Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5 ruoka-ainesta, joita teillä on AINA jääkaapissa?

Vierailija
15.09.2015 |

Siis aina, joka päivä. Kukaan ei usko, että teillä on kantarelleja ympäri vuoden jääkaapissa tai teiltä löytyy aina hanhenmaksapalleroita ylähyllyltä.

Meidän talouden TOP 5:

Oivariini

Rasvaton maito

Skyr

Jonkun sortin juusto (useimmiten Oltermanni, mutta tänään myös parmesaania, sinihomejuustoa, Polar 5% ja tuorejuusto)

Ketsuppi

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija, voi, ketsuppi, balsamico, valkosipuli, kananmunia, maito, sinappi, sokeria

Vierailija
22/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:37"]Kasvis-, liha-, kana-, kalaliemikuutioita, kevytmaito, kahvi, margariini, munia, öljyä, ketsuppi, sinappi, etikka, puolukkahilloa
[/quote] Jääkaapissa? Kahvia?
[/quote]
Kahviahan suositellaan säilytettäväksi jääkaapissa, jos pakettia ei kovin nopeasti tule käytettyä (en muista mikä se aika oli, en myöskään itse niin tee). Näin olen jostain kuullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:48"]Soija, voi, ketsuppi, balsamico, valkosipuli, kananmunia, maito, sinappi, sokeria
[/quote]
Jääkaapissa? Sokeria?

Vierailija
24/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt keksi muuta kuin puolukkaa ja ketsuppia. Kaikki muu yleensä tuppaa edes joskus loppumaan ennen kuin ostetaan uutta. Paljon muutakin toki on, mitä "aina" pidetään jääkaapissa, mutta ne on niitä enemmän käytettyjä kuin nuo kaksi edellämainittua. Noita kahta käytetään sen verran harvakseltaan (ja jos puolukka alkaa olla lopussa, otan saman tien pakastimesta lisää), että yleensä eivät ehdi loppua ennen kuin niitä hoksaa hankkia lisää.

Vierailija
25/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikuisuustuotteet top5: 

ketsuppi, sinappi, olut, soijakastike, rypsiöljy

Näiden lisäksi löytyy aikamonta muuta lasipurkkia erilaisia tahnoja ja hyytelöitä.

Vierailija
26/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:48"]

Soija, voi, ketsuppi, balsamico, valkosipuli, kananmunia, maito, sinappi, sokeria

[/quote]

Eri juustoja tietenkin melkein ympäri vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:37"]Kasvis-, liha-, kana-, kalaliemikuutioita, kevytmaito, kahvi, margariini, munia, öljyä, ketsuppi, sinappi, etikka, puolukkahilloa [/quote] Jääkaapissa? Kahvia? [/quote] Kahviahan suositellaan säilytettäväksi jääkaapissa, jos pakettia ei kovin nopeasti tule käytettyä (en muista mikä se aika oli, en myöskään itse niin tee). Näin olen jostain kuullut.

[/quote]

Kahvi on varsin rasvaista, joten sen takia se pitää säilyttää jääkaapissa. Pysyy parempana. 

Liemikuutiot pidän lämpimässä.

Vierailija
28/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:48"]Soija, voi, ketsuppi, balsamico, valkosipuli, kananmunia, maito, sinappi, sokeria [/quote] Jääkaapissa? Sokeria?

[/quote]

Intiaani sokeri suositellaan säilytettäväksi siellä, muuten paakkuuntuu..

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:50"]

Meillä ikuisuustuotteet top5: 

ketsuppi, sinappi, olut, soijakastike, rypsiöljy

Näiden lisäksi löytyy aikamonta muuta lasipurkkia erilaisia tahnoja ja hyytelöitä.

[/quote]

Vastasin siis tuotteet, mitä on jääkaapissa varmasti silloinkin kun palataan vaikka kahden viikon matkalta. Maitoa ei toivottavasti silloin sieltä löydy.

Vierailija
30/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:50"]

Meillä ikuisuustuotteet top5: 

ketsuppi, sinappi, olut, soijakastike, rypsiöljy

Näiden lisäksi löytyy aikamonta muuta lasipurkkia erilaisia tahnoja ja hyytelöitä.

[/quote]

Komppaan olutta. Unohtui :)

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppi
Voi
Tahini, koska en saa käytettyä sitä yhtä ostamaani purnukkaa loppuun
Kissanruokaa
Peruna tai porkkana - jompaa kumpaa on aina, usein molempia

Vierailija
32/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:48"]

Soija, voi, ketsuppi, balsamico, valkosipuli, kananmunia, maito, sinappi, sokeria

[/quote]

Eri juustoja tietenkin melkein ympäri vuoden.

[/quote]

Suolasieniä. lista pitenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

margariinia, munia, ketsuppia, juustoa, kinkkua (saunapalviviipaleita tms.)

Maitoa, voita ja piimää yleensä, mutta joskus pääsevät loppumaan.

Vierailija
34/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapsiöljy, kissanruoka, margariini, kevytkerma. Ja ehkä maito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi, rypsiöljy, voi, soijakastike, hillo

Vierailija
36/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm,
Voita leivälle
Marmeladia
Sinappia
Kananmunia ( ne on kyllä tällä hetkellä pöydällä eikä jääkaapissa )
Juustoa

Vierailija
37/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kuohukerma, kananmunat, sipuli, juusto.

Vierailija
38/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy aina ketsuppi, sinappi, soijakastike, jokin hillo ja levite. Kaikki muu saattaa loppua joskus kesken, nämä eivät koskaan.

Vierailija
39/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito, jokin levite, kurkku, juusto, tomaatti

Vierailija
40/60 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa, jugurttia, margariinia, espressopulveria ja ketsuppia