Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubb: lomarahojen puolittaminen ei rii

Vierailija
16.09.2015 |

Valtiovarainministerin mukaan esillä ollut lomarahojen puolittaminen tuskin piisaisi korvaamaan kaikki ne toimet, joita hallitus on esittänyt yhteiskuntasopimuksen korvaajaksi.

Valtiovarainministeri Alexander Stubbin (kok.) mukaan lomarahojen puolittaminen otettaisiin työmarkkinajärjestöjen tarjouksena vastaan ilomielin. Hän kuitenkin arvioi Ylen Aamu-tv:n haastattelussa, ettei se luultavasti riittäisi yksin korvaamaan hallituksen esittämiä toimia kuten sunnuntaipalkan alennusta, palkatonta sairauslomapäivää, vuosilomalyhennyksiä ja ylityökorvausten leikkaamista.

Diktaattori yrittää aivopestä suomalaisia:

http://yle.fi/uutiset/sipila_ottaa_poikkeuksellisen_keinon_kayttoon__paaministeri_vetoaa_kansaan_tv-puheella/8308292

ÄLKÄÄ KUUNNELKO, SEN VALHEELLISIÄ PUHEITA HUIJATUT ÄÄNESTÄJÄTKIN KUUNTELI

Totuus on, ettei Suomen taloustilanne ole niin huono kuin hallituksen ja EK:n taholta annetaan ymmärtää:

http://www.talouselama.fi/uutiset/uudet+luvut+julki+suomi+ei+olekaan+taantumassa/a2322311

http://www.ksml.fi/uutiset/talous/vienti-kaantyi-kasvuun-heinakuussa/2122161

JA MUISTAKAA: PUHE ON HALPAA

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa allekirjoittaa Dublin sopimuksen käyttöönotto kansalaisaloite.fi

Vierailija
22/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma Suomessa ei ole liian suuret palkat vaan liian suuret työvoimakustannukset. Periaatteella palkkaa yksi, maksa kolme, tämä maa on konkurssissa. Nytkin ronkitaan vain sitä työntekijän puolta kuten lomarahoja.Tuskin auttaa mihinkään. Pahoittaa vaan kansan mielen. 

Jos työllisyyttä pitäisi oikeasti parantaa niin eläkevakuutukset pitäisi poistaa kokonaan ja antaa ihmisten itse hoitaa vapaaehtoisesti eläkkeensä. Kaikki pakolliset vakuutukset tulisi kyseenalaistaa kuten työttömyysvakuutus ja tapaturmavakuutus. Esimerkiksi toimistotyössä tapaturmavakuutus on tarpeeton. Pienistä palkoista, 1000 eur/kk ja alle, ei tarvitsisi maksaa veroa. Sen summan tarvitsee jokainen elääkseen. Verot pitäisi kerätä isoista palkoista ja niistäkin kohtuullisesti.

Irtisanomissuoja pitäisi olla Tanskan mallin mukainen. Siellä on työttömyys prosentti jotai 2-3%. Valtion pitäisi itse kustantaa äitiyslomat niin nuoret naisetkin saisivat töitä.

Jos verotusta kevennettäisiin Suomessa rutkasti niin veroparatiiseja ei tarvittaisi. Ei ne verorahat kansalle mene vaan ihan johonkin muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:28"]

Suomen tilanne ei välttämättä vielä ole niin paha, kuin annetaan ymmärtää. Mutta ilman kovia ja kipeitä muutoksia pian on - ja pahempikin. Jotenkin tuntuu, että kriisitilanteentaju on niin kansalta, kuin sen edustajiltakin vielä hukassa. Halutaanko IMF tänne sanelemaan 5 vuoden sisään? Sitten tuntuisi nämä ehdotetut keinot kivoilta ja pehmeiltä.

[/quote]

Leikata voi mutta eri kohteista.

Kokkareiden ja keskustan sydämmen asia on ottaa duunareilta kaiken pois ja siitä tästä on kyse, oli sitten tarve tai ei. Omiltaan ei mitään ota. 

Vierailija
24/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:33"]

Ongelma Suomessa ei ole liian suuret palkat vaan liian suuret työvoimakustannukset. Periaatteella palkkaa yksi, maksa kolme, tämä maa on konkurssissa. Nytkin ronkitaan vain sitä työntekijän puolta kuten lomarahoja.Tuskin auttaa mihinkään. Pahoittaa vaan kansan mielen. 

