Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmiset elää jos palkka pienenee?

Vierailija
15.09.2015 |

Oletteko harkinnut asiaa? 

Kommentit (262)

Vierailija
1/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:03"]

[/quote]

Elää sitten niukemmin. Ei silloin vielä nälkään kuolla. Ylipaino on edelleen kansansairaus, mistä voi päätellä, että ei ole suurissa määrin nälkää nähty. Tulot ja elintaso olivat aiemmin alemmat, eikä silloinkaan laajoja nälkäkuolemia Suomessa ollut. Sitä silloin joudutaan elämään aineellisesti köyhemmin, mutta eletään silti edelleen.

Vierailija
2/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:10"] kuinka moni oikeasti joutuu ahdinkoon kun palkka laskee? Epäilen, että turhaa kitinää. Oma valinta jos on hvetisti asuntovelkaa. [/quote] Aika typerä ja tietämätön kommentti sinulla. Se on helppo sellaisen sanoa joka ansaitsee nykyisellään niin että on varaa pitää esim säästötiliä. Sieltä voi sitten ottaa kun tulee niitä elämän yllättäviä menoeriä tyyliin kodinkone posahtaa tms. Mutta entäs jos elää jo valmiiksi suurinpiirtein kädestä suuhun eikä mitään ole varaa laittaa säästöön. Ja kädestä suuhun eläminen johtuu normaaleista asumis/elämiskuluista ja esim matalapalkka-alan työstä, tai osa-aikaisesta työstä kun ei muuta ole. Silloin ei ole mitään hätävaratiliä ja silloin todellakin tuntuu juurikin nuo hallituksne kaavailemat säästökohteet kohtuuttoman suurilta, kun ei yksinkertaisesti olisi enää varaa nipistää mistään!!! [/quote]miten minä sitten pärjäsin yksinhuoltajana ja asuntovelkaisena? Jossain vaiheessa tein kahtatyötä ja sillä 1400 mk lisätyöpalkalla elettiin. Itse ompelin puserot töihin kun ei ollut varaa. En valittanut. Ei ulkomaanmatkoja, ei autoa yms. En valittanut. Joku ystävä valitti kun ei voinut käydä kampaajalla yms

[/quote] vuosi oli? 
[/quote]tein kahta työtä aina lapsen syntymään asti v. 1991. V 1994 erosin ja palkka 5000 mk netto. Siitämaksoin hoitomaksut 500 mk ja asuntolainaa 2500 mk. Eli 2000 jäi elämiseen. Paljonko olis nykypäivänä? Jos suoraan muuntaa niin 300 €, mutta olisko 600 nykypäivänä? Siitä kahden ihmisen menot ja maksut. Hyvin meni. No problem no hätä- ei valitusta
[/quote]siis 2500 mk jäi elämiseen. Sori lyhyt matikka lukiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:32"]

Kyllä ihmettelen jos työssä käyvät ihmiset eivät tule toimeen. Olen itse monisairasihminen ja tämän takia työtön . Tulono ovat yhteensä 1700 euroa kuukausi nettona . Tulot koostuvat työmarkkinatuesta, asumistuesta, lapsilisista, elatusmaksuista ja lapsia on kolme .Tästä maksan välttämättömät menot ja säästöön jää vielä 500 euroa kuukaudessa .Opetelkaa ihmiset käyttämään rahaa .Minä en polta en käytä alkoholia en omista autoa .Ostamme vaatteet kirpputorilta ja tosiaan en käytä edes linja autoa . Elämme todella pelkistettyä elämää kun on vähän pakko

[/quote] 

Sinä elät tuilla. Ok ja hyvä niin. Kaikki ei kuitenkaan tukia saa. Millä niitten pitäisi elää? 

Vierailija
4/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pontikan keitto ja salametsästys. Niillä sitä ennenkin tultiin toimeen.

Vierailija
5/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:10"] kuinka moni oikeasti joutuu ahdinkoon kun palkka laskee? Epäilen, että turhaa kitinää. Oma valinta jos on hvetisti asuntovelkaa. [/quote] Aika typerä ja tietämätön kommentti sinulla. Se on helppo sellaisen sanoa joka ansaitsee nykyisellään niin että on varaa pitää esim säästötiliä. Sieltä voi sitten ottaa kun tulee niitä elämän yllättäviä menoeriä tyyliin kodinkone posahtaa tms. Mutta entäs jos elää jo valmiiksi suurinpiirtein kädestä suuhun eikä mitään ole varaa laittaa säästöön. Ja kädestä suuhun eläminen johtuu normaaleista asumis/elämiskuluista ja esim matalapalkka-alan työstä, tai osa-aikaisesta työstä kun ei muuta ole. Silloin ei ole mitään hätävaratiliä ja silloin todellakin tuntuu juurikin nuo hallituksne kaavailemat säästökohteet kohtuuttoman suurilta, kun ei yksinkertaisesti olisi enää varaa nipistää mistään!!! [/quote]miten minä sitten pärjäsin yksinhuoltajana ja asuntovelkaisena? Jossain vaiheessa tein kahtatyötä ja sillä 1400 mk lisätyöpalkalla elettiin. Itse ompelin puserot töihin kun ei ollut varaa. En valittanut. Ei ulkomaanmatkoja, ei autoa yms. En valittanut. Joku ystävä valitti kun ei voinut käydä kampaajalla yms

[/quote] vuosi oli? 
[/quote]tein kahta työtä aina lapsen syntymään asti v. 1991. V 1994 erosin ja palkka 5000 mk netto. Siitämaksoin hoitomaksut 500 mk ja asuntolainaa 2500 mk. Eli 2000 jäi elämiseen. Paljonko olis nykypäivänä? Jos suoraan muuntaa niin 300 €, mutta olisko 600 nykypäivänä? Siitä kahden ihmisen menot ja maksut. Hyvin meni. No problem no hätä- ei valitusta
[/quote]siis 2500 mk jäi elämiseen. Sori lyhyt matikka lukiossa.
[/quote]eiku se 2 donaa onkin oikein. Ja minäkin olen näin huonolla laskupäällä pärjännyt. Miksette te muut?

Vierailija
6/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen sanottiin A-studiossa että pakolaisia pitää kotouttaa nopeasti jotta saadaan heidät työelämään. Mitä tekemään?

Vierailija
7/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös ihmettelen, miten työtä tekemättä voi saada melkein saman,kuin työtä tekemällä. Nettopalkkani on vain 100 euroa suurenpi ja sekin tulee kohta tippumaan.[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:32"]

Kyllä ihmettelen jos työssä käyvät ihmiset eivät tule toimeen. Olen itse monisairasihminen ja tämän takia työtön . Tulono ovat yhteensä 1700 euroa kuukausi nettona . Tulot koostuvat työmarkkinatuesta, asumistuesta, lapsilisista, elatusmaksuista ja lapsia on kolme .Tästä maksan välttämättömät menot ja säästöön jää vielä 500 euroa kuukaudessa .Opetelkaa ihmiset käyttämään rahaa .Minä en polta en käytä alkoholia en omista autoa .Ostamme vaatteet kirpputorilta ja tosiaan en käytä edes linja autoa . Elämme todella pelkistettyä elämää kun on vähän pakko

[/quote]

Vierailija
8/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mä olen lasten kanssa kotona pienimmällä äitiyspäivärahalla ja miehellä pienipalkkainen työ. Hyvin pärjätään. Ei ole velkaa yhtään, halpa vuokrakämppä joka on vähän pieni, mutta isompi maksaisi heti 200 euroa enempi kuussa. Tingitään siis asumisesta. Varaa on käydä ulkona syömässä ja kerran vuodessa ulkomailla.

Vierailija
9/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:10"]

kuinka moni oikeasti joutuu ahdinkoon kun palkka laskee? Epäilen, että turhaa kitinää. Oma valinta jos on hvetisti asuntovelkaa.

[/quote] 1200 nettotuloilla saa vuokran ja vesimaksun maksettua. Millä elää? 

[/quote]

Eli asut noin 1100-1150€ vuokralla? OK. :D

Vierailija
10/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten elää 600 euron kelan päivärahalla? Kaksi vuotta työttömänä ja liiton päivät loppuu. Että repikää työläiset siitä. Voin vain haaveilla jostain 1200 euron kk-palkasta, se olisi ruhtinaallista. Mitään tukia ei tule päivärahan päälle.

Vierailija
11/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:26"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:10"] kuinka moni oikeasti joutuu ahdinkoon kun palkka laskee? Epäilen, että turhaa kitinää. Oma valinta jos on hvetisti asuntovelkaa. [/quote] Aika typerä ja tietämätön kommentti sinulla. Se on helppo sellaisen sanoa joka ansaitsee nykyisellään niin että on varaa pitää esim säästötiliä. Sieltä voi sitten ottaa kun tulee niitä elämän yllättäviä menoeriä tyyliin kodinkone posahtaa tms. Mutta entäs jos elää jo valmiiksi suurinpiirtein kädestä suuhun eikä mitään ole varaa laittaa säästöön. Ja kädestä suuhun eläminen johtuu normaaleista asumis/elämiskuluista ja esim matalapalkka-alan työstä, tai osa-aikaisesta työstä kun ei muuta ole. Silloin ei ole mitään hätävaratiliä ja silloin todellakin tuntuu juurikin nuo hallituksne kaavailemat säästökohteet kohtuuttoman suurilta, kun ei yksinkertaisesti olisi enää varaa nipistää mistään!!! [/quote]miten minä sitten pärjäsin yksinhuoltajana ja asuntovelkaisena? Jossain vaiheessa tein kahtatyötä ja sillä 1400 mk lisätyöpalkalla elettiin. Itse ompelin puserot töihin kun ei ollut varaa. En valittanut. Ei ulkomaanmatkoja, ei autoa yms. En valittanut. Joku ystävä valitti kun ei voinut käydä kampaajalla yms [/quote] vuosi oli?  [/quote]tein kahta työtä aina lapsen syntymään asti v. 1991. V 1994 erosin ja palkka 5000 mk netto. Siitämaksoin hoitomaksut 500 mk ja asuntolainaa 2500 mk. Eli 2000 jäi elämiseen. Paljonko olis nykypäivänä? Jos suoraan muuntaa niin 300 €, mutta olisko 600 nykypäivänä? Siitä kahden ihmisen menot ja maksut. Hyvin meni. No problem no hätä- ei valitusta

[/quote] Oletko todellakin tosissasi?

Voiko yli 20 vuotta vanhoja asioita vertailla nykypäivään? Energian hinta oli 1/5 osa nykypäivän hinnoista  

Vierailija
12/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2200 € kuukaudessa tulee rahaa 2 aikuista ja 4 alle 10 v lasta pärjää kun ei valita

Vierailija
13/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:12"]

Hakemalla as.tukea ja sossusta rahaa... Hölmöläisten hommaa valtiolla; siirtää rahaa taskusta toiseen....

[/quote]

Vaan saatko niitä?

Tämähän se on varsinkin (vassari)naisten asenne. Haetaan rahaa taikaseinästä.

Vierailija
14/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:03"]

[/quote]

Elää sitten niukemmin. Ei silloin vielä nälkään kuolla. Ylipaino on edelleen kansansairaus, mistä voi päätellä, että ei ole suurissa määrin nälkää nähty. Tulot ja elintaso olivat aiemmin alemmat, eikä silloinkaan laajoja nälkäkuolemia Suomessa ollut. Sitä silloin joudutaan elämään aineellisesti köyhemmin, mutta eletään silti edelleen.

[/quote] Kaikki ylimääräinen on jo pois. Ihmiset ei pärjää ja siitä pienestäkin pitäisi leikata. Hullujen hommaa koko juttu 

Vierailija
15/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:37"]

Meillä mä olen lasten kanssa kotona pienimmällä äitiyspäivärahalla ja miehellä pienipalkkainen työ. Hyvin pärjätään. Ei ole velkaa yhtään, halpa vuokrakämppä joka on vähän pieni, mutta isompi maksaisi heti 200 euroa enempi kuussa. Tingitään siis asumisesta. Varaa on käydä ulkona syömässä ja kerran vuodessa ulkomailla.

[/quote] palkkatasosta emme tiedä mitään 

Vierailija
16/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:38"]

Miten elää 600 euron kelan päivärahalla? Kaksi vuotta työttömänä ja liiton päivät loppuu. Että repikää työläiset siitä. Voin vain haaveilla jostain 1200 euron kk-palkasta, se olisi ruhtinaallista. Mitään tukia ei tule päivärahan päälle.

[/quote] Kerro nyt mitä teet? 

Vierailija
17/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elän tuilla kun on pakko elää tosiaan tilanteeni on se että olen todella sairas ja täysin työkyvytön, eliniänodotteeni on 6-10 vuotta ja elämäni on erittäin vaikeaa ja jatkuvat kovat kivut päällä .Tämän takia ihmettelen miksi valitetaan raha pulaa kun tässä maassa kaikki ihmiset saavat välttämättömän toimeentulon se on asia niin että kun on vielä suhteellisen terve niin asiat ovat hyvin

Vierailija
18/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla juoksee 2800€/kk ansiosidonnainen työkkäriraha. Kyllä sillä pärjää hyvinkin.

Vierailija
19/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoksilla? Ryöstämällä? Myymällä itseään? Myymällä vaimoaan? Myymällä lapsiaan? Diilaamalla aineita? Salakuljettamalla aineita?

Tästähän tulee oikein rikollisuuden tyyssija jos pieni- ja keskituloisten tuloja leikataan.

Vierailija
20/262 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet töissä, niin älä valita. Täällä on työttömiä, eläkeläisiä ja heidän täytyy elää.ehkä loppuikänsä hyvin pienellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi