Te joilla on ollut korona viime aikoina ja olette ikähaarukassa 40-60 v
Kommentit (89)
Yhtenä iltana kuumetta, sen jälkeen 3 pv tosi kova väsymys. Yskä jatkui pahana reilun viikon.
N44, ei rokotetta
Ikää 50v ja 2 rokotetta. Viikon kesti, kurkkukipua, korvat tukossa, parina päivänä nuhaa ja yhtenä iltana nousi kuume ja palelin kauheasti. Minulla influenssat ovat olleet todella paljon pahempia.
Kurkkukipua, nuhaa ja yskää, ei kuumetta.
Kolme rokotusta, viisikymppinen.
Puolitoista viikkoa saikkea, ei kuumetta, voimakkaita flunssanoireita, päänsärkyä, voimakasta hengästymistä ihan normaalista liikkumisesta, yskää, vesinuhaa. Aaltoilevaa huonoa oloa.
Aika inhottava.
Nainen 55v., ei rokotuksia. Pahat oireet, nyt terveyskeskuksen osastolla hoidossa, kova kuume ja tulehdusarvot pilvissä. Mieheni sairaalassa hengityskoneessa nukutettuna jo useamman päivän. Pelkään että kuolee, ja toivon, että olisimme hakeneet rokotteet. Ei todellakaan mikään lievä flunssa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 55v., ei rokotuksia. Pahat oireet, nyt terveyskeskuksen osastolla hoidossa, kova kuume ja tulehdusarvot pilvissä. Mieheni sairaalassa hengityskoneessa nukutettuna jo useamman päivän. Pelkään että kuolee, ja toivon, että olisimme hakeneet rokotteet. Ei todellakaan mikään lievä flunssa.
Oi ei ;( voimia teille.
40-v. 3 rokotetta. Ei kuumetta mutta aivan kamala lihaskipu, väsymys ja aivosumu päiviä. Sen jälkeen outo nuha pitkään. Kaikki tavallista kävelyä rankempi rasitus tuntui lihaksissa tai keuhkoissa reilun kuukauden.
63 v, astma ja nivelpsori. Korona kesti 5 päivää, 1 päivä lämpöä,2 päivää kurkku kipeä, ei nuhaa, ei yskää, mutta päänsärkyä ja väsymystä. Kaksi rokotetta ja kävin nyt virallisessa korona testissä. Tein koko ajan töitä, mutta kevyempää päivää, olen yksityisyrittäjä. Helpoin ja lyhyin flunssa ikinä, koska poikkeuksetta saan aina monta viikkoa kestävän yskän ja nuhakin kestää vähintään 4 viikkoa.
Erilainen tauti kuin tavallinen flunssa, lievempi, ei kuumetta eikä yskää. Eikä nuhaa, vaikka nenä tukkoinen, mutta ei kehittynyt nuhaksi. Kahdesti rokotettu, tauti kesti neljä päivää ja sitten kokonaan ohi. Ja siis olen 60 ja perussairauksina verenpainetauti ja sydämen vajaatoiminta.
Helmikuussa sairastettu korona. 3 päivää lieviä flunssaoireita, mutta lisänä oli pientä lämmönnousua (mulla ei yleensä nouse lämpö flunssassa) ja syke oli koholla.
ikää 46, kolme rokotusta alla
Nainen 58 ja mies 68 (astma). Ollaan juuri nyt koronan vuoksi karanteenissa. Saimme tartunnan samaan aikaan ja oireet alkoivat melkein yhtä aikaa, viime maanantaina, jolloin virallinen testitulos positiivinen, joten nyt siis päivä 3. Oireina ollut tähän mennessä: nenän tukkoisuus ja aivastelu, kurkun karheus, päänsärky ja väsymys. Meillä on kaksi isoa koiraa ja olemme tehneet niiden kanssa rauhallisia, mutta pitkiä lenkkejä. Tähän asti siis lieviä ylähengitystieoireita, ei muuta. Vielä pitäisi jaksaa kaksi päivää karanteenissa, mikä on vähän vaikeaa, sillä tyttäremme sai juuri esikoisensa.
Kuusi päivää kuumetta 38,5-39,5, kurkku niin kipeä ettei pystynyt nielemään ja vesikin kirveli. N46
Viikko hakkaavaa yskää, haju- ja makuaisti poissa, sen jälkeen toinen viikko hyvin voimaton olo.