Jos työllisyyttä pitäisi oikeasti parantaa niin eläkevakuutukset pitäisi poistaa kokonaan ja antaa ihmisten itse hoitaa vapaaehtoisesti eläkkeensä. Kaikki pakolliset vakuutukset tulisi kyseenalaistaa kuten työttömyysvakuutus ja tapaturmavakuutus. Esimerkiksi toimistotyössä tapaturmavakuutus on tarpeeton. Pienistä palkoista, 1000 eur/kk ja alle, ei tarvitsisi maksaa veroa. Sen summan tarvitsee jokainen elääkseen. Verot pitäisi kerätä isoista palkoista ja niistäkin kohtuullisesti.

Irtisanomissuoja pitäisi olla Tanskan mallin mukainen. Siellä on työttömyys prosentti jotai 2-3%. Valtion pitäisi itse kustantaa äitiyslomat niin nuoret naisetkin saisivat töitä.

Jos verotusta kevennettäisiin Suomessa rutkasti niin veroparatiiseja ei tarvittaisi. Ei ne verorahat kansalle mene vaan ihan johonkin muuhun.

[/quote] 

Palkat on matalat verrattuna muihin pohjoismaihin. Palkat pitäisi nostaa jotta ihmiset tulisivat toimeen niillä. 

Vierailija
25/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:33"]

[/quote]

Hallituksen toimiin ei vaan ole yksinkertaisesti luottamusta, koska ei ole niitä työpaikkoja syntynyt lisää tähänkään mennessä vaikka olemme suostuneet kaikkeen. Eikä niitä synny nytkään, kun kustannuksia allennetaan niin rahat menevät vaan johtajien taskuun, tai veroparatiiseihin ja työpaikat silti vähenee vaan entisestään.

Vierailija
26/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:16"]Aina parempi jos julkinen on talven lakossa. Tulee halvemmaksi veronmaksajalle. Seuraava joka antaa julkisille lisää liksaa pitä laittaa oikeuteet terrorismista. [/quote] Joo, tää hoitajan 10e/h onkin niin kauheen paljon että ihan hävettää ottaa vastaan tällaisia rahoja. No, onneksi tällä menolla voin huoletta jättää työni ja siirtyä työttömäksi koska saman rahan saan olenpa työtyön tai 40h/vko töissä. Siinäpähän hoidatte sitten itse lapset, vanhukset, vammaiset ja sairaat, minua ei kiinnosta. Olen kotona lasten kanssa ja nautin hilusistani.

[/quote]

Jos kerran saat 10 e tunnissa tällä hetkellä niin miksi valitat tulevia leikkauksia, kun ei ne leikkaukset loppupeleissä tule sinua koskemaan.

Kun julkinen laitetaan kuriin niin on sata varmaa ettet itse tule juuri mitään menttämään  ja nuorillekin tulee ihmisarvoinen elämä kun pääsevät töihin ja omaa elämää rakentamaan. Sipilä antaa singnaalin että julkisen ökyilevä eliitti pistetään ruotuun, nämä rikoliset jotka pitäisi laittaa tyrmäään.

Tyhjästä on paha nyhjäistä joten miksi seisot lakkoilemalla väärällä puolella.

Vierailija
27/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:22"]

kyllä se saikkupäivä ja ylityöleikkaukset kohdistuvat myös hyväpalkkaisiin? Vieläpä samassa suhteessa kuin palkka, eli hyväpalkkainen menettää rahamääräisesti enemmän.

[/quote]

Hyväpalkkaisiin palkansaajiin kyllä. Toisaalta yllättäen 2000€ 25000€:sta on paljon enemmän kuin 4000€ 75000€:sta

Vierailija
28/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se että Suomen firmat ovat tällä hetkellä persaukisia ja siksi kilpailukyvyttömiä. Syynä ei ole korkeat palkat vaan se että valtio ja yhteiskunta vie välistä 2xpalkan verran rahaa. Jos valtio ja yhteiskunta lopettaisi yritysten ryöstämisen niin voisi jopa syntyä jotain innovaatioita ja lisää työpaikkoja.

Vierailija
29/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:13"]

Saikuttajat huutelemassa

[/quote]

Ai sinä haluat koko tämän huijauksen menevän lävitse. Yrityksien verotusta on laskettu jo vuosia, mutta lisää työllisyyttä ei ole tullut, vaan optiot ovat lisääntyneet. Nyt muokataan ihmisten asenteita ja saadaan kateelliset suomalaiset toistensa hiuksiin. 

