Ylen mukaan kannabiksen käyttö on yleistynyt tänä vuonna 26%
Se todella merkittävä kasvu näin pienellä ajalla. Lisäksi nuoret kuulemma suhtautuvat kannabikseen positiivisesti ja ymmärtävät ettei se ole vaarallista.
Lumipalloa ei pysäytä en ää mikään. Eipä voi kuin olla tyytyväinen nykyiselle kehitykselle.
Kommentit (114)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:51"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:31"] Luuserit käyttävät huumeita. Yrittävät sitten selitellä päihtymistarvettaan sillä, että huumeet ovat vaarattomia. Sitten aina kuitenkin joku heistä vetää homman överiksi ja pilaa sekä terveytensä, että tulevaisuutensa. Sen jälkeen muut narkit vaan kuorossa selittelevät, ettei heille voisi koskaan käydä niin. Eipä niin. Suomessa käytetään jo nyt ihan liikaa päihteitä. Ja sitten joku tulee onneliseksi kun niiden käyttö lisääntyy. Sairasta. Hyvä, että palkkoja lasketaan, kun näyttää tuota ylimääräistä rahaa päihteisiin olevan miljoonia ellei kohta miljardeja. [/quote] Taas yksi paksukalloinen inttäjä. Isoin ongelma on se, että tuo toivomasi kieltämis- ja rajoittamispolitiikka ei toimi. Joten parempi olisi vaan laillistaa ja hallita verotuloja yms. Totta on, että ilman mitään päihdyttävää ainetta, ihmisen olisi ehkä terveellisin elää. Mutta kun se ei kaikille ihmiselle kelpaa. Kannabis on vähähaittaisin päihde kaikista ja joillekin yksilöille jopa lääkitsevä ja terapeuttinen aine sopivasti nautittuna. [/quote] Taas yksi huumepromoottori, joka tulee onnelliseksi siitä mitä enemmän Suomessa on huumeiden käyttäjiä. Myytkö itse huumeita, vai mikä homman juju on ? [/quote] Tulen onnellisemmaksi siitä, että alkoholin ja tupakin kulutus laskee ja vähähaittaisempi päihde tulee tilalle. Lisäksi tulisin onnelliseksi siitä, jos kyseinen tuote saataisiin kioskeihin, ettei sen ostaminen olisi niin kauhean kauheaa ja laitonta. [/quote] Mitä voi sano ihmisestä, joka tulee onnelliseksi siitä, että huumeiden käyttö on lisääntynyt vaikka alkoholin käyttö olisikin vähentynyt? Kuinka onnellinen olisitkaan, jos koko Suomen väestö olisi kannabiskäyttäjiä? Siihenhän sinä taidat pyrkiä? Seuraavaksi haaveilet varmaan sen oman kioskinkin avaamisesta. Hyöty ja helppous ihan maksimissaan sinulle. Tulisit jopa niin onnelliseksi kun saisit maksaa valtiolle jopa verorahoja. Ainoa haitta olisi tietenkin ne itse itselleen kasvattajat. Söisivät sitä sinunkin tuottoasi. Kai laittaisit sen kioskin siihen yläkoulun viereen? Saisit jo pienestä pitäen koukutettua itsellesi sen vakkari piirin. Sitten välitunnilla käyt mainostamassa kuinka terveellistä se käyttö on. Äidit ja isät antaisivat sitten rahaa, jotta saavat lapset ostettua itselleen terveellistä päihdettä.
[/quote]
Okei, sulla ei ole kaikki ihan kunnossa. Mitä on tapahtunut, että olet noin katkeroitunut?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 08:54"]Hyvä. Kannabis on fiksun ihmisen valinta, jos kerran pitää jotakin päihdettä käyttää. Ei lähde henki ja on halvempaakin kuin dokaaminen. Kannabis kauppoihin ja verolle, niin alkaa lyyti kirjoittamaan. [/quote] Kannabis ei ole fiksun ihmisen valinta. Fiksun ihminen ei tarvitse sekoittaa päätään aineilla.
[/quote]
Kaikki tapaamani absolutistit ovat olleet kuollettavan tylsiä ja jäykkiksiä ilman poikkeuksia.
Mieluummin olen sitten vähän vähemmän fiksu, kuin ankea jäykkis.
