Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa kaverille ettei hän ole taiteilija...

Vierailija
15.09.2015 |

Tämä pätee kaikkeen askarteluun, piirtämiseen ja maalaamiseen... kaveri on siis aivan kädetön näissä asioissa ja silti postaa näistä teoksistaan kuvia mm. instaan ylpeänä. Kaikista pahinta on se, kun maalaa esim minun pojalleni (kummipojalleen) jonkun taulun synttäri/joululahjaksi ja minä en pysty naama vakavana sanomaan että "onpa hieno... sanoppa jani-petteri kiitos tädille" kun poika samalla kysyy että "mikä ihme tuo on...?". :D

Pitääkö vain harjoitella naaman peruslukemaa peilin edessä vai voiko kaverille jotenkin nätisti sanoa että jättäisi taiteilun muille?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:56"]

Ymmärrän ap:tä. Minulla on kaveri jonka nuottikorva on siellä minne aurinko ei paista. Silti hän haluaa aina laulaa karaokea. Se on kuulkaa ihmiset tuskaa se semmoisen määkimisen kuunteleminen...

[/quote]

Varhaisissa Idols-ohjelmissa oli koskettavinta juuri näiden nuotin vierestä tulkitsijoiden valitus: "Kaikki on aina sanonu, että mä oon hyvä laulaja, mut miks te nyt...?"

Vierailija
22/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:40"]Miksi oot nimennyt poikasi Jani-Petteriksi? [/quote] Onneksi en. En viitsinyt oikeaa nimeä laittaa :)

[/quote]

 

:(

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:42"]Niin ja makuja on monia.

Ymmärrän kyllä ap:ta... Mulla oli taannoin kaveri, joka luetutti aivan paskoja runojaan. Ei siinä tiedä mitä sanoa.
[/quote]
No paskojahan ne olikin. Hyvä et täällä uskallat sen sanoa. Mikähän mielenhäiriö ollutkaan kun niitä sulle luetutin. Onneks selvisit siitäkin tilanteesta eikä tarvi enää paskaa lukea.

Vierailija
24/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:56"]

Ymmärrän ap:tä. Minulla on kaveri jonka nuottikorva on siellä minne aurinko ei paista. Silti hän haluaa aina laulaa karaokea. Se on kuulkaa ihmiset tuskaa se semmoisen määkimisen kuunteleminen...

[/quote]

Karaoken ideahan nimenomaan on, että laulutaidottomat ihmiset laulaa! Missään nimessä karaokeen ei vaadita laulutaitoa, olet ymmärtänyt sen ihan väärin.

Vierailija
25/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:56"]

Ymmärrän ap:tä. Minulla on kaveri jonka nuottikorva on siellä minne aurinko ei paista. Silti hän haluaa aina laulaa karaokea. Se on kuulkaa ihmiset tuskaa se semmoisen määkimisen kuunteleminen...

[/quote]

Varhaisissa Idols-ohjelmissa oli koskettavinta juuri näiden nuotin vierestä tulkitsijoiden valitus: "Kaikki on aina sanonu, että mä oon hyvä laulaja, mut miks te nyt...?"

[/quote]

Siksi edes se että sanoo oman mielipiteen edes jollakin on tavalla, auttaa ihmisiä suhtautumaan itseensä realistisesti ja KEHITTÄMÄÄN taitojaan. Vai eikö edellisellä ole mitää merkitystä? Pysytään aina samassa kun ei koskaan kuule mielipiteitä tai kritiikkiä. Sitä paitsi päästään terve ihminen voi kuulla hyvinkin erilaisia mielipiteitä ja ottaa niistä ne rakentavimmat.

Vierailija
26/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:39"]Kai sitä tehdä saa, vaikka ei olisikaan huippu? Käyn mäkin juoksemassa, vaikka en ole urheilija. [/quote] Saa tietty, mutta miten sellaista pitäisi sitten kehua kun on niin hirveän näköistä... ja tietty loukkaantuu jos sanon suoraan että meille tekemänsä taulut ovat nyt roskissa..

[/quote]

Totta kai loukkaantuu. Olet todella sosiaalisesti taitamaton jos sellaista KELLEKÄÄN sanot mistään lahjasta minkä ihminen antaa. Lahjasta sanotaan kiitos, ja jos sen haluaa heittää myöhemmin roskiin, niin se on ok, mutta ei sitä sille lahjan antajalle sanota toki. 