Yhtään töitä ei tule lisää säästöillä, vaan se raha lopsahtaa omistajien tilille optioina ja bonuksina. Ja kun ihmisten asenteet on saatu muokattua ja työehtosopimukset purettua, huomaamme, että palkat tiputetaan muutamaan euroon tunnissa ja työtä tekevät uljaat kielitaidottomat maahanmuuttajamme.

Joten tapelkaa, riidelkää, haukkukaa toisia. Koko ajan pelaatte porvarin pussiin.

[/quote]

Kerro mistä olet saanut jumalallisen oikeuden olla jossain hyväpalkkaisessa työssä ja vielä niin että sanelet  itsellesi sen palkan????????

Kuka sen palkan pitäisi sinulle maksaa ?

Joku raja siinä on mitä se vientiyritys pystyy ja haluaa kustantaa

Taidat elää toisten siivellä. Riistäjä ! Riistät avoimen työntekijöitä lahtari !!!!!

Vierailija
30/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:16"]Aina parempi jos julkinen on talven lakossa. Tulee halvemmaksi veronmaksajalle. Seuraava joka antaa julkisille lisää liksaa pitä laittaa oikeuteet terrorismista. [/quote] Joo, tää hoitajan 10e/h onkin niin kauheen paljon että ihan hävettää ottaa vastaan tällaisia rahoja. No, onneksi tällä menolla voin huoletta jättää työni ja siirtyä työttömäksi koska saman rahan saan olenpa työtyön tai 40h/vko töissä. Siinäpähän hoidatte sitten itse lapset, vanhukset, vammaiset ja sairaat, minua ei kiinnosta. Olen kotona lasten kanssa ja nautin hilusistani.

[/quote]

Jos kerran saat 10 e tunnissa tällä hetkellä niin miksi valitat tulevia leikkauksia, kun ei ne leikkaukset loppupeleissä tule sinua koskemaan.

Kun julkinen laitetaan kuriin niin on sata varmaa ettet itse tule juuri mitään menttämään  ja nuorillekin tulee ihmisarvoinen elämä kun pääsevät töihin ja omaa elämää rakentamaan. Sipilä antaa singnaalin että julkisen ökyilevä eliitti pistetään ruotuun, nämä rikoliset jotka pitäisi laittaa tyrmäään.

[/quote]
Jaa että ei koske? Sairauslomalla olen aina epidemian aikana, norot, influenssat yms käyn läpi siis joka vuosi - nyt pitää mennä oksentamaan töihin koska muuten tulee palkatonta ja lisäksi pienempää palkkaa. Ylitöitä joudun tekemään koska sijaisia ei ole, eli menen aamulla klo 7 töihin ja lähden illalla klo 22. Olen 3/4 sunnuntaita töissä. Että ei kosketa? Tällä menolla koskettaa niinkin paljon että 170e/kk lähtee palkasta vähintään. Vähemmän jos en sairastu, mutta sitä nyt on vaikeaa välttää kun meille ei mitään kokovartalosuojapukuja kunta maksa. Niin missähän utopiassa sinä elät kun luulet tämän koskettavan vain niitä toimistossa suojatöissä istuvia pikkupomoja????

Vierailija
31/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:16"]Aina parempi jos julkinen on talven lakossa. Tulee halvemmaksi veronmaksajalle.

Seuraava joka antaa julkisille lisää liksaa pitä laittaa oikeuteet terrorismista.
[/quote] en tiedä miten työntekosi paranee jos et saa lasta päiväkotiin, julkiset ei kulje, sairaalaan pääset nihkeästi, poliisiin on 20 km, palokunta ja ambulanssi tulee kiireettömästi (2h), katuvalot ei pala jne. Ehkä pärjäät hyvin yksin?

Vierailija
32/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minuun vaikuttaa nämä leikkaukset aika paljonkin. Olen sh ja kahden lapsen yh. Eilen tuli palkka missä oli peruspalkka ja yhden viikonlopun lisät. Laskujen maksamisen jälkeen minulle jäi kuukaudeksi minulle ja kahdelle lapselleni 230e rahaa vaatteisiin ja ruokaan.

