5 ruoka-ainesta, joita teillä on AINA jääkaapissa?
Siis aina, joka päivä. Kukaan ei usko, että teillä on kantarelleja ympäri vuoden jääkaapissa tai teiltä löytyy aina hanhenmaksapalleroita ylähyllyltä.
Meidän talouden TOP 5:
Oivariini
Rasvaton maito
Skyr
Jonkun sortin juusto (useimmiten Oltermanni, mutta tänään myös parmesaania, sinihomejuustoa, Polar 5% ja tuorejuusto)
Ketsuppi
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:53"]
Soija, voi, ketsuppi, balsamico, valkosipuli, kananmunia, maito, sinappi, sokeria
[/quote]
Eri juustoja tietenkin melkein ympäri vuoden.
[/quote]
Suolasieniä. lista pitenee.
[/quote]
Jos edellinen vuosi otetaan mukaan, niin lisätään listaan:
Tamarindia, Hoisin kastiketta, katkarapu tahnaa, osterikastikkeita, riisiviini, omenaviini -etikkaa, Teriyakia, kalakastiketta, inkivääriä, chiliä, erilaisia fondeja, kapriksia, tyrni mehua ja sipulia melkein aina.
Sekä sian laardia valurautapannun ylläpitoon. Nyt taisi tulla lueteltua kaikki mitä siellä on ympäri vuoden.
Margariini, juusto, kurkku, kananmunat ja vesi.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:50"]
Meillä ikuisuustuotteet top5:
ketsuppi, sinappi, olut, soijakastike, rypsiöljy
Näiden lisäksi löytyy aikamonta muuta lasipurkkia erilaisia tahnoja ja hyytelöitä.
[/quote]
Vastasin siis tuotteet, mitä on jääkaapissa varmasti silloinkin kun palataan vaikka kahden viikon matkalta. Maitoa ei toivottavasti silloin sieltä löydy.
[/quote]
Juon hyla maitoa. Säilyvyys kuukausia.
Ketsuppi, voi, valkosipuli, sinappi, sipuli
En voi sanoa, että on takuuvarmasti ja ikuisesti mitään, joskus joku tuote aina loppuukin. Mutta yleensä on hilloa, pestokastiketta, maitoa, voita ja viidenneksi olisin laittanut kananmunat mutta ne on loppu, koska unohdin ostaa!, joten olkoon ketsuppi, kun sitäkin yleensä aina on.
Aina juustoa, yleensä useampaa sorttia. Ilman juustoa ei voi elää. Lisäksi jogurttia (maustettua ja maustamatonta), munia, perusjuurekset ja maitoa. Näitä on aina.
Kanttarellejä, kaviaaria ja shampanjaa
Juuston kannikoita, hillonloppu, sinappi ja ketsuppi, härskiintynyttä voita. Kerrankin rehellisenä.
Voi, juusto, salaatti, kananmunat, wasabi. Tomaattejakin pitää olla aina, mutta ne ei ole jääkaapissa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:22"]
Kanttarellejä, kaviaaria ja shampanjaa
[/quote]
Unohdit hanhenmaksa pallerot.
Ei ole mitään sellaista tuotetta, jota aina löytyisi. Olen aiemminkin ihmetellyt näitä vastaavanlaisia ketjuja, joissa luetellaan ties mitä tuotteita, joita minulta ei löydy koskaan.
Ihmeen moni säilyttää sipulia jääkaapissa...
Puolukoita
Maitorahkaa
Sitruunoita
Kananmunia
Aurinkokuivattuja tomaatteja
Maito, voileivi, la makkara, kurkku, tomaatti, öljy, margariini, voi, kananmuna
Munia
Maitoa
Margariinia ja voita
Liemikuutioita
Chilikastiketta tms
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:35"]
Ei ole mitään sellaista tuotetta, jota aina löytyisi. Olen aiemminkin ihmetellyt näitä vastaavanlaisia ketjuja, joissa luetellaan ties mitä tuotteita, joita minulta ei löydy koskaan.
[/quote]
Minä lasken ainakin mukaan sen, jos seuraavalla kauppareissulla ostaa sitä taas kaappiin, koska rajallisten säilytystilojen takia kaikkea ei voi olla varapurkkia kaapissa. Näin sen näen.
Aina löytyy kananmunia, rypsiöljyä, levitettä, juustoa ja porkkanoita. Tosin paljon kaikkea muutakin, meillä on noin kuukaudeksi ruokaa koko perheelle jos jotain sattuu. Tarvittaessa pärjäisimme pidempäänkin.
Oivariini, juusto, maito jääkaapissa. Toisessa kaapissa kananmunia ja leipää. Jos joku näistä loppuu, on lähdettävä kauppaan. Niin ja tietenkin pitää olla kahvia ja sokeria. Muita aineksia ovat marjat ja mehut, mausteet (joihin lasken myös ketsupin), ryynit ja jauhot, joita kyllä aina löytyy.