Miten pystytte asumaan kerrostalossa?
Kun kaikki meteli kantautuu koko talon läpi! Toisessa asunnossa remontoidaan 8-16. Sitten talossa on koira, joka haukkuu koko päivän 8-22. Olen valittanut tästä koiran haukkumisesta isännöitsijälle, mutta ei kuulemma voi tehdä mitään, koska koira haukkuu silloin, kun meteliä saakin olla ja että minun pitäisi kuulemma vain tottua kerrostalon ääniin tai muuttaa pois! Olen aivan tappi, kun en saa ikinä nukuttua! Kadehdin niitä, joilla on se työvuoro 8-16 niin ei tarvitse ainakaan remontin ääniä kuunnella. Mutta kun ei täällä voi edes iltaisin keskittyä lukemiseen, kun se koira haukkuu!
Kommentit (33)
Ah meillä on ihanan hiljainen talo. Ensinnäkin ei ole kaupungin talo niin porukka on fiksua ja rauhallista. Suurin osa asukkaista on vanhoja eläkeläisiä, meidän lisäksi tässä on vain kaksi lapsiperhettä ja heilläkin jo kouluikäiset lapset. Kellään ei taida olla lemmikkejä jos ei yhtä vanhaa rouvaa lasketa joka silloin tällöin hoitaa tyttärensä koiraa. Sekään ei räksytä, tai ainakaan ei kuulu meille.
Me olemme varmaan olleet tämän talon kovimmat metelin pitäjät silloin kun lapsi oli vauva (nyt 3v). Silloin tietysti kuului itkua silloin tällöin mutta ei ollut onneksi mikään yötä myöten itkeskelijä. Ihan muutamana yönä huusi hampaita. Silloin aina kun näin naapurin rappukäytävässä niin pahoittelin meteliä ja aina hymyillen vastasivet että ei se haittaa mitään kun sellaista se vauvan kanssa on, muistavathan he omatkin lapsensa. Ja osa ei edes ollut kuullut mitään :) On vissiin aika paksut lattia ja seinät.
Mulla tosin kerrostaloasuminen ärsyttää ihan muista syistä. Ah mitä tekisinkään että pääsisin omakotitaloon jossa on iso piha <3
Mä taas en voisi muuttaa kerrostaloon sen takia, että meistä lähtee niin kova ääni... Meitä on 5 henkeä ja voin sanoa, että ääntä riittää. Kaikki lapset on eläneet lähes koko elämänsä omakotitalossa, ei ole tarvinnut sanoa, että hyss kuuluu naapuriin, vaikka naapuriin varmaan kuuluu meilläkin...
Häätö tulisi varmaan puolessa vuodessa.
Kerrostaloasuntomme hinta-arvio on noin 350 000 , joten jostakin kai omakotitalonkin tällä rahalla saisi. Ihan siis vapaaehtoisesti ja kaupunkielämästä suuresti nauttien tässä asumme. Kesällä voi mennä mökille, jos luonnonrauhaa kaipaa, jaksaa siellä joskus kaksikin yötä kerrallaan olla.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:52"]Mä taas en voisi muuttaa kerrostaloon sen takia, että meistä lähtee niin kova ääni... Meitä on 5 henkeä ja voin sanoa, että ääntä riittää. Kaikki lapset on eläneet lähes koko elämänsä omakotitalossa, ei ole tarvinnut sanoa, että hyss kuuluu naapuriin, vaikka naapuriin varmaan kuuluu meilläkin...
Häätö tulisi varmaan puolessa vuodessa.
[/quote]
Paitsi että lasten äänet kuuluvat normaalin elämisen ääniin, sillä perusteella ei voida häätää.
No meillä on sen verran elämää, että siinä jää naapureiden metelit ihan kokonaan huomiotta.
Kaikki kerrostalot eivät ole pahvista tehtyjä. Itse olen kuullut vain satunnaisesti koiran haukuntaa, eikä sekään kestä kuin hetken.
Eikö 80 ja 90 luvuilla tehdyt asunnot ole pahvisia. Ei muut niinkään.
Laita korvatulpat korviin niin saat edes hetken rauhaa.
Helposti.
Ei täällä mitään kuule kun ei kuuntele. Naapureitakaan en näe juuri koskaan, en edes tiedä ketä samassa kerroksessa asuu. Kadulta kuuluu tietysti liikenteen ääniä koska ikkunat ovat vielä yötäpäivää auki mutta ei häiritse yhtään. Täysi hiljaisuus haittaisi enemmän.
Tykkään asua keskellä kaupunkia kerrostalossa. Asuin joskus rivitalossa eikä ollut mun juttu yhtään.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:52"]Mä taas en voisi muuttaa kerrostaloon sen takia, että meistä lähtee niin kova ääni... Meitä on 5 henkeä ja voin sanoa, että ääntä riittää. Kaikki lapset on eläneet lähes koko elämänsä omakotitalossa, ei ole tarvinnut sanoa, että hyss kuuluu naapuriin, vaikka naapuriin varmaan kuuluu meilläkin... Häätö tulisi varmaan puolessa vuodessa. [/quote] Paitsi että lasten äänet kuuluvat normaalin elämisen ääniin, sillä perusteella ei voida häätää.
[/quote]
Heh, totta. Mutta tämä kommenttini olikin tarkoitettu humoristiseksi viestiksi... Lähinnä siis säälisin naapureitamme, jos asuisimme kerrostalossa. Meillä välillä teinien kanssa kommunikoidaan huutamalla. Tai siis teinit murahtelee ja mulkoilee ja minä huudan.
Tiedän, my bad. Mut välillä noiden kanssa menee hermo. Eikä siis ihan välilläkään.
Meillä on ihan hiljaista kyllä koko ajan, ylin kerros, joten se toki vaikuttaa.
Olen vannoutunut kerrostalo-asukki, enemmän ihmettelen miksi kukaan haluaa itselleen sen vaivan ja jatkuvan työn mitä omakotitalosta on? Kerrostalossa on ihanaa :)
Ollaan vähän sellaisia hällä-väliä tyyppejä, harvoin käydään edes yhtiön kokouksissa, mun puolesta muut saa tehdä päätöksetkin. Helppoa elämää.
Nautin kerrostaloelämästä juuri nyt, koska se sopii tämän hetkiseen elämän vaiheessa. - Toki viihtymistä lisää mm. verraten hyvä sijainti ja mukavat naapurit. Minusta tuntui, että Ap:lla tuntui hiertävän enemmän viimeksi mainitut kuin itse asunto
Me asumme suurten teiden risteyksessä..talo onnrakennettu niin, ettei mitään ääniä kuulu. Ei ulkoa eikä toisista asunnoista. Rapusta ainoastaan.