Mutta ei toki tarvitse valehdellakaan ja valtavasti kehua jos ei kerran tykkää. Aina voi sanoa jotain yleispositiivista tai olla sanomatta oikein mitään. Esim. itse en kyllä ylistä esim. jonkun kampausta joka on minusta sopimaton kantajalleen, mutta en myöskään tölväise sanomalla että onpa kamala. Sanon jotain ympäripyöreää, kuten "kyllähän se vaihtelu virkistää" tai "onhan se tosi erilainen kuin ennen".

[/quote]

Miksi ihmiselle ei saa sanoa omaa mielipidettään rehellisesti. Joku vieras kuitenkin sen sanoo ennenmin tai myöhemmin ja todennäköisesti vielä pahemmin sanoin. Asian voisi muotoilla vaikka "minustasinulle sopisi paremmmin tämä ja tämä" tai "se edellinen ruskea sävy oli kyllä minusta hieman parempi kuin tämä nykyinen väri". Ei ihmiset ole lasista tehtyjä ja olisi huolestuttavaa jos elämä romahtaa jonkun toisen eri mielisyyteen.

[/quote]

Miinustajat voi aukaista päänsä ja kertoa mikä ongelma on rehellisyydessä on jos oman mielipiteensä kertoo tahdikkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:56"]

Ymmärrän ap:tä. Minulla on kaveri jonka nuottikorva on siellä minne aurinko ei paista. Silti hän haluaa aina laulaa karaokea. Se on kuulkaa ihmiset tuskaa se semmoisen määkimisen kuunteleminen...

[/quote]

Karaoken ideahan nimenomaan on, että laulutaidottomat ihmiset laulaa! Missään nimessä karaokeen ei vaadita laulutaitoa, olet ymmärtänyt sen ihan väärin.

[/quote]

Sanoo aina ne paskimmat laulajat. Mikään Pavarotti ei tarvitse olla, mutta kyllä sitä voi kanssaihmisistään sen verran välittää, että pysyy edes nuotissa. Jos ei osaa, niin etsii jonkun muun harrastuksen. Kuten vaikkapa paskojen taulujen maalaamisen... :D

Vierailija
28/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niiin tiedän kenestä sä Ap puhut! Vaikka muutit ehkä paria kohtaa tunnistamisen estämiseksi? Mun on pakko tietää sama tyyppi. Olen saanut itsekin "nauttia" hänen taiteestaan jo pitkään. En suoraan sanoen tiedä mitä hittoa teen niillä rumilla räpellyksillä. Kotona lentäneet suoraan roskiin.

N26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:56"]

Ymmärrän ap:tä. Minulla on kaveri jonka nuottikorva on siellä minne aurinko ei paista. Silti hän haluaa aina laulaa karaokea. Se on kuulkaa ihmiset tuskaa se semmoisen määkimisen kuunteleminen...

[/quote]

Karaoken ideahan nimenomaan on, että laulutaidottomat ihmiset laulaa! Missään nimessä karaokeen ei vaadita laulutaitoa, olet ymmärtänyt sen ihan väärin.

[/quote]

Sanoo aina ne paskimmat laulajat. Mikään Pavarotti ei tarvitse olla, mutta kyllä sitä voi kanssaihmisistään sen verran välittää, että pysyy edes nuotissa. Jos ei osaa, niin etsii jonkun muun harrastuksen. Kuten vaikkapa paskojen taulujen maalaamisen... :D

[/quote]

Niin, kyllä mä voin myöntää että en osaa laulaa :D. Mutta kun hyvä ihminen sinun pitää ymmärtää että karaoken tarkoitus ei ole nauttia kauniista laulusta, vaan sen nimenomainen tarkoitus on että jokainen saa laulaa osasi tai ei. Siinä ei vaadita minkäänlaista taitoa, ja itseasiassa karaoken synnyinsijoilla japanissa suurimmat aplodit saa se, joka vetää paskiten. 

SUN pitää keksiä uusi harrastus ja vaikka kuorolaulu, jos haluat rajoittaa korvasi kuulemaan vain taitavaa laulua.

Vierailija
30/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:23"]Mä niiin tiedän kenestä sä Ap puhut! Vaikka muutit ehkä paria kohtaa tunnistamisen estämiseksi? Mun on pakko tietää sama tyyppi. Olen saanut itsekin "nauttia" hänen taiteestaan jo pitkään. En suoraan sanoen tiedä mitä hittoa teen niillä rumilla räpellyksillä. Kotona lentäneet suoraan roskiin.

N26
[/quote]

Ihanaa että joku ymmärtää ♡
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:39"]Kai sitä tehdä saa, vaikka ei olisikaan huippu? Käyn mäkin juoksemassa, vaikka en ole urheilija. [/quote] Saa tietty, mutta miten sellaista pitäisi sitten kehua kun on niin hirveän näköistä... ja tietty loukkaantuu jos sanon suoraan että meille tekemänsä taulut ovat nyt roskissa..

[/quote]

Totta kai loukkaantuu. Olet todella sosiaalisesti taitamaton jos sellaista KELLEKÄÄN sanot mistään lahjasta minkä ihminen antaa. Lahjasta sanotaan kiitos, ja jos sen haluaa heittää myöhemmin roskiin, niin se on ok, mutta ei sitä sille lahjan antajalle sanota toki. 

Mutta ei toki tarvitse valehdellakaan ja valtavasti kehua jos ei kerran tykkää. Aina voi sanoa jotain yleispositiivista tai olla sanomatta oikein mitään. Esim. itse en kyllä ylistä esim. jonkun kampausta joka on minusta sopimaton kantajalleen, mutta en myöskään tölväise sanomalla että onpa kamala. Sanon jotain ympäripyöreää, kuten "kyllähän se vaihtelu virkistää" tai "onhan se tosi erilainen kuin ennen".

[/quote]

Miksi ihmiselle ei saa sanoa omaa mielipidettään rehellisesti. Joku vieras kuitenkin sen sanoo ennenmin tai myöhemmin ja todennäköisesti vielä pahemmin sanoin. Asian voisi muotoilla vaikka "minustasinulle sopisi paremmmin tämä ja tämä" tai "se edellinen ruskea sävy oli kyllä minusta hieman parempi kuin tämä nykyinen väri". Ei ihmiset ole lasista tehtyjä ja olisi huolestuttavaa jos elämä romahtaa jonkun toisen eri mielisyyteen.

[/quote]

Ei se elämä toki romahda. Ja jos on tosi läheinen toisen kanssa, silloin voi kyllä minustakin tuolla tavalla mielipiteitään ilmaista. Esim. äitini voisi sanoa noin minulle, tai minä voisin sanoa niin hyvälle ystävättärelleni. Mutta esim. työkaveri on tavallisesti sen verran etäinen, että tuollainen on kyllä loukkaavan rajalla. Paljon parempi pitää tämmöiset vähän etäisemmät ihmissuhteet vaan hyvän mielen suhteina, joissa ei kritisoida tuollaisista asioista. 

Vierailija
32/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:56"]

Ymmärrän ap:tä. Minulla on kaveri jonka nuottikorva on siellä minne aurinko ei paista. Silti hän haluaa aina laulaa karaokea. Se on kuulkaa ihmiset tuskaa se semmoisen määkimisen kuunteleminen...

[/quote]

Varhaisissa Idols-ohjelmissa oli koskettavinta juuri näiden nuotin vierestä tulkitsijoiden valitus: "Kaikki on aina sanonu, että mä oon hyvä laulaja, mut miks te nyt...?"

[/quote]

Siksi edes se että sanoo oman mielipiteen edes jollakin on tavalla, auttaa ihmisiä suhtautumaan itseensä realistisesti ja KEHITTÄMÄÄN taitojaan. Vai eikö edellisellä ole mitää merkitystä? Pysytään aina samassa kun ei koskaan kuule mielipiteitä tai kritiikkiä. Sitä paitsi päästään terve ihminen voi kuulla hyvinkin erilaisia mielipiteitä ja ottaa niistä ne rakentavimmat.

[/quote]

Tuollaisessa tilanteessa, jossa ihminen on osallistunut laulukilpailuun, saa ja pitääkin toki antaa palautetta, kriittistäkin. Tai jos toinen ihan vakavissaan harrastaa vaikka jotain taidetta, urheilua tms niin tokihan rakentavaa kritiikkiä ja neuvoja saa antaa, jos on itsellä kompentenssia alalta. 

