Lapsettomat ihmiset on fiksuja
Oon neljän lapsen äiti ja makaan täällä vessan lattialla lukkojen takana ja itken. En kestä mun lapsia, en vaan jaksa enää. Nyt toivon että 11 kk ikäinen ei satuta itseään, kun en vaan voi mennä tuonne. Mistään ei saa mitään konkreettista apua, muuta kuin koita jaksaa toivotteluja. Lapsettomat ihmiset on niin fiksuja. Älkää pilatko elämäänne tekemällä mukuloita. Tää on ihan kauheeta.
Ja jokaiselle "mitäs teit lapsia"-kommentoijalle: pidä pääs kiinni.
Kommentit (43)
Olen lapseton omasta halusta, en missään nimessä halua lapsia.. mutta tämä aloitus toi kyyneleet silmiin kun olen kuitenkin todella empaattinen ihminen.
Toivottavasti aloittaja saa apua, tunnen yhden lestadiolaisen jonka on ns. Pakko tehdä lapsia niin paljon kuin Jumala niitä suo ja hän on aivan avoimesti uupunut eikä kestä olla kotona (lapsia on vasta 3). En tiedä miksi tuo tuli mieleen, mutta koettakaa kestää joilla lapsia jo on.. ja nuo uskovaiset vois lopettaa tuon hullun touhunsa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta paistaa kilometrien päähän, että olet vela.
Miksi? Koska äiti ei saa sanoa että elämä pikkulasten kanssa on kamalaa? Koska äiti ei saa väsyä? Koska äidin pitää olla joku pyhä olento joka jaksaa päivästä ja vuodesta toiseen, ilman mitään lepoa?
Ei vaan siksi, että väsynyt ja masentunut äiti sanoo miten asia on eikä ylistä veloja.
Juuri näin. Kukaan perheellinen vaikka olisi kuinka sitä mieltä, että voi kun lapsia ei olisi tai joku hakis ne pois, ei todellakaan ala jauhaa muiden valinnoista tai veloista. Kannattais edes vähän yrittää.
Ei kyllä kuulosta normaalilta. Itsellänikin 4 lasta. Eikö sinulla ole osa lapsista jo koulussa. Ei kai kaikki ole alle 6 v?
Ihmisiä on liikaa. Afrikassa porsitaan keskimäärin 4 lasta per muija.
https://ourworldindata.org/grapher/children-per-woman-un?tab=table
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kuulosta normaalilta. Itsellänikin 4 lasta. Eikö sinulla ole osa lapsista jo koulussa. Ei kai kaikki ole alle 6 v?
Jatkan vielä, että tämä provo. Kenellekään ei tule lapsettomien kehuminen ekana mieleen. Velan tekemä surkea provo.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset synnyttävät. jos sinut on äitisi porsinut niin se kertoo sinun perheestäsi eli älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää viitsikö huudella aina trollia. Kyllä niitä väsyneitä ja katuvia äitejä on. On tärkeää että tällaisista asioista voi avautua edes nimettömänä netissä, jos ei irl pysty. Avautuminen ja muiden antamat neuvot voi oikeasti estää sen, että joku lasten kanssa päin rekkaa ajamisen. Trollin huuteleminen ei auta mitään. Se saattaa pikemminkin aiheuttaa sen rekkaa päin ajamisen, kun tuntee olevansa niin epäonnistunut ettei ihmiset voi edes kuvitella kenenkään olevan vastaavassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun kehuit minua.
T:Velamies 32vVoi hellanlettas, palataan kuule aiheeseen kymmenen vuoden päästä.
Kymmenen vuoden päästä hän on vielä onnellisempi päätöksestään :D
Velanainen45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää viitsikö huudella aina trollia. Kyllä niitä väsyneitä ja katuvia äitejä on. On tärkeää että tällaisista asioista voi avautua edes nimettömänä netissä, jos ei irl pysty. Avautuminen ja muiden antamat neuvot voi oikeasti estää sen, että joku lasten kanssa päin rekkaa ajamisen. Trollin huuteleminen ei auta mitään. Se saattaa pikemminkin aiheuttaa sen rekkaa päin ajamisen, kun tuntee olevansa niin epäonnistunut ettei ihmiset voi edes kuvitella kenenkään olevan vastaavassa tilanteessa.
