Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvailkaa, millaisen vaatteen haluaisitte löytää liikkeestä, mutta ette löydä?

Vierailija
30.03.2022 |

?

Kommentit (784)

Vierailija
401/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat sukkahousut on Wolford

Vierailija
402/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutittamaton rintoja tukeva helposti päälle puettava alusvaate kotikäyttöön mukavaan oloon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkälle ihmiselle sopivia, leikkauksiltaan ja väreiltään iättömän ja klassisen näköisiä, laadukkaista materiaaleista. Tämä on nykyään mahdoton yhtälö. Rahallakaan ei saa kuin persjalkaisille ikipissiksille suunnattuja tusinarytkyjä akryylista.

Milano on paras paikka vaateostoksille

Vierailija
404/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kukkamekko, joka olisi sellainen melko tavallinen leikkaukseltaan, ei röyhelöitä, suorat hihat, ei nappeja tai korkeintaan yläosassa. Väriltään ja kuvioinniltaan kaunis ja maanläheinen. Sellainen joka sopisi ympäri vuoden, tai ainakin keväästä kylmällä villapaita päälle, kesällä ilman.

Toinen ois hame, jossa taskut, tiukka vyötärö kuminauhalla ja leveä helma, muttei kuitenkaan kello. Kunnollista paksua venymätöntä kangasta, esim. puuvilla-polyesterisekoitetta. Menisi töissä ja vapaa-ajalla. Musta tai tumman sininen.

Vierailija
405/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämekko, puolisääreen ulottuva, holkkihihat, V-pääntie, koristenapit edessä, ei kuminauhaa tai muuta kurovaa vyötäisillä, vaan leikkauksella saatu sopivasti laskeutuvaksi. Väri ja kuviointi hillittyä. Materiaali tottakai hengittävä. Eipä ole löytynyt vuosiin sopivaa.

Vierailija
406/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain kaksi toivetta yläosalle:

1). Pääntien pitää olla korkea, kilpikonna kaulus tai korkea kaulus, edessä vetoketju. Kunhan kaulus jatkuu kaulaa myöten ylöspäin.

2) väri ei saa olla musta, eikä muukaan kirkas tai tumma väri. Vaalean harmaa on hyvä väri.

Housut saisivat olla riittävän korkea vyötäröiset, ja lahkeet tiukat, mutta joustavat, ohutta teknistä materiaalia. Väri vaalea.

Kengät kapeat ja matalat. Pohja riittävän paksu, hyvä tuki pohjallisissa. Väri vaalea.

Yksikään hattu ei ole koskaan mahtunut päähäni. Koot loppuvat kesken. Joskus olen ostanut kaksi halpis hattua ja ommellut niistä yhden. Tukka on pään takaa kiinni, minkä vuoksi hatun pitää olla tosi väljä.

Hanskoissa on aina liian pitkät sormet. Väri vaalean harmaa. Materiaali joustavaa.

Vierailija
407/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkymättömyysviitan. Ehkä en löydä siksi, että on näkymätön.

Vierailija
408/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baskeri, ei mikään nupo eikä mikään tönkkö, vaan sopivan löysä, mutta pysyy päässei nouse otsalta mummomaisesti pystyyn. Joskus aikoinaan teetin neulekaupassa pari ja sain mieleiset ja tietty kalliit, muualta ei tunnu löytyvän sopivaa ja värit surkeat.

Vierailija
409/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustia pitkiä housuja joissa puuvillaa väh 90%, leveä lahje ylhäältä asti. Kangas aika paksua, siistiltä pitäisi näyttää. Ei matala eikä korkea vyötärö, leveä siististi istuva vyötärönauha ja ei mitään taskuja, kiinnityksiä tai muita viritelmiä jotka näkyy paidan alta.

Näitä tulee vastaan hyvä jos joka kolmas vuosi vaikka aktiivisesti etsii. Ostan sitten viidet kerralla jos vaan on niin monta myynnissä.

Vierailija
410/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestäviä, sellaisia jotka eivät nyppyynny/menetä muotoaan ja väriään ensimmäisessä pesussa. Kaikki vaatteet tuntuvat olevan tätä nykyä elastaanilla pilattua kertakäyttöistä tekokuiturääsyä. Myöskään hinta tai merkki ei enää takaa laatua. Kaipaan esim. H&M:n alkuaikojen laatua. Mulla vieläkin käytössä yli 20 vuotta vanha H&M:n villasekoitehame, joka on täysin uuden veroinen.