Jos sunnuntailsistä viedään 25% meille oliai jäänyt 200e kuukaudeksi. Sitten jos minulla oliai ollut pari päivää sairaslomaa koska potilas on tartuttanut minulle vatsataudin niin minulle olisi jäänyt 0e....

Olen yrittänyt tsempata vuosikausia jo köyhänä. Lapsilisät saadaan ja niillä ostetaan ruokaa ja vaatteita. Asumistukea en ole hakenut koska olen kokenut että me pärjätään vaikka rahaa on vain vähän. Nyt olen kumminkin niin pettynyt ja väsynyt että eilen laitoin asumistuki hakemuksen kelaan. Jostain on saatava se ruokaraha. Sitten kun nämä uudistukset tulee voimaan joudun todennäköisesti hakemaan toimeentulotukea vaikka olen kokopäivävuorotyössä!

Vierailija
33/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:27"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:16"]Aina parempi jos julkinen on talven lakossa. Tulee halvemmaksi veronmaksajalle. Seuraava joka antaa julkisille lisää liksaa pitä laittaa oikeuteet terrorismista. [/quote] Joo, tää hoitajan 10e/h onkin niin kauheen paljon että ihan hävettää ottaa vastaan tällaisia rahoja. No, onneksi tällä menolla voin huoletta jättää työni ja siirtyä työttömäksi koska saman rahan saan olenpa työtyön tai 40h/vko töissä. Siinäpähän hoidatte sitten itse lapset, vanhukset, vammaiset ja sairaat, minua ei kiinnosta. Olen kotona lasten kanssa ja nautin hilusistani. [/quote] Jos kerran saat 10 e tunnissa tällä hetkellä niin miksi valitat tulevia leikkauksia, kun ei ne leikkaukset loppupeleissä tule sinua koskemaan. Kun julkinen laitetaan kuriin niin on sata varmaa ettet itse tule juuri mitään menttämään  ja nuorillekin tulee ihmisarvoinen elämä kun pääsevät töihin ja omaa elämää rakentamaan. Sipilä antaa singnaalin että julkisen ökyilevä eliitti pistetään ruotuun, nämä rikoliset jotka pitäisi laittaa tyrmäään. Tyhjästä on paha nyhjäistä joten miksi seisot lakkoilemalla väärällä puolella. [/quote] Jaa että ei koske? Sairauslomalla olen aina epidemian aikana, norot, influenssat yms käyn läpi siis joka vuosi - nyt pitää mennä oksentamaan töihin koska muuten tulee palkatonta ja lisäksi pienempää palkkaa. Ylitöitä joudun tekemään koska sijaisia ei ole, eli menen aamulla klo 7 töihin ja lähden illalla klo 22. Olen 3/4 sunnuntaita töissä. Että ei kosketa? Tällä menolla koskettaa niinkin paljon että 170e/kk lähtee palkasta vähintään. Vähemmän jos en sairastu, mutta sitä nyt on vaikeaa välttää kun meille ei mitään kokovartalosuojapukuja kunta maksa. Niin missähän utopiassa sinä elät kun luulet tämän koskettavan vain niitä toimistossa suojatöissä istuvia pikkupomoja????

[/quote]

Elinkustanusten lasku  julkista järkevöittämällä kompensoi menetyksesi.  Jos ei ihan heti,  mutta viiveellä, ja joskut tämä korjausliike on tehtävä, kun ei velkaa voi tässä laajuudessa ottaa  pidempään.

Suomi on tällä  hetkellä mailmassa ykkönen verattaessa jukisen kokoa avoimen kokoon. On ohittanut juuri Ranskan. Vaikka eipä tämä tieto täällä mitään merkkaa :)

Vierailija
34/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella karmivaa miten vähällä suomalaiset perheet tulevat toimeen. Hyvinvointivaltio muka!

Vierailija
35/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomalaisella kuulukkaan olla nykyistä elintasoa.

Kun ei sillle löydy maksajaa.

Vierailija
36/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:12"]

On todella karmivaa miten vähällä suomalaiset perheet tulevat toimeen. Hyvinvointivaltio muka!

[/quote]

Julkiselle on luotu työtilaisuuksia ja mikä sen helpompaa kuin verottaa ja laittaa pakkomaksuja ja siitä kuormasta sitten ottaa itselleen palkka.