[/quote]
Mä olen absolutisti, mutta en todellakaan jäykkis tai tylsä. Tai tylsä varmaan siinä mielessä, kun mua ei kiinnosta vitsailla kännien vetämisestä, kun en sitä tekisi. Muuten kyllä olen ihan rempseä "hevari".
ohis
[/quote] Oletko Anssi Kela
Sama sallia tai laillistaa kun kielto ei vaikuta mitään. Tulee vain kalliiksi valvoa ja aiheuttaa enemmän haittoja kuin kannabis.
Kannabis kioskeihin ja kahviloihin, Hollannin malliin. Kotikasvatus kahden kasvin osalta lailliseksi. Siinä ainoa oikea tie kohti järkevämpää päihdepolitiikkaa. Alkoholia voisi verottaa nykyistä enemmän.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 08:54"]Hyvä. Kannabis on fiksun ihmisen valinta, jos kerran pitää jotakin päihdettä käyttää. Ei lähde henki ja on halvempaakin kuin dokaaminen. Kannabis kauppoihin ja verolle, niin alkaa lyyti kirjoittamaan. [/quote] Kannabis ei ole fiksun ihmisen valinta. Fiksun ihminen ei tarvitse sekoittaa päätään aineilla.
[/quote]
Kaikki tapaamani absolutistit ovat olleet kuollettavan tylsiä ja jäykkiksiä ilman poikkeuksia.
Mieluummin olen sitten vähän vähemmän fiksu, kuin ankea jäykkis.
[/quote]
Mä olen absolutisti, mutta en todellakaan jäykkis tai tylsä. Tai tylsä varmaan siinä mielessä, kun mua ei kiinnosta vitsailla kännien vetämisestä, kun en sitä tekisi. Muuten kyllä olen ihan rempseä "hevari".
ohis
[/quote]
Niin, omasta mielestäsi.
[/quote]
Niin no... Niin. Mutta sehän se on se tärkein ihminen, jonka viihtyvyys ratkaisee. Huonosti menee, jos ei tunne itseään hyväksi ihmiseksi. ;)
[/quote]
Ihmisten tuomitseminen on ärsyttävää ja oman valintansa ainoana oikeana pitäminen suorastaan raivostuttavaa. Siihen absolutistit syylistyvät kovin usein.
[/quote]
Varmaan jotku, mutta en minä. Mutta yhtä usein törmää myös tuohon mitä sinäkin juuri teet - päihteiden käyttäjät haukkuu ne absolutistit. Mulle on sama kuka juo ja kuka ei, tai kuka käyttää muita aineita, mutta monellekaan ei tunnu olevan sama se, että itse en käytä mitään. Mä olen heti se nipo ja ärsyttävä ja toiset tuomitseva vaikka en olisi tehnyt mitään siihen viittaavaakaan. Vähintäänkin pitää ihmetellä ja väkisin juottaa edes yksi huikka. Jos mä otan sen yhden huikan kaverin lasista, niin mitä se muuttaa? Ei yhtään mitään. En mä siitä pienestä huikasta sen rennommaksi muutu. Silti se on kuin isokin asia.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:13"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:08"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 08:54"]Hyvä. Kannabis on fiksun ihmisen valinta, jos kerran pitää jotakin päihdettä käyttää. Ei lähde henki ja on halvempaakin kuin dokaaminen. Kannabis kauppoihin ja verolle, niin alkaa lyyti kirjoittamaan. [/quote] Kannabis ei ole fiksun ihmisen valinta. Fiksun ihminen ei tarvitse sekoittaa päätään aineilla. [/quote] Kaikki tapaamani absolutistit ovat olleet kuollettavan tylsiä ja jäykkiksiä ilman poikkeuksia. Mieluummin olen sitten vähän vähemmän fiksu, kuin ankea jäykkis. [/quote] Mä olen absolutisti, mutta en todellakaan jäykkis tai tylsä. Tai tylsä varmaan siinä mielessä, kun mua ei kiinnosta vitsailla kännien vetämisestä, kun en sitä tekisi. Muuten kyllä olen ihan rempseä "hevari". ohis [/quote] Oletko Anssi Kela
[/quote]
:D Sekö on abso? Juu en ole.
Varmaan jotku, mutta en minä. Mutta yhtä usein törmää myös tuohon mitä sinäkin juuri teet - päihteiden käyttäjät haukkuu ne absolutistit. Mulle on sama kuka juo ja kuka ei, tai kuka käyttää muita aineita, mutta monellekaan ei tunnu olevan sama se, että itse en käytä mitään. Mä olen heti se nipo ja ärsyttävä ja toiset tuomitseva vaikka en olisi tehnyt mitään siihen viittaavaakaan. Vähintäänkin pitää ihmetellä ja väkisin juottaa edes yksi huikka. Jos mä otan sen yhden huikan kaverin lasista, niin mitä se muuttaa? Ei yhtään mitään. En mä siitä pienestä huikasta sen rennommaksi muutu. Silti se on kuin isokin asia.
[/quote]
Olet varmasti oikeassa, mutta en ole vielä sitten vaan tavannut tälläistä rentoa ja rempseää absolutistia. Olen avoin muuttamaan käsitykseni, tähän asti tosin on tullut vastaan vaan sellaisia ihme ruikuttajia ja moralisoivia tylsimyksiä.
Se on kyllä totta, että tyrkyttäminen on hemmetin ärsyttävää, tyrkyttää sitten omaa aatettaan tai viinahuikka toiselle.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 19:01"]
Harvemmin laiton huume menee laillisen ohi hinnoissa... Ja näinhän kannabiksen kohdalla käy kohta.
[/quote]
Hinta on noussut kymmenessä vuodessa kaksinkertaiseksi. Samaan aikaan kasvatus omaan käyttöön on yleistynyt. Kertoo sen että käyttö on kasvanut hurjasti.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:08"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 08:54"]Hyvä. Kannabis on fiksun ihmisen valinta, jos kerran pitää jotakin päihdettä käyttää. Ei lähde henki ja on halvempaakin kuin dokaaminen. Kannabis kauppoihin ja verolle, niin alkaa lyyti kirjoittamaan. [/quote] Kannabis ei ole fiksun ihmisen valinta. Fiksun ihminen ei tarvitse sekoittaa päätään aineilla. [/quote] Kannabis ei "sekoita päätä". Tuollaiset "kuka haluaa pään vielä sekaisemmaksi kuin viinalla" -idiotismit vain paljastavat lausujansa sivistymättömyyden. Ja sitäpaisti yksikään "fiksuuden" puolustaja ei ole vielä osannut kertoa, miten se täydellisen päihteetön maailma saavutetaan? Ihmiset ovat käyttäneet päihteitä IHAN AINA, samoin tekevät useimmat muutkin nisäkkäät. Miksi ihmeessä edes yritetään kitkeä täysin luonnollinen käytös pois, kun siitä kitkemisestä tulee huomattavasti suuremmat haitat kuin itse päihteiden käytöstä? Koska raamattu (tai pikemminkin se raamatun tulkinta, joka kieltää kaiken nautinnollisuuden syntinä)? Aivan järjetöntä, ja kaukana fiksusta. [/quote] Hyvin tuo huumemyönteinen aivopesu on sinuun ainakin tehonnut. Hienosti sinäkin uskot kuinka hyvää ja "luonnollista" huumeiden käyttö on. Kuinka aina on käytetty päihteitä ja siksi niitä tulee käyttää jatkossakin. Päihteistä aiheutuu miljardi menot terveyden huollossa ja sinusta se olisi aivan harmitonta, kunhan vain laillistetaan ja päästään noista diilereistä sillä. Huumeet eivät ole terveellisiä vaikka muut päihteet olisivat kuinka vaarallisia tahansa. Samalla tavalla en ymmärtäisi miksi pitäisi selittää kuinka sokeri on hyvästä, koska kova rasva on vielä pahempaa. Kuten vaikka sokeria, niin ei sitäkään kuulu lobbata, jotta saataisiin ihmiset syömään sitä vielä enemmän ja se olisi vieläkin helpompaa saada kaikkialta. Sokerin kohdalla terveyshaitat ovat kuitenkin pienemmät, kun huumeiden. Ja silti sitäkin yritetään edes jossain määrin rajoittaa asennekasvatuksella. Sen sijaan te huumelobbarit jauhatte kuinka hyvää, hienoa ja terveellistä huumeet ovat. Väitätte että ei huumeita käyttävät ovat jäykkiksiä tai ahdasmielisiä ja jääräpäisiä ym. Kuinka laki on väärä ja teidän käytös on muka oikeaa ja hyvää. Yhdistelet asioita, joilla ei välttämättä ole toistensa kanssa mitään tekemistä. Ihminen joka ei käytä huumeita ei tee väärin vaan väärin tekee huumeiden käyttäjä. Sitten kun narkille sanoo, että teet väärin, niin häntä alkaa häiritsemään se. Muut ovat muka jeesustelijoita ja itseään parempina pitäviä. Huumeiden käyttäjä tekee väärin tällä hetkellä, vaikkei kukaan sanoisi mitään tai maailmassa ei olisi ainoatakaan absolutistiä. Ja jos tällä hetkellä maailmasa huumeiden ympärillä pyörii suuret rahat se on juuri huumeiden käyttäjien syy. Ei absolutistien. Käyttämällä huumeita rahoita rikollisuutta. Niin se vaan on. Narkki on omilla teoillaan aiheuttanut miljardeja maksaneen huumesodan ja miljardi bisneksen, ei hän joka ei käytä. Nyt hän haluaisi, että lopetetaan se sota jota käydään hänen tekojensa seurauksena. Koska tekojaan hän ei itse suostu tietenkään lopettamaan.
[/quote]
Hirveä saarna ja kauhea olkiukkoilu, muttei sanallakaan vastausta kysymykseeni kuinka se päihteetön maailma saavutetaan. Nykyinen huumesota ei ainakaan toimi, joten mitä tarjoat tilalle? Saarnaaminen on kovin helppoa, mutta ratkaisujen keksiminen onkin yllättäen vaikeampaa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 18:29"]
Mielestäni minulla on oikeus käyttää terveellisempää ja luonnollisempaa päihdettä/lääkettä/yrttiä jos niin tahdon enkä todellakaan koe tekeväni mitään väärää.
[/quote]
Tämän takiahan huumeiden kieltolaki ei toimi. Esim. murhaamisen laittomuus toimii, koska 99,9% ovat sitä, että toisten vahingoittaminen ja tappaminen on väärin. Huumeiden laittomuus taas ei toimi, koska ihmiset vahingoittavat siinä korkeintaan itseään eivätkä aiheuta muille vahinkoa tai kärsimystä. He kokevat, että heillä on oikeus päättää mitä aineita juovat, polttavat ja piikittävät, mikä onkin oikein siinä on kyse vapaudesta elää omaa elämäänsä kuen haluaa aiheuttamatta henkistä tai fyysista vahinkoa muille.
Huumesota on käytännössä sota yksilön vapautta vastaan. Lisäksi sodasta tekee tekopyhän se, että sen kaikista vaarallisimman ja tuhovoimaisimman huumeen käyttö on kuitenkin salittua ja paljon vaarattomimpien huumeiden käyttö on taas kiellettyä, vaikka monet niistä ovat 100% luonnontuotteita. Toki senhän takia ne ovatkin kiellettyjä, että ne ovat luonnontuotteita; niitä ei voi patentoida ja siten niiden käyttäminen halutaan kieltää, koska isot korporaatiot eivät pysty rahastamaan niillä. Tämä ei koske pelkästään kannabista, vaan kaikkia muitakin luonnontuotteita, joista on mahdollisesti haittaa suurpääoman vallalle.
[/quote]
Kannabis ei "sekoita päätä". Tuollaiset "kuka haluaa pään vielä sekaisemmaksi kuin viinalla" -idiotismit vain paljastavat lausujansa sivistymättömyyden.
Ja sitäpaisti yksikään "fiksuuden" puolustaja ei ole vielä osannut kertoa, miten se täydellisen päihteetön maailma saavutetaan? Ihmiset ovat käyttäneet päihteitä IHAN AINA, samoin tekevät useimmat muutkin nisäkkäät. Miksi ihmeessä edes yritetään kitkeä täysin luonnollinen käytös pois, kun siitä kitkemisestä tulee huomattavasti suuremmat haitat kuin itse päihteiden käytöstä? Koska raamattu (tai pikemminkin se raamatun tulkinta, joka kieltää kaiken nautinnollisuuden syntinä)? Aivan järjetöntä, ja kaukana fiksusta.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:41"]
[/quote]
Kannabis ei "sekoita päätä". Tuollaiset "kuka haluaa pään vielä sekaisemmaksi kuin viinalla" -idiotismit vain paljastavat lausujansa sivistymättömyyden.
Ja sitäpaisti yksikään "fiksuuden" puolustaja ei ole vielä osannut kertoa, miten se täydellisen päihteetön maailma saavutetaan? Ihmiset ovat käyttäneet päihteitä IHAN AINA, samoin tekevät useimmat muutkin nisäkkäät. Miksi ihmeessä edes yritetään kitkeä täysin luonnollinen käytös pois, kun siitä kitkemisestä tulee huomattavasti suuremmat haitat kuin itse päihteiden käytöstä? Koska raamattu (tai pikemminkin se raamatun tulkinta, joka kieltää kaiken nautinnollisuuden syntinä)? Aivan järjetöntä, ja kaukana fiksusta.
[/quote]
Samaa mieltä täällä Vihdissä!
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 19:26"]
Hirveä saarna ja kauhea olkiukkoilu, muttei sanallakaan vastausta kysymykseeni kuinka se päihteetön maailma saavutetaan. Nykyinen huumesota ei ainakaan toimi, joten mitä tarjoat tilalle?
[/quote]
Päihteiden käyttöä ei pysty ikinä estämään, koska päihtyminen eri aineilla on osa ihmisen perusluonnetta. Päihteiden käytön yhteiskunnallisia vaikutuksia olisi kyllä mahdollista minimoida järkevällä päihdepolitiikalla, mutta tässäkin on valittu aivan uskomattoman naiivi kieltopolitiikka, jossa lapsenuskoisesti luullaan, että huumeiden laittomuus poistaa ongelman, vaikka se oikeasti vain luo lisää ongelmia, jotka ovat sitä perusongelmaa paljon pahempia.
Eikä päihtyminen ole pelkästään ihmisille ominaista, vaan mutkin eläimet tekevät samaa. Tilhet syövät syksyllä käyneitä pihlajanmarjoja, koska niissä on alkoholia. Samaten apinat syövät mädäntyneitä hedelmiää, koska niihinkin on muodustunut alkoholia.
Kissat saavat kissanmintusta kai vähän samanlaista euforian tunnetta ihmiset saavat kannabiksesta ja sen takia kissat alkavat kieriskelimään ja pyörimään kun saavat kissanminttua.
Tästäkin huomaa kuinka seuraava sukupolvi on fiksumpaa kuin edellinen. Ovat nähneet perskännissä sekoilevat aikuiset lapsesta asti ja todenneet, että tuollaiseksi idiootiksi minä en ainakaan halua. Suomessa rikollisuus vähenisi 95% jos ihmiset lopettaisi alkoholin käytön.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 20:12"]
Suomessa rikollisuus vähenisi 95% jos ihmiset lopettaisi alkoholin käytön.
[/quote]
Tuskin nyt pelkästään alkoholin lopettaminen toisi tuollaista tuloksia. Sen sijaan väkivaltarikollisuus ja murtovarkaudet vähenisivät varmaankin yli puolella, jos huumeet olisivat laillisia.
Kiinnijääneiden joukko on kasvanut ja suurin osa kun ei jää kiinni niin käyttö on tosiaan yleistä. Laillistaminen on ainoa järkevä ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:01"]
Väkivaltarikoksista 8/10 tehdään humalassa.
[/quote]
Väkivaltarikollisuus ei kuitenkaan ole ainoa rikollisuuden muodo. Toki huumeiden kieltolaki aiheuttaa väkivaltaiset pimeät markkinat, joten kyllähän huumeet laillistamalla väkivaltarikollisuus vähenisi reilusti.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:31"]
Luuserit käyttävät huumeita. Yrittävät sitten selitellä päihtymistarvettaan sillä, että huumeet ovat vaarattomia. Sitten aina kuitenkin joku heistä vetää homman överiksi ja pilaa sekä terveytensä, että tulevaisuutensa. Sen jälkeen muut narkit vaan kuorossa selittelevät, ettei heille voisi koskaan käydä niin. Eipä niin. Suomessa käytetään jo nyt ihan liikaa päihteitä. Ja sitten joku tulee onneliseksi kun niiden käyttö lisääntyy. Sairasta. Hyvä, että palkkoja lasketaan, kun näyttää tuota ylimääräistä rahaa päihteisiin olevan miljoonia ellei kohta miljardeja.
[/quote]
Luuserit käyttävät huumeita/limua/kahvia/teetä
Ja PersKeKo-hallitus ajaa nuorten tukipalvelut alas...