Millä ihmiset elää jos palkka pienenee?
Kommentit (262)
V oisitteko sitten kertoa että miten on mahdollista että säästän 1700 euron nettotuloista 500 euroa kuukaudessa ja tästa maksan ruuan , vuokran , vaatteet , sähkön ja veden ja lääkkeet . Mitään ei harrasteta ja juuri missään emme käy emmekä osta uusia vaatteita ja tosiaan suihkussa saa olla 2 minuuttia ja tällä siis elää äiti ja 3 lasta mutta minäpä nautin siitä ettemme ostaa tavaraa jolla emme tee mitään , kirpputorit ovat täynnä halpoja merkkivaatteita
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:04"]
Nyt todella toivon, että vihdoinkin pääsen talvella opiskelemaan paremman ammatin, mikä työllistää muihinkin kuin paskahommiin. Eihän minun ole enää järkeä käydä töissä, jos nykyinen palkkani (1100-1200e/kk nettona) vielä tippuu. Työttömänäkin saa sitten enemmän.
[/quote] Tässä hyvä esimerkki tapaus
[/quote] Niitä hyväpalkkaisia duuneja ei vaan riitä läheskään kaikille. Tulevaisuudessa vielä vähemmän jos korkean teknologian teollisuus jatkaa kuolemistaan.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:32"]
Kyllä ihmettelen jos työssä käyvät ihmiset eivät tule toimeen. Olen itse monisairasihminen ja tämän takia työtön . Tulono ovat yhteensä 1700 euroa kuukausi nettona . Tulot koostuvat työmarkkinatuesta, asumistuesta, lapsilisista, elatusmaksuista ja lapsia on kolme .Tästä maksan välttämättömät menot ja säästöön jää vielä 500 euroa kuukaudessa .Opetelkaa ihmiset käyttämään rahaa .Minä en polta en käytä alkoholia en omista autoa .Ostamme vaatteet kirpputorilta ja tosiaan en käytä edes linja autoa . Elämme todella pelkistettyä elämää kun on vähän pakko
[/quote]
Mukavaa, että sinä saat lorvimalla saman summan kuin itse tekemällä täyttä työviikkoa varhaiskasvatuksessa 11v työkokemuksella.
Voi vittu!
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:03"]
Oletteko harkinnut asiaa?
[/quote]
Kunhan selviytyy. Elää voi sitten nousukaudella.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:32"]
Kyllä ihmettelen jos työssä käyvät ihmiset eivät tule toimeen. Olen itse monisairasihminen ja tämän takia työtön . Tulono ovat yhteensä 1700 euroa kuukausi nettona . Tulot koostuvat työmarkkinatuesta, asumistuesta, lapsilisista, elatusmaksuista ja lapsia on kolme .Tästä maksan välttämättömät menot ja säästöön jää vielä 500 euroa kuukaudessa .Opetelkaa ihmiset käyttämään rahaa .Minä en polta en käytä alkoholia en omista autoa .Ostamme vaatteet kirpputorilta ja tosiaan en käytä edes linja autoa . Elämme todella pelkistettyä elämää kun on vähän pakko
[/quote]
Mukavaa, että sinä saat lorvimalla saman summan kuin itse tekemällä täyttä työviikkoa varhaiskasvatuksessa 11v työkokemuksella.
Voi vittu!
[/quote]
Ja sinäkin kolmen lapsen kanssa elävä, ja tulonne 1700 e/kk? Rohkenen epäillä. No sitten vaan irtisanoudut ja lorvimaan, kun se kerran niin kadehtittavaa on! Varmasti joku ottaa mielellään työpaikkasi, tulijoita on.
[/quote] 1200 nettotuloilla saa vuokran ja vesimaksun maksettua. Millä elää?
[/quote]
Aika kallis asunto, kyllä yksiössäkin voi asua. Vaikka olisi lapsia. Tai ota mies ja pidä asuntosi niin vuokrasi on vaan puolet tosta .
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:44"]Jos olet töissä, niin älä valita. Täällä on työttömiä, eläkeläisiä ja heidän täytyy elää.ehkä loppuikänsä hyvin pienellä.
[/quote]
Kyllähän valitan, kun saan melkein saman verran töissä käydessäni kuin työttömänä. Joinakin kuukausina jopa vähemmän. Mutta en viitsi irtisanoa kuitenkaan itseäni, koska työkokemus ja työnteko on vain hyvästä :)
[/quote]
Miksi sitten valitat, jos on hyvästä?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:53"]
Palkka pitää olla sellainen että sillä elää. Siksi matalapalkat pitää nostaa tai muuttaa verottomiksi.
