Te joilla on ollut korona viime aikoina ja olette ikähaarukassa 40-60 v
Kommentit (89)
Korona oli viime viikolla, nyt jo töissä. 7 päivää olin himassa pientä yskää, lämpö 37, nokka tulossa. Kuulun riskiryhmään reuman takia ja aattelin että saas nähä kuin käy mutta lievä oli. Ikää 50.
Olen TÄYSIN rokottamaton ja tauti oli hyvin lievä. En olisi flunssasta erottanut ilman testaamista. Flunssan oireita (kurkku vähän karhea, niistin muutamasti päivässä) kesti kolme päivää. Viisi olin ohjeiden mukaan pois töistä, mutta siinä se oli. Oma immuunipuolustus toimii!
N 47 v. Lievät oireet.
Parina iltana vähän kuumetta ja väsymystä. Satunnaista kuivaa yskähtelyä. Ei kurkkukipua eikä nenäkään juuri vuoda.
Nainen 64, verenpainetauti, astma ja uniapnea, yksi rokote otettuna, tauti sairastettuna 2 kertaa eli nyt koronapassissa tavallaan kolme "rokotusta"
Sairastuin ensimmäisen kerran koronaan otettuani ensimmäisen rokotteen, tauti oli hyvin flunssamainen nuhineen, lihassärkyineen ja lämpöilyineen. Helmikuussa sairastin sitten toisen kerran ja tällä kertaa oireita ei ollut nimeksikään. Olen kuullut sairastetusta taudista tulevan aika hyvän suojan seuraavia, eri muotojakin vastaan, ja ainakin minun kohdallani asia vaikutti juurikin tältä, sillä sairauksistani huolimatta selvisin helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Perus pikku flunssa. Vähän kurkku kipee, nenästä räkää päivän.
Mulla (N56+3 rokotusta) korona ilmeni lievänä flunssana, kurkku kipeä, päänsärky ja nuhainen olo, mutta ilman nuhaa. Meni ohi niissä viidessä karanteeni päivässä eikä jättänyt edes viikkoja joka flunssan jälkeen kestävää nuhaa ja yskää. Yllättävän lievä.
12 koronapäivä. Alkuun hurja kuume (40), kurkkukipu, yskä, nielun limaisuus, nuha. 8 pvä täysin kuumeton ja luulin, että paranen. Päivänä 9 uudestaan kuume ja siitä alkaen sydänoireita: syke jatkuvasti yli sata, vaikka olen levossa, rytmihäiriöitä. Pelottavaa! Infektiopolilla kävin asian vuoksi, seuraillaan. Todella katala tauti.
N49, 3 rokotusta
Laulaja Arttu Wiskari on vasta 37 vee, mutta sai tartunnan ja joutui ambulanssilla sairaalaan. Laulaja Antti Railiokin sai tartunnan ja meinasi kuolla. A-influenssa kyseessä molemmilla, ei korona.
Vierailija kirjoitti:
12 koronapäivä. Alkuun hurja kuume (40), kurkkukipu, yskä, nielun limaisuus, nuha. 8 pvä täysin kuumeton ja luulin, että paranen. Päivänä 9 uudestaan kuume ja siitä alkaen sydänoireita: syke jatkuvasti yli sata, vaikka olen levossa, rytmihäiriöitä. Pelottavaa! Infektiopolilla kävin asian vuoksi, seuraillaan. Todella katala tauti.
N49, 3 rokotusta
Minulla ihan sama, mutta levossa syke normaali. Pahimmillaan pienikin liikkuminen saa sykkeen nousemaan. Olo todella heikko.
Ei yhtään rokotetta, ikää 38 v. Yksi päivä kuumeessa, kaksi viikkoa kurkkukipua ja räkää, kutiseva yskä n.2 viikkoa joka häiritsi unta. 4 päivää inhottavia lihassärkyjä. Kuitenkin lievempi kuin minulla flunssa monesti. Influenssasta puhumattakaan.
Vuorokauden kuumetta ja päänsärkyä.
N48 v. Lievät oireet.
Yhtenä iltana oli vähän kuumetta, alle 38 ˚C. Ei yskää, ei kurkkukipua, nenä vähän tukossa, on-off-ripulia, ei rokotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Laulaja Arttu Wiskari on vasta 37 vee, mutta sai tartunnan ja joutui ambulanssilla sairaalaan. Laulaja Antti Railiokin sai tartunnan ja meinasi kuolla. A-influenssa kyseessä molemmilla, ei korona.
Kannattaa huolehtia että ei ole sairaalloisen ylipainoinen niin välttyy monelta sairaalareissulta.
En vaan oo onnistunut saamaan tätä tautia, vaikka en ole mitään varonut koko aikana. Olen käynyt konsertit, teatterit, sukujuhlat ja altistunut ties kuinka monta kertaa, mutta ei vaan tartu. Olenkohan jotenkin luontaisesti immuuni sille? Rokotuksia ei ole.
Mulla oli hyvin lievä nuha muutaman päivän, sellainen, että normioloissa en kiinnittäisi juurikaan huomiota. Ainoa poikkeus oli haju- ja makuaistin menetys muutamaksi päiväksi. Tai ei kokonaan ollut pois, mutta tavallista heikompana olivat. Ei mitään jälkijuttujakaan.
Miehellä oli muuten samanlainen, mutta lisäksi normaalia väsyneempi ehkä viikon ajan. Kummallakaan ei yhtään piikkiä.
No, ei ne rokotetut ainakaan ole omicronin myötä helpommalla päässyt. Tiedän, sairaalassa näkyy toisin, mtuta näissä normitason taudeissa tuntuu rokotetut pikemminkin olevan sairaampia kuin rokottamattomat. Se on omituista, että perusterve ihminen hokee olevansa onnekas, kun oli ottanut rokotteen ja oli silti sairas. Varmaan olisi muuten joutunut sairaalaan. Todennäköisempi selitys on se, että rokotus ei auttanut yhtään enää.
Minulla oli korona 2021, kevyillä flunssaoireilla ja rokottomattomana. Hain ohjeen mukaisesti rokotteen loppuvuodesta ja sain uuden koronan perään. Toinen kierros oli pirullisempi. Ei kuumetta tmv., mutta hirveää päänsärkyä 3-4 päivää ja normaalisti ei särje pää koskaan. Toisaalta kolmesti rokotetut työkaverit, nuoremmat ja hoikemmat, olivat kaksikin viikkoa saikulla, kun itse pärjäsin sillä viidellä päivällä. Viime vuoden kierroksella olin vielä täysin rokottamaton ja silloinkin lievä, vaikka varianttia sinänsä pidettiin pahempana. Sama havainto muualtakin läheltä.
Miten niin ketju lukittu? Onko aiheen eräpäivä mennyt? Vai loppuiko kusrtus-päivystys tässä aiheessa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4070105/koronavirus-juuri-niin-levittyn…
NAURETTAVAA
Vierailija kirjoitti:
No, ei ne rokotetut ainakaan ole omicronin myötä helpommalla päässyt. Tiedän, sairaalassa näkyy toisin, mtuta näissä normitason taudeissa tuntuu rokotetut pikemminkin olevan sairaampia kuin rokottamattomat. Se on omituista, että perusterve ihminen hokee olevansa onnekas, kun oli ottanut rokotteen ja oli silti sairas. Varmaan olisi muuten joutunut sairaalaan. Todennäköisempi selitys on se, että rokotus ei auttanut yhtään enää.
Minulla oli korona 2021, kevyillä flunssaoireilla ja rokottomattomana. Hain ohjeen mukaisesti rokotteen loppuvuodesta ja sain uuden koronan perään. Toinen kierros oli pirullisempi. Ei kuumetta tmv., mutta hirveää päänsärkyä 3-4 päivää ja normaalisti ei särje pää koskaan. Toisaalta kolmesti rokotetut työkaverit, nuoremmat ja hoikemmat, olivat kaksikin viikkoa saikulla, kun itse pärjäsin sillä viidellä päivällä. Viime vuoden kierroksella olin vielä täysin rokottamaton ja silloinkin lievä, vaikka varianttia sinänsä pidettiin pahempana. Sama havainto muualtakin läheltä.
Se on käsittämätöntä, kuinka valtavia eroja siinä on, miten k.virus isäntiä käyttää. Valtaosa sen kestää - mutta ne joille haaste, suhteellisen kirjava joukko, minun käsitykseni mukaan.
Eihän inluenssaviruksella ole näin suurta vaihtelua. Lapset ei sitä käsittääkseni kovin hyvin kestä, toisin kuin koronaa. Influenssa voi lapsilla joskus olla hyvinkin raju, mutta korona ei heihin pure (puhumme yleistäen).
Outo virus tämä k. Vai outoja isäntiä? Millä kriteerillä virus saa poikkeuksellisen suosiolliset olosuhteet monistumiselleen.
Jokainen joka on ihmisten kanssa tekemisissä, luultavasti kantaa aina hitusen koronaviruksia. Määrä vain pysyy kontrollissa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoja on useita. Rokotteita vasta tutkitaan ihmisillä. Entä kontrolliryhmä?
Siis eikö tuo testi näytä sairaaksi hedelmänkin?