti he eivät muuta tee kuin valittavat. Ihan päälaellaan koko systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse Suomessa todella siitä, että sinulta kielletään esimerkiksi opiskelu ammattiin, johon haluaisit, vai onko kyse enemmän omista kyvyistä tai niiden puutteista?
-No mulle on esim sanottu että koska näytän äidilliseltä, sovin vaan hoitoalalle, en muille aloille, ja esim. vaikka olin 7 vuotta myyjänä, niin mulle sanottiin suoraan etten sovi sinne, vaikka olenkin tosi hyvä ja iloinen myyjänäkin. Mutta oli se vanhanaikainen oletus, että myyjä on tietynlainen, ja mä en sellanen ollut. mikä on uskomatonta, koska myyjän työtähän tekee lähes kaikki jossain vaiheessa.
Eikö tää oo just tätä ihmisten lokerointia? Ja kuka muka sinun puolesta voisi väittää mikä sinulle sopii? Mistäpä sitä ikinä tietää mikä kohtalon käsi ihmistä johdattaa...mutta on näitä nähty.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa nimenomaan ne työttömät sun muut sossupummit ovat kuninkaita. Me työssäkäyvät orjat maksamme heidän loisimisen. Silti he eivät muuta tee kuin valittavat. Ihan päälaellaan koko systeemi.
Kun soitat virastoon, työtön saattaa vastata puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos joukkueita, ei siellä montaa alle 180 cm pitkää ole, ehkä pari.
Lyhyellä miehellä ei ole voimaa pärjätä.
Kun pikkumiehellä on iso auto, hän näyttää kuskin penkillä samalta kuin kaksivuotias turvaistuimessa.
Jos taas käyttää penkin korkeuden säätöä, ei jalka yllä jarrupolkimelle (pikkumiehellä on automaattivaihteet siksi, että tarvitsee mahdollisimman harvoin käyttää poljinta, sitä jarrua).
Vierailija kirjoitti:
Kun pikkumiehellä on iso auto, hän näyttää kuskin penkillä samalta kuin kaksivuotias turvaistuimessa.
Jos taas käyttää penkin korkeuden säätöä, ei jalka yllä jarrupolkimelle (pikkumiehellä on automaattivaihteet siksi, että tarvitsee mahdollisimman harvoin käyttää poljinta, sitä jarrua).
En pystyisi seurustelemaan itseä lyhyemmän miehen kanssa. Tulisi äiti poika olotila.
Pappi, lukkari, talonpoika, kuppari.
Tottakai ihmisiä karsinoidaan. Pelkkä koulutustaso karsinoi. Amis, amk vai yliopisto. Kyllä se puolisokin hyvin usein löytyy läheltä koulutustasoa.
Yksityisellä eli rahalla pääsee lääkäriin heti tai huomenna. Julkisella pääsee jonoon, voi olla kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Kun tulen työkokeiluun sun työpaikalle niin kysyn miesten pituudet ja miehet 170 cm ja alle saa neuvoja.
p.s. Me ei olla opiskelijoita niinkuin moni luulee.
Luokitteluni on : fiksut ja tyhmät