Mutta sitten on meitä taviksia, jotka tykkäämme piirtää vaikka itsekin tiedämme ettemme ole hyviä, ihan vaan omaksi iloksi. Tai tykkäämme laulaa karaokea vaikkei ääntä tai nuottikorvaa ole. Emme me kaipaa mitään rakentavaa kritiikkiä, emmekä halua kehittyä, vaan idea noissa touhuissa on juuri rentous ja se ettei minulta vaadita mitään, vaan saan tulla esiin itsenäni sellaisenani kuin olen, puutteineenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä taiteessa kehity, jos ei sitä tee. Onko aikuiselle ihmiselle vaikeaa olla kiitollinen (tai esittää olevansa) toisen antamasta vilpittömästä lahjasta?

Vierailija
34/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:56"]

Ymmärrän ap:tä. Minulla on kaveri jonka nuottikorva on siellä minne aurinko ei paista. Silti hän haluaa aina laulaa karaokea. Se on kuulkaa ihmiset tuskaa se semmoisen määkimisen kuunteleminen...

[/quote]

Varhaisissa Idols-ohjelmissa oli koskettavinta juuri näiden nuotin vierestä tulkitsijoiden valitus: "Kaikki on aina sanonu, että mä oon hyvä laulaja, mut miks te nyt...?"

[/quote]

Siksi edes se että sanoo oman mielipiteen edes jollakin on tavalla, auttaa ihmisiä suhtautumaan itseensä realistisesti ja KEHITTÄMÄÄN taitojaan. Vai eikö edellisellä ole mitää merkitystä? Pysytään aina samassa kun ei koskaan kuule mielipiteitä tai kritiikkiä. Sitä paitsi päästään terve ihminen voi kuulla hyvinkin erilaisia mielipiteitä ja ottaa niistä ne rakentavimmat.

[/quote]

Tuollaisessa tilanteessa, jossa ihminen on osallistunut laulukilpailuun, saa ja pitääkin toki antaa palautetta, kriittistäkin. Tai jos toinen ihan vakavissaan harrastaa vaikka jotain taidetta, urheilua tms niin tokihan rakentavaa kritiikkiä ja neuvoja saa antaa, jos on itsellä kompentenssia alalta. 

Mutta sitten on meitä taviksia, jotka tykkäämme piirtää vaikka itsekin tiedämme ettemme ole hyviä, ihan vaan omaksi iloksi. Tai tykkäämme laulaa karaokea vaikkei ääntä tai nuottikorvaa ole. Emme me kaipaa mitään rakentavaa kritiikkiä, emmekä halua kehittyä, vaan idea noissa touhuissa on juuri rentous ja se ettei minulta vaadita mitään, vaan saan tulla esiin itsenäni sellaisenani kuin olen, puutteineenkin.

[/quote]

Kai sinä sit siinä kohtaa aikuisena ihmisenä voit sanoa sen tälle ihmiselle tai jättää mielipiteen omaan nojaansa. Useimmat kun olettavat että jopa harrastelijat haluavat jotain palautetta töistään - useimmat toki ensisijaisesti haluavat positiivista näemmä. Erityisesti jos nämä esittelevät töitään muille. Hankala siinä tuppisuuna seistä vaan ainahan jokaiselle jotain ajatuksia tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on oikeus harrastaa mitä vaan, vaikka ei olisi siinä lajissa huippu. Harrastus on jotain, mistä nauttii ja se riittää. Suurin osa meistä joutuisi lopettamaan harrastuksensa, jos kriteeri olisi se, että pitää todella hyvin osata ennen kuin voi harrastaa. Mäkin käyn uimassa, vaikka en varmasti pärjäisi edes piirin mestaruuskisoissa.

Joku vertasi Idolsiin ja siihen, että kukaan ei ole koskaan sanonut jollekin, että et osaa laulaa, se on eri asia, koska siellä pyritään ammattilaiseksi ja yritetään elättää itsensä sillä osaamisella. Ja jos pyrkii jossain asiassa ammattilaiseksi, tulee yleensä realiteetit aika nopeasti vastaan, jos kukaan ei palkkaa siihen hommaan tai ei ole valmis tuotoksista mitään maksamaan.

Hölmöä mennä kellekään kertomaan, että et osaa sitä tai tätä. Eiköhän jokainen ymmärrä sen tasonsa ihan itse.