3 rokotusta, M48, ei muita perussairauksia
Vähän normaalia kovempi ja pitkäkestoisempi flunssa. Kaksi viikkoa olin töistä pois kun oireisena ei saanut mennä. Oli kyllä vähän absurdi olo että tämmönenki tussahdus se sit olikin.
Niin kirjoitti:
3 rokotetta, ikää 41. Pienien oireiden alkaessa testinottopäivänä ok ja vielä ulkoilin, toinen päivä ja yö ihan hirvittävät, kolmas päivä siedettävä ja nyt neljäs jo tuntuu että ohi on. Jos ei huomenna taas pahene niin helpommalla meni kuin normaali flunssa.
Lähes kaikilla tuntuu menneen ohi tämän tapaisilla oireilla. Ja itselläkin juuri näin, joka toinen päivä oli olo kuin tulisi kauhea flunssa ja joka toinen päivä oli ihan terve olo ja siis kävin ihan koronatestissä, koska töissä vanhainkodissa. Neljä päivää mullakin kesti ja "kurjimmat" oireet päänsärky ja pärskiminen, joihin auttoivat Burana ja nenäliina. Ja siis kolme rokotusta takana ja ikää 57 ja perus"sairautena" aikoinaan poistettu toinen keuhko, mutta ei siis varsinaisia sairauksia. Puolison sairastamasta koronasta vielä muutama sana, hän sai taudin vahvempana, ikää nyt 58 ja taustalla viime vuonna läpikäydyt syöpähoidot. Hänelle nousi kuume ja pysyi kaksi päivää ja muutkin oireet (yskä, päänsärky ja väsymys) ja kestivät reilun viikon. Nyt jo ohi meillä molemmilla.
Mulla otti koville. Kaksi viikkoa ensin sängyssä ja siitä sitten 13 vuorokautta sairaalassa. Rokotuksia nolla alla.
Vierailija kirjoitti:
Vähän normaalia kovempi ja pitkäkestoisempi flunssa. Kaksi viikkoa olin töistä pois kun oireisena ei saanut mennä. Oli kyllä vähän absurdi olo että tämmönenki tussahdus se sit olikin.
Osuvasti sanottu :) Mulla ei ole yhtään rokotusta, mutta olen aina ollut tosi terve ja kyllä silti pelotti toi korona vähän, että kuinka kamala tauti se mahtaa sitten ollakaan. Ja se oli pelkkä tussahdus.
Mulla ehkä vähän voimakkaampi rokottamattomana, lämpöä tai onko tämä kuumetta: 37,7 oli heti ensimmäisestä päivästä ja todella väsynyt olo. Kolmantena päivänä oli kurkku järkyttävän kipeä, neljäntenä ei enää ollenkaan. Ensimmäisestä päivästä neljänteen aivastelin koko ajan ja olin varma, että tulee kamala räkätauti. No, ei tullut. Joka päivä särki päätä. Viidentenä päivänä kaikki oireet katosivat paitsi hyvin lievä nenän tukkoisuus.
Olin ihan, että mitä? Tätäkö olen pelännyt kaksi vuotta? Opin kyllä tästä taas sen ettei elämässä kannata uhrata hetkeäkään minkään pelkäämiseen, vaan elää jokainen päivä täysillä! Kiinnostaisi kuulla tosi paljon erityisesti rokottamattomien kokemuksia taudin sairastamisesta. Täällä jo muutama ollutkin. Tämä on hyvä keskustelu, koska tulemme nyt kaikki sairastamaan koronan ja näistä kokemuksista täällä on varmasti apua erityisesti niille, jotka odottavat huolestuneina koronaan sairastumista.
Ehkä näille tussahduksiin pettyneille tulee ensi kierroksella sitten vähän jännempää paikat :)
https://tekniikanmaailma.fi/korona-tuhoaa-aivoja-vuosilla-tutkijat-hava…
Jo kevyenä tai kohtalaisena sairastettu COVID-19-tauti jättää jälkensä ihmisen aivoihin, ilmenee tuoreesta brittitutkimuksesta.
- Yskää noin viikon.
- kuumeinen olo, mutta kuumemittari näytti "alilämpöä" 35,3 astetta yhden päivän.
- Testitulos alilämpöpäivänä positiivinen, kaksi päivää sen jälkeen negatiivinen.
- Vasemmassa ohimossa päänsärkyä.
- Ylämäkeä tai portaita kävellessä hengästytti ja sydän hakkasi enemmän noin pari viikkoa taudin loppumisen jälkeen
Kurkku ei ollut kipeä, ei ollut kuumetta, ei nuhaa, en menettänyt makuaistia, ei väsyttänyt...