Kukaan ei ole sanonut mitään sen suuntaistakaan, että aloituksessa olisi jokin asia väärin. Sen muoto vain paljastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset synnyttävät. jos sinut on äitisi porsinut niin se kertoo sinun perheestäsi eli älä yleistä.
Ihan sama toimitus se on, älä huoli.
Niin. On fiksua pysyä lapsettomana, jos tiedostaa, ettei ole hyvä vanhempi syystä tai toisesta.
On myös fiksua ymmärtää ajoissa, että lapsettomuus on seuraus jostain muusta kokemuksesta ja hoitaa itsensä, että on kykenevä vanhemmuuteen.
Kyllä lapsilukuunsa tyytyväisiä vanhempia, yhdessä tai erikseen, tulee hyvälle mielelle katsoa. Lapsen avoimuutta, ja iloa uudelleen oppimisesta on mukava katsoa. Siitä tulee hyvälle mielelle itsekin ja se opettaa myös aikuista pois kyynisyydestä.
Toki on myös vanhempia, jotka rakastavat lapsiaan, mutta ovat ikään kuin ajautuneet tilanteeseen haluamattaan. Äitejä ja isiä. Joko he eivät halunneet lapsia lainkaan, kokivat toisen vanhemmat vääränlaiseksi, jäivät yksin lapsien kanssa ja/tai lapsiluku ei ole heille sopiva (yleensä näissä tapauksissa liikaa). Ikävää, jos niin on käynyt ap :lle.
En osaa auttaa asiassa itse, koska tilanne ei ole ollut itselleni ajankohtainen, mutta olisiko jotain keinoja hakea apua. Hoitoa/itsellesi/.. Jotain muuta. Väestöliiton sivuilla on yllättävän paljon hyviä juttuja suhteista, lapsiperheille jne. Oisko siellä sinulle apua tilanteeseesi? Tsemppiä!
Mikset hankkisi lapsiperheiden kotipalvelua? Omassa kaupungissani saa 2 viikkoa ilmaiseksi, sen jälkeen voi saada palvelusetelillä/ itse maksavana. Kotipalvelun työntekijä siivoaa ja hoitaa lapset, saat itse lähteä kotoa pois siksi aikaa. Tai pyydä kunnalta/ kaupungilta perhetyöntekijää jos kotipalvelua ei ole saatavilla. Ei siihen lastensuojelua tarvita että saa apua, täytyy vain tietää mitä etsiä ja mistä. Jos et itse jaksa etsiä sopivaa palvelua, kysy neuvolasta tarkempaa tietoa.
On fiksua pysyä lapsettomana, jos ei halua tuomita lapsiaan kuolemaan ja sitä edeltävään kärsimykseen.
Lapsen etu menee oman lisääntymistarpeen ja kotileikinhalun edelle.
Mä ja mun aviomies ollaan oltu yhdessä 23v ja niin onnellisia. Eikä vähiten syystä ettei olla haluttu&hommattu kitiseviä pikkuperkeleitä riesaksi. Freedom!
Vierailija kirjoitti:
Mä ja mun aviomies ollaan oltu yhdessä 23v ja niin onnellisia. Eikä vähiten syystä ettei olla haluttu&hommattu kitiseviä pikkuperkeleitä riesaksi. Freedom!
Tämä. Miehille on keskimäärin tärkeintä päästä lypsääntymään lettuun ja naisille että pääsee tuuppaamaan vankkureita.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap ei heitä Afrikka-korttia liikakansoituksesta puhuttaessa, koska sikiää itse ihan saman verran.
36 jatkaa..edesmennyt setäni, jolla 3 lasta sanoi äidilleni, että kyllä on viisaita ihmisiä, kun kysyi ollaanko hommattu lapsia ja äitini vastasi, että ei olla. Miks ihmeessä tehdä elämästä vaikeampaa kun mitä se on? Sitäpaitsi lasten tekeminen se vasta itsekästä on. Itselleenhän se päätetään tehdä. Ja porukkaahan täällä jo on enemmän kuin tarpeeksi.
Mun lapset on jo teinejä, mutta kadun päivittäin että sain heidät. Tuntuu että elämä on pelkkää tappelua ja ongelmia, ja välillä katkeroittaa tajuta mistä kaikesta on heidän vuokseen luopunut.
Ei vaan siksi, että väsynyt ja masentunut äiti sanoo miten asia on eikä ylistä veloja.