Laiskat Suomalaiset on menneet siitä mistä aita on matalin, ja nyt itkipotkuraivari kun on mennyt överiksi eikä sinne avoimelle jäänyt ńiitä elättäjiä.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
37/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:59"]

Kyllä ainakin minuun vaikuttaa nämä leikkaukset aika paljonkin. Olen sh ja kahden lapsen yh. Eilen tuli palkka missä oli peruspalkka ja yhden viikonlopun lisät. Laskujen maksamisen jälkeen minulle jäi kuukaudeksi minulle ja kahdelle lapselleni 230e rahaa vaatteisiin ja ruokaan. Jos sunnuntailsistä viedään 25% meille oliai jäänyt 200e kuukaudeksi. Sitten jos minulla oliai ollut pari päivää sairaslomaa koska potilas on tartuttanut minulle vatsataudin niin minulle olisi jäänyt 0e.... Olen yrittänyt tsempata vuosikausia jo köyhänä. Lapsilisät saadaan ja niillä ostetaan ruokaa ja vaatteita. Asumistukea en ole hakenut koska olen kokenut että me pärjätään vaikka rahaa on vain vähän. Nyt olen kumminkin niin pettynyt ja väsynyt että eilen laitoin asumistuki hakemuksen kelaan. Jostain on saatava se ruokaraha. Sitten kun nämä uudistukset tulee voimaan joudun todennäköisesti hakemaan toimeentulotukea vaikka olen kokopäivävuorotyössä!

[/quote]

Ja mitä ne laskut oli? Osamaksuja, kun on ei ole osattu hankkia tavaraa varojensa mukaan? Oma vika, mikä ei poistu millään lisillä tai korotuksilla.

Vierailija
38/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:59"]

Kyllä ainakin minuun vaikuttaa nämä leikkaukset aika paljonkin. Olen sh ja kahden lapsen yh. Eilen tuli palkka missä oli peruspalkka ja yhden viikonlopun lisät. Laskujen maksamisen jälkeen minulle jäi kuukaudeksi minulle ja kahdelle lapselleni 230e rahaa vaatteisiin ja ruokaan. Jos sunnuntailsistä viedään 25% meille oliai jäänyt 200e kuukaudeksi. Sitten jos minulla oliai ollut pari päivää sairaslomaa koska potilas on tartuttanut minulle vatsataudin niin minulle olisi jäänyt 0e.... Olen yrittänyt tsempata vuosikausia jo köyhänä. Lapsilisät saadaan ja niillä ostetaan ruokaa ja vaatteita. Asumistukea en ole hakenut koska olen kokenut että me pärjätään vaikka rahaa on vain vähän. Nyt olen kumminkin niin pettynyt ja väsynyt että eilen laitoin asumistuki hakemuksen kelaan. Jostain on saatava se ruokaraha. Sitten kun nämä uudistukset tulee voimaan joudun todennäköisesti hakemaan toimeentulotukea vaikka olen kokopäivävuorotyössä!

[/quote]

Ja mitä ne laskut oli? Osamaksuja, kun on ei ole osattu hankkia tavaraa varojensa mukaan? Oma vika, mikä ei poistu millään lisillä tai korotuksilla.

Vierailija
39/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu olla suomalaisilla huippu elintaso. Me olemme todella uskomattoman sitkeitä,osaavia, ahkeria ja rehellisiä ihmisiä. Meille kuuluisi huippu elintaso. Meillä olisi ilman valtion toimia erittäin kilpailukykyisiä firmoja ja innovaatioita ja teollisuutta joka lähtöön.

Meillä vaan on iso ongelma tuo valtio, kunnat ja kaikenkarvaiset säätiöt ja järjestöt  hallintokoneistoineen joka syö meidän pöydästä. Se on liian raskas taakka meille. Emme koskaan tule pääsemään siitä eroon. Se on perintöä jo Ruotsin vallan ajalta ja jatkui Tsaarin aikana. Sama koneisto, sama tyyli kyykyttää kansaa. Nyt rahat vaan menee suoraan hallintokoneiston taskuun.

Vierailija
40/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:39"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:27"]

[/quote]

[/quote]

Väärällä puolella??? Että pienpalkkaisen kannattaa seisoa porvareiden puolella. Oletko menettänyt järkesi? 

Pienpalkkaisen pitää vaatia lisää palkkaa jotta hänestä tulisi omavarainen. Palkka pitää olla sellainen millä elää 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi