Lapsettomat ihmiset on fiksuja
Oon neljän lapsen äiti ja makaan täällä vessan lattialla lukkojen takana ja itken. En kestä mun lapsia, en vaan jaksa enää. Nyt toivon että 11 kk ikäinen ei satuta itseään, kun en vaan voi mennä tuonne. Mistään ei saa mitään konkreettista apua, muuta kuin koita jaksaa toivotteluja. Lapsettomat ihmiset on niin fiksuja. Älkää pilatko elämäänne tekemällä mukuloita. Tää on ihan kauheeta.
Ja jokaiselle "mitäs teit lapsia"-kommentoijalle: pidä pääs kiinni.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta paistaa kilometrien päähän, että olet vela.
Miksi? Koska äiti ei saa sanoa että elämä pikkulasten kanssa on kamalaa? Koska äiti ei saa väsyä? Koska äidin pitää olla joku pyhä olento joka jaksaa päivästä ja vuodesta toiseen, ilman mitään lepoa?
Ei vaan siksi, että väsynyt ja masentunut äiti sanoo miten asia on eikä ylistä veloja.
Vela ei tietäisi, että yhteiskunnassa ei ole mitään tukikeinoja uupuneelle äidille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta paistaa kilometrien päähän, että olet vela.
Miksi? Koska äiti ei saa sanoa että elämä pikkulasten kanssa on kamalaa? Koska äiti ei saa väsyä? Koska äidin pitää olla joku pyhä olento joka jaksaa päivästä ja vuodesta toiseen, ilman mitään lepoa?
Ei vaan siksi, että väsynyt ja masentunut äiti sanoo miten asia on eikä ylistä veloja.
Juuri näin. Kukaan perheellinen vaikka olisi kuinka sitä mieltä, että voi kun lapsia ei olisi tai joku hakis ne pois, ei todellakaan ala jauhaa muiden valinnoista tai veloista. Kannattais edes vähän yrittää.
Jaa. Mulle tuli puolituttu kaverin kaveri parin viinilasillisen jälkeen itku silmässä kertomaan miten kateellinen on siitä, että olen uskaltanut tehdä valinnan olla vela. Hän ei uskaltanut ja katuu nyt syvästi.
Meillä kotipalvelu ei ainakaan ole ilmaista, eikö sitä ole kaikille saatavilla. Ja apukeinona se ei ole riittävä, jos äiti ei ole saanut esim. nukkua moneen vuoteen. Mutta mistään ei saa apua puutteelliseen uneen, vaikka se heikentää koko perheen hyvinvointia ihan valtavasti.