Vierailija
411/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin istuvia housuja. Haluaisin suorat housut ja farkut, jotka laskeutuisivat kauniisti ja olisivat sopivat vyötäröltä. Saisivat olla istuvat takapuolesta ja vyötäröltä, mutta väljät reisistä. Omat mitat ovat vy 62 cm ja lantio 98 cm, joten tämä tuntuu olevan mahdottomuus. Onneksi osaan ommella, joten pystyn aika hyvin itse kaventamaan vyötärön, mutta oma hommansa siinä aina on.

Vierailija
412/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ongelma-alue pukeutumisessa on lantion seutu. Tosi usein housut ja alushousut porautuu joko takamukseen tai hiertää alapäätä. Haluaisin esim. farkut, joissa on oikeasti korkea vyötärö, täyspitkät lahkeet 83 cm pitkille jaloille, kapea vyötärö, väriltään ajaton keski- tai tummansininen ja malliltaan ajaton kapea ja suora. Alushousuissa haluaisin sekä korkean vyötärön että vähän lahjetta. Kokonaan puuvillaa tai edes haara, ei keskisaumaa, väri jotain punertavaa niin ei pinttyneet ohivuotovärjäymät näy. Ja plussaa jos on vaikka ylhäällä pitsireunus.

Vaatesuunnittelulta ylipäätään etenkin suomalaisilla merkeillä kaipaisin akryylin, polyesterin ja elastaanin hylkäämistä yleisestä käytöstä. Joissain tapauksissa elastaani voi olla tarpeen, mutta aika harvoin. Kaipaisin esim. mekkoja, joissa muodot ja istuvuus tehdään kaavoituksen eikä materiaalin venyvyyden kautta. En tykkää tästä nykyisestä telttamuodista, vaan haluaisin vyötäröltä istuvan naisellisen mallin. Pituus vähän polven yläpuolelle, koska se imartelee sääriä parhaiten.

Värimaailmaan kaipaisin myös monipuolisuutta. Nykyään värivalikoima on usein musta-valkoinen akselilla tai sitten hyvin räikeä. Harvalle nuo sopivat. Meitä suomalaisiakin on kovin eri näköisiä myös väritykseltä. Olis kiva, jos olisi jokaiselle jotakin. Mulle sopii parhaiten pehmeät ja sameat vähän lämpimät värit. Räikeissä ja suurikontrastisissa väreissä näytän ihan ruumiilta.

Vierailija
413/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-linjainen musta trenssi jossa selkeä vyötärö (ja jonka saa kiristettyä siitä vyöllä, eikä pelkällä kangaslenkillä), pituus noin puolireiteen. Plussakoossa. Mahdottomuus, vuodesta toiseen. Aina tarjolla vaan rumia värejä tai outoja malleja, nyt uusina laatikkomaiset ja lyhyet takit. 

Vierailija
414/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen valkoisia prässihousuja, ei liian leveillä lahkeilla. Kylläpä on vaikeeta löytää nykyisin. Ihoa myöten meneviä valkoisia capreja on kyllä. Tyylikkäät housupuvut puuttuu kaupoista. En halua mitään räiskyvää neon väriä, vaan tyyliä ennenkaikkea. Netistä en tilaa, kokemusta on palautusrumbasta.

Oi -80 -90 luku takaisin!

Vierailija
415/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää lainkaan kiertää mitään liikkeitä hiki hatussa etsimässä jotain tietynlaista vaatetta tai tavaraakaan jota kaipaan vaan suuntaan nettiin ja yleensä sieltä helposti löytyykin. 

Tämä olisikin ihanaa, mutta en uskalla enää, koska niin monta kertaa on joutunut palauttamaan tuotteita.  Liian hankalaa.  Kuvissa vaatteet näyttää hyviltä, mutta ei minun päällä sitten kuitenkaan mallaa.  Juu, olen lyhyt, 158 cm ja ns. persjalka.  Leveä lantio.  Joten aina on päästävä sovittamaan ennen kauppoja.

Kenkien kanssa vielä tarkempaa.  Kyllä niitä on aina sovitettava.  Ei se oikea kokokaan aina takaa sitä, että kenkä istuu hyvin jalkaan.  Onhan ne kokotaulukot olevinaan, mutta ei ne sitä kerro, että kengässä saattaakin olla joku kovike juuri siinä kohtaa, missä se painaa minun jalkaani ihan vietävästi tai joku muotoilu pohjassa just väärin minun jalalleni.

Niinpä olen tehnyt nettiostoksia vain laukkujen ja asusteiden kohdalla.   Tosin viime syksynä tilaamani pipokin oli omituisen vetelä lättänä, vaikka kuvassa näytti mallin päässä hyvin ryhdikkäältä ja nätiltä. 

Ja kuvassa kivan näköinen mattokin oli värisävyltään muuta kuin miltä näytti.  Myymälästä en olisi sitä ostanut, jos siis olisin sen siinä livenä nähnyt.   

Nythän on muodissa kesäiset mekot, mutta miksiköhän niissä melkein kaikissa on ns. nostettu vyötärö?  Siis mekko alkaa levitä tai rypyttäytyä heti siitä rintojen alta.  Se näyttää äitiysmekolta.  Miksi vyötäröä ei voi laittaa kohdalleen?  

Vierailija
416/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haen valkoisia prässihousuja, ei liian leveillä lahkeilla. Kylläpä on vaikeeta löytää nykyisin. Ihoa myöten meneviä valkoisia capreja on kyllä. Tyylikkäät housupuvut puuttuu kaupoista. En halua mitään räiskyvää neon väriä, vaan tyyliä ennenkaikkea. Netistä en tilaa, kokemusta on palautusrumbasta.

Oi -80 -90 luku takaisin!

Tämä on totta.  Kaikki valkoiset housut on caprimallia.  Vihaan niitä, koska ne istuessa nousee polviin ja rypistyy niin, että ne on itse asiassa sitten käytännössä polvihousut.  

Jos valkoiset housut on pitkät tai edes nilkkapituiset, ne on ihan taatusti sitten paksut kankeat farkut.

Vierailija
417/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sellaisen kesämekon, joka on "poikki"rintojen alapuolelta, näin mahtuisi mekon sisään kivasti pömppömahani. Olen löytänyt vain sellaisia mekkoja jotka ovat "poikki" vatsan päältä, eli sauma on on juuri sen pömppömahan päällä. Ja näin näytän raskaana olevalta.

Vierailija
418/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydelliset rintaliivit. Jos löytyisi, ostaisin heti ainakin 30 paria. Vaatimukset: ei kaaritukia tai toppauksia, säädettävät ohuehkot olkaimet, ei hakaskiinnitystä takana (ns. toppimalli), kevyet ja ohuet, ei kolmiomalli, vaan suora toppimalli, ei pitsiä ja väriltään voivat olla mustia.

Vierailija
419/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin istuvia housuja. Haluaisin suorat housut ja farkut, jotka laskeutuisivat kauniisti ja olisivat sopivat vyötäröltä. Saisivat olla istuvat takapuolesta ja vyötäröltä, mutta väljät reisistä. Omat mitat ovat vy 62 cm ja lantio 98 cm, joten tämä tuntuu olevan mahdottomuus. Onneksi osaan ommella, joten pystyn aika hyvin itse kaventamaan vyötärön, mutta oma hommansa siinä aina on.

Farkkujen kaventaminen on kyllä ihan pirullinen homma.  Koska takana menee se paksu farkkusauma.  Samoin vyötäröllä.  Olen minä elämäni aikana kaikkea kokeillut niiden suhteen.  Mikään ammattiompelija kun en ole, enkä omista saumuria, on vain tavallinen ompelukone.  Mutta minkäs teet, kun on kapea vyötärö ja leveä lantio.  Jotain lohtua tietysti on tuonut nämä kuminauhavyötärölliset joustofarkut, mutta ne ei oikeastaan sitten ole enää varsinaiset farkutkaan.

Onneksi ikä on ajanut asian edelle.  En edes tykkää farkuista enää.  

Vierailija
420/784 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin housut, joustavaa laadukasta collegekangasta. Riittävän pitkillä lahkeilla, taskuilla ja korkealla vyötäröllä.

Kuin leggingsit mutta lämpimämmät ja peittävät.

Sellaiset mitkä pysyy jalassa kyykkiessä, juostessa ym eivätkä venähdä polvista ja takapuolesta.