Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5 ruoka-ainesta, joita teillä on AINA jääkaapissa?

Vierailija
15.09.2015 |

Siis aina, joka päivä. Kukaan ei usko, että teillä on kantarelleja ympäri vuoden jääkaapissa tai teiltä löytyy aina hanhenmaksapalleroita ylähyllyltä.

Meidän talouden TOP 5:

Oivariini

Rasvaton maito

Skyr

Jonkun sortin juusto (useimmiten Oltermanni, mutta tänään myös parmesaania, sinihomejuustoa, Polar 5% ja tuorejuusto)

Ketsuppi

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariini, juusto, maito jääkaapissa. Toisessa kaapissa kananmunia ja leipää. Jos joku näistä loppuu, on lähdettävä kauppaan. Niin ja tietenkin pitää olla kahvia ja sokeria. Muita aineksia ovat marjat ja mehut, mausteet (joihin lasken myös ketsupin), ryynit ja jauhot, joita kyllä aina löytyy.

Vierailija
42/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:53"]

Soija, voi, ketsuppi, balsamico, valkosipuli, kananmunia, maito, sinappi, sokeria

[/quote]

Eri juustoja tietenkin melkein ympäri vuoden.

[/quote]

Suolasieniä. lista pitenee.

[/quote]

Jos edellinen vuosi otetaan mukaan, niin lisätään listaan:

Tamarindia, Hoisin kastiketta, katkarapu tahnaa, osterikastikkeita, riisiviini, omenaviini -etikkaa, Teriyakia, kalakastiketta, inkivääriä, chiliä, erilaisia fondeja, kapriksia, tyrni mehua ja sipulia melkein aina.

Sekä sian laardia valurautapannun ylläpitoon. Nyt taisi tulla lueteltua kaikki mitä siellä on ympäri vuoden. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitruuna mehua.

 

Vierailija
44/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margariini, juusto, kurkku, kananmunat ja vesi.

Vierailija
45/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:50"]

Meillä ikuisuustuotteet top5: 

ketsuppi, sinappi, olut, soijakastike, rypsiöljy

Näiden lisäksi löytyy aikamonta muuta lasipurkkia erilaisia tahnoja ja hyytelöitä.

[/quote]

Vastasin siis tuotteet, mitä on jääkaapissa varmasti silloinkin kun palataan vaikka kahden viikon matkalta. Maitoa ei toivottavasti silloin sieltä löydy.

[/quote]

Juon hyla maitoa. Säilyvyys kuukausia.

 

Vierailija
46/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä valo.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppi, voi, valkosipuli, sinappi, sipuli 

Vierailija
48/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa, että on takuuvarmasti ja ikuisesti mitään, joskus joku tuote aina loppuukin. Mutta yleensä on hilloa, pestokastiketta, maitoa, voita ja viidenneksi olisin laittanut kananmunat mutta ne on loppu, koska unohdin ostaa!, joten olkoon ketsuppi, kun sitäkin yleensä aina on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina juustoa, yleensä useampaa sorttia. Ilman juustoa ei voi elää. Lisäksi jogurttia (maustettua ja maustamatonta), munia, perusjuurekset ja maitoa. Näitä on aina.

Vierailija
50/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanttarellejä, kaviaaria ja shampanjaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuston kannikoita, hillonloppu, sinappi ja ketsuppi, härskiintynyttä voita. Kerrankin rehellisenä.

Vierailija
52/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, juusto, salaatti, kananmunat, wasabi. Tomaattejakin pitää olla aina, mutta ne ei ole jääkaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:22"]

Kanttarellejä, kaviaaria ja shampanjaa

[/quote]

Unohdit hanhenmaksa pallerot.

 

Vierailija
54/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sellaista tuotetta, jota aina löytyisi. Olen aiemminkin ihmetellyt näitä vastaavanlaisia ketjuja, joissa luetellaan ties mitä tuotteita, joita minulta ei löydy koskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen moni säilyttää sipulia jääkaapissa...

Vierailija
56/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukoita
Maitorahkaa
Sitruunoita
Kananmunia
Aurinkokuivattuja tomaatteja

Vierailija
57/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito, voileivi, la makkara, kurkku, tomaatti, öljy, margariini, voi, kananmuna

Vierailija
58/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munia
Maitoa
Margariinia ja voita
Liemikuutioita
Chilikastiketta tms

Vierailija
59/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:35"]

Ei ole mitään sellaista tuotetta, jota aina löytyisi. Olen aiemminkin ihmetellyt näitä vastaavanlaisia ketjuja, joissa luetellaan ties mitä tuotteita, joita minulta ei löydy koskaan. 

[/quote]

Minä lasken ainakin mukaan sen, jos seuraavalla kauppareissulla ostaa sitä taas kaappiin, koska rajallisten säilytystilojen takia kaikkea ei voi olla varapurkkia kaapissa. Näin sen näen.

 

Vierailija
60/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy kananmunia, rypsiöljyä, levitettä, juustoa ja porkkanoita. Tosin paljon kaikkea muutakin, meillä on noin kuukaudeksi ruokaa koko perheelle jos jotain sattuu. Tarvittaessa pärjäisimme pidempäänkin.