Mikä elokuva on syöpynyt mieleesi ikuisiksi ajoiksi?
Itse en osannut valita yhtä. Possession (1981) Green mile Unelmien sielunmessu Inside (2007 Ranskalainen) Kellopeliappelsiini Marttyyrit (Alkuperäinen) Audition
Kommentit (484)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieslowski: Kolme väriä, trilogia -suosittelen!
Samaa olin tulossa sanomaan. Sininen jäi erityisesti mieleen. Katsoin ensimmäisen kerran elokuvissa ja sen jälkeen monta kertaa dvd:ltä. Koskettava ja kaunis!
Sininen on kyllä paras noista! Ei nuo muut ainakaan nuorena niin sykähdyttänyt. Pitäisikin katsoa kaikki uudestaan. Näin yli 40-vuotiaana on varmasti eri näkökulma asioihin.
Sinisessä musiikki oli uskomattoman kaunista.
Kauriinmetsästäjä
Fanny ja Alexander
Minulla on jäänyt mieleen
Blade Runner (1982)
The Deer Hunter (1978)
Mad Max (1979)
Exorcisten (1973)
Stand by me
Schindlerin lista
Tanssii susien kanssa
Gilbert Grape
Call Me By Your Name. Vasta nyt katsoin sen (kaksi kertaa peräkkäin) ja ensi-ilta oli 2017. Se synnytti sisälläni suuren tunnemyrskyn samoin kuin kirja, jonka pohjalta elokuva on tehty. Tunnetta, taidetta, runoutta, musiikkia, rakkautta ... Oliverin ja Elion tunteet on kuvattu uskomattoman hienosti. Jotenkin unohtaa, että rakkaus on kahden miehen välistä. On vain suuria tunteita, epävarmuutta, tunteiden pidättelyä, täyttymystä, eron tuskaa ...
Olin itse jälleen nuori nainen Kreikassa v. -83. (Samaan aikaan kun kirjan ja elokuvan asiat tapahtuvat Italiassa.) Tapasin sveitsiläisen miehen ja meillä oli yhteistä aikaa 2 viikkoa. Tiesin jo ensimmäisistä hetkistä, että se tulee olemaan loma jollaisen saa elää vain kerran elämässään. Tiesin, että niitä 2 viikkoa en tule unohtamaan koskaan. 41 vuotta on kohta kulunut ja tunteeni ovat samat. I remember everything (by Oliver).
Back to the future 1. Maailman paras elokuva.
Polttouhrit. Tuli joskus seitsemänkymmentäluvun loppuvuosina telkkarista. Ei ole uusintana tsinnut tulla.
Mustakorva Bim. Miten on tehty niiiin surullinenloppu?
Breaking the waves - Lars von Trier
Työmiehen päiväkirja. Maailman huonoin elokuva. Piti lähteä kesken pois. Ei vaan jaksanut katsoa. Ainut leffa mistä olen kesken poistunut.
Se Tsekkiläinen elokuva, joka oli kuvattu normaali suhdedraamana, mutta valmiina esitettiin takaperin. Eli juoneksi tuli, että mies etsi pitkin kaupunkia vaimonsa ruumiin palasia ja kasasi niitä kokooon ja lopulta tuli onnellinen loppu. Nimeä en muista.
Hell ride
Etenkin se kiveksien varastelu kohtaus
Emmanuelle, Deep throat, Foxy Lady siinä muutamia.
Pahat pojat ja se mitä sille koiralle kävi 🙁
Schindlerin lista