Vierailija
36/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vastalahjaksi taulu ja katso miten reagoi. Voit sitten sano, vaan, että kiitos samoin, jos ei mairittele teostasi.

Vierailija
37/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrä hänelle vastalahjaksi samantasoisia paskatöitä ja pyydä arvioimaan töitäsi ja kerro kuinka hän inspiroi sinua tuottamaan. Katso ymmärtääkö millaista paskaa lahjoittaa sinulle.

Vierailija
38/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:51"]Mulle tuli paha mieli tästä ketjusta :( Jospa hän saa hyvän mielen ja rentoutuu askartelemalla ja maalaamalla ja vaikka ei sitten olekaan haka niissä niin ehkä laittaa instaan, koska on iloinen tekemisestään. Mäkin laitan facebookiin kuvia meidän koirasta aika usein, koska musta ne kuvat on kivoja, mut tuskin ne kellekään muulle juuri mitään merkkaa :) Ja ehkä lahjataulun maalaamisen taustalla on aina jokin kaunis ajatus. Jos vaikka tietää, että poika tykkää koirista ja yrittää maalata koirataulun, ehkä ei tosiaan näe, että objektiivisessa mielessä hänen työt ei ole hyviä. Tai jos on vähävarainen ja yrittää korvata lahjarahan puutteen persoonallisella lahjalla. Joku tuolla antoi esimerkiksi, että juoksee vaikka ei ois urheilija niin mulla on sama baletin kans. Käyn aikuisbaletissa ja oon kaikkee muuta kuin notkee eikä mun kehitys oo huimaa siellä :D mut käyn silti, koska se on kivaa ja tekee iloiseksi ja hyvän kaverin kans on kiva käydä. Haittaako ne istakuvat oikeesti niin paljon, että niistä kannattaa sanoa tai taulut. Sit hän alkaa miettiä taaksepäin antamiaan taululahjoja ja instakuvia ja voi tuntea itsensä tyhmäksi ja pahoittaa mielen :( Eiks se oo ystävyyttä just, että vähän kannustetaan, jos toinen on löytänyt itseään ilahduttavan jutun, kunhan ei pilaa elämäänsä sillä (jätä päivätyötä ja ryhdy taiteilijaksi) :) [/quote] 1. En ole missään vaiheessa sanonut että pojan pitäisi saada kalliita lahjoja tai lahjoja ylipäätään. Jo kummiksi pyytäessä sanoin että haluan hänet vain osaksi pojan elämää, en pyytänyt lahjanostajaksi. 2. Toki hän saa minun puolestani harrastaa maalaamista, mutta ei niitä tauluja tarvitse muille/minulle antaa, koska pistän ne vain varastoon ja tietyn ajan päästä ne "hukkuvat muutossa" tai menevät roskiin. 3. Arvostan lahjan ajatusta, ihan tosissaan. Mutta silti en edelleenkään halua niitä töherryksiä meille koska ne eivät esille päädy. Ap

[/quote]

Tuo on arvostettava asenne, ap :) Se vaan vielä, että itsekin olen kummi ja vaikka sanottaisi, ettei lahjoja tarvitse niin haluan aina viedä jotain synttäreille, antaa jouluna ym. Onko ne taulut oikein kehyksissä, että niitä on vaikea säilöä? Jos on vain maalaus paperilla niin laittaisin ehkä kansion niistä muistoksi ja kansion lipastoon ja sithän niitä ei tarvitsisi pitää esilläkään :)

Ymmärrän kyllä, että jos on oikein seinälle huutavia kehystettyjä ni tulee vaikea tilanne selitellä niiden poissaoloa.
[/quote]

Kiitos.
Ne on ihan sellasia canvas-tauluja.. ei oikeen voi kansioihin säilöä :(
Ap

Vierailija
39/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tehdä mistä tykkää!

Vierailija
40/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden tapauksen myös joka on ylpeä oman elämän taitelija, professori ja mitä kaikkea :D eläkeikäinen, vähän sellainen hulluprofessori linnunpelätin nainen, promoaa maalauksiaan ja tutkimusväitös printtejänsä, lahjoittaa puolitutuille tauluja jotka näyttää ihan lapsen tekemiltä :) ei paha ihminen, mutta kaikenkaikkiaan erikoinen, kukaan ei kehtaa pahoittaa tämän mieltä vaikka takanapäin hymistään, ja parempi niin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan