Te joilla on ollut korona viime aikoina ja olette ikähaarukassa 40-60 v
Kommentit (89)
Tautia nyt noin 10 pv. (3 rokotetta) Olo yhä vaan voipunut, oisko diabeettes osa syy, sokeriarvot taudin alkaessa hyppi ylös alas kuin jojo kaksi päivää. Testejä olen tehnyt kotona 2sti ja yksi testi tehtiin "virallisesti", kaikki näytti negatiivista. Silti "oireeni" ovat olleet kuin omikronin oppikirjasta, kurkkukipu, palelu, päänsärky, ei juuri kuumetta, vesinuhaa jne. Outo ja voipunut olo. Voisi nukkua koko ajan.
Lueskelin kun asiaa ihmettelin, noita negatiivisia tuloksia. Joko testit eivät olleet otettu oikein, nenääni tökkinyt hoitajkin tuskaili ettei saa tikkua kyllin syvälle! Tai sitten testi ei näyttänyt oikein. Outo juttu. Nyt kuitenkin 10vrk jälkeen tuntuu kuin voimat olisivat palautumassa.
En ole käynyt testissä, mutta tiedän, että tämä on koronaa, koska en koskaan flunssassa kuumeile. Viimeksi minulla on ollut kuumetta yli kymmenen vuotta sitten, kun sairastin influenssan. Nyt sai mies ensin flunssan oireita, minä aloin tuntea itseni kipeäksi viime keskiviikkoiltana, siis viikko sitten.
No siis, aivastelu, ihan karmeaa, varsinkin viime viikonloppuna. Sitä ennen jo kolmena iltana peräkkäin pientä kuumeilua 37.2-37.9 C, kun normaali ruumiinlämpö mulla on 36.4C. Ei oikeastaan kurkkukipua mutta yskää, ei kovaa väsymystä (no enpä ole itseäni juuri fyysisesti rasittanut, ulkona olen viimeksi ollut torstaina), mutta pieniä sydänoireita (tuntuu pientä muljahtelua). Nuha on ollut kamalaa, pää ihan tukossa ja toisaalta nenä valuu koko ajan. Kaikkein pahinta on hajuaistin häviäminen, johon kiinnitin huomiota maanantaina, todennäköisesti sunnuntaina oli jo poissa, kun tarkemmin olen miettinyt. On todella kurjaa, kun mikään ei enää tuoksu miltään. 😥 Psyykkisesti ottaa koville, kun vaan mietin, joudunko olemaan koko loppuelämäni ilman hajuaistia. Mies on selvinnyt paremmin kuin minä, hänellä on pelkkiä flunssan oireita ja nekin menossa jo ohi.
Minä olen 56, mies 59 ja olemme kolme rokotetta saaneet, kolmas oli 1.2.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä näille tussahduksiin pettyneille tulee ensi kierroksella sitten vähän jännempää paikat :)
Jep. Jos lähtis silloin vaikka toi hajuaisti, niin kuin minulla.
Aika kovalle otti meillä. Faija menehtyi, minä kävin teholla mutta miehellä oli vain vähän väsy olo. Jälkioireena on ollut se etten edelleenkään haista tai maista mitään.
Ärhäkkä flunssa, joka parani hitaasti ja otti takapakkia monta kertaa: oli oireeton päivä, mutta kun yritti alkaa jotain tehdä, tuli taas kuumeinen olo. Kuumetta ei ollut juurikaan, mutta ikävä yskä jatkui muutaman viikon. Myös rintakipuja oli vielä viikkoja jälkeenpäin. Alussa varsinkin oli hermosto-oireita: silmien valonarkuutta, jotenkin sekava olo ja lamaantunut olo, halusin vain olla sängyn pohjalla.
Sairastin kaksi kuukautta sitten, nyt olo on taas ihan normaali. Meni yli kuukausi, ennen kuin tuntui hyvältä aloittaa liikunta uudestaan. Näin perusterveellä nelikymppisellä.
Yli kaksi viikkoa koronaa takana ja oireina on edelleen yskä, järkyttävä nuha sekä voimakas väsymys; ensimmäisinä päivinä oli lisäksi lievää kuumeilua. Maku- ja hajuaisti ovat hävinneet myös kokonaan. Tuntuu että useimmilla tuttavapiirissä tämä tauti on mennyt nopein (pari päivää) ja hyvin lievin oirein ohi; turhauttavaa kun omat oireet eivät tunnu helpottavan ollenkaan.. Itselläni on kaksi rokotusta, joista viimeisin on otettu marraskuun lopussa ja ikää on 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Aika kovalle otti meillä. Faija menehtyi, minä kävin teholla mutta miehellä oli vain vähän väsy olo. Jälkioireena on ollut se etten edelleenkään haista tai maista mitään.
Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Yli kaksi viikkoa koronaa takana ja oireina on edelleen yskä, järkyttävä nuha sekä voimakas väsymys; ensimmäisinä päivinä oli lisäksi lievää kuumeilua. Maku- ja hajuaisti ovat hävinneet myös kokonaan. Tuntuu että useimmilla tuttavapiirissä tämä tauti on mennyt nopein (pari päivää) ja hyvin lievin oirein ohi; turhauttavaa kun omat oireet eivät tunnu helpottavan ollenkaan.. Itselläni on kaksi rokotusta, joista viimeisin on otettu marraskuun lopussa ja ikää on 40 vuotta.
Ikävää, että olosi on vieläkin noin huono. Hyvää sen sijaan on se, että tulit kertomaan siitä, että korona ei ole pikkuflunssa, mitä tässäkin ketjussa taas näköjään jotkut oikein hehkuttavat, kun itse ovat pelkällä tuurilla päässeet vähällä.
Ei juuri mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Olin ehkä väsyneempi ja kurkku käheytyi hieman. En olisi edes tajunnut olevani koronassa ellen olisi tehnyt kotitestiä.
Todella lievät olivat oireet, ja jos en olisi tiennyt altistumisesta, niin en olisi tajunnut edes käydä testissä. Käytännössä ainoa oire oli lievä kahden illan pääkipu.
Sain ensimmäisestä koronarokotteesta niin pahat sivuoireet, että toista tai kolmatta rokotusta en ottanut ollenkaan.
M42
Puoli päivää päänsärkyä.
Vilunväreitä, ihan pientä lämpöä yksi yö
Kurkkukipu puolitoistaviikkoa, tämä oli pahin . Tuli myös kuristavaa oloa niskaan, palantunne kurkkuun ja perinteinen nielukipu.
Ahisti ja tykytti jos koitti enemmän liikkua.
Pientä yskää.
Olin varannut jo kolmannen rokotteen ja se olisi ollut samana päivänä kun sain korona-oireet. Eli kävinkin testissä ja vältyin kolmannelta rokotukselta ja pääsen taas matkustelemaan seuraavat 9 kk vai onkohan se nyt ikuisesti? Mutta siis koronaan, oli flunssa, jossa merkilliset oireet: nuhan tunne, mutta ei nuhaa, kurkku kipeä, mutta vain yhtenä yönä, päänsärkyä, ihottumaa kasvoissa yhtenä päivänä ja limaa kurkussa. Viisi karenssipäivää kuluivat mökillä ja lepäillen ja saunoen. Uskon, että sauna vei kaikkia oireita alemmaksi. Oli kyllä tarpeeseen tuo lepoputki rankan alkuvuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olin varannut jo kolmannen rokotteen ja se olisi ollut samana päivänä kun sain korona-oireet. Eli kävinkin testissä ja vältyin kolmannelta rokotukselta ja pääsen taas matkustelemaan seuraavat 9 kk vai onkohan se nyt ikuisesti? Mutta siis koronaan, oli flunssa, jossa merkilliset oireet: nuhan tunne, mutta ei nuhaa, kurkku kipeä, mutta vain yhtenä yönä, päänsärkyä, ihottumaa kasvoissa yhtenä päivänä ja limaa kurkussa. Viisi karenssipäivää kuluivat mökillä ja lepäillen ja saunoen. Uskon, että sauna vei kaikkia oireita alemmaksi. Oli kyllä tarpeeseen tuo lepoputki rankan alkuvuoden jälkeen.
Ja siis ei sairauksia ja 42-v nainen
Ei mitään. Siis mulla ei ollut mitään oireita. Miehellä 2 päivän nuha. Lapsella päivän kuume. Kaikilla plussa testissä samana päivänä.
N41, 3 rokotetta
M45, 3 rokotetta
Lapsi 6 v. ei rokotteita
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Siis mulla ei ollut mitään oireita. Miehellä 2 päivän nuha. Lapsella päivän kuume. Kaikilla plussa testissä samana päivänä.
N41, 3 rokotetta
M45, 3 rokotetta
Lapsi 6 v. ei rokotteita
Näinhän suurin osa on selvinnyt ja on ihanaa, että tämä tuodaan esiin, koska mulla on ikävä fiilis siitä, että tällä yritetään pelotella ihmisiä.
Sairaalassa kävin mutkat kun äityi keuhko-oireet niin pahaksi. Pitkä ja sitkeä korona. 3 rokotusta, viimeisestä oli ennen koronan puhkeamista 2 kk. Pitkään kesti toipua.
Nainen, 58v. Lievät päänsärky, nuha ja yskä, lievästi sairas olo. Suurin ero tavalliseen flunssaan oli se, että olo ei parantunut 5 päivässä mitenkään, flunssassa yleensä muuttuu jo paremmaksi. Kuudennesta päivästä alkaen suht terve.
Järkyttävä ihottuma, kuin vesirokko ilman vesikelloja ja kutina sietämätön. Kuumetta 24h reilu 38 minkä vuoksi jouduin infektiopolille missä ottivat koronatestin. Näytti heti plussaa. Haju- ja makuaisti menivät pariksi viikoksi täysin. Väsymystä tai hengenahdistusta ei ollut, tein pieniä kävelyjä koko ajan. Teinillä oli enemmän perinteinen räkätauti ja väsymystä pari viikkoa, myös hänellä meni maku- ja hajuaisti. Plussa kotitestillä. Ei rokotuksia kummallakaan.
Nainen, n.40v, kolme rokotetta otettuna.
Tänään on 10. sairastamispäivä. Sairaus alkoi äänen käheytymisellä ja päänsäryllä. Päätä on särkenyt nyt 10 päivää putkeen, särkylääke ei auta. Kolmantena päivänä alkoi voimakas nenän valuminen, jolle ei näy loppua. Kuumetta ei ole ollut, eikä yskää tai keuhkotuntemuksia. Olo on ollut heikko koko sairastamisen ajan ja väsyttää todella paljon.
Uuvuttava ja tympeä sairaus.
Toivotaan ettei näin kävisi, positiivinen yllätyshän tuo on ettei tauti ole niin paha miksi sitä odotti! Tosin tämä Omikron-virus aiheuttaneekin lievemmät oireet kuin aiemmat (ja tulevat?) virukset. Olen saanut taudin kahdesti, ensin rokottamattomana lokakuussa 2020 ja toisen kerran tuplarokotettuna helmikuussa 2022. Ensimmäisellä kerralla olin pidempään sairaana, se vastasi kunnon flunssaa. Toisella kerralla meni ohi lievän flunssan oirein (tukkoisuus, päänsärky, kurkku kipeä). Olen perusterve 48 vuotias nainen.