Työttömien rahat nostaa ja ehdottomasti muuttaa verottomiksi.
[/quote]
Kuka maksaa? Ne jotka jo muutenkin maksavat lähes kaiken?
Kuka ja milloin on viimeksi Suomessa kuollut rahat vähyyteen? Vai tarkoittaako "elää" sama kuin nauttia laadukasta kuluttavaa elämää? Milloin te tajuatte, että taulutv, lomat ja uudet vaatteet/meikit/pelikkari/kännykkä EIVÄT OLE PERUSEDELLYTYS ELÄMÄÄN?
[/quote]
Jos nettopalkka riittää vuokraan ja vesimaksuun niin eikö palkka ole silloin liian pieni?
[/quote]
Miten pieni on palkkasi? 500 + 20€ vesimaksu per naama
[/quote] Pääkaupunkiseudulla perheasunto pyörii noin tonnissa plus vesimaksu
[/quote]
Niin, perheasunto. Elintason lasku tarkoittaa, ettei vaan ole enää varaa asua sellaisessa perheasunnossa, johon ei ole varaa. Kaksiossa voi laittaa makuuhuoneeseen kahdet kerrossängyt, niissä nukkuu 4 lasta. Olohuoneeseen parisänky, parvisänky tai vuodesohva, jossa nukkuvat vanhemmat. Ja - tadaa - kaksioon mahtuu kuusihenkinen perhe. Tietokoneen ääressä nysväämisen sijasta lapset leikkivät päivisin ulkona.
[/quote]
ls vie lapset jos liian ahtaasti asuu:(
[/quote]
Eikä vie, kunhan koti pidetään siistinä eikä täytetä tarpeettomilla tavaroilla niin, että siivoaminen on mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:32"]
[/quote]
Voi vittu!
[/quote] Tämähän tässä oikeasti ihmisiä hiertää. Toiset vääntää 40 tuntia viikossa duunia ja toiset lorvii kotona. Rahaa tulee kohta yhtä paljon kummallekkin. En usko, että kukaan ei _selviäisi_ 1500-2000 palkalla. Jos ei selviä vika ei ole palkassa vaan elinkustannukset on vedetty liian leveäksi.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:47"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:37"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:27"] Myös asuntovelkaiset eivät saa tukea. Palkka ei riitä eivätkä ne saa tukea. Hyvin ristiriitainen tilanne, eikö vain? [/quote] Täysin totta [/quote] Asuntovelkaisellakin on oikeus tukiin, esim. asumistukeen ja toimeentulotukeen, mikäli tulot ovat huonot. Otahan selvää asioista. [/quote] Asuntovelallisen tuet on hyvin pienet. Otahan selvää asioista. [/quote] Niin pitää ollakin, vai onko valtiolla mielestäsi velvoite maksaa jokaisen asuntolainakin? Nyt pää pois perseestä. [/quote] Palkalla pitää pystyä maksamaan vuokran tai saman verran asuntolainaa sekä muut pakolliset maksut. Ota sinä mielummin pääsi pois minne oletkaan sitä tunkenut. Tiedät että olen oikeassa [/quote] No niin sillä pystyykin, kun hankkii omalle tulotasolleen sopivan asumuksen. Et todellakaan ole oikeassa.
[/quote] ei pääkaupunkiseudulla edullisempia perheasuntoja ole.
[/quote]
Ja pääkaupunkiseudulla eläminen on perusedellytys?
[/quote] saako muualta töitä jos irtisanoutuu nykyisestä?
[/quote]
Mahdollisesti. Tai sitten kuljet kauempaa.
[/quote] voiko busseilla kulkea ilmaiseksi vai joutuuko siitä maksamaan. Jos joutuu, niin tiedätkö mahdollisesti paljonko? Kannattaako muutto?
[/quote]
Osta dieseliauto, kuljet 3 kertaa edullisemmin kuin bussilla.
[/quote] Kellä on varaa ostaa auto ja maksaa polttoaineet, dieselverot, käyttöverot, öljynvaihdot, huollot, renkaat, katsastuksen, korjaukset, varaosat?
Heität passin heti mereen kun olet päässyt ruotsiin (sinne tarvii nyt paperit) ja sitten teet u-käännöksen ja lompsit paperittomana pakolaisena tornioon. Kirjoita arabiaksi (google translatorin avulla) ja epämääräisellä käsialalla, että olet kävellyt jo euroopan halki ja ääni meni.Että tarvitset käteistä asap. Viittoile vain menemään, osoita sormella ruokapisteisiin ja hotelleihin. Siitä alkaa uusi uljas elämä. Laita ne emännät kans virittään sun uudet digiboxit ja pre paidit ym.
Ne ei tiedä mistä tulit, mutta no worries, ei ne tiedä kenestäkään muustakaan siellä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:18"]
V oisitteko sitten kertoa että miten on mahdollista että säästän 1700 euron nettotuloista 500 euroa kuukaudessa ja tästa maksan ruuan , vuokran , vaatteet , sähkön ja veden ja lääkkeet . Mitään ei harrasteta ja juuri missään emme käy emmekä osta uusia vaatteita ja tosiaan suihkussa saa olla 2 minuuttia ja tällä siis elää äiti ja 3 lasta mutta minäpä nautin siitä ettemme ostaa tavaraa jolla emme tee mitään , kirpputorit ovat täynnä halpoja merkkivaatteita
[/quote
ööö saitko sinä sitä tukea?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:03"]
Oletteko harkinnut asiaa?
[/quote]
Kunhan selviytyy. Elää voi sitten nousukaudella.
[/quote] toivoa että syntyy uudestaan jos on sattunut kuolemaan ennen sitä?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:47"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:37"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:27"] Myös asuntovelkaiset eivät saa tukea. Palkka ei riitä eivätkä ne saa tukea. Hyvin ristiriitainen tilanne, eikö vain? [/quote] Täysin totta [/quote] Asuntovelkaisellakin on oikeus tukiin, esim. asumistukeen ja toimeentulotukeen, mikäli tulot ovat huonot. Otahan selvää asioista. [/quote] Asuntovelallisen tuet on hyvin pienet. Otahan selvää asioista. [/quote] Niin pitää ollakin, vai onko valtiolla mielestäsi velvoite maksaa jokaisen asuntolainakin? Nyt pää pois perseestä. [/quote] Palkalla pitää pystyä maksamaan vuokran tai saman verran asuntolainaa sekä muut pakolliset maksut. Ota sinä mielummin pääsi pois minne oletkaan sitä tunkenut. Tiedät että olen oikeassa [/quote] No niin sillä pystyykin, kun hankkii omalle tulotasolleen sopivan asumuksen. Et todellakaan ole oikeassa.
[/quote]
[/quote]
[/quote] voiko busseilla kulkea ilmaiseksi vai joutuuko siitä maksamaan. Jos joutuu, niin tiedätkö mahdollisesti paljonko? Kannattaako muutto?
[/quote]
[/quote] Kellä on varaa ostaa auto ja maksaa polttoaineet, dieselverot, käyttöverot, öljynvaihdot, huollot, renkaat, katsastuksen, korjaukset, varaosat?
[/quote] vakuutus jäi pois
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:23"]
[/quote] 1200 nettotuloilla saa vuokran ja vesimaksun maksettua. Millä elää? [/quote] Aika kallis asunto, kyllä yksiössäkin voi asua. Vaikka olisi lapsia. Tai ota mies ja pidä asuntosi niin vuokrasi on vaan puolet tosta .
[/quote]lapset huostaanotetaan jos asuu liian tiiviisti
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] vakuutus jäi pois
[/quote]
Mulla ainakin, vaikka olen työtön. Ehkä et osaa rahankäyttöä.
huom minä kolmen lapsen kanssa elävä jonkanettotulot ovat 1700 kuukaudessa olen työkyvytön enkä siis käy töissä sen takia meidän tulot ovat tämän verran ja sillä rahalla elää 4 henkeä ja tosiaan säästöön jää 500 per kuukausi
Palkat on nostettava muuten köyhät kuolee!
Nyt on esim Syyriassa ja Irakissa tarjolla halpoja asuntoja kaikille, joita ei Suomen elintaso miellytä.
Tässä todellakin kaivetaan kokoajan vain syvempää kuoppaa kun leikataan palkkoja ja tukia ym. Eikös se tullut se asuntolainojen korkojen verovähennysjuttukin? No kuitenkin nämä kaikki vähentävät ihmisten ostovoimaa suuresti. Kuten sanottua "älä osta mitään turhaa niin pärjäät" jne. Kun kukaan ei pian enää osta kuin pakolliset hankinnat,niin vähenee myös työt taas monilla. Sitten on taas lisää väkeä sossun luukulla. Sittenkö leikataan taas lisää tuista ja palkoista että valtion kassaan saadaan rahaa kun sitä on mennyt niin paljon taas työttömien tukiin ym??
Kyllä tässä pitäisi saada ostovoima nousemaan eikä päinvastoin!