5 ruoka-ainesta, joita teillä on AINA jääkaapissa?
Siis aina, joka päivä. Kukaan ei usko, että teillä on kantarelleja ympäri vuoden jääkaapissa tai teiltä löytyy aina hanhenmaksapalleroita ylähyllyltä.
Meidän talouden TOP 5:
Oivariini
Rasvaton maito
Skyr
Jonkun sortin juusto (useimmiten Oltermanni, mutta tänään myös parmesaania, sinihomejuustoa, Polar 5% ja tuorejuusto)
Ketsuppi
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:37"]Kasvis-, liha-, kana-, kalaliemikuutioita, kevytmaito, kahvi, margariini, munia, öljyä, ketsuppi, sinappi, etikka, puolukkahilloa
[/quote] Jääkaapissa? Kahvia?
[/quote]
Kahviahan suositellaan säilytettäväksi jääkaapissa, jos pakettia ei kovin nopeasti tule käytettyä (en muista mikä se aika oli, en myöskään itse niin tee). Näin olen jostain kuullut.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:48"]Soija, voi, ketsuppi, balsamico, valkosipuli, kananmunia, maito, sinappi, sokeria
[/quote]
Jääkaapissa? Sokeria?
en nyt keksi muuta kuin puolukkaa ja ketsuppia. Kaikki muu yleensä tuppaa edes joskus loppumaan ennen kuin ostetaan uutta. Paljon muutakin toki on, mitä "aina" pidetään jääkaapissa, mutta ne on niitä enemmän käytettyjä kuin nuo kaksi edellämainittua. Noita kahta käytetään sen verran harvakseltaan (ja jos puolukka alkaa olla lopussa, otan saman tien pakastimesta lisää), että yleensä eivät ehdi loppua ennen kuin niitä hoksaa hankkia lisää.
Meillä ikuisuustuotteet top5:
ketsuppi, sinappi, olut, soijakastike, rypsiöljy
Näiden lisäksi löytyy aikamonta muuta lasipurkkia erilaisia tahnoja ja hyytelöitä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:48"]
Soija, voi, ketsuppi, balsamico, valkosipuli, kananmunia, maito, sinappi, sokeria
[/quote]
Eri juustoja tietenkin melkein ympäri vuoden.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:37"]Kasvis-, liha-, kana-, kalaliemikuutioita, kevytmaito, kahvi, margariini, munia, öljyä, ketsuppi, sinappi, etikka, puolukkahilloa [/quote] Jääkaapissa? Kahvia? [/quote] Kahviahan suositellaan säilytettäväksi jääkaapissa, jos pakettia ei kovin nopeasti tule käytettyä (en muista mikä se aika oli, en myöskään itse niin tee). Näin olen jostain kuullut.
[/quote]
Kahvi on varsin rasvaista, joten sen takia se pitää säilyttää jääkaapissa. Pysyy parempana.
Liemikuutiot pidän lämpimässä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:48"]Soija, voi, ketsuppi, balsamico, valkosipuli, kananmunia, maito, sinappi, sokeria [/quote] Jääkaapissa? Sokeria?
[/quote]
Intiaani sokeri suositellaan säilytettäväksi siellä, muuten paakkuuntuu..
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:50"]
Meillä ikuisuustuotteet top5:
ketsuppi, sinappi, olut, soijakastike, rypsiöljy
Näiden lisäksi löytyy aikamonta muuta lasipurkkia erilaisia tahnoja ja hyytelöitä.
[/quote]
Vastasin siis tuotteet, mitä on jääkaapissa varmasti silloinkin kun palataan vaikka kahden viikon matkalta. Maitoa ei toivottavasti silloin sieltä löydy.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:50"]
Meillä ikuisuustuotteet top5:
ketsuppi, sinappi, olut, soijakastike, rypsiöljy
Näiden lisäksi löytyy aikamonta muuta lasipurkkia erilaisia tahnoja ja hyytelöitä.
[/quote]
Komppaan olutta. Unohtui :)
Ketsuppi
Voi
Tahini, koska en saa käytettyä sitä yhtä ostamaani purnukkaa loppuun
Kissanruokaa
Peruna tai porkkana - jompaa kumpaa on aina, usein molempia
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:48"]
Soija, voi, ketsuppi, balsamico, valkosipuli, kananmunia, maito, sinappi, sokeria
[/quote]
Eri juustoja tietenkin melkein ympäri vuoden.
[/quote]
Suolasieniä. lista pitenee.
margariinia, munia, ketsuppia, juustoa, kinkkua (saunapalviviipaleita tms.)
Maitoa, voita ja piimää yleensä, mutta joskus pääsevät loppumaan.
Rapsiöljy, kissanruoka, margariini, kevytkerma. Ja ehkä maito.
Kahvi, rypsiöljy, voi, soijakastike, hillo
Hmm,
Voita leivälle
Marmeladia
Sinappia
Kananmunia ( ne on kyllä tällä hetkellä pöydällä eikä jääkaapissa )
Juustoa
Voi, kuohukerma, kananmunat, sipuli, juusto.
Meiltä löytyy aina ketsuppi, sinappi, soijakastike, jokin hillo ja levite. Kaikki muu saattaa loppua joskus kesken, nämä eivät koskaan.
Maito, jokin levite, kurkku, juusto, tomaatti
Maitoa, jugurttia, margariinia, espressopulveria ja ketsuppia
Soija, voi, ketsuppi, balsamico, valkosipuli, kananmunia, maito, sinappi, sokeria